Şimdi Ara

Dünyada en çok satan otomobil markası.....? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
136
Cevap
0
Favori
6.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha
    0-100,tork,hp ye bakarak bir aracın nasıl performans verdiğini %95 oranında tahmin edebiliriz, yok vites aralıkalrı yok sürtünme katsayısı bunlara anca çok çok denk araçları birbirinle karşılaştırınca bakılır.

    60-180 de önemli bir kriter.

    Benim yazdığım işin biraz da fazla teknik boyutu. Motorun verimsizliğinden ziyade, performansı törpüleyecek başka durumların da olabileceğini kastettim.

    Çok basit bir örnek vereyim, imkanınız varsa siz de deneyin.

    0-100 kilometre süreleri birbirlerine çok yakın olan Honda Civic ile, aynı hacimde buna yakın olan herhangi bir dizeli ele alın. 100 kilometreye kadar yarım saniye fark yiyen dizel, 130 kilometreye kadar 3-4 saniye fark yiyecektir.

    Yani sadece 0-100 kilometre hızlanmalarına bakarak konuşacak olursak, performansları birbirine yakın dememiz gerekiyor ama 0-130 kilometre hızlanmaları devreye girdiğinde Civic'in net bir şekilde daha performanslı olduğunu görüyoruz. Olay budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 11 Ocak 2012; 1:05:21 >




  • Sonuncuyu gözden kaçırmışım. Ama, sana samimi söylüyorum konu VW ile alakalı değil.

    Lexus'ta yanlışlıkla LS 600'ün Emisyon sınıfını G yerine Z yazmış diye haber çıksa, yine aynı tepkiyi verirdim. Gerçekten komik ve saçma.

    Ama, ortalama yakıt tüketimi veya karbon salınım gibi sayısal veriler yanlış verilse, bende etmedik küfür bırakmazdım, Phaeton gibi çok az satan bir araç bile olsa... Bunun dışında dediğim gibi emisyon sınıfı ha D olmuş ha Y. Ne farkeder yanlış basılsa?
  • Ben tüm degerlerini ezberledim yani Internette Lancer ile ilgili ne kadar bilgi varsa arastiririm hala.. ama tutup da aaa cok CO2 salinimi varmis almam demedim tabi. :)
    Ben teknik degerlerle oynama olayindayim gencler :)
  • Ya şu bir gerçek ki en çevreci ülkede bile emisyon değerini kimse iplemiyor. 0-100, ortalama yakıt tüketimi, beygir, bunlarda oynama olmadığı sürece sorun yok. Özellikle opel in oynama yaptığını düşüyorum beygir değerlerinle, 180 lik insignia 130-140 lık araç tadında gidiyor, 90 hp lik cdti 60 hp lik araç gibi gidiyor.

    Kanıtla dersen kanıtlayamam, sadece benim hissetiğim beygir bunlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 11 Ocak 2012; 1:02:55 >
  • Çok eğlenceli oluyor böyle konuları okumak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu beygir güçlerindeki araçlarda gayette güzel bir veridir 0-100.Çünkü istisnalar dışında 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlardada daha iyi oluyor.
    Bütün test kuruluşları firmalar neden 0-100 ü veriyor bir düşünmek gerekiyor.

    Bütün test kuruluşları firmalar neden 0-100 ü veriyor bir düşünmek gerekiyor.

    Hocam bahsettiğimiz araçlar genellikle A, B, C ve en fazla D sınıfı araçlar. Yani günlük kullanım araçları, bu araçlar genellikle orta yükseklikteki hızlarda kullanıldığı için bu veri yeterli oluyor. Hiç kimse bu sınıflarda bir aracı alırken 0-200, 0-300, 100-200-100, 200-0 vs gibi verilere ihtiyaç duymuyor. Süperspor araçların kataloglarına bir bak bakalım kaç tane performans, esneklik, frenleme gibi teknik değer veriyorlar. Herşey 0-100 verisi ile bitmiyor. Eskiden orta sınıf araçların bile kataloglarında bir iki tane esneklik değeri verilirdi. Şimdi 0-100 verisi ile bahse konu aracın ciğerini bilen halkımız sayesinde, otomobil firmalarının üzerinden iyi bir yük kalktı.

