Şimdi Ara

Düşük Devirde Araç Kullanmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
1
Favori
4.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uzun süre düşük devirde sakin kullanım arabanın motorunu kesinlikle boğuyor. Ara sıra uzun yolda sert ve devirli kullanıp motoru açmak gerekiyor. Bu sokak efsanesi dedğeil gerçek bir durum. Motor beyni sürüş karakterine göre benzin oranlarında ayarlama yapıyor, uzun süre aynı şekilde kullanılan ayarlarda yaptığı düzenlemeler sonrası aniden performans isterseniz iyi verim alamıyorsunuz. Bir miktar uzun yol ve devirli agresif kullanıp yapıp sistemin tekrar düzen tutturmasına hazırlamak lazım. Kabaca motoru açmak diyoruz. Bir diğer negatif durum da kurumlanma olması. Sürekli şehir içinde sakin düşük devir kullanım aslında motor için çok da sağlıklı bir durum değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    ara sıra devirli kullanmak lazım(3500e çıkmak ara sıra iyidir) kurum bağlar motor

    ben de bunu diyecektim...

    uzun dönemde dizel motorlarda kurumlanma olur sürekli düşük devir kullanınca motor sağırlaşır, arasıra devirlendirmek iyi gelir...
    ayrıca böyle kullanılan dizel araçlara 50-60 bin km.de en azından 100 bin km.de bir carbon clean yaptırmakta fayda var...

    Alıntıları Göster
    sıkıntı olmaz zaten düşük devir için üretiliyor dizeller
    ben benzinli arabada bile yeri geliyor 2400 devirde vites yükseltiyorum 114Nm tork ile hemde




  • Dizel otomatiklerin hepsini bilmiyorum fakat benim arabam da dizel otomatik ve dusuk devirlerde vites degistiriyor. O da mi yanlis yani?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur böyle şeyler

    Dizel otomatiklerin hepsini bilmiyorum fakat benim arabam da dizel otomatik ve dusuk devirlerde vites degistiriyor. O da mi yanlis yani?
    1.6HDI aracım var DPFli..
    Genelde 2000-2300 devirlerde vites atıyorum ve 1750-2000 devir arası sabit hızda sürüyorum.Yakıt tasarrufu sağlıyor gerçekten bu bana.Fakat DPF tıkanmasın diye 1500-2000kmde bir önce şehir içi gezip motoru bir güzel ısıtıp Bursa çevre yoluna çıkıp 5-6 dakika 3600-3700 devirlerde sabit kullanıyorum.Sonra tekrar şehir içine girdiğimde araç şahlanıyor nedense Sanırım içindeki pisliklerden arınıyor
  • Araç zorlansa fazla yakar zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Albert-Einstein

    Araç zorlansa fazla yakar zaten
    Aracın deviri ne kadar artarsa yakıt tüketimide o kadar artacaktır.. Araba devir kaybettiğini hissettirir zaten her hangi bir sorun olacağını sanmıyorum güçlü bi motor bende de h100 var 2.5 crdi 3.vites 20 kmh kadar düşebiliyor 1000 devir
  • dizeli sürekli düşük devirde kullanırsan motor kurumlanma yapar araç benzinli olsaydı düşük devirli kullanmanda sıkıntı olmazdı ama dizel öyle değil. normal kullanınca bile 100-120bin kmlerde kurum bakımı gerekebiliyor senin süreç dahada kısalır böyle kullanmaya devam edersen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    dizeli sürekli düşük devirde kullanırsan motor kurumlanma yapar araç benzinli olsaydı düşük devirli kullanmanda sıkıntı olmazdı ama dizel öyle değil. normal kullanınca bile 100-120bin kmlerde kurum bakımı gerekebiliyor senin süreç dahada kısalır böyle kullanmaya devam edersen.
    dizelde ve benzinlide 2000devirin altına çok düşmediğiniz sürece pek bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.
    mesela ben bindiğim araçlarda dizel benzinli farketmez. devirsiz kullanırım.asla bir sorun yaşamadım.
    önemli olan motoru zorlamamak diye düşünüyorum
    motor 2000 deviri zorlamadan kaldırıyorsa kullanılabilir.

    sorusu olan varsa cevaplarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syrialin

    dizelde ve benzinlide 2000devirin altına çok düşmediğiniz sürece pek bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.
    mesela ben bindiğim araçlarda dizel benzinli farketmez. devirsiz kullanırım.asla bir sorun yaşamadım.
    önemli olan motoru zorlamamak diye düşünüyorum
    motor 2000 deviri zorlamadan kaldırıyorsa kullanılabilir.

