Şimdi Ara

307 SW Baskı-balata?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
3.981
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, 307 SW kullanıcısıyım aracım 35 binde iken, baskı balata değişti sanayide bi ustaya 400 kağıt verdim 6 ay evvel. Şimdi aracımdan yine şikayetciyim, 6 ayda 5 bin kilometre daha yaptım ve yine baskı balatanın bittiğinden şüpheleniyorum, geçen seferkiyle aynı belrtiler, debriyaj çok yukarda kavrıyor, birinci ve ikinci vitese geçerken zor geçiyor. Aracı çok yoğun trafikte kullanıyorum, yarım debriyaj yapmam gereken haller oluyor ama yinede bu kadar kısa sürede bitmesi normal mi? Çünkü 35'bine kadar nasıl kullanıldıysa orjinal baskı balatayla, değiştikten sonra da aynı stille kullanıldı. Kullanım farkı olmadı.

    Acaba bu sefer sanayide değiştirmek yerine yetkili servise mi götürsem? (yetkili servis 750 ytl dedi) Bir de parcatreni.com diye bir sitede 307 bası balata setini 250ytl'ye satıyorlar. Bunlar orjinal mi yoksa 307 uyumlu yan sanayi ürünler mi?







  • ben parçatrenine sordum kaliteli diyolar tabi ne kadar kaliteli bilemeyiz online soru sorma yeri var oraya girin markasını öğrenin opel için sormuştuj LUK diye bi marka dedi ne kadar kaliteli bilemiyom
  • Sordum, Valeo markaymış, bu markayı bilen var mı acaba, nasıldır? Bunu mu taktırsak, yoksa yetkili servis kapısı mı görünüo, bir de çok önemli bi nokta 5 bin kilometrede nası baskı balata biter yaw :S üstelik orjinaliyle 35 bin giderken. Acaba başka bir sorun olabilir mi?
  • motor freni çok yapıyorsan bitebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ

    Sordum, Valeo markaymış, bu markayı bilen var mı acaba, nasıldır? Bunu mu taktırsak, yoksa yetkili servis kapısı mı görünüo, bir de çok önemli bi nokta 5 bin kilometrede nası baskı balata biter yaw :S üstelik orjinaliyle 35 bin giderken. Acaba başka bir sorun olabilir mi?



    valeo marka iyidir. zaten servisin de takacağı valeo markadır.

    ayrıca senin önceki değişiminde ustan ne marka takmıştı?

    çakma balatalarda bu erkenden bitme durumu oluyor çünkü...

    5000 km de sürekli yarım debriyaj kullansan ancak biter...

    kullanım tarzını değiştirmediysen 5000 km de bitmesi zor. sen yinede baskı balata siparisi vermeden önce debriyajı bi ustaya göster...

    valeo, luk, sachs marka baskı balatalar en iyileridir...

    kolay gelsin...




  • Valeo ve Sachs en iyi debriyaj markalarındandır,Luk'u da duydum ama kalite seviyesini bilmiyorum.

    Eğer orijinal debriyajı 35 binde bitebiliyorsa çakma olan da 5-10 binde bitebilir.Sanırım debriyajla fazla haşır neşir oluyorsun,sol ayağını pedaldan ayırmıyorsun.Yoğun trafikte mutlaka debriyajın ömrü azalıyor ama 35 bin km de çok düşük bir rakam.Benim arabanın üzerindeki debriyaj 90 bin km gitti,ve hala da kaçırma yapmıyor,kavrama da hala normal yerinde,sadece vites geçişleri biraz sertleşti o kadar.Ki Eskişehir genelde düz ama son 3-4 yıldır biz de debriyajı sıkça kullanmak zorunda kalıyoruz trafikte.

    Yarım debriyaj özellikle yokuşlarda debriyajın eriyip gitmesine sebep olur,bir de üzerine abartıp fazla gaz verildiği takdirde kokusu bile duyulur.Yolcu koltuğunda edinilen tecrübeyle sabittir.

    Debriyajın ömrünü uzatmak için,debriyajı sadece gerektiğinde kullanmalısın.Bazı kimseler kalkışlarda stop ettirme endişesiyle debriyajı çabuk bırakmazlar ve fazla gaz verirler,işte bu çok zararlı bir hareket.Yine trafik ışıklarında kırmızıda beklerken araba viteste debriyaj basılı beklemek yerine vitesi boşa alıp debriyaj tamamen bırakılmalıdır.Yoğun trafikte rampa duruşlarında da yine kaçırma endişesiyle yarım debriyajla arabayı tutmak da yanlış bir hareket,iki ayak da debriyaj ve frende tam basılı bekleyip,kalkışta debriyajı kavramaya getirir getirmez vakit kaybetmeden gaz verip hareket etmek de en iyi yoldur.Tabi bir de ayak debriyaj üzerinde de gitmemek gerekiyor.

