Bildirim
DÜSSELDORF YAN RÜZGAR İNİŞLERİ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Vallahi bu crosswind çok deli bir şey , büyük ihtimal windshear da vardır. Metarı görebilsek ne güzel olurdu. 757 nin ilk pas geçişinde nose down gelişe dikkat yalnız -
saygideger Pilot abilerime sorarim; bu tür zorlu iniş ve kalkişlar dümen başinda olanquote:
Orijinalden alıntı: Weltmeister
Vallahi bu crosswind çok deli bir şey , büyük ihtimal windshear da vardır. Metarı görebilsek ne güzel olurdu. 757 nin ilk pas geçişinde nose down gelişe dikkat yalnız
bir pilotu ne kadar zorlar???
Allah yardimciniz olsun -
Valla günümüz dünyasında birçok teknolojik aletle pilotların işi çok rahatlamış durumda ama bir bu crosswindlar büyük ihtimalle ömürlerinden ömür götürüyordur pilotların...quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
saygideger Pilot abilerime sorarim; bu tür zorlu iniş ve kalkişlar dümen başinda olan
bir pilotu ne kadar zorlar???
Allah yardimciniz olsun
Alıntıları Göster
Hele şu varki hem kai tak hem crosswind bu adamı emekli etmeliler pilotun ulaşabileceği en yüksek noktaya erişmiş adam...
http://www.youtube.com/watch?v=OtnL4KYVtDE
-
quote:
Orijinalden alıntı: The_North_Face
Valla günümüz dünyasında birçok teknolojik aletle pilotların işi çok rahatlamış durumda ama bir bu crosswindlar büyük ihtimalle ömürlerinden ömür götürüyordur pilotların...
Hele şu varki hem kai tak hem crosswind bu adamı emekli etmeliler pilotun ulaşabileceği en yüksek noktaya erişmiş adam...
http://www.youtube.com/watch?v=OtnL4KYVtDE
Crosswind yan rüzgar gibi bir şey sanırım, Kai Tak hava alanının özelliği nedir? Evlere yakın olduğu için mi sorun yaratıyor?
-
quote:
Orijinalden alıntı: Einstein
quote:
Orijinalden alıntı: The_North_Face
Valla günümüz dünyasında birçok teknolojik aletle pilotların işi çok rahatlamış durumda ama bir bu crosswindlar büyük ihtimalle ömürlerinden ömür götürüyordur pilotların...
Hele şu varki hem kai tak hem crosswind bu adamı emekli etmeliler pilotun ulaşabileceği en yüksek noktaya erişmiş adam...
http://www.youtube.com/watch?v=OtnL4KYVtDE
Crosswind yan rüzgar gibi bir şey sanırım, Kai Tak hava alanının özelliği nedir? Evlere yakın olduğu için mi sorun yaratıyor?
Evet crosslar yan rüzgar genelde pistler hakim rüzgar yönüne inşa edilir ama böyle yan olduğu durumlarda inişler zorlaşır uçaktan ancak rüzgar içine inebildiğinden bu şekilde pilota çok büyük iş düşer çünkü normal nirengisinde inerse rüzgar onu pistin dışına taşır burnunu rüzgarın estiği yöne verip yan şekilde pisti uygun şekilde karşılaması gerekir. Kai tak yanlış hatırlamıyorsam hong kong'da ve pist hemen bitince evler başlıyor ama önemli olan bu değil kai tak inişi yapması gerekn pilotlar pistin hemen güneyinde bulunan bir tepe yüzünden piste çok az mesafe kalarak çok keskin dönüşler yapması gerekmekte.
Yani son yaklaşmasında neredeyse 30 derecelik dönüşler var bu sebepten inişi zor bir pist...