    Bu beygir güçlerindeki araçlarda gayette güzel bir veridir 0-100.Çünkü istisnalar dışında 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlardada daha iyi oluyor.

    Maalesef bu görüşünüze de katılamayacağım çünkü böyle bir genelleme yapamazsınız. Turbo veya kompresör beslemeli motorlar ilk hareketlenme esnasında daha başarılı olurken, atmosferik beslemeli motorlar yüksek devirlerde daha başarılı olurlar.

    Örneğin turbo beslemeli Nissan GTR ın 0-100 ve 0-200 km hızlanmaları daha başarılı iken, 200-300 km arası hızlanmalarda 458 Italia gözünün yaşına bakmadan geçiyor GTRı. Küçük hacimli motorlara bakarsak turbo beslemeli 122 PS lik 1400 cc Golf 0-100 hızlanmasında daha iyiyken, 100-200 km hızlanmasında 125 PSlik 1600 cc Civic daha iyi sonuç veriyor.

    Yani kısacası 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlarda da daha iyi oluyor diye bir genelleme yapamayız. Diyeceksiniz ki ben zaten istisnalar dışında diye belirttim ama verdiğim örneklere takılmayın çünkü bu durum istisna değildir örnekler çoğaltılabilir.




  • ben vw.yi tartışmıyorum, sadece bininiyorum ve binmek istiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu beygir güçlerindeki araçlarda gayette güzel bir veridir 0-100.Çünkü istisnalar dışında 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlardada daha iyi oluyor.
    Bütün test kuruluşları firmalar neden 0-100 ü veriyor bir düşünmek gerekiyor.

    Bütün test kuruluşları firmalar neden 0-100 ü veriyor bir düşünmek gerekiyor.

    Hocam bahsettiğimiz araçlar genellikle A, B, C ve en fazla D sınıfı araçlar. Yani günlük kullanım araçları, bu araçlar genellikle orta yükseklikteki hızlarda kullanıldığı için bu veri yeterli oluyor. Hiç kimse bu sınıflarda bir aracı alırken 0-200, 0-300, 100-200-100, 200-0 vs gibi verilere ihtiyaç duymuyor. Süperspor araçların kataloglarına bir bak bakalım kaç tane performans, esneklik, frenleme gibi teknik değer veriyorlar. Herşey 0-100 verisi ile bitmiyor. Eskiden orta sınıf araçların bile kataloglarında bir iki tane esneklik değeri verilirdi. Şimdi 0-100 verisi ile bahse konu aracın ciğerini bilen halkımız sayesinde, otomobil firmalarının üzerinden iyi bir yük kalktı.

    Bu beygir güçlerindeki araçlarda gayette güzel bir veridir 0-100.Çünkü istisnalar dışında 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlardada daha iyi oluyor.

    Maalesef bu görüşünüze de katılamayacağım çünkü böyle bir genelleme yapamazsınız. Turbo veya kompresör beslemeli motorlar ilk hareketlenme esnasında daha başarılı olurken, atmosferik beslemeli motorlar yüksek devirlerde daha başarılı olurlar.

    Örneğin turbo beslemeli Nissan GTR ın 0-100 ve 0-200 km hızlanmaları daha başarılı iken, 200-300 km arası hızlanmalarda 458 Italia gözünün yaşına bakmadan geçiyor GTRı. Küçük hacimli motorlara bakarsak turbo beslemeli 122 PS lik 1400 cc Golf 0-100 hızlanmasında daha iyiyken, 100-200 km hızlanmasında 125 PSlik 1600 cc Civic daha iyi sonuç veriyor.

    Yani kısacası 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlarda da daha iyi oluyor diye bir genelleme yapamayız. Diyeceksiniz ki ben zaten istisnalar dışında diye belirttim ama verdiğim örneklere takılmayın çünkü bu durum istisna değildir örnekler çoğaltılabilir.

    Hocam neden tüm mesajımı alıntılamadınız.Son cümlede zaten sizin bu yaptığınız yorumun yarısını yazmıştım.Spor araçlarda önemli olanın 0-200 km hız ve 0-400 m olduğunu yazdım.Art niyetli misiniz anlamadım ki.

