Şimdi Ara

DSG Şanzıman (74. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.706
Cevap
67
Favori
134.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C_many

    Wv kötü Wv berbat Wv iğrenç Almayın ya Almayın ozaman o sahtekarlıkları birtek Wv yapıyor dimi ?

    Evet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C_many

    Wv kötü Wv berbat Wv iğrenç Almayın ya Almayın ozaman o sahtekarlıkları birtek Wv yapıyor dimi ?

    Dediğini yapıyorum,almıyorum zaten😉

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani böyle mi olması lazim. Bi şanziman yüzunden insanlar arabalarini mi satcak.Ya tam otomatik getirsinler yada daha saglam yari otomatik yapsinlar. Birsürü para ver bide üstüne şanzimanla ugraş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg arıza felan neyse de, tehdit etmek nedir ya?? Dağ başı mi bura?? Tamam dağ başı bu ülke. Elden aldığımız sattigimiz biri tehdit eder. Ne bileyim galerici tehdit eder. Maalesef eder.
    Ama firma tehdit eder mi?? Edebilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C_many kullanıcısına yanıt
    Valla yakın zamanda wv almak isteyen biri olarak şu yorumları okudukça korkmadım desem yalan olur lakin merak ettiğim;

    sadece dsg şanzıman mı sürekli arıza veriyor diğer şanzıman modelleri 4*4 lük mü?

    dsg yi çok şikayet eden var ok aç şikayet var ı nike Adidas istikbal bosch vs tonlarca şikayet var fakat hala alanlarında bir numara ve ben bu markaların hiçbirinde sorun yaşamadım
  • Bırsey sormak ıstyorum volkwagen grubu sektorde satıs konusunda bazı kategorılerde en ust sırada genel olarak bktıgımızdada aynı pekı bu verıler varken acaba mıllet kerız mıde alıyor uc bes dsg arızası bence cok buyutulmemelı saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam arkadaşlar golf mk7'de dsg sorunu hala devam ediyor mu? Aşılmış sanırım artık. Tek tük diye okudum. Doğru mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demir2008

    Bırsey sormak ıstyorum volkwagen grubu sektorde satıs konusunda bazı kategorılerde en ust sırada genel olarak bktıgımızdada aynı pekı bu verıler varken acaba mıllet kerız mıde alıyor uc bes dsg arızası bence cok buyutulmemelı saygılar

    Hocam bu foruma gore her sehirde 8 10 tane dsg li arac var.onlarda foruma uye.dsg den cekmedigi kalmadi.sokak da her 10 aractan 5 i vag grubuna ait.burdakiler ikinip bagirip duruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DSG sorunlu olsa bunca vatandaş dsg'den nasıl memnun kalır? Rahatlıkla DSG alınabilir eğer çok alt modelse uzak durmakta yarar olabilir.ç
  • Hala kullanıcıları sorunlarından bahsedip yazıp çiziyor ve satış temsilcisine "dsg sorunları halen var bu bir gerçek" dendiğinde
    karşında süt dökmüş kediye dönüyor ise; Durumunu "sorunlu bir şanzıman" olarak sürdürmeye devam ediyor, demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsngencer


    quote:

    Orijinalden alıntı: demir2008

    Bırsey sormak ıstyorum volkwagen grubu sektorde satıs konusunda bazı kategorılerde en ust sırada genel olarak bktıgımızdada aynı pekı bu verıler varken acaba mıllet kerız mıde alıyor uc bes dsg arızası bence cok buyutulmemelı saygılar

    Hocam bu foruma gore her sehirde 8 10 tane dsg li arac var.onlarda foruma uye.dsg den cekmedigi kalmadi.sokak da her 10 aractan 5 i vag grubuna ait.burdakiler ikinip bagirip duruyor

    Lafı eveleyip gevelemenin alemi yok.soru net basit.
    Sanziman sorunlu mu?
    Evet.
    Vag sorunlu diye aciklama yapti mi?
    Evet.
    Garanti bitince cigerini sokerler mi?
    Evet.
    3 5 diye,veya sorun cozuldu diye belgen var mi?
    Yok.
    Aksini iddia edebiliyorsan koyarsin sorunun çözüldüğüne dair belgeyi delikanli gibi konusursun.
    Oyle 3 5 muhabbetiyle cozulmuyor yani.adam bastirdi 5 bini delikanlilik yapip erkek gibi yollasaydınız eft ile masrafi.burda fanboyluk yapmakla millete senin dsgen var mi olm diye atar gider yapmakla,garantisi bitince enayiye itele demekle olmuyor bu isler.Allah korkusu lazim,malinin esiri olmamak lazim,insana bir seyi onerirken kul hakkini düşünmek lazim.
    Burda magdur olan bir insan var,adama tehdit. belgesi bile imzalatmışlar,mubarek gün kahkaha atiyorsun.yazik,aynaya,bakmaya utanırım senin yerinde olsam.ayıp.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 7 Temmuz 2016; 10:34:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: hsngencer


    quote:

