Şimdi Ara

Easytronic baskı balata

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
4
Favori
36.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Easytronic şanzıman kullanan arkadaşlardan baskı balata değiştirenlerin kaç km lerde değiştirdiklerini yazabilirler mi? Teşekkürler...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Easytronic Şanzıman'da Baskı Balatanın Bittiği Nasıl Anlaşılır?

    Easytronic şanzıman sistemlerinde yer alan baskı balata, aracın vites değişimleri sırasında önemli bir rol oynar. Ancak zamanla aşınma ve yıpranma sonucu baskı balatanızın bitmesi kaçınılmaz hale gelebilir. Baskı balatasının bitmesinin çeşitli belirtileri vardır:

    • Vites Geçişlerinde Gecikme ve Takılma: Baskı balatanızın bittiğinin en yaygın belirtilerinden biri, vites geçişleri sırasında gecikme veya takılma yaşamanızdır.
    • Araçta Sıçrama veya Sarsılma: Baskı balatası yıpranmışsa, hareket halindeyken araçta sıçrama veya sarsılma hissedebilirsiniz.
    • Yüksek RPM'lerde Vites Değişimlerinde Sorunlar: Baskı balatanızın bitmesi, yüksek RPM'lerde vites değiştirmeyi zorlaştırabilir.
    • Debriyaja Basıldığında Boşluk Hissi: Debriyaja bastığınızda boşluk hissi varsa, bu baskı balatasının bittiğinin bir başka işareti olabilir.

    Opel Astra H Easytronic Baskı Balatası Bittiği Nasıl Anlaşılır?

    Yukarıdaki belirtilerden herhangi birini Opel Astra H Easytronic aracınızda gözlemliyorsanız, baskı balatanızın bitmiş olma ihtimali yüksektir. Bu durumda, aracınızı yetkili bir servise götürerek baskı balatasının durumunu kontrol ettirmeniz önerilir.

    Easytronic Baskı Balatası Bitince Ne Olur?

    Baskı balatası biten bir Easytronic şanzımanda, vites geçişleri daha zor hale gelir ve araçta sarsılma veya sıçrama gibi sorunlar yaşanabilir. Ayrıca, baskı balatasının tamamen bitmesi durumunda araç hareket etmeyebilir. Bu nedenle, baskı balatasının bitme belirtilerini gözlemlediğinizde, aracınızı en kısa sürede servise götürmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 90.000'de baktırmak grekiyor diye biliyorum.

    Eğer vites geçişleri sarsıntılı hale geldiyse servise git. Onunla ilgili program atılıyor sanırım. 65.000 civarında bizimki de sarsıntı yapıyordu serviste program attılar sorun kalmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    90.000'de baktırmak grekiyor diye biliyorum.

    Eğer vites geçişleri sarsıntılı hale geldiyse servise git. Onunla ilgili program atılıyor sanırım. 65.000 civarında bizimki de sarsıntı yapıyordu serviste program attılar sorun kalmadı.
    Kullanıma bağlı olsa da easytronic ile baskı balata 90bin gitmez diye düşünüyorum. Benim araç 67binde. Sadece kalkışta titreme var, o da ilk çalıştırınca oluyor. Normaldir belki bilmiyorum. Aracı özel servise götürüyorum, o program onlarda var mı diye bir sorarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Kullanıma bağlı olsa da easytronic ile baskı balata 90bin gitmez diye düşünüyorum. Benim araç 67binde. Sadece kalkışta titreme var, o da ilk çalıştırınca oluyor. Normaldir belki bilmiyorum. Aracı özel servise götürüyorum, o program onlarda var mı diye bir sorarım.

    Alıntıları Göster
    Niye gitmesin ki. E tabi Easytronic biraz kaçırıyor ama gider diye tahmin ediyorum. Ama tahminden ileri gidemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Niye gitmesin ki. E tabi Easytronic biraz kaçırıyor ama gider diye tahmin ediyorum. Ama tahminden ileri gidemiyorum.

    Alıntıları Göster
    Ünal ne yaptılar servisde.Azıcık anlatsana ya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    Ünal ne yaptılar servisde.Azıcık anlatsana ya.

