CGNat Yasadışı değil mi?
Merhabalar Carrier Grade NAT illetinden ağzı yanana bir sürü kişi olduğunu düşünüyorum. İnternet servis sağlayıcıların bunu yapması yasa dışı değil mi?
CGN nedir bilmeyenler için kısa açıklama:
-Diyelimki evinize internet bağlattınız, modemi açtınız 46.1.27.35 şeklinde bir ip adresi aldı ve evinizde 5 tane bilgisayar var. Bunlara sırayla statik ip verdiniz. Ağınızı kurdunuz.
100.0.0.1 Cihaz 1
100.0.0.2 Cihaz 2
100.0.0.3 Cihaz 3
100.0.0.4 Cihaz 4
100.0.0.5 Cihaz 5
Herhangi bir bilgisayarla whatismyip gibi bir web sitesine girip ip adresinizi görmek isterseniz 46.1.27.35 görürsünüz ancak ethernet ya da wifi bağlantınıza bakarsanız bilgisayarınızın 100.0.0.1 gibi bir numara olduğunu görürsünüz. Bunun sebebi lokal ağda bağlantıların routerda toplanıp internete tek bir ip adresi ile çıkmasıdır. Routerınız çeşitli portları ve yönlendirme kurallarını takip ederek ilgili trafiği ağınıza paylaştırır.
Bu basit bir ev/ofis ağı olabilir. Bunun aynısını internet sağlayıcınız size komşularınızla yapmaktadır. Yani kaba bir tarifle apartmana bir adet router koyduklarını ve oraya internet bağladıklarını sonra herkesin evine bir statik ip atadıklarını ve aynı interneti ortak olarak kullanıdğınızı düşünün. İşte bunun adı CGNAT. Apartmanda fiziki olarak ortak bir router olmasa da veri dağıtım merkezinde bunu yapıyorlar. 10 kişi aynı ip adresinden internete bağlanıyorsunuz.
Evimizdeki ağdan farkı ise şu; evimizdeki ağda bu yönlendirme işlemini yönetebildiğimiz için istediğimiz portları istediğimiz bilgisayara ya da uygulamaya yönlendirebiliriz fakat bunu internet servis sağlayıcınız daha büyük ölçekte yaptığında sizin lokal ağınızı bilemeyeceği için bu yönlendirmeler çalışmıyor. Bazı noktalara erişim engelleniyor.
İşte burada müşterilere sunulan hizmette farklılıklar doğuyor. Normal bir ip adresi tanımlanan kullanıcılar ile CGNAT havuzundan ip tanımlanan kullanıcılar eşit hizmet alamıyorlar. Bakın altyapıyla alakası yok. Her türlü fiber, adsl, kablo, uydu aracılığı ile bağlantıda CGNAT olabilir, Ülke içinde herhangi bir lokasyon da olabilir. Bunun lokasyonla da alakası yok. Altyapı ve lokasyondan bağımsız hizmet kalitesi değişmekte. Aynı para farklı hizmet.
Bu işlemin güvenlik boyutu, kayıt tutma boyutu, yönlendirmelerin filtrelenme boyutu vs.. konunun derinliği çok fazla biliyorum. Ancak derdim şu; bu iş baştan aşağı yanlış. Bununla ilgili bir hukuk mücadelesi vermek için kimse elini taşın altına koymuyor mu? Şu forumda üç beş kişi yok mu yani bu durumdan rahatsız olan. Ben kendi adıma böyle bir mücadele içerisine girmek isterim. Yardımcı olabilecek fikirlere açığım.
Herkese iyi forumlar
Türk Telekom Dolandırıcılığı!
Merhaba arkadaşlar,
Türk Telekom müşteri hizmetleri tarafından bizzat dolandırıldım. Nasıl ahlaksızca bir davranış sergiledikelerini size aktarayım. Benim düştüğüm hataya siz de düşmeyin.
Ocak ayının son haftası tt müşteri hizmetleri tarafından arandım. Telefondaki yetkili internet taahhütümün bittiği bu yüzden yeni paket tanımlamaları gerektiğini söyledi, teklifleri dinledim
16 mbit adsl alabiliyorsunuz 129.90 tl şeklinde bir teklif sundu, ben de dalga mı geçiyorsunuz kardeşim bu paraya bu internet mi olur diyip görüşmeyi sonlandırdım.