    Orijinalden alıntı: demir2008

    Bırsey sormak ıstyorum volkwagen grubu sektorde satıs konusunda bazı kategorılerde en ust sırada genel olarak bktıgımızdada aynı pekı bu verıler varken acaba mıllet kerız mıde alıyor uc bes dsg arızası bence cok buyutulmemelı saygılar

    Hocam bu foruma gore her sehirde 8 10 tane dsg li arac var.onlarda foruma uye.dsg den cekmedigi kalmadi.sokak da her 10 aractan 5 i vag grubuna ait.burdakiler ikinip bagirip duruyor

    Lafı eveleyip gevelemenin alemi yok.soru net basit.
    Sanziman sorunlu mu?
    Evet.
    Vag sorunlu diye aciklama yapti mi?
    Evet.
    Garanti bitince cigerini sokerler mi?
    Evet.
    3 5 diye,veya sorun cozuldu diye belgen var mi?
    Yok.
    Aksini iddia edebiliyorsan koyarsin sorunun çözüldüğüne dair belgeyi delikanli gibi konusursun.
    Oyle 3 5 muhabbetiyle cozulmuyor yani.adam bastirdi 5 bini delikanlilik yapip erkek gibi yollasaydınız eft ile masrafi.burda fanboyluk yapmakla millete senin dsgen var mi olm diye atar gider yapmakla,garantisi bitince enayiye itele demekle olmuyor bu isler.Allah korkusu lazim,malinin esiri olmamak lazim,insana bir seyi onerirken kul hakkini düşünmek lazim.
    Burda magdur olan bir insan var,adama tehdit. belgesi bile imzalatmışlar,mubarek gün kahkaha atiyorsun.yazik,aynaya,bakmaya utanırım senin yerinde olsam.ayıp.

    Artık insanlarda bilinçlendi bu konuda ki iyiki de öyle oldu.Umarım böyle de devam eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende bir dönem geçici sürelerde DSG şanzımanlı Passat ve Jetta sahibiydim. Bu tamamen sübjektif değerlendirmedir ancak bana göre VW grubunun tüketicilerini kobay yerine koyduğu bir şanzıman tipiydi DSG.
    Niyet olarak çıkış noktası çok iyi niyetliydi; tekerleğe iletilirken sıfır güç kaybı, konforlu vites geçişleri vs.. Ancak uygulamada bu şekilde olmadı. Madde madde özetlemek gerekirse:

    1- DSG şanzımanın ıslak veya kuru kavrama fark etmeksizin tamamında mekatronik sorunu ve ayrıca kavrama sorunları çıktı. Sırf bu yüzden VW firması Amerika ve Çin'de şanzıman garantisini 10 yıla çıkartmak zorunda kaldı. Halende sorunlu araçlar çıkmaya devam ediyor...
    2- Kullanım giderleri. Tork konvertörlü otomatiklerde yağ değişimi haricinde bir değişim masrafı bulunmazken çift kavramalı otomatiklerde (DSG, PDK, EDC, Power shift...) belirli periyodlarda tıpkı düz vitesler gibi debriyaj baskı balata masrafı çıktı. üstelikte her değişimde 1 değil 2 adet debriyaj değişiyor ve bu rutin masraf...
    3- Çift kavramalı otomatikler, buraya dikkat, vites yükseltirken yıldırım hızında vites değiştirebilirken iş vites düşürmeye geldiğinde, ikinci kavrama alt yerine üst viteste beklediği için resmen sanki düşünüyormuş gibi tepki veriyor. Açık konuşmak gerekirse , evet vites yükseltirken hızlı ve konforlu ancak sollamalarda vites düşürmesi gereken zamanlarda salisenin bile önemi büyük iken hiç bir şanzıman tipinin düşünmeye hakkı yoktur.
    4- Tork konvertörlülerde yağ basıncı esas olduğu için sürücü ne kadar gaz verirse araçta o kadar tepki verir. Yani şanzıman sürücünün kölesidir. Ancak çift kavramalılarda sizin talebiniz yerine sizin için karar veren bir "elektronik beyin" olduğu için sıkışık trafikte dur-kalk trafiğinde ve yokuş gibi alanlarda dar yere park ederken çoğu kez sürücüye işkence yapıyor. Sürücü şanzımanın kölesi oluyor.
    5- Diğer otomotiv gruplarında görmedim ancak VW'nin Jetta ve Passat'ta kullandığı 7 ileri DSG özellikle 1 ve 2. vitesler arasında ciddi kararsızlıklar yaşıyordu. Sıkışık trafikte ilerlemeye çalışıyorsun, daha tam olarak kalkamadan 2. vitese atıyor, araç haliyle titrek manda gibi titremeye başlayınca hooop tekrardan 1.'e düşüyor.... Ve bunu sık sık yapıyor.
    6- Sistem esasen kapalı bir düz vites sistemi olduğu için tıpkı düz vitesler gibi yokuş gibi zorlamalarda bir süre sonra ısındı uyarısı verip kenara çektirtmesi veya debriyaj balatalarının koyverip yanık kokuları yayması vs...