Bakın bu da chart iniş için izlenen yolu görebilirsiniz.
http://4.bp.blogspot.com/_x0J6dTpwVCQ/TOQ0PvIH-oI/AAAAAAAAAUg/GK8kBUnJ5_g/s1600/4242276962_8b3927bace_o.jpg
http://25.media.tumblr.com/wuyoAJQARly87fqeUyncI3bao1_400.gif
Edit: Chart eklendi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The_North_Face -- 21 Nisan 2012; 19:02:07 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: The_North_Face
quote:
Orijinalden alıntı: Einstein
quote:
Orijinalden alıntı: The_North_Face
Valla günümüz dünyasında birçok teknolojik aletle pilotların işi çok rahatlamış durumda ama bir bu crosswindlar büyük ihtimalle ömürlerinden ömür götürüyordur pilotların...
Hele şu varki hem kai tak hem crosswind bu adamı emekli etmeliler pilotun ulaşabileceği en yüksek noktaya erişmiş adam...
http://www.youtube.com/watch?v=OtnL4KYVtDE
Crosswind yan rüzgar gibi bir şey sanırım, Kai Tak hava alanının özelliği nedir? Evlere yakın olduğu için mi sorun yaratıyor?
Evet crosslar yan rüzgar genelde pistler hakim rüzgar yönüne inşa edilir ama böyle yan olduğu durumlarda inişler zorlaşır uçaktan ancak rüzgar içine inebildiğinden bu şekilde pilota çok büyük iş düşer çünkü normal nirengisinde inerse rüzgar onu pistin dışına taşır burnunu rüzgarın estiği yöne verip yan şekilde pisti uygun şekilde karşılaması gerekir. Kai tak yanlış hatırlamıyorsam hong kong'da ve pist hemen bitince evler başlıyor ama önemli olan bu değil kai tak inişi yapması gerekn pilotlar pistin hemen güneyinde bulunan bir tepe yüzünden piste çok az mesafe kalarak çok keskin dönüşler yapması gerekmekte.
Yani son yaklaşmasında neredeyse 30 derecelik dönüşler var bu sebepten inişi zor bir pist...
Bakın bu da chart iniş için izlenen yolu görebilirsiniz.
http://4.bp.blogspot.com/_x0J6dTpwVCQ/TOQ0PvIH-oI/AAAAAAAAAUg/GK8kBUnJ5_g/s1600/4242276962_8b3927bace_o.jpg
http://25.media.tumblr.com/wuyoAJQARly87fqeUyncI3bao1_400.gif
Edit: Chart eklendi
Videoda tam adamların üstünde yaptığı dönüşten bahsediyorsunuz sanırım. Chartlardan pek anlamadım.
-
http://www.youtube.com/watch?v=nNR0a4TMxeAquote:
Orijinalden alıntı: Einsteinquote:
Orijinalden alıntı: The_North_Face
quote:
Orijinalden alıntı: Einstein
quote:
Orijinalden alıntı: The_North_Face
Valla günümüz dünyasında birçok teknolojik aletle pilotların işi çok rahatlamış durumda ama bir bu crosswindlar büyük ihtimalle ömürlerinden ömür götürüyordur pilotların...
Hele şu varki hem kai tak hem crosswind bu adamı emekli etmeliler pilotun ulaşabileceği en yüksek noktaya erişmiş adam...
http://www.youtube.com/watch?v=OtnL4KYVtDE
Crosswind yan rüzgar gibi bir şey sanırım, Kai Tak hava alanının özelliği nedir? Evlere yakın olduğu için mi sorun yaratıyor?
Evet crosslar yan rüzgar genelde pistler hakim rüzgar yönüne inşa edilir ama böyle yan olduğu durumlarda inişler zorlaşır uçaktan ancak rüzgar içine inebildiğinden bu şekilde pilota çok büyük iş düşer çünkü normal nirengisinde inerse rüzgar onu pistin dışına taşır burnunu rüzgarın estiği yöne verip yan şekilde pisti uygun şekilde karşılaması gerekir. Kai tak yanlış hatırlamıyorsam hong kong'da ve pist hemen bitince evler başlıyor ama önemli olan bu değil kai tak inişi yapması gerekn pilotlar pistin hemen güneyinde bulunan bir tepe yüzünden piste çok az mesafe kalarak çok keskin dönüşler yapması gerekmekte.
Yani son yaklaşmasında neredeyse 30 derecelik dönüşler var bu sebepten inişi zor bir pist...