    MEsajımın tamamı:
    "Bu beygir güçlerindeki araçlarda gayette güzel bir veridir 0-100.Çünkü istisnalar dışında 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlardada daha iyi oluyor.
    Bütün test kuruluşları firmalar neden 0-100 ü veriyor bir düşünmek gerekiyor.

    Fakat süperspor araçların patinaj vb durumları olduğundan 0-200 hız veya 0-400 m dikkate alınır."

    İnsanları anlamak hakikatten güç.Bİrde bana gtr örnekleri veriyorsunuz sanki ben aksini iddia ediyormuşum gibi...

    Ayrıca Civic kalkışta Golfü geçemiyor hocam.200 den sonra son vitesin kısa olmasından dolayı ufak ufak yakalayabilir.Fakat 0 dan 200 e kadar golf arayı açıyor zaten.Çok kez kullandım 2 aracıda.Hele hele hafif rampa olan yollarda golf civice boy boy fark atıyor.

    Bir diğer konuda 100-200 konusu.Esneklik konusunda Turbo motorların büyük avantajı vardır.BU konudada civic geride kalıyor.Civicin tek avantajı son vitesin üst devirleri.Yani 200 üstü yavaş yavaş arayı kapatıyor.Buda golfün 6. vitesi çok uzun ve yakıt amaçlı olduğu için.

    Not:ALıntıları yaparken daha dikkatli olalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 11 Ocak 2012; 17:27:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA
    Bu beygir güçlerindeki araçlarda gayette güzel bir veridir 0-100.Çünkü istisnalar dışında 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlardada daha iyi oluyor.

    Maalesef bu görüşünüze de katılamayacağım çünkü böyle bir genelleme yapamazsınız. Turbo veya kompresör beslemeli motorlar ilk hareketlenme esnasında daha başarılı olurken, atmosferik beslemeli motorlar yüksek devirlerde daha başarılı olurlar.

    Örneğin turbo beslemeli Nissan GTR ın 0-100 ve 0-200 km hızlanmaları daha başarılı iken, 200-300 km arası hızlanmalarda 458 Italia gözünün yaşına bakmadan geçiyor GTRı. Küçük hacimli motorlara bakarsak turbo beslemeli 122 PS lik 1400 cc Golf 0-100 hızlanmasında daha iyiyken, 100-200 km hızlanmasında 125 PSlik 1600 cc Civic daha iyi sonuç veriyor.

    Yani kısacası 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlarda da daha iyi oluyor diye bir genelleme yapamayız. Diyeceksiniz ki ben zaten istisnalar dışında diye belirttim ama verdiğim örneklere takılmayın çünkü bu durum istisna değildir örnekler çoğaltılabilir.

    +olarak şöyle bir durum var;

    0-100 süreleri aynı olan araçlar, kalkıştan 100 kilometre hıza kadar yan yana gitmezler. Düşük süratlerdeki ivmelenmesi (örn:0-50) daha iyi olan araç, 100 kilometre hıza ulaştığında diğer araçtan daha önde olacaktır.

    Şöyle düşünelim.

    Elimizde A ve B diye 2 araç var. Bunların ikisinin de 100 kilometreye ulaşma süresi 6 saniye olsun.

    A aracının 0-60 süresi 3 sn, 60-100 süresi 3 saniye olsun.

    B aracının 0-60 süresi 4 sn, 60-100 süresi 2 saniye olsun.

    2 araçta 6 saniye sonunda tam 100 kilometre hıza ulaşmış oluyorlar ama bu iki araçtan 6. saniyenin sonunda önde olan A aracı olacaktır. 0-100 süreleri eşit olmasına rağmen.

    Hatta zamanında bu durumu anlatmak için konu bile açmıştı ve şöyle bir grafik hazırlamıştı.

     Dünyada en çok satan otomobil markası.....?


    Yukarıdaki hız-zaman grafiğinde 3 aracın da 100 kilometreye kadar ki hızlanma şekilleri verilmiş. Bu 3 aracında 0-100 süreleri aynı ama 100 kilometreye ulaştıklarında en önde olacak araç 1 nolu araçtır. Arkasından 2 nolu araç gelir, en arkada kalacak araç ise 3 nolu araçtır.

