Arabayı şarj edebileceğim kendi iş yerim var. Ev iş arası 15 km. Senede 2-3 defa tatil için şehir dışı seyahat yapıyorum sadece, geri kalanında hep şehir içi kullanacağım. Her gün düzenli olarak rampa inip çıkıyorum. Bu aracı almak mantıklı mıdır? Forumdan bir arkadaş 1.4-1.5 arası fiyat verdiklerini yazmış. Bu olmasa bile kesinlikle elektrikli veya hibrit bir araç düşünüyorum. Bunu alma diyenler bu bağlamda "bunun yerine ...... al" yazarlarsa sevinirim. |
Citroen e-C4X alınır mı?
-
-
togg yokmuydu o paraya sahibindende kısa mezilli ama işini görür şehir içi
-
Benzer fiyatlara Hyundai kona'ya bakabilirsin. Teknolojisi daha iyi e-c4x'e göre. Biraz daha çıkarsan Byd atto 3'de güzel.
-
bence turbo benzine devam et hocam.
-
Şarj edebılecegınız yer varsa kesınlıkle tavsıye ederım. aracın süspansıyon sıstemı çok ıyı. 115 kw alırsanız hem menzıl hemde cekış olarak daha ıyı bır araç olur.
-
Uzun yolda 200km ye bir şarj edeceksiniz,onun dışında almanızda hiçbir mahsur yok.
Skywell et5 var 2023 yeni gibi araçlar,onun da menzili şehir dışı 350 400km lere gelir -
Ben sızın yerinizde olsam 1.500k civarında 100 kW e-c4x alacağıma , 115 kW e-c4 alırdım. c4x tasarımı bence arada kalmış gibi. Çok ıtıcı. taksı olmaya, sedan olmaya çalışmış ama becerememiş hatchback gibi duruyor. Suv desen değil, sedan desen değil, hatchback desen o da değil. C4 çok daha yakışıklı, üstelik 15 kW daha buyuk batarya, 100 km ye yakın fazla menzil demek. Bence 115 kW e-c4 daha mantıklı.
Son olarak, biraz küçük ama mokka nın elektriklısı de fena değil .
-
Hocam, bir takım yanlış bilgiler veriyorsunuz. Düzeltmek isterim.
öncelikle 100kW ve 115kW batarya kapasitesi değil, motor gücüdür. 100kw olan versiyon 50kW bataryaya, 115kW olan versiyon 54kW bataryaya sahiptir. Aralarında ciddi bir batarya ve menzil farkı yoktur.
C4x elektrikli yada fosil yakıtlı fark etmez, öyle bahsettiğiniz gibi arada kalmış bir model değildir. Otomotiv literatüründe "FASTBACK" olarak geçer yani dış tasarımındaki tavan çizgisi bagaj kapağının sonuna kadar devam eden tasarıma sahiptir.
Hatta TOGG'un yeni 2025'de seri üretime geçecek olan "T10F" aracı da bir FASTBACK 'dir. Aynı şekilde tavan çizgisinin bagaja kadar devam ettiğini görürsünüz. T10F'nin de sonundaki "F" harfi Fastback'den gelir.
Elektrikli araçlarda tasarım ve aero dinamik sürtünme katsayısı çok önemlidir. Aerodinamik katsayı ne kadar düşerse tüketim düşer verim artar. FASTBACK ve LİFTBACK araçlar da bu konuda çok verimlidir. SUV ve sedan araçlar sürtünme katsayısı yüksek olduğu için tüketimi fastback ve liftback araçlara göre çok daha yüksektir. (O yüzden T10X 20kW/100km tüketirken C4x 14-15kW/100km tüketim yapar) Elektrikli çağı ile birlikte Aerodinamik tasarımlar arabanın özellikle arkasında yapıldığı için (çünkü aracın önünün aerodinamikte pek önemi yoktur) yollarda çok daha fazla FASTBACK ve LİFTBACK araçlar göreceğiz...
-
Bilgilendirmeniz ve düzeltme için teşekkür ederim.
-
Hocam motor 100 kw sa 50 kw batarya nasıl 100 kilowatt motoru çalıştırıyor?
Şaka şaka
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hocam, bir takım yanlış bilgiler veriyorsunuz. Düzeltmek isterim. öncelikle 100kW ve 115kW batarya kapasitesi değil, motor gücüdür. 100kw olan versiyon 50kW bataryaya, 115kW olan versiyon 54kW bataryaya sahiptir. Aralarında ciddi bir batarya ve menzil farkı yoktur. C4x elektrikli yada fosil yakıtlı fark etmez, öyle bahsettiğiniz gibi arada kalmış bir model değildir. Otomotiv literatüründe "FASTBACK" olarak geçer yani dış tasarımındaki tavan çizgisi bagaj kapağının sonuna kadar devam eden tasarıma sahiptir. Hatta TOGG'un yeni 2025'de seri üretime geçecek olan "T10F" aracı da bir FASTBACK 'dir. Aynı şekilde tavan çizgisinin bagaja kadar devam ettiğini görürsünüz. T10F'nin de sonundaki "F" harfi Fastback'den gelir. Elektrikli araçlarda tasarım ve aero dinamik sürtünme katsayısı çok önemlidir. Aerodinamik katsayı ne kadar düşerse tüketim düşer verim artar. FASTBACK ve LİFTBACK araçlar da bu konuda çok verimlidir. SUV ve sedan araçlar sürtünme katsayısı yüksek olduğu için tüketimi fastback ve liftback araçlara göre çok daha yüksektir. (O yüzden T10X 20kW/100km tüketirken C4x 14-15kW/100km tüketim yapar) Elektrikli çağı ile birlikte Aerodinamik tasarımlar arabanın özellikle arkasında yapıldığı için (çünkü aracın önünün aerodinamikte pek önemi yoktur) yollarda çok daha fazla FASTBACK ve LİFTBACK araçlar göreceğiz... |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X