    sorusu olan varsa cevaplarım

    Alıntıları Göster
    Düşük devirde araç kullanmanın araca verebileceği zararlar.
    -Baskı balata, yani aktarma organları, şanzıman.
    -Akslar
    -Krank mili




  • dizel araç kısa mesafeyi sevmez, arada yokuş yukarı devirli kullanmak kurumlanmayı engeller. Onno ustadan tavsiyelerdir. kısa mesafede benzinli motorlarda bile su buharı oluşması sonucu paslanma olduğunu okumuştum.
  • Düşük devir yüksek viteste araba çok yakar asıl. Araba düşük devire mazot yetiştirmek için ne varsa çeker.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: patriot34

    Düşük devirde araç kullanmanın araca verebileceği zararlar.
    -Baskı balata, yani aktarma organları, şanzıman.
    -Akslar
    -Krank mili


    Şu yorumuma bi arkadaş eksi vermiş!!!
    Benim için hiç önemli değil, doğru şeyler öğrenmek istemiyorsada onun sorunu.
    Dizel arabalar düşük devir kullanımı için uygundur diye bir kanı var, hayır her araç devrinde kullanılmalı vites geçişleri ona göre olmalı.
    Krank mili diye yazmışım, üzerinide kalın olarak belirtmişim. O arkadaş ya krank milinin ne olduğunu bilmiyor yada nerede olduğunu bilmiyor.
    Opel astra araçların baskı ve balatası yaylıdır, kranktan aldığı hareketi şanzımana vermeden yumuşatır.
    Niye opel astralar böyle bir tercih yapmışlarda kranktan şanzımana direk olarak vermemişlerdir?
    Yaylı debriyajı değişip normal sistem koyup krank milini kesenlerde olmuştur, nihayetinde motor boloğunun şanzımana yakın kısmında bir kep ile bağlıdır, devamlı düşük devir kullanım ve vites değiştirmelerin zarar vermemesi fizik kurallarına aykırıdır.
    Haaa zarar verme oranı çok düşüktür ama, olasılıklara arasındadır.
    2-3 kuruş az yakıt yakmak için bu riskleri aln alsın kendi bileceği iştir.
    Her araç kendi normal devrinde kullanılmalıdır.
    Her aracın devir saatinde vites aralıkları, yani değiştirmemiz gereken yer zaten işaretlidir, altına inmeyeceksin, olay bu kadar basittir neyi tartışıyoruz ki!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi patriot34 -- 5 Kasım 2014; 23:50:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: patriot34

    quote:

    Orijinalden alıntı: patriot34

    Düşük devirde araç kullanmanın araca verebileceği zararlar.
    -Baskı balata, yani aktarma organları, şanzıman.
    -Akslar
    -Krank mili


    Şu yorumuma bi arkadaş eksi vermiş!!!
    Benim için hiç önemli değil, doğru şeyler öğrenmek istemiyorsada onun sorunu.
    Dizel arabalar düşük devir kullanımı için uygundur diye bir kanı var, hayır her araç devrinde kullanılmalı vites geçişleri ona göre olmalı.
    Krank mili diye yazmışım, üzerinide kalın olarak belirtmişim. O arkadaş ya krank milinin ne olduğunu bilmiyor yada nerede olduğunu bilmiyor.
    Opel astra araçların baskı ve balatası yaylıdır, kranktan aldığı hareketi şanzımana vermeden yumuşatır.
    Niye opel astralar böyle bir tercih yapmışlarda kranktan şanzımana direk olarak vermemişlerdir?
    Yaylı debriyajı değişip normal sistem koyup krank milini kesenlerde olmuştur, nihayetinde motor boloğunun şanzımana yakın kısmında bir kep ile bağlıdır, devamlı düşük devir kullanım ve vites değiştirmelerin zarar vermemesi fizik kurallarına aykırıdır.
    Haaa zarar verme oranı çok düşüktür ama, olasılıklara arasındadır.
    2-3 kuruş az yakıt yakmak için bu riskleri aln alsın kendi bileceği iştir.
    Her araç kendi normal devrinde kullanılmalıdır.
    Her aracın devir saatinde vites aralıkları, yani değiştirmemiz gereken yer zaten işaretlidir, altına inmeyeceksin, olay bu kadar basittir neyi tartışıyoruz ki!

    Alıntıları Göster
    ezbere klasik laflar vardır, ömründe 2 farklı araba kullanmamış adamlar da ezbere o lafları eder dururlar

    gerçeğe gelirsek de iş şoförde ve ayak hissiyatında biter, gaza fazla basmadan aracı devrinde tutabildiğin oran en ekonomik orandır, bunun 1000 2000 devri yoktur, onu sen ayağında hissedersin, ayrıca yeni nesil çift kavrama otomatik araçlarda da ekonomik kullanıldığında araçların 2 bin devir görmeden vites yükselttiği düşünülürse palavralara pek de itibar etmemek gerekir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ezbere klasik laflar vardır, ömründe 2 farklı araba kullanmamış adamlar da ezbere o lafları eder dururlar

    gerçeğe gelirsek de iş şoförde ve ayak hissiyatında biter, gaza fazla basmadan aracı devrinde tutabildiğin oran en ekonomik orandır, bunun 1000 2000 devri yoktur, onu sen ayağında hissedersin, ayrıca yeni nesil çift kavrama otomatik araçlarda da ekonomik kullanıldığında araçların 2 bin devir görmeden vites yükselttiği düşünülürse palavralara pek de itibar etmemek gerekir

    Alıntıları Göster
    Şimdi dizel araçta düşük devir iyi mi kötü mü herkes bişey demiş. Dizel araçlar kendi devrinde gaza basmadanda gidebiliyor. Bu durum motora zararlı mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ezbere klasik laflar vardır, ömründe 2 farklı araba kullanmamış adamlar da ezbere o lafları eder dururlar

    gerçeğe gelirsek de iş şoförde ve ayak hissiyatında biter, gaza fazla basmadan aracı devrinde tutabildiğin oran en ekonomik orandır, bunun 1000 2000 devri yoktur, onu sen ayağında hissedersin, ayrıca yeni nesil çift kavrama otomatik araçlarda da ekonomik kullanıldığında araçların 2 bin devir görmeden vites yükselttiği düşünülürse palavralara pek de itibar etmemek gerekir

    Alıntıları Göster
    Buradaki linkte adam bazı noktalara temas etmiş.

    LİNK

    KaSaTuRa arkadaşımız çift kavrama şanzımanlardan bahsetmiş.
    Burada da çift kavrama şanzımanların ne işe yaradığı, çift kavramanın ne anlama geldiği var.
    LİNK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ezbere klasik laflar vardır, ömründe 2 farklı araba kullanmamış adamlar da ezbere o lafları eder dururlar

    gerçeğe gelirsek de iş şoförde ve ayak hissiyatında biter, gaza fazla basmadan aracı devrinde tutabildiğin oran en ekonomik orandır, bunun 1000 2000 devri yoktur, onu sen ayağında hissedersin, ayrıca yeni nesil çift kavrama otomatik araçlarda da ekonomik kullanıldığında araçların 2 bin devir görmeden vites yükselttiği düşünülürse palavralara pek de itibar etmemek gerekir.

    Özetle olay budur, ben de bunu yazmak için gelmiştim.

    Motor gaza abanmadan kasayı rahat taşıyorsa sıkıntı yoktur, düşük motor yüklerinde devir ister 1000 olsun ister 1500. Sakıncalı olan ve kurumu arttıran şey sakin şekilde düşük devir sürmek değildir, aracı bu düşük devirlerden vites küçültmeden gazı kökleyerek hızlandırmaya çalışmak, motora vuruntu (titreme) yaptıracak kadar zorlamaktır.

    Otomatik vitesler de çok iyi bir örnek, ani hızlanma ihtiyacı yoksa 2000'e bile gelmeden vites atar, yerine göre 1000-1500 devirlerde yürütür arabayı. Gaza biraz abandığınızda vitesi küçültür, devri yükseltir, bu şanzımanların yazılımını yapanlar işi bilmiyor demek ki

    Kısacası "minimum şu kadar devir" vb. böyle ezbere araba kullanılmaz, hepsinin toleransı farklıdır. Araç size hissettirir zaten vites isteyip istemediğini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: patriot34

    Buradaki linkte adam bazı noktalara temas etmiş.

    LİNK

    KaSaTuRa arkadaşımız çift kavrama şanzımanlardan bahsetmiş.
    Burada da çift kavrama şanzımanların ne işe yaradığı, çift kavramanın ne anlama geldiği var.
    LİNK

    Alıntıları Göster
    Valla herkes farklı yorum yapmış ama genel kanı sanırım aracı devrinde kullanmak. Yalnız burada da şöyle bir durum çıkıyor ortaya. Dizel araçlarda zaten 4500 sonra red line oluyor. Yani ortalama 2000 devir bu aracın normal devri mi oluyor? Yani benim düşük devir dediğim aslında normal devir o zaman.




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Hocam aracın torku bana hissettiriyor zaten. Araba hiçbir zaman zorlanmıyor. Bassam gidecek durumda her devirde. Dedim ya araç zaten 2. vites rolantide bile 20km hız yapıyor. Yani hangi vitese atarsam atayım gidiyor ve zorlanma olmuyor. Yani benim kullanımımda bir yanlışlık yok o zaman.

    Yeni nesil çift kavrama otomatik dizel aracım vardı zaten. Doğru onlar düşük devirde vites atıyorlar ancak yokuş yukarı giderken de vites yükseltmiyorlar. Kendim elimle değiştiriyordum vitesi. Bıraksam 4000 devire kadar gidecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    Hocam aracın torku bana hissettiriyor zaten. Araba hiçbir zaman zorlanmıyor. Bassam gidecek durumda her devirde. Dedim ya araç zaten 2. vites rolantide bile 20km hız yapıyor. Yani hangi vitese atarsam atayım gidiyor ve zorlanma olmuyor. Yani benim kullanımımda bir yanlışlık yok o zaman.

    Yeni nesil çift kavrama otomatik dizel aracım vardı zaten. Doğru onlar düşük devirde vites atıyorlar ancak yokuş yukarı giderken de vites yükseltmiyorlar. Kendim elimle değiştiriyordum vitesi. Bıraksam 4000 devire kadar gidecek.
    3500 civarı devirli kullanım değildir.

    her seferinde 5000 civarlarında kullanmak işte devirli kullanım budur.

    benim arabada 1 ile 2. vites farkı çok fazla devir yarı yarıya düşüyor

    ilk viteste 3bine kadar çıkıp 2. viteste 1500den hızlanıyorum

    2. vites 3bin devir

    3. vites 3500 devir

    4vites torku sonuna kadar kullanırım 4bin sonrasında 5.vites.
    100ün altına düşersem atarım 4e hızımı kazanıp 5 tekrardan

    araç imzada, lpg benzin farketmez.

    öldürmeye gerek yok, arabamı tepkili seviyorum ki zaten düşük devir zararlı 1500altı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    3500 civarı devirli kullanım değildir.

    her seferinde 5000 civarlarında kullanmak işte devirli kullanım budur.

    benim arabada 1 ile 2. vites farkı çok fazla devir yarı yarıya düşüyor

    ilk viteste 3bine kadar çıkıp 2. viteste 1500den hızlanıyorum

    2. vites 3bin devir

    3. vites 3500 devir

    4vites torku sonuna kadar kullanırım 4bin sonrasında 5.vites.
    100ün altına düşersem atarım 4e hızımı kazanıp 5 tekrardan

    araç imzada, lpg benzin farketmez.

    öldürmeye gerek yok, arabamı tepkili seviyorum ki zaten düşük devir zararlı 1500altı

    Alıntıları Göster
    Aşağı yukarı herkesin bir ustası ve servisi vardır, gidin onlara sorun size düşük devir kullanımda yapabileceği arızaları ve nasıl kullanılması gerektiğini gayet güzel açıklayacaktır.
    Yukarıda video linki verdim o şahış ileri sürüş teknikleri uzmanı ama onu bile beğenmeyip kendi kafasına göre takulmak isteyenler varsa yollar ve araçlar onların ama başkalarını yanlış yönlendirmesinler.

    En basitinden düşük devirde gidiyorsun, bir üst vitese geçmen gerek ne yapacaksın? aracın zaten o devirde o vites ile en düşük devrinde nasıl toparlayacak kendini? Mecburen bir alt vitese alacakaksın ve aracın toparladıktan sonra istediğin üst vitese geçeceksin, ne oldu şimdi düşük devir kullanımın ekonomisi?
    Aracını 2000 devirlerde kullanırken bir üst vitese geçebilirmisin? Geçebilirim diyene eyvallah.

    Başka konudada yazdım,
    Ben 35 senedir her türlü diesel, benzinli Tır ve otobüs dahil her türlü aracı kullanmış biriyim ukalalık yapmıyorum.
    Kullandığım araçlarla yurt dışınada çıktım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi patriot34 -- 6 Kasım 2014; 15:33:36 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.