Bakın bu da chart iniş için izlenen yolu görebilirsiniz.
http://4.bp.blogspot.com/_x0J6dTpwVCQ/TOQ0PvIH-oI/AAAAAAAAAUg/GK8kBUnJ5_g/s1600/4242276962_8b3927bace_o.jpg
http://25.media.tumblr.com/wuyoAJQARly87fqeUyncI3bao1_400.gif
Edit: Chart eklendi
Videoda tam adamların üstünde yaptığı dönüşten bahsediyorsunuz sanırım. Chartlardan pek anlamadım.
Alıntıları Göster
4 sene önceki olay, sonuc vahim olabilirdi...dümenin basinda genc bir bayan vardi..
rapora göre iki pilot kusursuz cikti...???
http://www.bild.de/regional/hamburg/pilot/drama-um-fast-absturz-11700732.bild.html
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muavinkonsolos -- 21 Nisan 2012; 19:47:20 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
http://www.youtube.com/watch?v=nNR0a4TMxeA
4 sene önceki olay, sonuc vahim olabilirdi...dümenin basinda genc bir bayan vardi..
rapora göre iki pilot kusursuz cikti...???
http://www.bild.de/regional/hamburg/pilot/drama-um-fast-absturz-11700732.bild.html
Kanadı kopsa ne olacaktı? Yine kusursuz olacak mıydı pilotlar?
-
quote:
Orijinalden alıntı: erkut17500
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
http://www.youtube.com/watch?v=nNR0a4TMxeA
4 sene önceki olay, sonuc vahim olabilirdi...dümenin basinda genc bir bayan vardi..
rapora göre iki pilot kusursuz cikti...???
http://www.bild.de/regional/hamburg/pilot/drama-um-fast-absturz-11700732.bild.html
Kanadı kopsa ne olacaktı? Yine kusursuz olacak mıydı pilotlar?
bravo hocam, iyi bir konuya temas ettin...günlerce bu sideetli rüzgarin haberi yapilmasina ragmen evet o
Ucak rötar yapip o limana inmemeliydi...raporu tam anlayamadim ama okudugum kadariyla ucak bilgileri ile
kaptanlarda iletisim bozuklulugu yasanmis...
...birde sirket Lufthansa olunca sanirim bazi durumlara torpil gecilip kaptanlari akladilar..
evet , kanadi kopsa büyük bir facia meydana gelir, Lufthansa sirketi yani gecmisi parlak olan Dev Alman Hava yolu
büyük bir maddi ve imaj zararina ugrayacakti
-
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
quote:
Orijinalden alıntı: erkut17500
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
http://www.youtube.com/watch?v=nNR0a4TMxeA
4 sene önceki olay, sonuc vahim olabilirdi...dümenin basinda genc bir bayan vardi..
rapora göre iki pilot kusursuz cikti...???
http://www.bild.de/regional/hamburg/pilot/drama-um-fast-absturz-11700732.bild.html
Kanadı kopsa ne olacaktı? Yine kusursuz olacak mıydı pilotlar?
bravo hocam, iyi bir konuya temas ettin...günlerce bu sideetli rüzgarin haberi yapilmasina ragmen evet o
Ucak rötar yapip o limana inmemeliydi...raporu tam anlayamadim ama okudugum kadariyla ucak bilgileri ile
kaptanlarda iletisim bozuklulugu yasanmis...
...birde sirket Lufthansa olunca sanirim bazi durumlara torpil gecilip kaptanlari akladilar..
evet , kanadi kopsa büyük bir facia meydana gelir, Lufthansa sirketi yani gecmisi parlak olan Dev Alman Hava yolu
büyük bir maddi ve imaj zararina ugrayacakti
Peki uçaklarda iki adet pilot bulunmuyor mu?