    Özetle Otomatik şanzıman benim görüşüme göre konfor için alınır. Otoban sürüşünde gazlarken vitesi yarım milisaniye daha hızlı değiştirebiliyor diye bunca konudan feragat etmek bana mantıklı gelmiyor ne yazıkki.
    Vites düşürürken düşünerek beni riske atacak, düşük süratli trafikte sık sık bocalayacak, benim pedala verdiğim komuta değilde kendi düşüncesine göre aracın gaz tepkilerini yönetecek, belirli periyodlarla çift debriyaj masrafı çıkartacak, ısındımı "ben oynamıyorum abi" moduna geçecek şanzıman için benim görüşüme göre konforun K'sinden bahsedilemez.

    İşin tabi üreticiler boyutuda var. VW bile Touareg ve Amarok gibi dayanıklılık esas olan modellerinde DSG kullanmayıp ZF üretimi tork konvertörlü yeni nesil şanzıman kullanırken, sürüş zevkinin kitabını yazan BMW yine 8 ileri tork konvertörlü kullanırken, global anlamda sorunsuzluğuyla ünlü Mazda bu şanzıman tipine bulaşmazken, Opel ve Peugeot bile yeniden tork konvertörlü otomatik şanzımanlara dönmeye başlamışken artık bana göre robotize şanzımanların savunulur bir yanı kalmadı, hele ki aranan konfor ve sağlamlıksa.

    İşi fanatikliğe döken arkadaşlar ise ayrı bir komedi. Adam yazmış "bende sorun çıkmadı, bu şanzıman misss gibi misssss". Yahu arkadaş; sende sorun çıkmadı demek tüm DSG'ler sorunsuz demek değildir, sende sorun çıkmamış olması sadece senin aracın şansa sorun çıkarmamış demektir. Adam küçücük, cücük kadar dünyasında DSG sorun çıkarmadı mı sanıyor ki global anlamda DSG sorunsuz... Komedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 7 Temmuz 2016; 19:05:09 >




  • EFY61 E kullanıcısına yanıt
    premium araçlarda şanzıman arızasıyla daha az karşlarsın fakat bu olmaz anlamına gelmiyor olur mu olur.
    Evet forumda Wv araçlara karşı bir antipati var özellikle passat'a.
    Siz beğendiğiniz aracı alın kulak asmayın ancak olumsuz yorumları da okuyun bilgilenin tabi bu yorumları körü körüne yapan , bilgi sahibi olmadan kulaktan duyma bilgilerle buraada paylaşan onlarca insan var o yüzden diyorum siz kendi kendinize kefeye bir olumlu bir de olumsuz yönleri koyun tartın.
    Bu arada olumsuz yorumları yapanların hepsine değil lafım kesinlkle burada okuyup bilgilendiğim olumsuz yorumlar da var gerçekten bilgi sahibi olanlardan da öğrendiğim şeyler var .
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Ek olarak 7 ileri dsg lerde kasislerde ve vites geçişlerinde şıkırtı sesi geliyor. Servis bunun normal olduğunu Audi imzalı belge göstererek iddia ediyor. Sanayi ustası gibi bu modeller böyle abi ses yapar bunlar diyorlar. Şaka gibi. Emisyon Skandalı patlamadan önce Ses yapan, kavraması çabuk biten sorunlu şanzımanı vag nasıl bilerek üretir diyordum ama emisyon hilesine başvuran sorunlu malı da satar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    Ek olarak 7 ileri dsg lerde kasislerde ve vites geçişlerinde şıkırtı sesi geliyor. Servis bunun normal olduğunu Audi imzalı belge göstererek iddia ediyor. Sanayi ustası gibi bu modeller böyle abi ses yapar bunlar diyorlar. Şaka gibi. Emisyon Skandalı patlamadan önce Ses yapan, kavraması çabuk biten sorunlu şanzımanı vag nasıl bilerek üretir diyordum ama emisyon hilesine başvuran sorunlu malı da satar.

