Şimdi Ara

Düşük Devirde Araç Kullanmak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
4.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • düşük devir veya yüksek devir göreceli kavramlar tabi ki. kimine göre düşük olan devir kimine göre normal devir aralığında olabilir. yol yokuştur ya da rampa aşağıdır, özel bir devirde kullanmanız gerekir onu bilemem. fakat dümdüz bir yolda gidiyorsanız 3500 devir vites değiştirme noktası olarak bile yüksek bir devirdir ki, bırakın o devirde sabit gitmeyi hiç hesaba katmıyorum. (dizel araba için)
  • 1. Sayfada ki yorumları okudum. Gerçekten hurafeler çıkarmayi çok seviyoruz. Ben mühendis gözüyle bakarım olaya ve bilimsel verilere inanırım. Yoksa çok usta biliyorum saçma saçma konusan... Bugüne kadar düşük devirde kullandığı için başına birsey gelen varmı? ( abartanlari kastetmiyorum tabiki. .. varsa söylesin bilelim) karbon doluyor olayıda, bilen bilir, türkiyeye euro dizel in 2010 civarında kullanilmaya başlaması ve öncesinde ki KUKURT maddesinin pistonlara yapismasiyla alakalı. Hatta bence düşük devir Motora faydali çünkü bilimsel Konusalim
    1) verimli yanma düşük ısı Motoru az yipratir
    2) turbolar devreye az girdiği için Turbo ömrü uzar
    3) motor en yüksek verimli gücüüretir 2000 rpm

    4) yakıt tasarrufu sağlayıp çevreyi ve cebimizi koruruz

    Şimdilik aklıma gelen bunlar. Tüm maddelerin altını doldurabilirim. Tartışmaya açık tabiki bilimsel bir veri sunan varsa baksın yoksa dizel bagirtir vs filan inanmayın .... Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 multijet lineayı sürekli düşük devir kullanıyorum bende araç 290 nm lik maksimum torku 1500 devirde veriyor düz yolda genelde 1700-1800 devir bandında vites değiştiriyorum bir üst vitese geçtiğinde genelde 1200-1300 devir aralığında oluyor 1500 de de değiştirdiğim de oluyor bu şekilde gerçekten araç tasarruflu oluyor fabrika tüketimi şehir içinde 6.4 olan aracımın Ankara şehir içinde 5-5.5 litre arasında tüketim değeri var ben bu şekildeki sürüş tarzından dolayı herhangi bir problem yaşamadım hatta otomobil üreticileri yeni araçlarda bu tarz bir sürüş şekline teşvik ediyor hatta yeni araçlarda vites yükseltme işareti düşük devirlerde belirir hatta Volswagenin DSG şanzumanı bile çok düşük devirlerde vites yükseltmeye programldır
  • benim aracımda 1.6 DCİ manüel bir araba, 1800 deviri geçince vitesi yükselt diye uyarı veriyor. eski aracım benzinliydi ondan kalma alışkanlık 2500 devirin altında vites değiştirmezdim. daha sonra arabanın söylediğini yapmaya başladım. yakıt tüketimi bariz düştü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    3500 civarı devirli kullanım değildir.

    her seferinde 5000 civarlarında kullanmak işte devirli kullanım budur.

    benim arabada 1 ile 2. vites farkı çok fazla devir yarı yarıya düşüyor

    ilk viteste 3bine kadar çıkıp 2. viteste 1500den hızlanıyorum

    2. vites 3bin devir

    3. vites 3500 devir

    4vites torku sonuna kadar kullanırım 4bin sonrasında 5.vites.
    100ün altına düşersem atarım 4e hızımı kazanıp 5 tekrardan

    araç imzada, lpg benzin farketmez.

    öldürmeye gerek yok, arabamı tepkili seviyorum ki zaten düşük devir zararlı 1500altı

    dizel zaten 4500de bitiyor en azından 1.4 1.6 dizeller için 3500 biraz fazla bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    3500 civarı devirli kullanım değildir.

    her seferinde 5000 civarlarında kullanmak işte devirli kullanım budur.

    benim arabada 1 ile 2. vites farkı çok fazla devir yarı yarıya düşüyor

    ilk viteste 3bine kadar çıkıp 2. viteste 1500den hızlanıyorum

    2. vites 3bin devir

    3. vites 3500 devir

    4vites torku sonuna kadar kullanırım 4bin sonrasında 5.vites.
    100ün altına düşersem atarım 4e hızımı kazanıp 5 tekrardan

    araç imzada, lpg benzin farketmez.

    öldürmeye gerek yok, arabamı tepkili seviyorum ki zaten düşük devir zararlı 1500altı

    dizel zaten 4500de bitiyor en azından 1.4 1.6 dizeller için 3500 biraz fazla bence

    Aslında konu yanlış mecrada tartışılıyor,
    Bir aracı düşük devirde de, yüksek devirde de kullanmak uygun değildir. Her aracın motor hacmine, cinsine göre kullandığı vites geçiş aralıkları değişiktir.
    Araçlar az yaksın diye düşük devirde kulanıyorsa bence yanlış olan budur.

    Benzinli araçlar için bir alıntı:
    !Sanılanın aksine,olması gerekenden daha fazla gaz vermek,daha az vermekten daha iyidir. Bu şaşırtıcı kuralın ardındaki teknolojik nedense,gaz kelebeği kayıpları.
    Ayak gaz pedalından her çekildiğinde motorun frenlenlenmesi,güç ve yakıt kaybı anlamına geliyor. Diğer bir faydalı kuralda,ayağı gazdan çekmek yerine vitesi büyütmektir.
    “Tam gazla hızlanma nasıl tasarruf sağlıyor ?” sorusunun cevabı da oldukça basit: “Çünkü daha ekonomik olan yüksek devirlere olan ulaşma süresi kısalıyor”.
    Gerçekten de 100 km/s hıza kadar tam gaz vererek hızlandıktan sonra en yüksek viteste bu hızı korumak,yarım gazla ve küçük viteste bu hıza daha uzun sürede ulaşmaya çalışmaktan daha fazla ekonomi sağlıyor.
    Ancak benzinli motorlar için pratikte daha geçerli olan bu kural,dizel motorlu otomobillerde bu kadar faydalı olmuyor.!!

    Dizel motorlar için bir alıntı:
    ARACINIZI DEVİRİNDE KULLANIN :
    Motorunuzun ideal devrini bulun ve o devirde kullanın. Devir düştükçe dizel bir araçta yakıt pompasına binen yük artmakta ,devir aşırı yükseldiğindede turbo aşınmaları yükselmektedir.
    Tüm motor tipleri için ideal devir uzun ömür demektir. İdeal deviri nasıl anlarım dediğinizi duyar gibiyim. Kolay ; aracınızın gaz pedalına en hızlı tepki verdiği devir ideal devirdir.
    Şöyle açalım ; gaz pedalında ayağınız öyle bir noktadaki ayağınızı hafif çektiğinizde motor devri düşüyor ama hafif bastığınızdada hemen devirleniyor.
    İşte bu nokta ideal noktadır. Bu noktayı biraz geçince vites yükseltin ,normal kullanımdada bu devri korumaya çalışın.
    Motorunuz bu devirde ideal çalışma şeklindedir. 1500 cc Megane 2 80 Beygir kendi aracım için ideal deviri 2200 devir olarak hesapladım.

    Zannedersem bu açıklamalar konuya biraz da olsa ışık tutabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: patriot34


    Buradaki linkte adam bazı noktalara temas etmiş.

    LİNK

    KaSaTuRa arkadaşımız çift kavrama şanzımanlardan bahsetmiş.
    Burada da çift kavrama şanzımanların ne işe yaradığı, çift kavramanın ne anlama geldiği var.
    LİNK


    Galiba bu forumda fanatiğim oluşmuş
    Yukarıda sadece link verdim, herhangi yorum falan yok eksi verenler aloooo, orada o violarda, beğenmediğiniz, katılmadığınız ney hiç değilse onu yazın,
    videoları hazırlayanlara iletellim, niye millete yanlış bilgi veriyorsunuz bak burada daha çok bilenler var neler yazıyorlar diye.

    İlk videoyu anlatan Türkiye'de ileri sürüş teknikleri konusunda uzman dersler ve kurslar veren bir eğitmendir.
    Eksi veren fanatiklerim sizlerin unvanı nedir acaba?

    Diğer Link ise çift kavramalı şanzımanı anlatıyor:
    Çift kavramalı şanzımanlar son yıllarda birçok otomobil üreticisi tarafından tercih edilmeye başladı. Artık çoğu üretici farklı isimlerle de olsu bu şanzıman sistemini kullanıyor. Örneğin Renault araçlarında kullandığı çift kavramalı şanzıman sistemine EDC adını verdi. Alman otomobil üreticisi Wolksvagen ise çift kavramalı yeni şanzıman sistemini DSG olarak niteliyor.

    Çift kavramalı şanzımanların en büyük avantajı sürücünün hayatını kolaylaştırması, yakıt tüketimini azaltması ve yüksek performans sunması. Geleneksel otomotik vites sistemlerin araç vites yükseltirken rahatsız edici derecede sarsıntı olabiliyordu.

