Yaklaşık 2 ay kadar önce 2003 model 3.16i E46 satın aldım. Araç çok temiz, borusanda tanıdıklarım sayesinde servis kayıtlarını da sorgulatarak km sinin orjinalliğinden emin bir şekilde aldım. Araç orjinal 128.000 km deydi aldığımda. Tüm bakımları zamanında yapılmış, rutin yağ bakımı ve filtre değişimleri de yakın zamanda gerçekleştirilmiş. Yani herhangi bir problemi yoktu, atiker marka lpg sistemi de araçta mevcuttu.
Öncelikle araçla ilgili bilgi vereyim dedim, şimdi sorunuma geleyim:
Yaklaşık 2 aydır problemsiz olarak araç ilk 1-2 km benzinde çalışmakta sonra lpg ye sorunsuz geçmekteydi. Ancak 1 haftadır arabayı çalıştırmak istediğimde marş motoru çalışmasına rağmen motor çalışmamaya başladı. 3 veya 4. kez (her denemede 5-6 sn marşa basıyorum) denememde çalışıyor araba. Ondan sonra herhangi bir problem olmuyor.
Ancak geçen gün yine aynı şekilde çalıştıktan sonra(4. marşta) gayet güzel gidiyordum ki, 2km sonra araç lpg ye geçti ve stop etti. Çalıştırıp 100 m gittikten sonra yine stop etti, bunu 8-9 kez tekrarladıktan sonra düzeldi.
Bu konuda önerisi / tavsiyesi /tecrübesi olan arkadaşların yardımını bekliyorum. Ne gibi bir problem olabilir? Çözüm ne olabilir?
Bu arada bende şuan otomotiv sektöründe çalışan bir makine mühendisiyim ama mum dibine ışık vermiyor maalesef
Konunun güncel durumunu paylaşayım belki yorumu olan bir arkadaş çıkabilir
Arkadaşlar aracı haftasonu bir özel bmw servisine götürdüm ve diagnostik sonuçlarını inceledik. Araçta 3 ve 4. silindirin bujilerine elektrik ileten bobinlerin yakında değişmesi gerektiği ve hava akış metre de (flowmeter) problem olduğu sistemde göründü.
Bobinlerin aracın çalışmasına etkili olacağını okadar düşünmüyorum çünkü hala akım iletiyorlar. Ayrıca iletmese zaten araç tekleme yapmalı yada rölantide titreme vs. Ancak hava akış metreyi değiştirmek çözüm olabilir mi?
Tüm düşünce ve önerilerinizi bekliyorum
benimkine benzer bir sorun sanırım. benim aracımda önceleri normal bir şekilde tek marşta çalışmaktaydı ama zamanla çalışmamaya başladı. en son 5 6 kez marşa basıp zorla çalıştırıyordum. bmw lerde kömür çabuk bitiyormuş sorunun kaynaklarından birisi o. diğeri ise marş otomatiği. bu ikisi değiştikten sonra yarım marşta aracım çalışmaya başladı. dostum varsa tanıdığın güvendiğin bir tamirci en kısa sürede götür derim ben. biliyorsun ki bmw leri her ustaya emanet etmek iyi değil. bu işi gerçekten iyi bilen usta olması gerekiyor.