-
bana biraz zaman ver , bild haberini tercüme etmeye calisayimquote:
Orijinalden alıntı: erkut17500quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
quote:
Orijinalden alıntı: erkut17500
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
http://www.youtube.com/watch?v=nNR0a4TMxeA
4 sene önceki olay, sonuc vahim olabilirdi...dümenin basinda genc bir bayan vardi..
rapora göre iki pilot kusursuz cikti...???
http://www.bild.de/regional/hamburg/pilot/drama-um-fast-absturz-11700732.bild.html
Kanadı kopsa ne olacaktı? Yine kusursuz olacak mıydı pilotlar?
bravo hocam, iyi bir konuya temas ettin...günlerce bu sideetli rüzgarin haberi yapilmasina ragmen evet o
Ucak rötar yapip o limana inmemeliydi...raporu tam anlayamadim ama okudugum kadariyla ucak bilgileri ile
kaptanlarda iletisim bozuklulugu yasanmis...
...birde sirket Lufthansa olunca sanirim bazi durumlara torpil gecilip kaptanlari akladilar..
evet , kanadi kopsa büyük bir facia meydana gelir, Lufthansa sirketi yani gecmisi parlak olan Dev Alman Hava yolu
büyük bir maddi ve imaj zararina ugrayacakti
Peki uçaklarda iki adet pilot bulunmuyor mu?
Alıntıları Göster
-
Tamam hocam.quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
bana biraz zaman ver , bild haberini tercüme etmeye calisayim
Alıntıları Göster -
yahu, ne güzel tercüme ettim, bilgisayarin tuzagina düstü,quote:
Orijinalden alıntı: erkut17500
Tamam hocam.
Alıntıları Göster
neyse, toparlayayim:
Ucaklarda kitap( CIK) lar bulunur, bunlar tehlikeli aninda pilotlar tarafindan incelenir ve bu kitaplarda yetersiz ve yanlis cümleler
yer almis.Mesela tavsiye yerine yasak yazilmasi gereken bir yerde: % 38 Knoten ( siddet/rüzgar seviyesi ? )
rakami inis icin maksimum tavsiye edilen Rakam, tehlike aninda o rakam % 47 seviyesindeymis
inis anindaki o görüntü, tamamen Bilgisayar sistemi tarafindan meydana gelen bir durum, yani
tekerlekler piste hafif bir temas saglarsa bilgisayar ,Yer/asfalt moduna gecer. yani pilotlar o an caresizdi.
Birde pilotlar " Querruder" davasindan habersizdi:
http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:FlugzeugAchsenRuder.png&filetimestamp=20060124191623
bahsi gecen o parca, asfalt moduna gecilince belirli bir seviyeye göre calisiyormus
( querruder galiba yavaslatma ile ilgili olan bir parca, emin degilim)
----
Airbus Kitaplarinda yer alan yanlis bilgilerden ( bir arastirmaya göre ) 80 Pilot haberdar degil
benden bu kadar, az evvel daha genis kapsamli yazdim ama güme gitti
-
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
yahu, ne güzel tercüme ettim, bilgisayarin tuzagina düstü,
neyse, toparlayayim:
Ucaklarda kitap( CIK) lar bulunur, bunlar tehlikeli aninda pilotlar tarafindan incelenir ve bu kitaplarda yetersiz ve yanlis cümleler
yer almis.Mesela tavsiye yerine yasak yazilmasi gereken bir yerde: % 38 Knoten ( siddet/rüzgar seviyesi ? )
rakami inis icin maksimum tavsiye edilen Rakam, tehlike aninda o rakam % 47 seviyesindeymis
inis anindaki o görüntü, tamamen Bilgisayar sistemi tarafindan meydana gelen bir durum, yani
tekerlekler piste hafif bir temas saglarsa bilgisayar ,Yer/asfalt moduna gecer. yani pilotlar o an caresizdi.
Birde pilotlar " Querruder" davasindan habersizdi:
http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:FlugzeugAchsenRuder.png&filetimestamp=20060124191623
bahsi gecen o parca, asfalt moduna gecilince belirli bir seviyeye göre calisiyormus
( querruder galiba yavaslatma ile ilgili olan bir parca, emin degilim)
----
Airbus Kitaplarinda yer alan yanlis bilgilerden ( bir arastirmaya göre ) 80 Pilot haberdar degil
benden bu kadar, az evvel daha genis kapsamli yazdim ama güme gitti
Havacı olmadığım için bir şey anlamadım hocam.
