Şimdi Ara

307 SW Rayiç Bedeli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, 2004 model 307 SW Comfort + Otomatik klima + 5'li CD çalar opsiyonlarıyla 22.900 ytl'ye kasko yaptırdığım aracım 2 ay evvel pert oldu. Axa Sigorta benden ödeme yapmak için aracımın rayiç bedelinin ne kadar olduğunu soruyor. En kısa zamanda dilekçeyle bir fiyat bildirmem gerekiyormuş.

    50 bin km 'de olan aracımın rayiç bedeli hakkında yardımcı olacak arkadaşlar var mı? Kasko poliçemde yazılan rakamdan ödeme yapılması gerekmez mi?

    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elrohir -- 19 Ocak 2009; 11:38:43 >



  • kasko yaparken aracın değerini yüksek tutmaya çalışıyor sigorta şirketleri.bizde sanıyoruzki araç pert olduğunda o parayı alabileceğiz.ama malesef böyle değil.sigorta ödeme yapacağı zaman piyasayı araştırıp ortalama piyasa fiyatının %10 düşüğüne sizi ikna etmeye çalışıyor.muhtemelen siz poliçeyi yaptırken aracınızın piyasası 22900 değildi.dilekçeye yazın 23000 lira.artık gerisi sigortaya kalmış.moralinizi bozmak istemem ama yapabilecek çok fazla bişey yok.herşey sigortanın elinde.ama axa köklü bir kuruluştur sizi mağdur etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antares07

    kasko yaparken aracın değerini yüksek tutmaya çalışıyor sigorta şirketleri.bizde sanıyoruzki araç pert olduğunda o parayı alabileceğiz.ama malesef böyle değil.sigorta ödeme yapacağı zaman piyasayı araştırıp ortalama piyasa fiyatının %10 düşüğüne sizi ikna etmeye çalışıyor.muhtemelen siz poliçeyi yaptırken aracınızın piyasası 22900 değildi.dilekçeye yazın 23000 lira.artık gerisi sigortaya kalmış.moralinizi bozmak istemem ama yapabilecek çok fazla bişey yok.herşey sigortanın elinde.ama axa köklü bir kuruluştur sizi mağdur etmez.
    Geçmiş olsun Emre.
  • DOD'un sitesinde ekspertiz öncesi tahmini fiyat 17.400-19.500 TL arası çıkıyor. İnternet fiyatları ise çok değişken; 25-26 bin isteyen bile var ama sahibinden.com'da en güncel ilana bakarsak sahibi 60 bin km.deki araca 16.999 TL istiyor. Yani açıkça görülüyor ki -maalesef- sizin aracın piyasa değeri (yani rayiç bedeli) kasko bedelinin çok daha altında.

    Kasko yaptırırken kasko bedeli size kalmış. Acente listeden bakıp bir değer söyler ama bu arttırıp azaltmak sizin elinizde. Bu nedenle sigorta şirketinin gözünde kasko bedeli sizin belirlediğiniz bir bedeldir ve sadece primleri değiştirir; aracın bedeli konusunda bir bağlayıcılığı yoktur. İşte bu sebepten dolayı da kasko şirketleri pert durumlarında ortadaki iki bedel (kasko bedeli ve piyasa rayici) arasından kendi işine geleni ödemeye esas alır. Bu konuda pek bir hak iddia edebileceğinizi sanmıyorum. Siz kasko bedelinizi unutun ve rayiç bedelini ilk paragrafta yazan değerlerle fazla uyumsuz olmayacak şekilde mümkün olduğunca yüksek söyleyin çalışın ve fazla da ümitlenmeyin. Yani siz pazarlığı ancak 20-21 diye başlatırsınız ve iyimser bir tahminle ancak 19'a bağlarsınız. İyimser diyorum çünkü 16 bin deseler şaşırmam çünkü az anasının gözü değillerdir. Ne yazık ki durum böyle.