Bir kaç gün sonra tekrar arandım, aynı şekilde tarifemin bittiğiyle ilgili bir konuşma yalnız bu sefer hiç soluk almadan 129.90 tl den taahütünüzü devam etmesi için onay veriyor musunuz sorusu vardı konuşmada.
Ben de açık ve net bir şekilde hayır kardeşim onaylamıyorum bu paralara neden taahhütümü yenileyeyim başka operatöre geçeceğim diyip yine görüşmeyi sonlandırdım.
Dediğimi de yaptım, ayın 29.01.2021 itibariyle başka bir operatöre geçtim.
Şimdi gelelim işin dolandırıcılık boyutuna.
Öncelikli olarak taahhütüm bitmemiş / bitmiyormuş. 8 Ay daha süresi varmış. Ancak müşteri temsilcisi beni bu şekilde taciz ederek taahhütümün bittiğini düşünmeme sebep oldu. Bu yüzden 791 tl cayma bedeli ödedim.
Caymasaydım, Türk Telekomda devam etseydim ve tamam taahhütümü uzatıyorum deseydim 84.90 ödediğim paketime 129.90 ödeyerek aylık 45 tl daha fazla ödeyecek ve 24 ay daha taahhütte bulunacaktım yani cebimden 1080 tl daha fazla çıkacaktı.
Dolandırıcılık girişimi bununla bitmiyor malesef, parayı kasaya atmak için ellerinden geleni yapıyorlar.
791 tl bedeli fatura olarak görmedim. Faturalarım bankamda otomatik ödemede, burada gördüm. Yani her ay düzenli olarak ayın 4 ünde gelen faturam, ne hikmetse bu ay e-posta kutuma gelmemiş. Bakın bu da bir nevi dolandırıclıktır. İtiraz etme imkanımı elimden aldılar, ben son ödeme gününde faturayla karşılaştım.
Bitmedi.
Müşteri hizmetlerini aradım, faturamın elime ulaşmadığını ve 791 tl gibi astronomik bir cayma bedeli ile karşı karşıya olduğumu belirtttim. Oysa yapılan beyanlara göre en fazla 1-2 gün erken ya da geç iptal ettirmiş olmam gerekirdi. Müşteri hizmetlerinde görüştüğüm yetkili 8 ay daha taahhütüm olduğunu bu sebeple ücreti yansıtmakta haklı olduğunu belirtti. Ben de kendisine yukarıdaki durumu anlattım. Arama kayıtlarını tutuyorsunuz değil mi? Dinleyip anlattığım gibi olduğunu görebilirsiniz. Bu durumda sizin yetkiliniz beni dolandırmış oluyor. Benim taahhütüm bitmiyorsa neden beni bu şekilde arayıp tarife değişikliğine zorluyorsunuz. Resmen dolandırıcılık araması yapıyorrsunuz dedim. Kendisi kayıtları dinlemek üzere beni biraz bekletti, sonra şöyle bir teklifle geldi bana: Beyefendi, bu ücretle ilgili yeni operatörünüzle görüşmeniz gerekiyor. Şok oldum tabiki, dalga mı geçiyorsunuz dedim, faturayı siz göndermişsiniz, yeni operatör cayma bedelini karşılar karşılamaz ki bu kadar yüklü bir faturayı karşılamıyor, sizi alakadar etmez, siz aldığınız haksız ücretin tarifini yapın ben o kısmı hallederim dedim. Diğer operatör de ödemek zorunda değil senin hatanı. Sonra tekrar dinlemek için müsade istedi ve telefon görüşmesi bilinmeyen bir nedenden dolayı sonlandı.
Yaklaşık 20 yıldır internet kullanıcısıyım, öyle kolay kolay da kontrol etmeden işlem yapmam, oltaya kolay gelmem. Diye düşünmeme rağmen, bakın bir telefon görüşmesi beni nasıl yanılttı. Siz siz olun, taahhütünüz bitti efendim, yüksek fatura ödersiniz diyene bile sorun bakalım hangi gün bitiyor, bittikten sonra kaç para ödeyeceğim. Ben kontrol etmeden işlem yaptım siz yapmayın. Bu arada bitip bitmediği konusunda herhangi bir veriye ulaşamıyorum, tt online işlemlere giriş yapıyorum geçmişim tamamen silinmiş durumda, ne eski faturalarımı ne sözleşme evraklarımı hiç bir belge görüntülenemiyor. Hepsi gitmiş. Ne hikmet.