    Hatırlatma için teşekkürler Ne yazık ki neresinden tutsanız elinizde kalıyor... Üstelik te bu sistem 10 senedir piyasa da...
    Zaten 10 senenin sonunda gelinen noktada hala bu sistemin bunca sorun ve masrafa neden olmasının artık özrü kabul edilemeyeceği için kimi firmalar robotize şanzımanı (tek veya çift kavrama farketmez) komple terketmeye başladılar.
    VW grubu bu şanzımana deli Ar-Ge yatırımı yaptığı için şimdi kolay kolayda vazgeçemiyor ve olan yine tüketiciye oluyor.




  • 2014 octavia 1.2 dsg kullanıcısıyım. Araç 20000 de...

    Şunu net söyleyeyim.. DSG de iyileştirme filan yok!!!!! Bildiğiniz DSG..

    DSG alınır mı? Evet alınabilir amma :
    - Sıfır alınacak... Garanti bitmeden elden çıkarılacak...
    - Direk garanti uzatılacak...
    - Araba asla ve asla sert kullanılmayacak.. Ben aracı biraz sert kullanıyorum. Şöyle ki; babam arabayla 5.0 - 6.0 yakıt tüketimi ortalamasıyla gezerken ben 6.5 - 8 arasında kullanıyorum. Sonuçta olan şu : 20000 de kavramanın bitmeye başladığını hissediyorum. Sanırım megatroniğinde vefatı yakındır. haftaya servise gideceğim, bakalım ne yumurtlayacaklar :))
    Çok sert kullanmasam 40000 leri geçer diye düşünüyorum. Ki 80000 lerde dsg arızası yaşamadan dsgli aracını satan arkadaşım var. Ama pinti olduğu için aracını çok ama çok sakin kullanır.

    Şimdilerde HB bir araç ihtiyacım var. Otomatik olmak zorunda. 1.2 TSI motoru ekonomi/performans sebebiyle çok seviyorum. Ama DSG de bildiğimiz gibi işte...
    Diğer HB otomatiklere de baktım. Benzinliler çok yakıyor, dizeller astronomik paralara... LPG istemiyorum... Şu an en mantıklı Seat Leon 1.2 DSG geliyor gene..
    Ama benimle aynı durumda olanlar için şunu söyleyebilirim : Kia Ceed dizel DCT de de oldukça mantıklı bütçesi yeterli olanlar için. LPG li Auriside inceleyebilirler. Hayırlısı...

    Ama benim asıl merak ettiğim : Şu an piyasada yüzbinlerce DSG li araç var. Bundan 10 yıl sonra bu araçlar ne olacak???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    2014 octavia 1.2 dsg kullanıcısıyım. Araç 20000 de...

    Şunu net söyleyeyim.. DSG de iyileştirme filan yok!!!!! Bildiğiniz DSG..

    DSG alınır mı? Evet alınabilir amma :
    - Sıfır alınacak... Garanti bitmeden elden çıkarılacak...
    - Direk garanti uzatılacak...
    - Araba asla ve asla sert kullanılmayacak.. Ben aracı biraz sert kullanıyorum. Şöyle ki; babam arabayla 5.0 - 6.0 yakıt tüketimi ortalamasıyla gezerken ben 6.5 - 8 arasında kullanıyorum. Sonuçta olan şu : 20000 de kavramanın bitmeye başladığını hissediyorum. Sanırım megatroniğinde vefatı yakındır. haftaya servise gideceğim, bakalım ne yumurtlayacaklar :))
    Çok sert kullanmasam 40000 leri geçer diye düşünüyorum. Ki 80000 lerde dsg arızası yaşamadan dsgli aracını satan arkadaşım var. Ama pinti olduğu için aracını çok ama çok sakin kullanır.