    Benim şahsi görüşüm kasko bedeli yerine piyasa rayicinin esas alınması çok da yanlış değil. Sonuçta elinizde bir mal var ve bu malın bedelini de haliyle piyasa şartları belirler. Yanlış olan; kasko şirketi iş prim almaya gelince "bu bedel yüksek, sen bana daha az prim öde" demiyor ama pert ödemesine gelince aklı başına geliyor. Tabi bu sadece lafın gelişi yoksa onların akılları her zaman son derece başlarında zaten...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    DOD'un sitesinde ekspertiz öncesi tahmini fiyat 17.400-19.500 TL arası çıkıyor. İnternet fiyatları ise çok değişken; 25-26 bin isteyen bile var ama sahibinden.com'da en güncel ilana bakarsak sahibi 60 bin km.deki araca 16.999 TL istiyor. Yani açıkça görülüyor ki -maalesef- sizin aracın piyasa değeri (yani rayiç bedeli) kasko bedelinin çok daha altında.

    Kasko yaptırırken kasko bedeli size kalmış. Acente listeden bakıp bir değer söyler ama bu arttırıp azaltmak sizin elinizde. Bu nedenle sigorta şirketinin gözünde kasko bedeli sizin belirlediğiniz bir bedeldir ve sadece primleri değiştirir; aracın bedeli konusunda bir bağlayıcılığı yoktur. İşte bu sebepten dolayı da kasko şirketleri pert durumlarında ortadaki iki bedel (kasko bedeli ve piyasa rayici) arasından kendi işine geleni ödemeye esas alır. Bu konuda pek bir hak iddia edebileceğinizi sanmıyorum. Siz kasko bedelinizi unutun ve rayiç bedelini ilk paragrafta yazan değerlerle fazla uyumsuz olmayacak şekilde mümkün olduğunca yüksek söyleyin çalışın ve fazla da ümitlenmeyin. Yani siz pazarlığı ancak 20-21 diye başlatırsınız ve iyimser bir tahminle ancak 19'a bağlarsınız. İyimser diyorum çünkü 16 bin deseler şaşırmam çünkü az anasının gözü değillerdir. Ne yazık ki durum böyle.

    Benim şahsi görüşüm kasko bedeli yerine piyasa rayicinin esas alınması çok da yanlış değil. Sonuçta elinizde bir mal var ve bu malın bedelini de haliyle piyasa şartları belirler. Yanlış olan; kasko şirketi iş prim almaya gelince "bu bedel yüksek, sen bana daha az prim öde" demiyor ama pert ödemesine gelince aklı başına geliyor. Tabi bu sadece lafın gelişi yoksa onların akılları her zaman son derece başlarında zaten...
    Hukuki olarak pek bilgili değilim bu konuda ama, eğer kasko bedeli rayiç bedelinin üzerindeyse nitelikli dolandırıcılık yapmış olmuyorlar mı? Ya da benim mahkemeye verip bakın zamanında arabama bu fiyatı biçtiniz ben de kaskoladım tamam kaskonun üzerinden 5 ay geçmiş bilmem ne ortalamasına göre yıpranma payını düşelim verin benim paramı diyemiyor muyum? Yok aracı ben istediğim miktar üzerinden kasko yaptırıyorsam bütün arabalarımı 5 bin ytl üzerinden kaskolarım ve pert olan aracın rayiç bedelini isterim nasıl olucak bu iş?

    İkinci el fiyatları çok değişken ben de baktım. Bunların hangisini referans alacağız? Eğer bana 16 binlik olanı gösterirlerse ben de 25 binlik olanı gösteririm hatta fake ilan açarım web sitelerine yüksek fiyatlardan tam da aynı özellikleri olan onları referans gösteririm. İş mahkemeye giderse referans ne alınır peki?

    Ayrıca ben de ikinci ellerine baktım yalnız ikinci eldeki araçlarda benzer bi model bulamadım, ya özellik bakımından eksikler ya 1.8 motor (ki bu motor deli gibi benzin içtiğinden düşük fiyata satılıyor) ya da tüp taktırılmış. Benim aracım pert olmadan önce hasarsızdı, 46 bin küsür kilometredeydi, otomatik kliması, 5'li cd changer'ı, panaromik cam tavanlı, sınırlı üretim akdeniz yeşili rengindeydi şimdi bu özelliklerde bir model bulamadım ben. İkinci el olarak satsam 20 bin'den aşağı satmazdım, hoş pert olmasa uzun zaman satmayı düşünmüyordum. Ancak şimdi 16 bin gibi bir fiyat verirlerse axa sigortayla papaz olabiliriz. Neyse sabah ola hayrola... Dilekçemizi verelim de ona göre yardımlarınıza tekrar ihtiyacımız olabilir. Tabi temennim tek ihtiyacımın yeni otomobilimin sigortası hakkında yardıma ihtiyacım olması.