    Eğer sürücülüğüne güveniyorsan,debriyajı doğru kullandığından eminsen,aracında kronik sorun var demektir,ki Pejo'da olabilecek bir durum.




  • Peki bu kronik sorunu biraz açabilirmisiniz, nedir? pejo'ların debriyajı çabuk biter gibi bi kavram mı var? Çok yoğun trafikte ve yokuşta ta kaldığım oluyor, ama yerım debriyaj beklemiyorum ayağım frende bekliyorum, öyle ahım şahım debriyaj sıkıntım yoktur, hatta debriyaj balatası ilk bittiğinde dahi, şaşırmıştık, ama o zaman arabayı uzun süre zorlamış olacağımıza ikna olmuştuk. Şimdi 5 bin çok kısa geldi, yani ne diyebilirim ki, sanayideki usta'ya bi yaptırım uygulama şansım da yok... gitsem desem, sen böyle böyle yapmışsın ... hiç bir sonuç alabileceğimi düşünmüyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Peugeot 307 Otomatik Vites Sorunu
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • İlk önce 35.000km de balata değişmesi zaten erken eğer kullanıcı hatası yoksa. Sonradan taktırdığınız balata ile 5.000km yapmanız ise ya ustanızın sizi kandırdığı yada aracın diğer parçalarında sorun olduğunu gösterir. İlk olarak akla gelen parça hidrolik bilyadır. Yüzde 90 bilyanızda arıza vardır ve yptığı kaçırmadan dolayı yeni balatanızıda erkenden bitirmiştir.Yüzde 10 ise volan dişlisinde eğiklik vardır.Kusursuz bir balata değişimi nasıl yapılır:

    1.Baskı balata seti valeo-luk-sachs gibi kaliteli markaların olmalıdır

    2.Balata değiştirilirken bilya kontrol edilmeli, elle çevirince ses geliyorsa mutlaka değiştirilmelidir.(enaz baskı-balata kadar pahalı bir parça)

    3.Volan dişlisinin yüzeyi iyi bir tornacı tarafından tornalanmalıdır ki balata kusursuz bir şekilde basabilsin.

    4.Montaj yapıldıktan sonra debriyajdaki hava iyce alınmalıdır.

    Bu adımlar doğru şekilde uygulandığında araç en az 100.000km yapar.Eğer yapmıyorsa şoförlüğünüzü sorgulamalısınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkkt -- 9 Ocak 2008; 4:06:22 >




  • valeo güvenilitr ve çok iyi bir markadır.
    geriye 2 neden kalıyor iyi ihtimal yanlış montaj ve zamanında değiştirilmesi gereken parçaların değiştirilmemesi .Baskı balata takımı bir settir sadece balatasını değiştirmekle bazen kurtarılamıyor.

    kötü ihtimal , sahtekarlık.
    Aslında hiç olmaması gereken ancak ülkemizde sıkça yaşanan zihni sinir usta modelleri.Size çakma veya bir başka araçtan sökülen bir balata seti takılmış olabilir.Veya en kötüsü kendi balatanızı ayar yapıp yeniden yenilenmiş gibi takmaları .Bu durumu test etmenin tek yolu başında dikilip olayı takip etmektir.Komplo teorileri gibi görünse de servis dışında böyle vakalar olabiliyor.Acaba üzerinden çıkan balatanızı gözünüzle gördünüz mü veya size verildi mi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ

    Sordum, Valeo markaymış, bu markayı bilen var mı acaba, nasıldır? Bunu mu taktırsak, yoksa yetkili servis kapısı mı görünüo, bir de çok önemli bi nokta 5 bin kilometrede nası baskı balata biter yaw :S üstelik orjinaliyle 35 bin giderken. Acaba başka bir sorun olabilir mi?




  • eweet bu gun pegeout 307 1,6 sw aracımın baskı balata setini uşak da değiştirdim usta çook iyi tavsiye ederim uslu oto uşakta. arabam sıfır gibi oldu. garip seslerden kalkışta titremeden kurtuldum :). biraz maliyetli oldu . baskı balata valeo marka 265 aks keçeleri 20 motor takozu eskimiş alt 15 yağ 50 usta 150 tl cik . serviste 850 tl istediler 200 tl cepte kalmış oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KÜTAHYALI PAŞA -- 16 Nisan 2015; 18:04:06 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.