    Şimdilerde HB bir araç ihtiyacım var. Otomatik olmak zorunda. 1.2 TSI motoru ekonomi/performans sebebiyle çok seviyorum. Ama DSG de bildiğimiz gibi işte...
    Diğer HB otomatiklere de baktım. Benzinliler çok yakıyor, dizeller astronomik paralara... LPG istemiyorum... Şu an en mantıklı Seat Leon 1.2 DSG geliyor gene..
    Ama benimle aynı durumda olanlar için şunu söyleyebilirim : Kia Ceed dizel DCT de de oldukça mantıklı bütçesi yeterli olanlar için. LPG li Auriside inceleyebilirler. Hayırlısı...

    Ama benim asıl merak ettiğim : Şu an piyasada yüzbinlerce DSG li araç var. Bundan 10 yıl sonra bu araçlar ne olacak???



    10 yıldır piyasada bu sistem ve 10 yıldır şikayetler aynı ve son gaz devam ediyor.
    Bana göre işin "özü" hatalı olduğu için bunlar yaşanıyor. İki tip kullanım öne çıkar; şehiriçi trafik ortamı veya düz otoban gazlama ortamı.
    Çift kavramalıların özü (buraya dikkat) sadece vitesi yükseltirken çok hızlı olmalarıdır. (İş sollama performansı olan vites düşürmeye gelince iyi tork konvertörlülerin yanına bile yaklaşamazlar).

    Her neyse sonuçta yıldırım hızında vites yükseltme düz otoban kullanımında öne çıkarken şehiriçi trafik kullanımına zerre kadar katkısı yoktur.
    Zurna da tam burda zırt diyor işte. Sıkışık trafik kullanımı DSG'nin katili ise ozaman ne anladım ben otomatikten? Otomatiği şehir içinde rahat etmek için mi alıyoruz? Otobanda gazlamak için mi?

    Sıkıntınızı çok iyi anlayan bir otomobil sever olarak aşağıdaki tork konvertörlü (halk arasındaki tabirle tam otomatik) otomatikleri değerlendirmenizi tavsiye ederim:

    - Peugeot 308 EAT6 1.6 HDi (Aisin üretimi 6 ileri şanzıman)
    - İkinci el temiz BMW 116 veya 118 (ZF üretimi 8 ileri şanzıman)
    - Mazda3 1.5 Skyactiv 6 ileri otomatik (Mazda üretimi SkyActiv şanzıman)
    - Opel Astra 1.4T veya 1.6 CDTi (Activeselect isimli GM üretimi şanzıman)
    - İkinci el "makyajsız kasa" Hyundai i30 veya "makyajsız" Kia Cee'd, 6 ileri olanlar (Makyajlı kasalarda baş belası 7 ileri çift kavramalı DCT var. Isınma sorunu şimdiden dillerde.)
    - Son olarakta tepkilerini hiç sevmediğim ancak tork konvertörlü olan yeni Toyota Auris 1.6 CVT
    - Yine tork konvertörlü CVT şanzımanı bulunan ancak tepkileri Auris'ten fersah fersah daha iyi olan Subaru XV 1.6.
    - Ayrıca normal koşullarda 5 ileri tork konvertörlü şanzıman kullanan Honda Civic'ide tavsiye ederdim ancak yeni kasası Eylül-Ekim gibi tanıtalacak ve mevcut kasa eski kasa olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 10 Temmuz 2016; 13:56:04 >




  • Bir yıl içerisinde iki arkadaşımın DSG şanzımanı bozuldu.Biri geçen yıl,daha 30 binde 1.4 benzinli golf.Misafirlik için gittiği yerde aracı park etmek istiyor araç şanzıman arızası gösteriyor.Garantiden ücretsiz yapıldı.
    Diğeri yan komşum.Geçen hafta bayram üstü arabasız kaldı.Evden çıkıp daha 100 metre gitmeden araç yolun içinde kaldı.Araç 2013 Audi A3.Araç 50 binde.Garanti bittiği için iyi niyetten 600 TL işçilik ücreti mukabilinde yapılıyor.
    Bulunduğumuz yer küçük bir ilçe.Trafik yok.Agresif kullanım yok.
    Sözün özü DSG nin nerede ne zaman patlayacağı ve elinizde kalacağı tam bir muamma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhiym -- 10 Temmuz 2016; 14:52:32 >
  • bizim millet DSG sorun çıkardı mi yaptırıp satıyor hemen. hicde lafini etmiyor. sinsilik var biraz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.