Şimdi Ara

Dünyanın en ağır elektrikli “yol treni” tanıtıldı: 115 ton çekiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en ağır elektrikli “yol treni” tanıtıldı: 115 ton çekiyor
    Yeni Güney Galler merkezli Janus Electric, Batı Avustralya'nın ilk elektrikli yol trenini hizmete soktu. Şirketin CEO’su Lex Forsyth, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada bu yeniliği dünyanın karayollarında giden “en ağır elektrikli kamyonu” olarak tanımladı.



    Yol trenleri de elektrikleniyor



    Volvo markalı bir kamyonun dönüştürülmesiyle geliştirilen bu araç, 115 ton ağırlığında iki römorku çekerek büyük bir başarıya imza attı. Bu etkileyici aracın teknik detayları henüz netleşmemiş olsa da Janus Electric’in başarısının ardında, benzersiz bir batarya değişim teknolojisi bulunuyor. Şirket, Class 8 Prime Mover tipi ağır taşıtları elektrikli hale getirerek şarj sürelerini minimuma indiren yenilikçi bir sistem geliştirdi. Bu teknoloji, lojistik sektörü için karbon emisyonlarını azaltırken verimliliği artırma potansiyeline sahip.





    Elektrikli yol treni, Batı Avustralya’nın Bunbury bölgesinde bir lityum madeninden limana lityum taşıma görevini üstleniyor. Bu proje, Janus Electric ile Avustralya’nın en büyük lojistik sağlayıcısı Qube arasında 2023 başında başlatılan iş birliğinin bir uzantısı olarak öne çıkıyor.



    Ayrıca Bkz.Stellantis ve CATL, İspanya'da LFP batarya fabrikası kuracak



    Janus Electric’in daha önceki projelerinden biri, Güney Avustralya’daki Oz Minerals bakır madeni operasyonlarında kullanılan dünyanın ilk elektrikli üç römorklu yol treniydi. Bu 12 aylık deneme süreci, 165 tona kadar ağırlık taşıyabilen ve tek şarjla 200 ila 400 kilometre menzil sunan bir Janus Electric kamyonunu içeriyordu.



    Bu tür yenilikler, taşımacılık sektöründe karbon emisyonlarını azaltma hedeflerine büyük katkı sağlıyor. Janus Electric CEO’su Lex Forsyth, bu gelişmeyi “Taşımacılık endüstrisi için önemli bir kilometre taşı” olarak nitelendiriyor




    Kaynak:https://thedriven.io/2024/12/09/heaviest-road-going-electric-truck-in-the-world-first-electric-road-train-takes-to-australian-roads/







  • Tren için ray gerekmiyor mu (diyeceğim de aklıma Cem Yılmaz geliyor :)

  • Elektrikli trenler binlerce ton çekerken kamyon neden çekemesin :)

    bura tıkla

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Elektürüklü trenler dalgalı akım ile çalışır...

  • Normal tren rayı döşeymiyorlar her halde o yüzden değişik böyle bir sistem gelişmiş.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt
    Onun adı alternatif akım ayrıca bütün elektrikli araçlar alternatif akım ile çalışır , pilden aldığı gücü inverter ile 3 fazlı alternatif akıma çevirir ,çünki hepsinde 3 fazlı ac motor var

  • Frenlerini merak ettim acaba o kadar yükle durabiliyor mu, bu işin hızlanması, yükü varsa yavaşlaması durması da var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • omanner kullanıcısına yanıt
    Lastik başına hesap yapıyorlar. Belli bir yol standardı var lastik başına yük o miktarı geçemez. Yük artınca lastik/dingil adedini de artıyor. Yola etkiyen basınç/sürtünme standartların içinde kalıyor her türlü.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • omanner kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araç olduğu için fren filan çok kullanılmaz, rejenarasyon ile geri kazanıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Mantıklı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt

    Düz ile çalışmaz mı yani?

  • Normal trenler için ray gerekir bu ise karayolu treni

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.