Şimdi Ara

Duster 2012-2013 modellerde fabrika tüketim verileri neden farklı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese selam,

    2012 Aralık ayında sıfır kilometre dacia dusterın 110hp 4x4 laurate versiyonunu yani en fullünü aldım. Aracımdan genel olarak memnun olmakla birlikte yakıt tüketiminin biraz fazla olmasından şikayetçiyim. Almadan önce diğer versiyonlarıyla tüketim değerlerini karşılaştırmış ve almak istediğim versiyonun 4x4 olması dolayısıyla 110hp lik 4x2 versiyonundan fazla yaktığını görmüştüm ancak 4x4 bir araç istediğim için bu farkı kabullenmiştim. Aracımın tüketimi fabrika değerlerine göre 6,5-5,6-5,2lt. Ben bu değerlere yakın tüketiyorum ancak 2013 model dusterın aynı versiyonunun tüketim değerleri farklı ve internet sitesinde görülebiliyor. Yeni değerler 5,7-5,2-4,9lt ve araç yine 110hp ve hızlanma, maksimum sürat ve tork değerleri aynı.

    Sorum şu: Tüketim değerlerindeki bu fark sadece yazılımsal mı? Değilse hangi parçaların farklılaşmasından kaynaklanıyor? Yetkili servise gitsem aracım garanti kapsamından çıkmadan yazılım güncellemesiyle yeni tüketim değerlerine ulaşabilir miyim? Bir de internette kurumsal ve profesyonel olduklarını iddia eden bazı firmalar yazılım güncellemesiyle 500-1000tl bir ücretle aracımı 110hp den 146hp ye ve torkunu da 240nm den 341nmye çıkarabildiklerini tüketimde ise %10a varan tasarruf sağladıklarını, aracın garantiden çıkmadığını ve motor ömründe de bir kısalma olmadığını iddia ediyorlar. Tabiki bu iddialarının hepsinin doğru olamayacağının farkındayım ancak böyle bir işlem yaptırmak sizce ne derece mantıklı yani kazanç kayıp durumu nedir? Böyle bir işlemi yaptırmaya değer mi? Böyle bir işlemden sonra aracımı arıza yapmadan uzun yolculuklarda kullanabilir miyim?

    Yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.







  • Onu bunu bilmem de motor ömründe kısalma olmaz diyen...

    Neyse ya... Adam olan zaten doğruyu, olanı söyler.

    Siz gücü doğru kullanacaksanız çok da problem etmemek gerek. Ancak vaadedilen değerler HP için %30 dan fazla.

    İnsan düşünmeden edemiyor.


    Sizin sorunuz için de şanzımanda bir değişiklik olabilir mi? Ya da motor yazılımı iyileştirilmiş?

    Benim aklıma bunlar geliyor.
  • Şimdi yazılanlara bakarsak "110hp den 146hp ye ve torkunu da 240nm den 341nmye" çıkıyor değerler çok sağlam artışta iyi güzelde peki aracın fren, şanzıman ve diğer sistemleri bu güncellemeye uyumlu oluyormu ? bizim ülkede at yazılımı geç tarzında mantık var ama bazı yurt dışı tuning sitelerinde gördüğüm araca komple müdahele ediliyor bu tarz performans işlemlerinde
  • yazılım güncellemesini serviste ücretsiz yaptırabilirsiniz ama tüketim farklılığı sadece yazılım'dan yada motordan kaynaklanmaz.Ağırlık,aero,vites oranları..vs da tüketim değerlerini etkiler
  • Ben 4 sinifta okuyan bir Gemi makineleri mühendisi olarak söylüyorum ki söylediğiniz kadar fazla güç ve tork alip yakıtı azaltmaniz mantiken imkansiz.motorun omru kesinlikle kisalir en ufak supheniz olmasin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babasamsunlu -- 20 Kasım 2013; 13:24:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • öncelikle turbo ömrü kısalır diye düşnüyürum. sıkıştırma artacağı için de enjektörler subaplar pistonlar ve bloğun da ömrü kısalır ayrıca kurumlanma da artar. Ancak normal şartlarda turbonun 150bin km motorun ise 400bin km ömrü olduğunu düşünürsek eğer gerçekten bu değerler alınabiliyorsa ben bu ömrün yarıya inmesine razıyım :D yağ değişimini de 20bin kmden 10bine çekerim. çok yüklenmedikçe şanzıman da bu yükü kaldırır diye düşünüyorum. 2. viteste patiinaj çekerek kalkanlar varmış bu yazılım sonrasında. şu linklerden bakabilirsiniz. Her bir ilanda değerler değişiyor. Kafalarına göre mi yazıyorlar belli değil.
    Motor çekişi artacağı için aynı şekilde kullanımda eskiye nazaran daha az gaza basılacağı düşünülürse yakıt tasarrufu da bir miktar olabilir diye düşünüyorum.

    Şu da bir gerçekki emisyon sınırlamaları, güvenlik, uzun ömürlülük, iklimsel farklılıklardan kaynaklı özellikle turbo dizellerde üreticiler motorları %70 civarı bir performansa ayarlıyorlar. Bunu %90 a çıkarabiliriz diye düşünüyorum. :D

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-dacia-duster-1.5-dci-110-ps-fap-chipwerke-chiptuning-110191199/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-nitro-data-chiptuning-dacia-duster-1.5-dci-110-hp-den-140-hp-ye-137117016/detay




  • http://www.racechip.com.tr/chiptuning-nedir/

    Bu sitede detaylarıyla açıklanıyor arkadaşlar. 15 dakikada siz de söküp takabilirmişsiniz. :D
  • bende 90HP 4x4 olanı var ve bu dahi bana yetiyor.
    110HP olanını almak istemezdim, zira 90HP olanı dahi yüksek hızlarda ve manevralarda pek güven vermiyor.
    146HP gibi bir gücü Duster için hiç tavsiye etmem.
    ve güç değişmeden yazılımla yakıt tüketimi değişeceğine pek ihtimal vermiyorum.
    parça değişmiş olması muhtemel bence
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.