-
bende tam anlamadimquote:
Orijinalden alıntı: erkut17500quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
yahu, ne güzel tercüme ettim, bilgisayarin tuzagina düstü,
neyse, toparlayayim:
Ucaklarda kitap( CIK) lar bulunur, bunlar tehlikeli aninda pilotlar tarafindan incelenir ve bu kitaplarda yetersiz ve yanlis cümleler
yer almis.Mesela tavsiye yerine yasak yazilmasi gereken bir yerde: % 38 Knoten ( siddet/rüzgar seviyesi ? )
rakami inis icin maksimum tavsiye edilen Rakam, tehlike aninda o rakam % 47 seviyesindeymis
inis anindaki o görüntü, tamamen Bilgisayar sistemi tarafindan meydana gelen bir durum, yani
tekerlekler piste hafif bir temas saglarsa bilgisayar ,Yer/asfalt moduna gecer. yani pilotlar o an caresizdi.
Birde pilotlar " Querruder" davasindan habersizdi:
http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:FlugzeugAchsenRuder.png&filetimestamp=20060124191623
bahsi gecen o parca, asfalt moduna gecilince belirli bir seviyeye göre calisiyormus
( querruder galiba yavaslatma ile ilgili olan bir parca, emin degilim)
----
Airbus Kitaplarinda yer alan yanlis bilgilerden ( bir arastirmaya göre ) 80 Pilot haberdar degil
benden bu kadar, az evvel daha genis kapsamli yazdim ama güme gitti
Havacı olmadığım için bir şey anlamadım hocam.
Alıntıları Göster
uzun lafin kisasi: bilgisayar ve yanlis bilgiler iki pilotu ve 100 lerce yolcuyu az kalsin ölüme götürüyordu.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
bende tam anlamadim
uzun lafin kisasi: bilgisayar ve yanlis bilgiler iki pilotu ve 100 lerce yolcuyu az kalsin ölüme götürüyordu.
Bayanda da hata var, senin neyine koca uçağı uçurmak? -
quote:
Orijinalden alıntı: erkut17500
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
bende tam anlamadim
uzun lafin kisasi: bilgisayar ve yanlis bilgiler iki pilotu ve 100 lerce yolcuyu az kalsin ölüme götürüyordu.
Bayanda da hata var, senin neyine koca uçağı uçurmak?
bu olaydan sonra bayanla birlikte 1.kaptan ödül bile aldilar( düsmekte olan ucagi kurtardiniz diye )...
tabi bunlar Raporda yer alan sözcükler, ne kadar dogru, yanlis Allah bilir...
100 lerce ucak düstü ve bir sürü spekulasyonlar yapildi...
misal ;atlasjet ( iSparta ), amsterdam ( THY ucagi ), concord ( paristeki olay) veya
polonya cumhurbaskanin Rusyada düsen Tupolevi...raporlar ne kadar dogru , yanlis bilinmez..
sonuc itibariyle alman pilotlar, almanya havaalani ve Alman sirketi Lufthansa
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muavinkonsolos -- 24 Nisan 2012; 16:04:57 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
quote:
Orijinalden alıntı: erkut17500
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
bende tam anlamadim
uzun lafin kisasi: bilgisayar ve yanlis bilgiler iki pilotu ve 100 lerce yolcuyu az kalsin ölüme götürüyordu.
Bayanda da hata var, senin neyine koca uçağı uçurmak?
bu olaydan sonra bayanla birlikte 1.kaptan ödül bile aldilar( düsmekte olan ucagi kurtardiniz diye )...
tabi bunlar Raporda yer alan sözcükler, ne kadar dogru, yanlis Allah bilir...
