Şimdi Ara

DÜNYANIN EN SORUNSUZ ARABASININ 1 SENEDE TURBOSU ARIZALANDI (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
3.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kardeş, bence de şikayet değil teşekür etmelisin.
    Tıkırtıya lafım yok ama, turbo konusunda servisin yaklaşımı çok güzel bence.
    Öp başının üstüne koy.
    Renault ve Opel topiklerini gezersen ne demek istediğimi anlarsın.
    Kazasız belasız, iyi günlerde kullanman dileklerimle...





    quote:

    Orjinalden alıntı: ergincenk

    Selam arkadaşlar,

    Sahibi olduğum Corolla HB D-4D aracımı 20000km bakımı için ve ufak tefek ses sorunları için 2 gün önce servise götürdüm. Son zamanlarda motordan hafif bir uğultu gelmekteydi. Önemli bişi değildir ama yine de bi baksınlar dedim. Nasılolsa garantideyiz. Bi de malum ön göğüs ve arka panzelottan gelen meşhur sesleri de söyledim ve lütfen bu sesleri kesin dedim.

    Yaklaşık 2 saat sonra servisten arayan müşteri temsilcisi bana turbonun arızalı olabileceğini ve motordan gelen uğultunun bundan dolayı olabileceğini anlattı. Ve turboyu değiştireceklerini arabanın 2 gün serviste kalmasını gerektiğini ve bunu onaylayıp onaylamadığımı sordu. Bende biraz endişeli bi şekilde tamam dedim. 2 gün sonra servisten tekrar aradılar. 20000km bakımını yaptıklarını ve diğer izolasyon gerektiren yerleri izole ettiklerini ve arızalanan turbonun değiştiğini artık herhangi bir uğultu gelmediğini belirttiler. Bende arabayı teslim almaya gittim. Turbonun neden arızalndığını sordum . Bana kullanım hatasından olabilir ancak garantiden değiştiğini ve herhangi bir ücret ödemeyeceğimi söylediler. Arabayı çalıştırıken kesinlikle gaz vermemem gerektiğini ve her kullanımdan sonra aracı durdurmadan önce 30sn-2dk arası rolantide çalıştırmam gerektiğini söylediler. Bende zaten bunları yaptığımı söyledim ve kesinlikle kullanım hatasıyla ilgili bişey olamayacağını söyledim. Ve henüz 1 senelik ve 20000km de olan bir aracın turbosunun nasıl arızalandığını yazılı olarak cevaplamalarını istedim. Turboyu üretim yeri olan Belçika'ya göndereceklerini ve arızayı haber verdiklerini ve Toyota nın turboyu incelemek istediğini ve bundan sonra yazılı açıklama verebileceklerini söylediler. Neyse arabayı bir şekilde teslim aldım ve tedirgin olarak kullanıyorum. Uğultu sesi kesilmiş araba daha bir atak olmuştu sanki. Bu konuda memnunum, Ama endişeliyim ya 1 sene sonra aynı problem yine başıma gelirse ne yaparım ya garanti bittikten sonra olursa. O zaman garanti bitene kadar kullan sonra sat!

    İşte kısaca durum böyle, ancak Toyotanın müşteri memnuniyetine , sorunsuzluğuna ve yıllarca keyifle kullanırım güvenine dayanarak satın aldığım aracımın daha 1.senesinde böyle ciddi bir problemle (ufak tefek problemleri dikkate bile almıyorum onlara alıştım) karşılaşması beni oldukça üzdü. Şimdi önce Toyota Türkiye'ye daha sonra'da Japonya ve İngiltere'ye şikayetlerimi yazmayı düşünüyorum .Artık bu son olsun inşalaah dedirtti! Haa diğer tıkırtı problemlerini mi soruyorsunuz onlar aynen devam zaten çözülebileceğini de sanmıyorum.

    Selamlar...




