Şimdi Ara

DSG Golf 7- 2. Viteste titreme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
12.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2013 golf dsg aracim 22 binde ve 2. Viteste düşük hızlarda titreme sorunu şikayetiyle servise gittim. Servis test neticesinde sorun var ama yolda birakmaz uygun bir gün getirin yazılım yükleyelim dedi. Sizce akibet nasıl olur yazılımla duzelir mi yoksa kavrama mi degismesi gerekir.
    Not: Uzatılmış garanti var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG 2. Viteste Titreme: Nedenleri ve Çözümleri

    DSG (çift kavramalı şanzıman) şanzımanlı araçlarda, özellikle 2. viteste titreme problemi yaygın bir sorundur. Bu titreme, vites 1'den 2'ye geçerken, yokuşlarda veya düşük hızlarda seyir halindeyken kendini gösterebilir.

    Nedenleri:

    DSG 2. viteste titreme çeşitli nedenlere bağlı olabilir:

    • Kavrama Aşınması: DSG şanzımanlarda kavramalar, vites geçişlerini gerçekleştirir. Aşırı aşınmış kavramalar, titremeye neden olabilir.
    • Mechatronik Birimi Arızası: Mechatronik birimi, DSG şanzımanın elektronik kontrol ünitesidir. Arızalı bir mechatronik birimi, kavramalara hatalı sinyaller gönderebilir ve titremeye yol açabilir.
    • Şanzıman Yağı Seviyesi Düşüklüğü: Düşük şanzıman yağı seviyesi, şanzıman bileşenlerinin düzgün çalışmasını engelleyerek titremeye neden olabilir.
    • Yazılım Güncellemeleri: DSG şanzıman yazılımındaki güncellemeler, titreme sorununu çözebilir.

    Çözümleri:

    DSG 2. viteste titreme sorununu çözmek için şu adımlar atılabilir:

    • Kavrama Değişimi: Aşırı aşınmış kavramaların değiştirilmesi, titremeyi gidermeye yardımcı olabilir.
    • Mechatronik Birimi Onarımı veya Değişimi: Arızalı bir mechatronik birimi onarılmalı veya değiştirilmelidir.
    • Şanzıman Yağı Değişimi ve Seviye Kontrolü: Şanzıman yağı düzenli olarak değiştirilmeli ve seviyesi kontrol edilmelidir.
    • Yazılım Güncellemeleri: En son DSG şanzıman yazılım güncellemelerini uygulayın.

    DSG 2. viteste titreme sorunu devam ediyorsa, yetkili bir servise başvurulmalıdır. Sorunun doğru bir şekilde teşhis edilmesi ve uygun onarımların yapılması, titremeyi gidermek ve aracın performansını iyileştirmek için gereklidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • araç manuelde olsa yüksek vites düşük devirde titreme yapacaktı dsg otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olduğu için normaldir
  • 40-50bin gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araçta kavrama arızası var. değişmesi lazım. servisle konuşun değiştirmeleri için ısrar edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: depeliarkali

    2013 golf dsg aracim 22 binde ve 2. Viteste düşük hızlarda titreme sorunu şikayetiyle servise gittim. Servis test neticesinde sorun var ama yolda birakmaz uygun bir gün getirin yazılım yükleyelim dedi. Sizce akibet nasıl olur yazılımla duzelir mi yoksa kavrama mi degismesi gerekir.
    Not: Uzatılmış garanti var.

    aynı sorun bende de var. 1-2 ye geçtiğinde gaz basmadığımda yani kendi halinde ilerken yapıyor. ayrıca geri viteste de aynı durum var.
    yazılım attılar ama düzelmedi.
    şimdi tekrar servise gidicem
  • Yazilimdan sonra azaldı bende. Sonrasında ne olur kullanıp göreceğiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun hala devam ediyor. Özellikle arabada kişi sayısı fazla iken daha fazla titreşim oluyor. Haftaiçi getirin kontrol edelim dediler. Bakalım bu sefer ne diyecekler. Yine yazılım onermezler galiba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Edip06 -- 6 Aralık 2015; 23:43:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: depeliarkali

    Sorun hala devam ediyor. Özellikle arabada kişi sayısı fazla iken daha fazla titreşim oluyor. Haftaiçi getirin kontrol edelim dediler. Bakalım bu sefer ne diyecekler. Yine yazılım onermezler galiba

    bu sorun tüm dsg 7 ilerilerde mevcut sanırım. ama kullanıma göre ortaya çıkması erken yada geç oluyor.
    salı gününe randevu aldım bakalım ne olcak. işin ilginci manuele alınca böyle yapmıyor. çünkü araç yavaşlayınca hemen 1 e geçiyor.
    d de iken 2 den 1 geçişi gecikmeli bunu farkettim. öünkü 2 de iken ve rolantideyken manuele aldımmı vites 1 i gösteriyor. demekki 2de 1 autoda yarım debriyaj yapıyor ve buda kavramayı çabuk bitiriyor
  • Kavrama değişti sorun bitti. Bu noktada servis sıkıntı çıkarmadı ama bir kaç kez şikayeti sisteme kayıt ettirmekte fayda var. Serviste parca varmış yarım günde değişim yapıldı. 1 gün de deneme için durdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: depeliarkali