    Alıntıları Göster
    Gidemedim yav. Gidiyim diyodum da muayeneye geç kalacağım için gidemedim. O günden sonra da arabayı alamadım. yarın 4 günlüğüne bende olacak. Yarın arayıp sorarım bi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Gidemedim yav. Gidiyim diyodum da muayeneye geç kalacağım için gidemedim. O günden sonra da arabayı alamadım. yarın 4 günlüğüne bende olacak. Yarın arayıp sorarım bi.

    Alıntıları Göster
    Easytronic aracı olanlar; baskı balata değiştirmeden 80-90 bine yaklaşan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Easytronic aracı olanlar; baskı balata değiştirmeden 80-90 bine yaklaşan var mı?

    Alıntıları Göster
    Ben 30binlerdeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    Ben 30binlerdeyim.

    Alıntıları Göster
    Kullanıma bağlı olarak 80 bin -100 bin arası gidiyor. Baskı balatanın ne durumda olduğunu öğrenmek için hafif eğimli bir yokuş bulun aracı durdurun N ye alın ondan sonra A ya alın, alır almaz ayağınızı frenden çekin ve hafifçe gaza basın eğer araç çok az geri kayıp kendini topluyor ve sarsıntısız şekilde kalkıyorsa, sizin gaza basmanızla devirde yavaşça artıp araç ilerliyorsa baskı balatanın daha değişmesine gerek yok demektir.Fakat devir artıyor araç ise geri kaçmaya devam ediyorsa baskı balata artık bitmeye başlamıştır.Birde vites değişimlerinde aynı sorun ortaya çıkar devir artar ama araç hızlanmaz.
    Program ya yeniden yüklüyorlar ya da yeni versiyonu çıkmışsa onu yüklüyorlar.Bu işlem 2 saat kadar alabiliyor.Windows u yeniden kurma gibi düşünün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Kullanıma bağlı olarak 80 bin -100 bin arası gidiyor. Baskı balatanın ne durumda olduğunu öğrenmek için hafif eğimli bir yokuş bulun aracı durdurun N ye alın ondan sonra A ya alın, alır almaz ayağınızı frenden çekin ve hafifçe gaza basın eğer araç çok az geri kayıp kendini topluyor ve sarsıntısız şekilde kalkıyorsa, sizin gaza basmanızla devirde yavaşça artıp araç ilerliyorsa baskı balatanın daha değişmesine gerek yok demektir.Fakat devir artıyor araç ise geri kaçmaya devam ediyorsa baskı balata artık bitmeye başlamıştır.Birde vites değişimlerinde aynı sorun ortaya çıkar devir artar ama araç hızlanmaz.
    Program ya yeniden yüklüyorlar ya da yeni versiyonu çıkmışsa onu yüklüyorlar.Bu işlem 2 saat kadar alabiliyor.Windows u yeniden kurma gibi düşünün

    Alıntıları Göster
    Peki bu easytroniclerin baskı balataları garanti dahilindemidir?
    Birde benim rotlardan baya bi ses geliyor.Buda garantiye girermi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    Peki bu easytroniclerin baskı balataları garanti dahilindemidir?
    Birde benim rotlardan baya bi ses geliyor.Buda garantiye girermi ?

    Alıntıları Göster
    Baskı balata hiçbir araçta garanti kapsamına girmez.
    30 binde olan bir aracın rotlarından nasıl ses gelir,emin misin rotlardan olduğuna Opellerin ön takım gürültülüdür çünkü.Rot ta garantiye girmez bu arada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Baskı balata hiçbir araçta garanti kapsamına girmez.
    30 binde olan bir aracın rotlarından nasıl ses gelir,emin misin rotlardan olduğuna Opellerin ön takım gürültülüdür çünkü.Rot ta garantiye girmez bu arada.

    Alıntıları Göster
    kaça değişiyor bu baskı balata ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cüneyt Aykaç

    kaça değişiyor bu baskı balata ?