  • Arkadaşlar Aralık 2006 da Corolla Terra D4 D aldım araç 1600 km de şu an araç 100kmyi geçince sanki pistonlardan ses geliyor bu normalmidir sizce resmen subuplurın vuruş sesini duyuyorum slmlar
  • Arkadaşlar madem sorun konusuyla ilgili bir bölüm açtınız bir sorum olacak, son model dizel araçları diğer benzinli araçlardan farklı bir kullanım şekli var mı? Kullanırken nelere dikkat edilmeli teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    toyotanın arıza yapması gerçekten haber oluyo.

    bu bile toyotanın ne kadar sorunsuz olduğunu gösterir.





    OLAY BUDUR İŞTE

    ANLAYANA...


  • 1993 yılında 94 model toyota corolla 1.6 xli satın almıştık...tam 12 sene kullanıp 2006 da sattık...bu 12 yıllık süre içerisinde 1 (bir) kere bile teknik bir arızdan dolayı servise gitmedi...ama tabi bizimkisi orjinal japon malıydı...bizden 1 sene sonraki corolla lar türkiye de üretilmeye başlandı...ama yine de toyota marka arabalar,hayvan gibi değil de insan gibi kullanırsanız asla ama asla bozulmazlar...toyota tüm dünyada mühendisiliğinin kalitesiyle ünlü bir marka.
  • turkıye dekı dızelin kalıtesi ortada.

    bazı markalar sırf bu yuzden dızellerını turkıye ye sokmuyolar.

    bu arada toyota nın turbosu AVRUPA MALI
  • Diger markalara nazaran toyota da meydana gelen turbo arızası yok denecek kadar az. Yakın çevremden biliyorum focus tdci motorlarda yaşadıkları problemleri. Serviste alışmış garanti kapsamında yanan turboları hemen degiştiriyor laf söz etmeden ama araçların garantileri bittiginde ciddi problemler kapıda hazır. Focuslar sarf malzemesi gibi turbo yakıp duruyor ne kadar özenli kullanılsada.

    Teşekkürler toyota servis ve üretim kaliten için
  • Toyotamı her servise götürüşümde kendimi grand-prix pilotu gibi hissediyorum arabamı komple yeniliyorlar garantisi dolduktan sonra bile benim şikayetim olmadığı halde kendilikleriden şu parçada sorun tesbit ettik deyip ücretsiz değiştirdikleri oldu. Toyotanın bu davranışları onu alan herkesi onun gönüllü CEO'su yapıyor. Diğer markalara duyurulur.
  • Daha önce bu konuya önem verip cevaplamak zahmetinde bulunan arkadaşlara ve tüm görüşlere teşekkürler. Müsaade ederseniz bir sorunum daha var eğer beni suçlamazsanız onuda yazmak istiyorum.
    3 gün önce iznim olduğuından ve arabamla ilgili bazı şikayetlerim olduğundan servisi ziyaret ettim . Servisteki ilgi alaka daha önceki ziyaretlerimden (artık herkes tanıdı beni) dolayı herhalde yine mükemmeldi. Şikayetlerim ön sağ camdan gelen titreme , ön konsoldan ve ön takımdan gelen sesler , klimanın yetersiz soğutması(fan değil soğutma), radyonun sesinin kendiliğinden kısılması ve cızırtı yapması , arka panzelot ve plakalıktan gelen sesler , ani frende tekerleklerin kayması şeklindeydi. Bu kontroller yapıldıktan sonra akşam saatine randevu aldım ve arabaya ihtiyacım olduğu için bırakmayacağımı söylerek yapılabileceklerin hepsini yapın sonra tekrar gelirim dedim.
    Serviste tüm şikayetlerimi incelemiş klimanın , frenlerin ve radyonun normal olduğunu , arka plakalığın komple değiştirilip sabitlendiğini ön konsola ve panzelota izolasyon yapıldığını tüm camların fitillerinin değiştiğini ve ön takımdan gelen sesleri duyduklarını ve DİREKSİYON KUTUSUnun komple değişmesi gerektiği ve arabayı 1 gün daha bırakmam gerektiği söylendi. Tabi bu duruma daha önceki tecrübelerimden dolayı çokta fazla şaşırmadım. Ancak arabaya ihtiyacım olduğu için başka bir güne randevu alıp servisten ayrıldım. Servis görevlileri yaşadığım sıkıntıları bildiği için beni teselli etmek için " böyle şeyler olabilir kul yapısıdır servisler bunlar için var diyerek 1 de nescafe ısmarlayarak gönlümü almaya çalıştılar. " Bu durumlar tabiki üzücü.
    Bir çok arkadaş yine bana katılmayacak Toyata'ya garantiden parça değişimi için teşekkür etmem gerektiğini (bu bizim hakkımızdır teşekküre gerek yok) söyleyecek, ama ben 1 senelik arabada bu kadar çok sorun çıkmasından dolayı gerçekten çok üzgün olduğumu söylemek istiyorum. Ha başka marka olsa durum dahamı iyi olurdu onu bilemem ama fazla sorun istemediğm için Toyota aldım. Ama 3 ayda bir servise uğrayıp parça değiştiriyorum. Sadece sorunumu paylaşmak için yazdım yanlış anlaşılmasın mağdur olduğumu düşünüyorum. Arabam hala sıfır araba temizliğinde duruyor. Ben arabamı çok iyi kullandığımı ve ona çok iyi baktığımı düşünüyorum aynı hassasiyeti ondan da bekliyorum :) ama o beni biraz üzüyo bu aralar. Bide olumlu yönden bakacak olursak İngiliz yapımı araba Türk Ustalar sayesinde Türk yapımı olma yolunda ilerliyor. Arabanın periyodik değişimde olmayan parçaları dahi değişiyor bir manada araba sıfırlanıyor. Bu yönden teşekkürler Toyota!!!




