Şimdi Ara

e-ticaret sitesi kodluyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben de bu ara saf js ile, hengangi bi js framework kullanmadan, ve herhangi bi db sistemi kullanmadan çalışan bir günlük plan programı yapacağım. hatta yapıyorum.

    program dediğim de, telefonun yerel hafızasında duracak olan tek bir HTML dosyası olacak. onu telefonun tarayıcısında açıp kullanacağım.

    programın kullanım amacı şu: işe başladım, yemek yapmaya başladım, yattım-kalktım tarzı yemek aktivite geçişlerini programa hızlıca gireceğim ve gün sonunda özet olarak neyin kaç saat sürdüğünü görmüş olacağım.

    her ne kadar program İnternetsiz çalışacak olsa da, veriyi stream formatında kaydedeceğim için, gerektiğinde programı hem telefondan hem de aynı anda bilgisayardan kullanabiliyor olacağım. verinin bi kısmı pc de bi kısmı telefonda olacak ve ikisi konuşamıyor olacak ama haftada bir (ya da gün sonunda) pcdeki veriyi telefona atınca hepsi birleşecek.

    veri storage da kaydedilecek ve gün sonunda veriyi şifreleyip download edilebilir bi dosya olarak verecek ve telefonun hafızasına şifreli veri dosyası olarak download edeceğim. aynı şekilde HTML dosyasını ilk çalıştırdığımda da dosya upload etme butonu ile telefonun hafızasında daha önce kaydedilmiş olan şifreli dosyayı bir kereliğine açacak, böylece ilk açılışta geçmiş veriyi otomatik yükleyecek.

    İnternetsiz çalışmaktaki amaç mahremiyet değil. İnterneti kapattığım oluyo. gece yatarken ve bazen de pc başında İnterneti kapattığım oluyo. köy evimizde takılıyorum orada İnternet pek çekmiyo. metroya biniyorum uçağa biniyorum vs vs. şirkete gidiyorum internet olsa bile benim kendi sitemi açmıyor şirketin ağı. bide siteyi ayakta tutma ücreti sürekli artıyor. sonuçta tek kendim kullanacağım bi sistemin İnternetsiz çalışması işime geldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Penguen Gunter kullanıcısına yanıt
  • dekareme kullanıcısına yanıt

    Bildiğim kadarıyla kefiri zaten sindirim sistemi rahatsızlığı olanlar yediği gıdayı eritemeyince midesi dokununca içiyor. Bu videoda sunucu sormuş bazı hocalar kefir içmenin vücuda yararlı olduğunu söyleyerek helal babında konuşuyorlar. Hoca diyor ki dinimizde şöyle bir hüküm var eğer bu haram maddeden başka bu hastalığın çaresi yoktur derse o madde zarurete binaen haram olmaktan çıkar onun kullanılması caiz olur.


    İslam hukukunda zaruretler haramları helal derecesine getirir diye madde vardır. Hadi bu sefer Diyanet'ten değil senin siteden kaynak atalım:


    dinimizislam.com
    Zaruret ve haram - Dinimiz İslam
    https://dinimizislam.com/detay.asp?Aid=5270

    Zaruret halinde, haramlar helal olur, bu husus Kur’an’da, şu şekilde ifade edilmektedir:

    “De ki: Bana vahyolunanda, 'leş veya akıtılmış kan yahut domuz eti -ki pisliğin kendisidir- ya da günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilmiş bir hayvandan başka', yiyecek kimseye haram kılınmış bir şey bulamıyorum. Başkasına zarar vermemek ve sınırı aşmamak üzere kim (bunlardan) yemek zorunda kalırsa, bilsin ki Rabbin bağışlayan ve esirgeyendir.” (En'am, 6/145)

    Zaruret konusunda İslam'da "Zaruretler haram olan şeyleri helal kılar."(1) prensibi uygulanır.

    Zaruretin haram olan şeyi mübah kılmasına fıkıh usulünde "ruhsat" denir. Ruhsat, bir özür nedeniyle meşru kılınan şeydir. Burada ruhsatı meşru kılan illet, zarurettir; zaruret kalkarsa ruhsat da kalkar.


    İmam-ı Rabbani hazretleri, (Zaruretler, haramlığı ortadan kaldırır) buyuruyor. Aynı anlamda, Mecelle'de, (Zaruretler, haramları mubah kılar) buyuruluyor. Demek ki bir işi yapmak zaruretse, o işi yapmak haramlıktan çıkıyor. 