    Çift kavramalı şanzıman sistemlerinde vites geçiş sarsıntıları yok denecek kadar azdır. Çünkü çift kavramalı sistem araç birinci vitesteyken ikinci vitesi hazırlar. Aynı şekilde üçüncü vitesteyken 4. vitesi veya 4. vitesteyken bir düşük vitesi hazırda tutar ve gerektiği anda hızlı bir şekilde bunu devreye soktuğu için aracın ivmelenmesinde bir değişiklik olmaz ve vites geçişi de sarsıntısız olur.

    Çift kavramalı vites sistemleri bu özellikleri ile yakıt tüketimini de ciddi ölçüde azaltır. Çift kavramalı şanzımanlarla birlikte otomatik vitesli araçların manuel vites araçlara göre daha çok yakıt tüketmesi de tarihe karıştı. Çift kavramalı şanzımana sahip otomobillerin benzeri manuel vitesli araçlara göre daha az yakıt tükettiği artık bir gerçek.

    Burada yanlış olan ney anlamadım, normal vitesli araçlara göre daha çok yakan otomatik vites araçlarda geliştirilen bir sistem.




  • Aslında araba sürerken hiç bir şeyi kalıplara yerleştiremezsiniz. Yani yol, araba, hava şartları, kişisel istekler gibi bir sürü kritere bağlı olarak kullanırsınız arabayı. Mesela benzinli ve atmosferik bir araç için "3000 devirde vites büyült" şeklinde bir şartlama yanlıştır. Aracın motor yapısı, motor ve şanzıman uyumu, motorun ürettiği gücün geldiği devir, motorun gücünün araca oranı, aracın sahip olduğu lastikler, yol koşulları, hava durumu ve hatta aracın yüklü olup olmadığı bile sürüş karakteristiğini etkiler.
    Sürücü bir süre sonra her şeyi iç güdüsel olarak, refleks olarak yapmaya başlar. Bunun için hem sürücülük becerisi hem araç sürücü uyumu gerekir. Aracını tanıyan bir sürücünün tıpkı ezbere park manevrası yapması gibi, aracının her halini hisseder. Tıpkı vücudundan bir parça gibi.
    Bu yüzden devri şartlayamayız. Ne gerekiyorsa o yapılır. Benim aracım 1172 kg (LPG ile 1259) ve 140 beygir. 3. viteste 1000 devirde dahi sorunsuz, sarsıntısız, teklemesiz, vuruntusuz seyredebiliyorum. Ne zaman gaza basarsam basayım 1000 devirde motor buna cevap verip sorunsuz hızlanabiliyor (Bir miktar rampa yukarı dahi), 4. ve 5. viteslerde de 1500 lü devirlerde çok rahat seyredilebiliyor. Ancak bunun yerine 959 kilo 75 beygir bir otomobil sürdüğüm zaman, 1800 lü devirlerin altına düştüğümde 3. ve 4. viteslerde hemen avans vuruntusu başlıyor, motor gaza cevap veremez oluyordu. Şimdi iki farklı araba için aynı şartlamayı yapabilir miyiz? 140 beygirlik aracımda 2000 devirde vites büyütüp sorunsuz yola devam edebiliyorum. Benzer bir şekilde dik bir rampaya (%10) geldiğimde de 3500-4000 devirin altına düşmüyorum. Çünkü düşersem, motor gaza tepki veremez oluyor. Gerçi 2. viteste 2000 devirde hala gaza tepki alabiliyorum ama motorun zorlandığını ve bunu sevmediğini "hissedebiliyorum".
    Aynı şekilde lastiklerime güvenmezken (Kumho Solus KT21) yağmurlu havalarda devri daha düşürüp motorun gaza verdiği tepkiyi azaltarak aracın kaymaya geçmesini önlüyordum.

    Kısaca sabaha kadar her bir farklı durum için senaryo yazabilirim. Şoförlük tamamen anlıktır.




  • babam motor ustasidir eski traktörcu dizelci yani, 2009 da sidir connect almistik ben israrla kullanirken 1750de turbo aciyo 2 civari degistir vitesi derdim, oda israrla 'benzinli degil bu devirli kullanmazsan sekmanlari vs. yersin çünkü sikistirmaylaa calisir' deyip 2.5 hatta 3 gormeden yuksek vitese gecmezdi rampada asla ust vitese zorlamazdi...
    bilgi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorum altlarındaki eksilere baktığımda genelde sakin kullanan,düşük devir veya gereken devir diyen kişilere eksi atılmış...
    Demek ki forumda; dizel torkunu bulunca aracı bağırtan,onun bunun önüne geçmek için çift takla atan,sıkışık trafikte araç aralarında slalom yapan tiplerden epeyce var...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.