  • selam arkadaşlar burda bahsettiğin sorunun %60 kullanım hatasından kanaklanıyo fakat genelde disel motorlu araçlarda bu turbo sıkıntısı yaşanıyo eğer araban benzinli olsaydı kesinlikle kullanım hatası derdim! ama bencede türkiyedeki müşteri memnuniyetine önem veren tek servis toyota diyebilirim. bence bununla kurtulduğuna şükret! buarada sende bilirsin belki ama disel arabanı devirsiz kullanma arabayı titretme yani ve 4500 deviride fazla geçme yani arada kullan! ben sadece hatırlatıyım dedim!
  • Geçmiş olsun önce..

    Eski toyotalar sorunsuz arabalardı. 1997 ye kadar çıkan o güzel kasalar.
    Elektroniği artıkça sorunsuzluk da kalmadı.
    Zaten kanıtlandı da..

    2006 adac verilerine göre yok farkı diğerlerine göre...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 26 Nisan 2007; 13:38:28 >
  • yalnız şöyle bişeye dikkat çekmek isterim bende 99 model corollada var ve arabayı sadece periyodik bakımlara ihtiyaç duyuyo. aslında hangi model olursa olsun araba almak birazcıkta şans işi. mesela herkez peugeot 'nun şikayetçisi ama ablamda 2002 307 var ve o arabada üzmüyo bizi!!!
  • Benimde arabamın direksiyon kutusu fabrikasyon hatadan dolayı değişti...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: demir_mert

    Benimde arabamın direksiyon kutusu fabrikasyon hatadan dolayı değişti...


    Sende sorun neydi? Şu anda düzeldimi? Bende sanki ön takımdan ses geliyo gibi bunu direksiyonu tutarken de anlayabiliyosun. Direksiyon kutusu ile alakalımı onu bilemiyorum. Hayır yanlış bişey yaparlar diye korkuyorum.
  • valla yukardada yazmıştım gene yazayım focus tdcı larında gelende turbo borularında catlama oluyo sıkıntı tamamen mazotla ilgili türkiyede vergisi alınmış mazotla satılan mazto arısındaki fark dunyalar kadar yani kaçakkk arkadaslar bunun bilmeyen yok toyotada biliyo o yüzden 1 tane secenek var 1. d4d adamlar yılladır söeldi mazot cok kötü ondan gelmiyo diye mazotunuzu mumkunse sadece bş yerden alın emin oldunuz ve güvenilir bi yerde sıkıntı yasamayın ayrca derdını analamıyorum adam gelmiş değiştirmiş ucretsiz sana derdi bi cok servsi gibi kullanım ve yanlış yakıt kullanımı diye ki hiçbişey olmazdı sadece sen markadan soğurudn adamlar elinden geleni yapmış incelik yapmış bi markadan daha ne istenebilirki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ergincenk


    quote:

    Orjinalden alıntı: demir_mert

    Benimde arabamın direksiyon kutusu fabrikasyon hatadan dolayı değişti...


    Sende sorun neydi? Şu anda düzeldimi? Bende sanki ön takımdan ses geliyo gibi bunu direksiyonu tutarken de anlayabiliyosun. Direksiyon kutusu ile alakalımı onu bilemiyorum. Hayır yanlış bişey yaparlar diye korkuyorum.

    Benimde ön takımdan ses geliyordu. 20.000 bakımına götürdüğümde bunu bildirdim. 3 saat sonra aradılar ve sesin direksiyon kutusundan kaynaklandığını bildirdiler. Fabrikasyon hatadan dolayı garantiden değiştiricez denildi ve değiştirdiler. Ben kutuda hata olduğunu düşünmüyorum. Bakımdan yaklaşık bir ay önce 60 la giderken çok sert bir çukura girmiştim. Bu sesler o olaydan sonra başladı. Kutu değişince tamamen kesildi...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ergincenk

    Daha önce bu konuya önem verip cevaplamak zahmetinde bulunan arkadaşlara ve tüm görüşlere teşekkürler. Müsaade ederseniz bir sorunum daha var eğer beni suçlamazsanız onuda yazmak istiyorum.
    3 gün önce iznim olduğuından ve arabamla ilgili bazı şikayetlerim olduğundan servisi ziyaret ettim . Servisteki ilgi alaka daha önceki ziyaretlerimden (artık herkes tanıdı beni) dolayı herhalde yine mükemmeldi. Şikayetlerim ön sağ camdan gelen titreme , ön konsoldan ve ön takımdan gelen sesler , klimanın yetersiz soğutması(fan değil soğutma), radyonun sesinin kendiliğinden kısılması ve cızırtı yapması , arka panzelot ve plakalıktan gelen sesler , ani frende tekerleklerin kayması şeklindeydi. Bu kontroller yapıldıktan sonra akşam saatine randevu aldım ve arabaya ihtiyacım olduğu için bırakmayacağımı söylerek yapılabileceklerin hepsini yapın sonra tekrar gelirim dedim.
    Serviste tüm şikayetlerimi incelemiş klimanın , frenlerin ve radyonun normal olduğunu , arka plakalığın komple değiştirilip sabitlendiğini ön konsola ve panzelota izolasyon yapıldığını tüm camların fitillerinin değiştiğini ve ön takımdan gelen sesleri duyduklarını ve DİREKSİYON KUTUSUnun komple değişmesi gerektiği ve arabayı 1 gün daha bırakmam gerektiği söylendi. Tabi bu duruma daha önceki tecrübelerimden dolayı çokta fazla şaşırmadım. Ancak arabaya ihtiyacım olduğu için başka bir güne randevu alıp servisten ayrıldım. Servis görevlileri yaşadığım sıkıntıları bildiği için beni teselli etmek için " böyle şeyler olabilir kul yapısıdır servisler bunlar için var diyerek 1 de nescafe ısmarlayarak gönlümü almaya çalıştılar. " Bu durumlar tabiki üzücü.
    Bir çok arkadaş yine bana katılmayacak Toyata'ya garantiden parça değişimi için teşekkür etmem gerektiğini (bu bizim hakkımızdır teşekküre gerek yok) söyleyecek, ama ben 1 senelik arabada bu kadar çok sorun çıkmasından dolayı gerçekten çok üzgün olduğumu söylemek istiyorum. Ha başka marka olsa durum dahamı iyi olurdu onu bilemem ama fazla sorun istemediğm için Toyota aldım. Ama 3 ayda bir servise uğrayıp parça değiştiriyorum. Sadece sorunumu paylaşmak için yazdım yanlış anlaşılmasın mağdur olduğumu düşünüyorum. Arabam hala sıfır araba temizliğinde duruyor. Ben arabamı çok iyi kullandığımı ve ona çok iyi baktığımı düşünüyorum aynı hassasiyeti ondan da bekliyorum :) ama o beni biraz üzüyo bu aralar. Bide olumlu yönden bakacak olursak İngiliz yapımı araba Türk Ustalar sayesinde Türk yapımı olma yolunda ilerliyor. Arabanın periyodik değişimde olmayan parçaları dahi değişiyor bir manada araba sıfırlanıyor. Bu yönden teşekkürler Toyota!!!