    0-100 Değerleri Verilen Sürede Kimin Önde Olacağını Göstermez

    http://forum.donanimhaber.com/m_50934298/mpage_1/key_/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver
    Hocam neden tüm mesajımı alıntılamadınız.Son cümlede zaten sizin bu yaptığınız yorumun yarısını yazmıştım.Spor araçlarda önemli olanın 0-200 km hız ve 0-400 m olduğunu yazdım.Art niyetli misiniz anlamadım ki.

    MEsajımın tamamı:
    "Bu beygir güçlerindeki araçlarda gayette güzel bir veridir 0-100.Çünkü istisnalar dışında 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlardada daha iyi oluyor.
    Bütün test kuruluşları firmalar neden 0-100 ü veriyor bir düşünmek gerekiyor.

    Fakat süperspor araçların patinaj vb durumları olduğundan 0-200 hız veya 0-400 m dikkate alınır."

    İnsanları anlamak hakikatten güç.Bİrde bana gtr örnekleri veriyorsunuz sanki ben aksini iddia ediyormuşum gibi...

    Ayrıca Civic kalkışta Golfü geçemiyor hocam.200 den sonra son vitesin kısa olmasından dolayı ufak ufak yakalayabilir.Fakat 0 dan 200 e kadar golf arayı açıyor zaten.Çok kez kullandım 2 aracıda.Hele hele hafif rampa olan yollarda golf civice boy boy fark atıyor.

    Bir diğer konuda 100-200 konusu.Esneklik konusunda Turbo motorların büyük avantajı vardır.BU konudada civic geride kalıyor.Civicin tek avantajı son vitesin üst devirleri.Yani 200 üstü yavaş yavaş arayı kapatıyor.Buda golfün 6. vitesi çok uzun ve yakıt amaçlı olduğu için.

    Not:ALıntıları yaparken daha dikkatli olalım...

    Art niyetli misiniz anlamadım ki.

    Beni tanıyanlar genellikle iyi niyetli biri olduğumu bilirler. Pek kimseyi kırıp üzmek istemem.

    Konuya gelince,

    Ayrıca Civic kalkışta Golfü geçemiyor hocam.200 den sonra son vitesin kısa olmasından dolayı ufak ufak yakalayabilir.Fakat 0 dan 200 e kadar golf arayı açıyor zaten.Çok kez kullandım 2 aracıda.Hele hele hafif rampa olan yollarda golf civice boy boy fark atıyor.

    Ben kalkışta Civic Golfü geçiyor demedim ki zaten, herhalde yanlış gördün. Ben 100-200 km/h arası hızlanmalarda Civic daha başarılı demiştim. Gerçi ben 200 km/h hıza kadar arayı açan 122 PS lik Golfe de hiç rastgelmedim ama neyse. Hele hele boy boy fark meselesine hiç girmeyelim. :))

    100-200 km/h arası hızlanmayı bu sınıftaki araçlar için esneklik performansı olarak tayin edemeyiz. 100-200 km/h arası hızlanma demek 0 dan başlayıp 200 km/h hıza ulaşıncaya kadar geçen zaman içinde 100-200 km/h arası hızlanma demek değil, 100 km/h hızdan başlayıp 200 km/h hıza kadar geçen zamandır ve bu zaman maalesef ki Golfte daha fazladır. Turbonun avantajı alt devirlerdedir, devir yükseldikçe turbo avantajı dezavantaja dönüşmeye başlar.

    Ben Antalya'dayım ve otomatik 125 PSlik Civic sahibiyim, kullanabildiğim trafiğe kapalı bir alanda var. Ben hazırım eğer 200 km hıza kadar Civici geçebilecek hatta boy boy fark atabilecek bir 122 PSlik Golf sahibi varsa ben anahtarına yarışmaya hazırım

    Birebir konuştuğumuz konuyu tanımlamasa da yaklaşık bir örnek olması amacıyla alttaki videoyu ekledim. Golfün motoru belli değil, FSI ise video konu için daha mantıklı ama 1.6 ise pek önemli değil videodaki durum. Civicin duraksaması da cabası bu arada.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    http://forum.donanimhaber.com/m_50934298/mpage_1/key_/tm.htm

    Eline sağlık Utkucum, doğru ve faydalı bilgiler paylaşmışsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver
    Hocam neden tüm mesajımı alıntılamadınız.Son cümlede zaten sizin bu yaptığınız yorumun yarısını yazmıştım.Spor araçlarda önemli olanın 0-200 km hız ve 0-400 m olduğunu yazdım.Art niyetli misiniz anlamadım ki.