    Alıntıları Göster
    Orjinalleri 750 civarı. Hemen hemen tam gün sürüyor değiştirmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Orjinalleri 750 civarı. Hemen hemen tam gün sürüyor değiştirmek.

    Alıntıları Göster
    klima açıkken kalkışlarda araç iyice bağırıp,belli bi zaman sonra ivmelenmeye başlıyor.
    bu normal mi?
    daha 3500 km de...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacada

    klima açıkken kalkışlarda araç iyice bağırıp,belli bi zaman sonra ivmelenmeye başlıyor.
    bu normal mi?
    daha 3500 km de...

    Alıntıları Göster
    Bağırmadan kastın devir yükselip araç ivmelenmiyorsa normal değil,fakat araç geç ivmeleniyorsa bu normal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Bağırmadan kastın devir yükselip araç ivmelenmiyorsa normal değil,fakat araç geç ivmeleniyorsa bu normal.

    Alıntıları Göster
    Bu muhtemel bi baskı balata problemi gibi görünüyor.Doğrumudur?
    Eğer öyle ise program güncellemesi çözülür mü ya da garanti kapsamına girer mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    Bu muhtemel bi baskı balata problemi gibi görünüyor.Doğrumudur?
    Eğer öyle ise program güncellemesi çözülür mü ya da garanti kapsamına girer mi ?

    Alıntıları Göster
    İlerleyen km lerde olsa evet fakat bu km deki bir aile aracının baskı balatası zor biter.
    İlk önce program attırman lazım,program attırdıktan sonra çözülmezse baskı balataya ve itici kol gibi mekanik aksamlara bakarlar.Bir sorun varsa da büyük ihtimalle garantiye girer.
    Birde easytronic şanzumanlı araçları hemen çalıştırmayın.Kontağı kademelendirin ekrandaki uyarı ışıkları belirsin sönen sönsün ondan sonra ( takribi 10 sn alıyor bu süreç) ondan sonra çalıştırın.Elektronic aksamlar bir bazen sensörlerle iletişim kurmuyor böyle yapmazsanız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Bağırmadan kastın devir yükselip araç ivmelenmiyorsa normal değil,fakat araç geç ivmeleniyorsa bu normal.

    geç ivmeleniyor.o halde normal..
    sizde de klima açık olduğu acaip belli oluyor mu ya?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacada


    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Bağırmadan kastın devir yükselip araç ivmelenmiyorsa normal değil,fakat araç geç ivmeleniyorsa bu normal.

    geç ivmeleniyor.o halde normal..
    sizde de klima açık olduğu acaip belli oluyor mu ya?

    Baya baya belli oluyor. Klima kapalıyken araç daha çabuk ivmeleniyor ama klima açıkken zorlanıyor. Mesela 5000 devire rahat çıkabilirken klima açıkken 4000'i zorluyor.

    Konu açıldığı zamanlarda 90000 100000 gider diyordum. Pek haksız değilim sanırım. Bizdeki Astra şı anda 85000'e yaklaştı hala tık yok baskı balatada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orijinalden alıntı: hacada


    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Bağırmadan kastın devir yükselip araç ivmelenmiyorsa normal değil,fakat araç geç ivmeleniyorsa bu normal.

    geç ivmeleniyor.o halde normal..
    sizde de klima açık olduğu acaip belli oluyor mu ya?

    Baya baya belli oluyor. Klima kapalıyken araç daha çabuk ivmeleniyor ama klima açıkken zorlanıyor. Mesela 5000 devire rahat çıkabilirken klima açıkken 4000'i zorluyor.

    Konu açıldığı zamanlarda 90000 100000 gider diyordum. Pek haksız değilim sanırım. Bizdeki Astra şı anda 85000'e yaklaştı hala tık yok baskı balatada.

    Alıntıları Göster
    aracım 2005 model ıkıncı sahıbıyım . esaytronıc 120000 de . kalkışlarda silkeleme dururkende a1 geçtiğinde küt küt vuruntu oluyor. geri vitesle rampada kaldırırkende stop ediyor bazen. ustam baskı balata bimişmi benım yoksa başka bir durummu var ?




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.