    Etkili olduğu tecrübeyle bilinen haram maddeleri, zaruret halinde ilaç olarak kullanmak haram olmaz. (Redd-ül-muhtar)


    Açlıktan ölecek kimsenin, leş yemesi caizdir. (Hindiyye, İslam Ahlakı)


    Buhari'deki hadis-i şerifte, (Allahü teâlâ, haram olan şeylerde, size şifa yaratmamıştır) buyurulmuştur. Bunun manası, şifası olduğu tecrübe edilen haram maddeler, ilaç için helal olur, demektir. Nitekim susuzluktan ölecek kimseye, ölümden kurtaracak kadar şarap içmek helal olur. Haram olan şeyde, şifa bulunması, mütehassıs olan Müslüman bir doktorun söylemesiyle anlaşılır. Yalnız, domuz eti ve yağı, şifası bulunsa da, ilaç olarak da kullanılmaz. (Redd-ül muhtar, Tam ilmihal)





  • Penguen Gunter kullanıcısına yanıt

    Kefirin haram olduğuna nihayet inandın. Ama altta kalmamak için kefirin zaruriyet altında içilmesi konusuna giriş yapıyorsun. Halbuki burda kefirin zaruri durumlarda kullanılmasından bahsetmedik. Ona bakarsan bu durum sadece kefir için geçerli değildir. Her haramda istisnai durumlar vardır. Mesela açlıktan ölüm tehlikesi yaşayan biri yiyecek bulamasa, sadece leş bulsa, ölmeyecek kadar yemesine izin verilmiştir. Sen bu kısmı alıp kefiri helal gibi gösterme kurnazlığına girişecek kadar cahil misin yoksa bilerek mi yapıyorsun bilmiyorum..


    Sen bu istisnai durumu alıp " aaha bak kefir haram değilmiş" deyip beni aptal yerine koymaya çalışırsan işte bu yakışık bir durum değildir.


    Kaynakların temiz ve güvenilir olduğu sürece için rahat olsun. Kefire helal diyene yaklaşmıyacaksın; bunlara tabi olmayacaksın

  • dekareme kullanıcısına yanıt

    Altta kalmalık bir durum yok Ufuk. Kefirin zaruri durumlarda kullanılmasından bahsediyoruz tabi kendi attığın videoyu izlemedin mi, orada konuşma bu konunun da etrafında dönüyor zaten aynı zamanda. Sunucu soruyor Hoca başka ilacı yoksa tedavi ediyorsa kullanılır diyor. Seni aptal yerine koysam zahmet edip videoyu izlemem. Dediğim gibi kefiri keyif için içen var mı bilmiyorum bildiğim kadarıyla sindirim sorunları yaşayanlar midesi gıdayı eritemeyenler sağlık için kullanıyor. Çünkü mide rahatsızlığı olan her hapı yutamaz bunu bizzat yaşayanlara sorabilirsin.

    Haram olup olmadığı konusuna gelince kaynaklara bakıldığında tartışmalı konu olduğunu görüyoruz. Hocalar bile şüpheli yaklaşıp ortak karar verememişken "kefir haram" diye kesin hüküm veriyorsun seninki tehlikeli bir durum. Diyanet'i kaynak olarak kabul etmem dedin tanınmış başka bir Hocayı örnek verdim onu da görmezden geldin. Mesela ilahiyatçı Nurettin Yıldız ekmek ve benzeri temel gıda maddelerindeki oran kadar ve o tabiilikte ise durdukça da çoğalmıyorsa kefir de içilebilir cevabını veriyor. Dolayısıyla haram olduğu alimler tarafından fikir birliği edilmemiş şüphe ile yaklaşılan konulara haram deyip geçmek doğru değildir Ufuk. Dilimizden zaten sorumluyuz birde böyle şüpheli kabul edilen konuların yükünü üstüne almamanı tavsiye ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Penguen Gunter -- 2 Nisan 2024; 21:59:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Penguen Gunter kullanıcısına yanıt

    Kefiri "çok faideli" diye içmek bir zaruriyet değildir. Kefirin yerine helal ve mubah olan faideli başka gıdalar da mevcut. Uzman müslüman bir hekim " bu hastalığın tek çaresi kefir içmektir, başka türlü çaresi yoktur" dese, o zaman buna haram düğümü çözülür ve o kişinin kefir içmesi caiz olur, haram olmaz.


    Ekrandaki hoca, elindeki belgelerle durumu başka izahata gerek kalmadan tüm soru işaretlerini silerek açıklıyor. Bundan sonra nurettinin ne dediğinin bir kıymeti harbiyesi yoktur. Ramazan Ayvallı hoca senetli konuşuyor, nurettinin elinde hangi senet var, kaynağı nedir, çıksın açıklasın...



    Şunu iyi dinle


    https://www.youtube.com/live/o5dIg-DR9pc?si=hSLDP-6SQ3fbLo4u&t=264




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekareme -- 2 Nisan 2024; 22:19:6 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.