    MEsajımın tamamı:
    "Bu beygir güçlerindeki araçlarda gayette güzel bir veridir 0-100.Çünkü istisnalar dışında 0-100 ü iyi olan araç yüksek hızlardada daha iyi oluyor.
    Bütün test kuruluşları firmalar neden 0-100 ü veriyor bir düşünmek gerekiyor.

    Fakat süperspor araçların patinaj vb durumları olduğundan 0-200 hız veya 0-400 m dikkate alınır."

    İnsanları anlamak hakikatten güç.Bİrde bana gtr örnekleri veriyorsunuz sanki ben aksini iddia ediyormuşum gibi...

    Ayrıca Civic kalkışta Golfü geçemiyor hocam.200 den sonra son vitesin kısa olmasından dolayı ufak ufak yakalayabilir.Fakat 0 dan 200 e kadar golf arayı açıyor zaten.Çok kez kullandım 2 aracıda.Hele hele hafif rampa olan yollarda golf civice boy boy fark atıyor.

    Bir diğer konuda 100-200 konusu.Esneklik konusunda Turbo motorların büyük avantajı vardır.BU konudada civic geride kalıyor.Civicin tek avantajı son vitesin üst devirleri.Yani 200 üstü yavaş yavaş arayı kapatıyor.Buda golfün 6. vitesi çok uzun ve yakıt amaçlı olduğu için.

    Not:ALıntıları yaparken daha dikkatli olalım...

    Art niyetli misiniz anlamadım ki.

    Beni tanıyanlar genellikle iyi niyetli biri olduğumu bilirler. Pek kimseyi kırıp üzmek istemem.

    Konuya gelince,

    Ayrıca Civic kalkışta Golfü geçemiyor hocam.200 den sonra son vitesin kısa olmasından dolayı ufak ufak yakalayabilir.Fakat 0 dan 200 e kadar golf arayı açıyor zaten.Çok kez kullandım 2 aracıda.Hele hele hafif rampa olan yollarda golf civice boy boy fark atıyor.

    Ben kalkışta Civic Golfü geçiyor demedim ki zaten, herhalde yanlış gördün. Ben 100-200 km/h arası hızlanmalarda Civic daha başarılı demiştim. Gerçi ben 200 km/h hıza kadar arayı açan 122 PS lik Golfe de hiç rastgelmedim ama neyse. Hele hele boy boy fark meselesine hiç girmeyelim. :))

    100-200 km/h arası hızlanmayı bu sınıftaki araçlar için esneklik performansı olarak tayin edemeyiz. 100-200 km/h arası hızlanma demek 0 dan başlayıp 200 km/h hıza ulaşıncaya kadar geçen zaman içinde 100-200 km/h arası hızlanma demek değil, 100 km/h hızdan başlayıp 200 km/h hıza kadar geçen zamandır ve bu zaman maalesef ki Golfte daha fazladır. Turbonun avantajı alt devirlerdedir, devir yükseldikçe turbo avantajı dezavantaja dönüşmeye başlar.

    Ben Antalya'dayım ve otomatik 125 PSlik Civic sahibiyim, kullanabildiğim trafiğe kapalı bir alanda var. Ben hazırım eğer 200 km hıza kadar Civici geçebilecek hatta boy boy fark atabilecek bir 122 PSlik Golf sahibi varsa ben anahtarına yarışmaya hazırım

    Birebir konuştuğumuz konuyu tanımlamasa da yaklaşık bir örnek olması amacıyla alttaki videoyu ekledim. Golfün motoru belli değil, FSI ise video konu için daha mantıklı ama 1.6 ise pek önemli değil videodaki durum. Civicin duraksaması da cabası bu arada.