    Kavrama değişti sorun bitti. Bu noktada servis sıkıntı çıkarmadı ama bir kaç kez şikayeti sisteme kayıt ettirmekte fayda var. Serviste parca varmış yarım günde değişim yapıldı. 1 gün de deneme için durdu.

    hangi serviste değişti acaba. bende oraya götüreyim :)
  • Dsg de titreme olunca biraz sıkıntı yapıyor. Kavrama ile alakalı soruna yazılımla müdehale etmeye çalışıyorlar. Bazen hiç alakası olmayan Yağı bile değiştirip gönderiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kavrama değişimi için sorun çıkarmıyorlar.
  • kavramada arıza varsa servisin ilk önce yağ değiştirdiğini hiç duymadım. ancak 2-3 sene önceki model araçlarda sentetik şanzıman yağı mekatroniği bozduğu için ilk önce şanzıman yağını mineral yağ ile değiştiriyorlar. ancak araçta özellikle 2. viteste titreme varsa sorgusuz sualsiz kavramayı değiştiriyorlar. usta koltuğa oturur oturmaz "abi bu kavrama yenisi ile değişecek" dedi. kavramada arıza varsa direnmiyorlar.
  • noktanınsâbiti kullanıcısına yanıt
    Benim aracımın şanzıman yağı mineral yağ ile değiştirilmişti, 2013 golf7 1.4tsi dsg. Tam emin olamadığım bir konu var;otomatik şanzımanlı otomobillerin kavraması (debraj balatsı) garanti süresi içerisinde arızalanma durumunda ücretsiz değiştiriliyor olabilir. Daha önce 2007 model toyota yaris d4d mm/t 74bin km'de bir otomobil satın almıştım,80k bakımı için servise gittiğimde bedava kavrama değişim hakkınız var deyip 1500tl o zamanın fiyatına göre olan kavrama ücretini almadan bedelsiz değişim yapmışlardı,sadece alınan ücret; mil taşlama ücrti olarak 100tl bir ücret alınmıştı. 2010 model golf 6 1.6tdi dsg aracın kavraması bedelsiz değişmişti 75bin km'de aynı şekilde, 700tl isçilik ücreti alınmıştı,aracın garantisi toyota yaris gibi bitmişti. Acaba otomatik araçların, yarı otomatik denen kavramalı,robotize vs hepsi böyle haklara sahip midir? yada hangi şartlarda kavrama değiştiriliyor yada ücretin bir kısmı alınıyor? Benim golf7 arcımın kavraması 43bin km'de değiştirildi bedelsiz,şimdi bir arızalanma durumunda sadece isçilik ücretimi alınacak 700-800tl yada bütün masrafmı alınacak 2500-3000tl Servisin insafına kalmış bir durum mudur? TR burası,tuttura bildiğine mantığı




  • onu yakın zamanda tecrübe etmiş biri olarak açıklayayım. şimdi ben aracıma garanti süresi 2 ay önce dolduğu için ilave garanti aldım. tam o sırada kavrama değişimi konu oldu. servistekiler parça parasının iyi niyetten işçiliğin ise ilave garantiden karşılandığını söylediler. anladığım kadarıyla yetkili servise götürülmeye devam ettiğiniz sürece en azından yedek parçada %100 e yakın garanti sağlayacaklar. zaten sağlamadıklarını varsayalım kavrama dediğiniz şey sanayiden 1000 liraya değişir. gider özelde değiştirirsiniz. zira 7 ileri dsglerin kavramaları kuru olduğu için değişiminin normal kavramadan bir farkı yok. yağlı olanların değişimi sıkıntılı diyorlar ancak ben 2007 model dsg 2.0tdi passat sattım. 134 bindeydi. kavramada sorun yoktu.
  • noktanınsâbiti kullanıcısına yanıt
    Kavrama ve arızalar için, biraz da şans işi diyebiliriz. Manuel caddy'nin kavraması için servis 2300tl istedi. Kavramayı servisten 560tl'ye alıp,özel serviste bakımla beraber 1200tl'ye hallettik.
    yine caddy:)) enjektör lerin biri arıza yaptı, serviste enjektör adet fiyatı 1600tl. 500tl çıkma enjektör bulup, 100tl isçilik ile hallettik. Bazı tamir işleri için özel servisler yabana atılmamalı.
    radyatör çersevesi plastiği çatlamıştı,servis çerçeve için 850tl isçilik vs 2bini bulur dediler. sanayide ustam söktü plastiği kaynak yaptı taş gibi oldu,ücret 150tl Servisi baş tacı yapmaya da fazla gerek yok. kaza durumlarında asla servisi tercih etmem,güvenmem,giderim utama boya kaporta jilet gibi yaptırır çıkarım




  • ben buna hep şu gözle bakıyorum; indirimlerle beraber yetkili servis daha ucuza geliyorsa yetkili serviste yaptır. eğer fahiş fiyata geliyorsa dışarıda yaptır. özellikle müdahale edildiğinde iyi niyet garantisini bozmayacak şeyleri dışarıda yaptırmak daha karlı oluyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.