    Ben de başka bir makada turbo sorunu yaşadım. Benim garanti de yoktu. Bu turbo olayı gerçekten hassas bir konu. Çok usta dinledim. Çok araştırdım. Sana birkaç sorum olacak onları cevaplarsan sana yardımcı olabilirim.
    1. Araçta kullaınlan turbonun markası ne? (Her araçta farklı olan bu marka çoğu zaman araçla aynı marka değildir)
    2. Dizel yakıt püskürtme sisteminin(enjektör ve pompa) markası ne?(Bu da her araçta farklı ve araçtan farklıdır-Bosch, Delphi gibi...)
    Bunları büyük ihtimalle bilmezsin. Servise sorarsan söylerler.




  • Toyota bence servis açısından iyi iş çıkartmış.Çünkü sikayet ile ilgili bir sitede inanılamaz şikayetler okudum.İsim vermek istemiyorum ama aynı sitede bir markanın 600 üzerinde şikayeti var iken Toyotanın 60 civarında.Tabiki pek çok faktör olabilir ama insanın gözü korkuyor.
  • sonuçta insan yapısı. bozulmaz diye bişey yok. sadece diğerlerine göre daha az oranda.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ergincenk

    Selam arkadaşlar,

    Sahibi olduğum Corolla HB D-4D aracımı 20000km bakımı için ve ufak tefek ses sorunları için 2 gün önce servise götürdüm. Son zamanlarda motordan hafif bir uğultu gelmekteydi. Önemli bişi değildir ama yine de bi baksınlar dedim. Nasılolsa garantideyiz. Bi de malum ön göğüs ve arka panzelottan gelen meşhur sesleri de söyledim ve lütfen bu sesleri kesin dedim.

    Yaklaşık 2 saat sonra servisten arayan müşteri temsilcisi bana turbonun arızalı olabileceğini ve motordan gelen uğultunun bundan dolayı olabileceğini anlattı. Ve turboyu değiştireceklerini arabanın 2 gün serviste kalmasını gerektiğini ve bunu onaylayıp onaylamadığımı sordu. Bende biraz endişeli bi şekilde tamam dedim. 2 gün sonra servisten tekrar aradılar. 20000km bakımını yaptıklarını ve diğer izolasyon gerektiren yerleri izole ettiklerini ve arızalanan turbonun değiştiğini artık herhangi bir uğultu gelmediğini belirttiler. Bende arabayı teslim almaya gittim. Turbonun neden arızalndığını sordum . Bana kullanım hatasından olabilir ancak garantiden değiştiğini ve herhangi bir ücret ödemeyeceğimi söylediler. Arabayı çalıştırıken kesinlikle gaz vermemem gerektiğini ve her kullanımdan sonra aracı durdurmadan önce 30sn-2dk arası rolantide çalıştırmam gerektiğini söylediler. Bende zaten bunları yaptığımı söyledim ve kesinlikle kullanım hatasıyla ilgili bişey olamayacağını söyledim. Ve henüz 1 senelik ve 20000km de olan bir aracın turbosunun nasıl arızalandığını yazılı olarak cevaplamalarını istedim. Turboyu üretim yeri olan Belçika'ya göndereceklerini ve arızayı haber verdiklerini ve Toyota nın turboyu incelemek istediğini ve bundan sonra yazılı açıklama verebileceklerini söylediler. Neyse arabayı bir şekilde teslim aldım ve tedirgin olarak kullanıyorum. Uğultu sesi kesilmiş araba daha bir atak olmuştu sanki. Bu konuda memnunum, Ama endişeliyim ya 1 sene sonra aynı problem yine başıma gelirse ne yaparım ya garanti bittikten sonra olursa. O zaman garanti bitene kadar kullan sonra sat!