    Hocam o boy boy farkın hemen öncesini iyi okumalısınız.Rampada boy boy yiyor diyorum.O da torkun ve turbonun alt devirlerdeki avantajı sayesinde.

    "hafif rampa olan yollarda golf civice boy boy fark atıyor."bunu yazdım

    Yine yapıyorsunuz benim yazdıklarımı iyi okumuyorsunuz.Art niyetli değilsiniz ama her seferindede aynı hataya düşüyorsunuz.

    Ayrıca Tsı motor yüksek devirlerde alt devirlerdeki gücünü vermiyor ama yine bir atmosferikten daha fazla yada aynı güç veriyor üst devirlerde.Turbo hiçbir zaman dezavantaja dönüşmez.Her devirde avantajını hissettirir.

    Otomatik civicin tsi golf karşısında hiçbir avantajı yoktur hocam.Sakın biriyle iddiaya girmeyin üzmesinler siziTekrar ediyorum o boy boy farkı rampada atıyor.İyi odaklanın birşeyler okurken

    Anıl komple filtre kitine sahipken daha ağır olan jettayla beraber zor yürüyebildim diyordu.Rampalarda uzuyor diyordu.Daha hafif golfle stock otomatik civic yürüyemez.Benden size tavsiye denemeyin

    Gelelim videoya.Vİdeodaki araç tsi değil.Çünkü golf 5 lerde 122 lik tsi yoktu ya 140 lık vardı ya da 170 lik onlar olsa zaten o abi golfü göremezdi bile.Geriye 2 ihtimal kalıyor biri fsi diğeri hitler motor olma olasılığı.

    BIrakında 125 beygir gücündeki 100 kg daha hafif olan civic, 115 lik daha ağır golf fsi ı geçsin.BU tür videolar anca görsellik katar.




  • Peki hocam sen haklısın, hem daha fazla zaman ayıramayacağım artık hem de üstelemeyeceğim.

    Turbo hiçbir zaman dezavantaja dönüşmez.Her devirde avantajını hissettirir.
    Bu yorumdan sonra daha uzun uzun konuşmanın pek anlamı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Peki hocam sen haklısın, hem daha fazla zaman ayıramayacağım artık hem de üstelemeyeceğim.

    Turbo hiçbir zaman dezavantaja dönüşmez.Her devirde avantajını hissettirir.
    Bu yorumdan sonra daha uzun uzun konuşmanın pek anlamı yok.

    Evet hocam asıl bende size benim söylediğim cümlelerin tamamını görmeyip yada görmek istemeyip magazin avcıları gibi işe gelen yerleri alıp cevap verdiğiniz için zaman ayırmamam gerekiyordu.Emin olun başkası olsa çoktan ti ii de dolaştırmıştım.Saygı duyduğum için cevap vermeye çalıştım.
  • şöyle kaba bi hesapla ya da kaba etten yapılan bi hesapla diyelim bu 8 milyonun nerden baksan 6 milyonu filo satışıdır


  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Peki hocam sen haklısın, hem daha fazla zaman ayıramayacağım artık hem de üstelemeyeceğim.

    Turbo hiçbir zaman dezavantaja dönüşmez.Her devirde avantajını hissettirir.
    Bu yorumdan sonra daha uzun uzun konuşmanın pek anlamı yok.

    Evet hocam asıl bende size benim söylediğim cümlelerin tamamını görmeyip yada görmek istemeyip magazin avcıları gibi işe gelen yerleri alıp cevap verdiğiniz için zaman ayırmamam gerekiyordu.Emin olun başkası olsa çoktan ti ii de dolaştırmıştım.Saygı duyduğum için cevap vermeye çalıştım.

    ex_silver arkadaşım, ben de cevap yazayım diyorum ama maşallah gayet yeterli cevaplar veriyorsun, başka bir şey yazma gereği bile duymuyorum.
    Sadece bir ekleme yapayım;
    Vatandaş 0-100 hızlanması 12,5 sn olan civic ile 0-100 hızlanması 9,5 sn olan golfü her türlü geçebileceğini söylüyor. Tamam 0-100 herşey değildir ama aradaki 3 sn çok şeydir ve bu öyle kolay kapanacak bir fark da değildir.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.