100 lerce ucak düstü ve bir sürü spekulasyonlar yapildi...
misal ;atlasjet ( iSparta ), amsterdam ( THY ucagi ), concord ( paristeki olay) veya
polonya cumhurbaskanin Rusyada düsen Tupolevi...raporlar ne kadar dogru , yanlis bilinmez..
sonuc itibariyle alman pilotlar, almanya havaalani ve Alman sirketi Lufthansa
Ya aslında bakarsanız pekte otopilot hatası gibi gözükmüyor görüş şartları da pek kötü değil yani ne kadar rüzgar olursa olsun deneyimli pilot bunun üstesinden gelebilir.
Valla amsterdam da düşen uçağın raporunu okuma şansım olmadı ama tamamı ile kule ve boeing'in hatasına benziyordu bir önceki uçağı havada yarattıüı vortex dağılmadan amsterdam uçağına iniş izni vermelerinden dolayı uçak ne yazı ki havada bile tutunamadan önce kuyruğu olmak üzere yere sürttü dikkat ederseniz sürttü diyorum çünkü pilotlar normal şekilde alcalırken uçak havaya tutunamadığı için ani irtifa kaybına uğradı. Boeing'in ise yanlış tasarım altimetresinde de çokbüyük suç var...
Ama ne hikmettir ki ne schiphol ne de boeing tazminat ödeme yada özür dileme girişiminde bulunmadı burakın uçak yine boeing olsun LTBA böyle bir hata yapsaydı bizi dünya havacılık camiasından silerlerdi... Adaletsiz dünay düzeni ne yazık ki
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The_North_Face -- 24 Nisan 2012; 19:14:57 >
-
Parayı veren düdüğü çalar.quote:
Orijinalden alıntı: The_North_Facequote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
quote:
Orijinalden alıntı: erkut17500
quote:
Orijinalden alıntı: Muavinkonsolos
bende tam anlamadim
uzun lafin kisasi: bilgisayar ve yanlis bilgiler iki pilotu ve 100 lerce yolcuyu az kalsin ölüme götürüyordu.
Bayanda da hata var, senin neyine koca uçağı uçurmak?
bu olaydan sonra bayanla birlikte 1.kaptan ödül bile aldilar( düsmekte olan ucagi kurtardiniz diye )...
tabi bunlar Raporda yer alan sözcükler, ne kadar dogru, yanlis Allah bilir...
100 lerce ucak düstü ve bir sürü spekulasyonlar yapildi...
misal ;atlasjet ( iSparta ), amsterdam ( THY ucagi ), concord ( paristeki olay) veya
polonya cumhurbaskanin Rusyada düsen Tupolevi...raporlar ne kadar dogru , yanlis bilinmez..
sonuc itibariyle alman pilotlar, almanya havaalani ve Alman sirketi Lufthansa
Ya aslında bakarsanız pekte otopilot hatası gibi gözükmüyor görüş şartları da pek kötü değil yani ne kadar rüzgar olursa olsun deneyimli pilot bunun üstesinden gelebilir.
Valla amsterdam da düşen uçağın raporunu okuma şansım olmadı ama tamamı ile kule ve boeing'in hatasına benziyordu bir önceki uçağı havada yarattıüı vortex dağılmadan amsterdam uçağına iniş izni vermelerinden dolayı uçak ne yazı ki havada bile tutunamadan önce kuyruğu olmak üzere yere sürttü dikkat ederseniz sürttü diyorum çünkü pilotlar normal şekilde alcalırken uçak havaya tutunamadığı için ani irtifa kaybına uğradı. Boeing'in ise yanlış tasarım altimetresinde de çokbüyük suç var...
Ama ne hikmettir ki ne schiphol ne de boeing tazminat ödeme yada özür dileme girişiminde bulunmadı burakın uçak yine boeing olsun LTBA böyle bir hata yapsaydı bizi dünya havacılık camiasından silerlerdi... Adaletsiz dünay düzeni ne yazık ki
Alıntıları Göster
Benzer içerikler
- thy mühendis maaşları
- lisanssız uçak teknisyeni
- harp okulunda sigara serbest mi
- pilotaj okumak
- thy pilot çalışma saatleri
- drone fiyatları
- dji neo özellikleri
- kaan savaş uçağı vs f-35
- sr 72
- kaan seri üretim ne zaman
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X