    İşte kısaca durum böyle, ancak Toyotanın müşteri memnuniyetine , sorunsuzluğuna ve yıllarca keyifle kullanırım güvenine dayanarak satın aldığım aracımın daha 1.senesinde böyle ciddi bir problemle (ufak tefek problemleri dikkate bile almıyorum onlara alıştım) karşılaşması beni oldukça üzdü. Şimdi önce Toyota Türkiye'ye daha sonra'da Japonya ve İngiltere'ye şikayetlerimi yazmayı düşünüyorum .Artık bu son olsun inşalaah dedirtti! Haa diğer tıkırtı problemlerini mi soruyorsunuz onlar aynen devam zaten çözülebileceğini de sanmıyorum.

    Selamlar...




  • bana saçma gelen şey aracı 30sn ile 2dk durdurduktan sonra çalıştırmak. yani ben hep durduğumda bunumu yapcam.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ergincenk

    Selam arkadaşlar,

    Sahibi olduğum Corolla HB D-4D aracımı 20000km bakımı için ve ufak tefek ses sorunları için 2 gün önce servise götürdüm. Son zamanlarda motordan hafif bir uğultu gelmekteydi. Önemli bişi değildir ama yine de bi baksınlar dedim. Nasılolsa garantideyiz. Bi de malum ön göğüs ve arka panzelottan gelen meşhur sesleri de söyledim ve lütfen bu sesleri kesin dedim.

    Yaklaşık 2 saat sonra servisten arayan müşteri temsilcisi bana turbonun arızalı olabileceğini ve motordan gelen uğultunun bundan dolayı olabileceğini anlattı. Ve turboyu değiştireceklerini arabanın 2 gün serviste kalmasını gerektiğini ve bunu onaylayıp onaylamadığımı sordu. Bende biraz endişeli bi şekilde tamam dedim. 2 gün sonra servisten tekrar aradılar. 20000km bakımını yaptıklarını ve diğer izolasyon gerektiren yerleri izole ettiklerini ve arızalanan turbonun değiştiğini artık herhangi bir uğultu gelmediğini belirttiler. Bende arabayı teslim almaya gittim. Turbonun neden arızalndığını sordum . Bana kullanım hatasından olabilir ancak garantiden değiştiğini ve herhangi bir ücret ödemeyeceğimi söylediler. Arabayı çalıştırıken kesinlikle gaz vermemem gerektiğini ve her kullanımdan sonra aracı durdurmadan önce 30sn-2dk arası rolantide çalıştırmam gerektiğini söylediler. Bende zaten bunları yaptığımı söyledim ve kesinlikle kullanım hatasıyla ilgili bişey olamayacağını söyledim. Ve henüz 1 senelik ve 20000km de olan bir aracın turbosunun nasıl arızalandığını yazılı olarak cevaplamalarını istedim. Turboyu üretim yeri olan Belçika'ya göndereceklerini ve arızayı haber verdiklerini ve Toyota nın turboyu incelemek istediğini ve bundan sonra yazılı açıklama verebileceklerini söylediler. Neyse arabayı bir şekilde teslim aldım ve tedirgin olarak kullanıyorum. Uğultu sesi kesilmiş araba daha bir atak olmuştu sanki. Bu konuda memnunum, Ama endişeliyim ya 1 sene sonra aynı problem yine başıma gelirse ne yaparım ya garanti bittikten sonra olursa. O zaman garanti bitene kadar kullan sonra sat!

    İşte kısaca durum böyle, ancak Toyotanın müşteri memnuniyetine , sorunsuzluğuna ve yıllarca keyifle kullanırım güvenine dayanarak satın aldığım aracımın daha 1.senesinde böyle ciddi bir problemle (ufak tefek problemleri dikkate bile almıyorum onlara alıştım) karşılaşması beni oldukça üzdü. Şimdi önce Toyota Türkiye'ye daha sonra'da Japonya ve İngiltere'ye şikayetlerimi yazmayı düşünüyorum .Artık bu son olsun inşalaah dedirtti! Haa diğer tıkırtı problemlerini mi soruyorsunuz onlar aynen devam zaten çözülebileceğini de sanmıyorum.

    Selamlar...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.