Konuyla ilgili pek umutlu olmasam da öncelikle btk ya şikayet ettim, buradan bir sonuç alamazsam bölgemdeki tüketici hakem heyetine başvurmayı düşünüyorum. Çünkü açık ve net bir şekilde dolandırıcılık.
UPS beslemeli sistemde Kaçak Akım Rölesi Seçimi
Merhabalar, Kaçak akım rölesiyle ilgili bir sıkıntım var. Nedensiz yere atıyor. Baştan söyleyeyim nötr-toprak arasında bir kısa devre yok. Topraklama da düzgün yapılmış. (sanırım, yeni bina ve multimetre ile ölçüm yaptığımda nötr-toprak arası 1V çıkıyor)
Gelelim soruna, evimde 3kva'lık bir online ups kullanıyorum. Bu ups ile modem, akıllı ev hub, aydınlatmar, kombi ve tv çalışıyor. Ancak aydınlatmaların nötrleri sebebiyle ups çıkış tarafındaki nötr ile giriş tarafındaki nötr kısa devre olmuş durumda.
Kaçak akım sigortası sebebini tespit edemediğim koşullarda zaman zaman atıyor. Gidip kaldırdığımda ise tutmuyor. Ancak tüm sigortaları kapatırsam kaçak akımı kaldırabiliyorum, sonrasında diğer sigortaları kaldırıyorum ve problem olmuyor, fakat bazı zamanlarda ups sigortasını kaldırır kaldırmaz geri atıyor. Bunu fark ettikten sonra bir formül geliştirdim. Kaçak akım attıktan sonra tüm sigortaları kapatıp kaçak akımı kaldırıyorum. UPS sigortasını kaldırıyorum. Sonra diğer sigortaları kaldırıyorum ve sistem sorunsuz çalışıyor. Sorunsuz dediysem bir sonraki kriz zamanına kadar, yani bir hafta on gün geçtikten sonra bu durumu tekrar yaşıyoruz. Ve yaşadığımız zaman 4-5 kere 1-2 saat aralıkla tekrar yaşıyoruz. Sonra 10 gün yine problem yok.
Biraz araştırma yaptığımda ups gibi cihazların dc kaçak akım üretebileceği ve kaçak akım rölesinin bu yüzden yanlış açma yapabileceği yönünde bilgiler okuduktan sonra kaçak akım rölelerinin de değişik türleri olduğunu öğrendim. Sizlere sorum şu, Şu anda AC tipi kaçak akım rölesini A, B ya da F tipi gibi bir türle değiştirsem, nedensiz açmaların önüne geçebilir miyim?
Yoksa sorunu başka yerde aramaya devam mı etmeliyim? (ups giriş çıkış nötrlerinin kısa devre olmasını ben de istemem ancak onları ayırmak için bazı buatlara yeni nötr çekmem gerekecek, kırma dökme gerekli ve bir hayli zahmetli)
Ekrana istemsiz çıkan Vodafone Reklamları
Iphone kullanıcısıyım, belirli bir koşula bağlı olmaksızın ekranda şu şekilde reklamlar çıkıyor:
Ekran görüntüsünden de belli olduğu üzere telefonum kilitli haldeyken görüşme sonrası ekrana gelen bu reklama yanlışlıkla onay vermek çok kolay. Bu hizmeti kapatmak için ayarlar>hücresel>sim uygulamalı>cep kartvizit sekmesi altında kartvizit ve hazır mesaj sekmelerinin ikisini de kapadım, ancak çare olmadı. Bir kaç yere iptal mesajı da attım, ancak yine de çare olmadı. Bu işlem resmen dolandırıcılık göstergesi bana göre. Nasıl kapatılacağını bile var mı acaba?
1,74 KM Wireless Bağlantı
|
307 SW Rayiç Bedeli
|
307 SWden geçiş ->Yeni Golf VI vs. 407
|
TTF-103 Sıcaklık Ölçer
|
9600M GT Sıcaklık/Performans
|
Son Giriş: 4 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 7 ay
Mesaj Sayısı: 1.043
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.154
İkinci El Bölümü Mesajları: 75
Konularının görüntülenme sayısı: 16.084 (Bu ay: 369)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 60 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası