Şimdi Ara

Düşük Devirde Araç Kullanmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
4.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Aracımı değiştireli yaklaşık bir ay oluyor. Leon'umu satıp Nissan Navara aldım. 2500 motor 144 beygir 376 tork bir araç. Yakıtı da ona göre tabiki. Ben yakıt tüketimini düşürmek amacıyla aracı düşük devirde kullanıyorum. Zaten araç buna çok uygun. 80 km hızla yokuş çıkarken 6. viteste gidebiliyorum. Kullanımım genelde 1000 ile 2000 devir arasında oluyor ve şehir içinde yetiyor. Zaten 2. vites rolantide 20 km hız yapıyor dur kalklarda gaza basmıyorum bile. Hafif yokuş olan yerde 1 ile kalkıp direk 3e attığım oluyor. Bu şekilde kullanım ile aracın verdiği tüketim verisi 100km de 7,3 litre. Ben buna pek inanmadım ve kendim test ettim. 300 TL mazot ile 850 km yol yaptım ve bu benim alırken tahmin ettiğim rakamdan da iyi.

    Sizlere sormak istediğim aracı bu şekilde düşük devirde kullanmak uzun vadede motorda veya baskı balatada probleme sebep olur mu?







  • Arac zorlanmadan titreme vs olmadan hizini alabilirse bence sorun yok. Yani tatli tatli gaz alirsa bisey olmaz. Bende dusuk devirde kullanirim devamli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Arac zorlanmadan titreme vs olmadan hizini alabilirse bence sorun yok. Yani tatli tatli gaz alirsa bisey olmaz. Bende dusuk devirde kullanirim devamli.

    Önceden araç dururken 2. viteste kalkıyordum titreme yapınca onu yapmayı bıraktım. Hız alma konusunda hiçbir problemi yok. Bu şekilde düşük devirde kaç km kullandınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Arac zorlanmadan titreme vs olmadan hizini alabilirse bence sorun yok. Yani tatli tatli gaz alirsa bisey olmaz. Bende dusuk devirde kullanirim devamli.
    yokuşu falan bilmem de çoğu otomatik şanzıman düşük hızda yüksek viteslerde geziyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HayrullahKNY

    yokuşu falan bilmem de çoğu otomatik şanzıman düşük hızda yüksek viteslerde geziyor

    Alıntıları Göster
    2000 devirin altında egr,eksoz gazını motora gönderir,tez zamanda manifold ve dpf tıkanır ,, bizim buralarda bir laf vardır, sen dizeli bağırtmazsan dizel seni bağırtır ,, düşük devirde motoru bayıltmak asla iyi bir kullanım tarzı değildir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Arac zorlanmadan titreme vs olmadan hizini alabilirse bence sorun yok. Yani tatli tatli gaz alirsa bisey olmaz. Bende dusuk devirde kullanirim devamli.

    Önceden araç dururken 2. viteste kalkıyordum titreme yapınca onu yapmayı bıraktım. Hız alma konusunda hiçbir problemi yok. Bu şekilde düşük devirde kaç km kullandınız?

    Araci normal kullaniyorum. 2. Viteste kalkma olayi falan yok hocam. Yanlis anlasilmasin. Sadece vites degisimini dusuk devirde yapiyorum. Duz yolda yani




  • Dizeli bağırtmazsan dizel seni bağırtır lafını ilk kez duyuyorum. Yazdığınız bu problem bir teori mi yoksa bu problemler araçlarda görülüyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Arac zorlanmadan titreme vs olmadan hizini alabilirse bence sorun yok. Yani tatli tatli gaz alirsa bisey olmaz. Bende dusuk devirde kullanirim devamli.

    Önceden araç dururken 2. viteste kalkıyordum titreme yapınca onu yapmayı bıraktım. Hız alma konusunda hiçbir problemi yok. Bu şekilde düşük devirde kaç km kullandınız?

    Araci normal kullaniyorum. 2. Viteste kalkma olayi falan yok hocam. Yanlis anlasilmasin. Sadece vites degisimini dusuk devirde yapiyorum. Duz yolda yani

    Alıntıları Göster
    Sürücülerin çoğu gereksiz yüksek devirde kullanıyorlar zaten. Bu nedenle göstergeye shift light koyuyorlar, AB teşvik ediyor. Fabrika verisine yakın harcıyorsanız doğru kullanıyorsunuzdur. Yok eğer tersine %20-30 fazla harcıyorsanız asıl o zaman düşünmek lazım motora ne yapıyorum diye.

    Normal tüketimin üzerine eklenen yakıt aynı yol için motordan daha çok geçirilmiş yakıt demektir. Bu yakıt ne oluyor? Yağa karışıp inceltir, EGR kanallarını doldurur, sekmanların arasına girip kurum yapar, sekman hareketi bozulunca silindire yağ da girmeye başlar... sonra bunların temizlenmesi için yine sıcak ve basınçlı silindirler gerekir, yani yine basmak gerekir. Burası doğru. Uzun dur-kalk sürüşün de çaresi ancak daha küçük bir motor. Ama tüketim değerine yakın değerle kullanabiliyorsanız motor baştan olabilecek en temiz şekilde çalışıyordur.

    Düşük devirli motorun mekaniği de ona göredir. Toleransları daha yakındır, merak etmeyin.




  • "dizeli bağırtmazsan dizel seni bağırtır" tezi sanırım yeni nesil dizellerle alakalı bir şey değil. çünkü ne zaman vites değiştireceğini söyleyen yeni nesil dizel arabalarda araç size kendini devirli kullandırtmaz. vitesi yükseltmenizi ister.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Olur böyle şeyler -- 5 Kasım 2014; 17:20:05 >
  • dizeli benzinli gibi kullanmak sorun çıkarır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    dizeli benzinli gibi kullanmak sorun çıkarır
    eski nesilde belki dediğiniz olabilir. ama şu euro 5 motorlu dizelleri arada bağırtmazsanız DPF yi elinize almanız içten bile değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    eski nesilde belki dediğiniz olabilir. ama şu euro 5 motorlu dizelleri arada bağırtmazsanız DPF yi elinize almanız içten bile değil.

    Alıntıları Göster
    arada sırada yuksek devirlere çıkartın araç ısındıktan sonra.

    Ya da şöyle diyeyim mesela uygun yolda uygun zamanda zaten onu hissedersiniz vitesi yükseltmeyin 3.viteste 3.500 devirde örneğin 3-4 dakika devam edin sonra vitesi yükseltin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    eski nesilde belki dediğiniz olabilir. ama şu euro 5 motorlu dizelleri arada bağırtmazsanız DPF yi elinize almanız içten bile değil.

    Alıntıları Göster
    Peder Toros' tan Starex' e geçince başta düşük devirde kullan diyorduk. O da kullanamıyordu. Sonradan uyarmayı kestik. Kafasına göre kullanıyor. Devir saati 3-4 arası geziniyor. Kendi hesabına göre 45 kuruş yakıyormuş. Yaklaşık 1750 gibi turbo uçurmaya başlıyor. Motor sesini, yol sesini içeri alsa o kadar bağırtamaz ya neyse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Arac zorlanmadan titreme vs olmadan hizini alabilirse bence sorun yok. Yani tatli tatli gaz alirsa bisey olmaz. Bende dusuk devirde kullanirim devamli.

    Önceden araç dururken 2. viteste kalkıyordum titreme yapınca onu yapmayı bıraktım. Hız alma konusunda hiçbir problemi yok. Bu şekilde düşük devirde kaç km kullandınız?

    Araci normal kullaniyorum. 2. Viteste kalkma olayi falan yok hocam. Yanlis anlasilmasin. Sadece vites degisimini dusuk devirde yapiyorum. Duz yolda yani

    senin araban lpg liydi sanırım ,kullanışın iyi ama dizeller farklı




  • Zapt-ı Na Mümkün Z kullanıcısına yanıt
    Dur kalklarda gaza basmamanız baskı ve balatayı çok yıpratır. Bence gaz vermelisiniz bir miktar. Onun dışında aracı sürekli düşük devirde kullanmak motor için de hiç iyi değil. Daha çabuk yıpranır ve çaptan düşer. Zamanla tüketimi de artacaktır bunun için.

    Bence 850 km yi 350 lirayla gidin içiniz rahat olsun. Zaten bu bile çok iyi bir rakam. Ben 2.0 tdi A6 ile şehir içinde yaklaşık 45 50 kuruş yaktırıyorum. Şehirler arasında ise 30 kuruş civarında yakıyor.

    Gerçi yaptığınız tasarrufla , zamanla boşa harcanan balatanın falan masrafını düşünecek olursak. Sizin yaptığınız daha mantıklı gibi duruyor ancak yine de önermiyorum. Nitekim motor bir kere arıza verdiğinde zincirleme reaksiyon olarak kısa zaman içinde diğer parçalarında da arızalar çıkmaya başlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur böyle şeyler

    "dizeli bağırtmazsan dizel seni bağırtır" tezi sanırım yeni nesil dizellerle alakalı bir şey değil. çünkü ne zaman vites değiştireceğini söyleyen yeni nesil dizel arabalarda araç size kendini devirli kullandırtmaz. vitesi yükseltmenizi ister.

    o araçlar katalogda yazan yakıt değerlerini başka türlü tutturamazlar da ondan ,, tutturamazlarsa yalancı duruma düşerler ve ABD ceza yazar ,,, ayrıca senin motoru bozman onları üzmez bilakis mutlu eder ,, dpf,turbo,manifold her halukarda garanti bitene kadar 2 sene gider,ondan sonra mokoko
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Arac zorlanmadan titreme vs olmadan hizini alabilirse bence sorun yok. Yani tatli tatli gaz alirsa bisey olmaz. Bende dusuk devirde kullanirim devamli.

    Önceden araç dururken 2. viteste kalkıyordum titreme yapınca onu yapmayı bıraktım. Hız alma konusunda hiçbir problemi yok. Bu şekilde düşük devirde kaç km kullandınız?

    Araci normal kullaniyorum. 2. Viteste kalkma olayi falan yok hocam. Yanlis anlasilmasin. Sadece vites degisimini dusuk devirde yapiyorum. Duz yolda yani

    senin araban lpg liydi sanırım ,kullanışın iyi ama dizeller farklı

    Evet hocam gazli benimki. Ancak arkadasinda dedigi gibi vites degistirme uyarisi veren araclar var. Epey dusuk devirde isaret veriyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zapt-ı Na Mümkün

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Arac zorlanmadan titreme vs olmadan hizini alabilirse bence sorun yok. Yani tatli tatli gaz alirsa bisey olmaz. Bende dusuk devirde kullanirim devamli.

    Önceden araç dururken 2. viteste kalkıyordum titreme yapınca onu yapmayı bıraktım. Hız alma konusunda hiçbir problemi yok. Bu şekilde düşük devirde kaç km kullandınız?

    Araci normal kullaniyorum. 2. Viteste kalkma olayi falan yok hocam. Yanlis anlasilmasin. Sadece vites degisimini dusuk devirde yapiyorum. Duz yolda yani

    senin araban lpg liydi sanırım ,kullanışın iyi ama dizeller farklı

    Evet hocam gazli benimki. Ancak arkadasinda dedigi gibi vites degistirme uyarisi veren araclar var. Epey dusuk devirde isaret veriyor

    Alıntıları Göster
    olmaz aracınız düşük devire uygun zaten.

    ama gidipte dik rampada 4. viteste pedalı kökleyerek çıkmayın tabi.


    düşük devir demişken aklıma 2.0 otomatik dizel passat geldi.

    araç nerdeyse rölantide hareket ediyordu yaa..yuh...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    olmaz aracınız düşük devire uygun zaten.

    ama gidipte dik rampada 4. viteste pedalı kökleyerek çıkmayın tabi.


    düşük devir demişken aklıma 2.0 otomatik dizel passat geldi.

    araç nerdeyse rölantide hareket ediyordu yaa..yuh...

    Alıntıları Göster
    ara sıra devirli kullanmak lazım(3500e çıkmak ara sıra iyidir) kurum bağlar motor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    ara sıra devirli kullanmak lazım(3500e çıkmak ara sıra iyidir) kurum bağlar motor

    ben de bunu diyecektim...

    uzun dönemde dizel motorlarda kurumlanma olur sürekli düşük devir kullanınca motor sağırlaşır, arasıra devirlendirmek iyi gelir...
    ayrıca böyle kullanılan dizel araçlara 50-60 bin km.de en azından 100 bin km.de bir carbon clean yaptırmakta fayda var...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.