    sağlıcakla kalın


    pazarlıkta 20 binden aşağı teklif kabul edeceğimi sanmıyorum. Yarın kasko bedelinin ödenmesini isteyeceğim eğer masaya oturduğumuzda 20 binden aşağı anlaşırsak işi mahkemeye götürmeyi düşünebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elrohir

    Hukuki olarak pek bilgili değilim bu konuda ama, eğer kasko bedeli rayiç bedelinin üzerindeyse nitelikli dolandırıcılık yapmış olmuyorlar mı? Ya da benim mahkemeye verip bakın zamanında arabama bu fiyatı biçtiniz ben de kaskoladım tamam kaskonun üzerinden 5 ay geçmiş bilmem ne ortalamasına göre yıpranma payını düşelim verin benim paramı diyemiyor muyum? Yok aracı ben istediğim miktar üzerinden kasko yaptırıyorsam bütün arabalarımı 5 bin ytl üzerinden kaskolarım ve pert olan aracın rayiç bedelini isterim nasıl olucak bu iş?

    İkinci el fiyatları çok değişken ben de baktım. Bunların hangisini referans alacağız? Eğer bana 16 binlik olanı gösterirlerse ben de 25 binlik olanı gösteririm hatta fake ilan açarım web sitelerine yüksek fiyatlardan tam da aynı özellikleri olan onları referans gösteririm. İş mahkemeye giderse referans ne alınır peki?

    Ayrıca ben de ikinci ellerine baktım yalnız ikinci eldeki araçlarda benzer bi model bulamadım, ya özellik bakımından eksikler ya 1.8 motor (ki bu motor deli gibi benzin içtiğinden düşük fiyata satılıyor) ya da tüp taktırılmış. Benim aracım pert olmadan önce hasarsızdı, 46 bin küsür kilometredeydi, otomatik kliması, 5'li cd changer'ı, panaromik cam tavanlı, sınırlı üretim akdeniz yeşili rengindeydi şimdi bu özelliklerde bir model bulamadım ben. İkinci el olarak satsam 20 bin'den aşağı satmazdım, hoş pert olmasa uzun zaman satmayı düşünmüyordum. Ancak şimdi 16 bin gibi bir fiyat verirlerse axa sigortayla papaz olabiliriz. Neyse sabah ola hayrola... Dilekçemizi verelim de ona göre yardımlarınıza tekrar ihtiyacımız olabilir. Tabi temennim tek ihtiyacımın yeni otomobilimin sigortası hakkında yardıma ihtiyacım olması.

    sağlıcakla kalın


    pazarlıkta 20 binden aşağı teklif kabul edeceğimi sanmıyorum. Yarın kasko bedelinin ödenmesini isteyeceğim eğer masaya oturduğumuzda 20 binden aşağı anlaşırsak işi mahkemeye götürmeyi düşünebilirim.

    Alıntıları Göster
    Bence kesinlikle kasko üzerindeki rakamlar üzerinden tartışın .

    Çünkü bu sigortacılar dünyayı götürüyorlar böyle olaylardan dolayı .

    Bence sıkıştırın , mahkeme ile tehtin edin , genel merkezlerini arayın , pejoyu türkiyeyi arayın anlatın durumu . Kasko bedeli olmasa bile kasko bedeline çok yakın bir para alabilirsiniz .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Bence kesinlikle kasko üzerindeki rakamlar üzerinden tartışın .

    Çünkü bu sigortacılar dünyayı götürüyorlar böyle olaylardan dolayı .

    Bence sıkıştırın , mahkeme ile tehtin edin , genel merkezlerini arayın , pejoyu türkiyeyi arayın anlatın durumu . Kasko bedeli olmasa bile kasko bedeline çok yakın bir para alabilirsiniz .

    Alıntıları Göster
    o nasıl iş ya
    o zaman prim ödiyeceğimizde de bizde araştırma yapıp ona göre ödeyelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    o nasıl iş ya
    o zaman prim ödiyeceğimizde de bizde araştırma yapıp ona göre ödeyelim

    Alıntıları Göster
    Kasko ya sız mın. 21000 yazıp verın. Yok 16-17000 den bahsederlerse bıraz sert cıkın ama asırıya kacmadan. Sonrasında zaten gerı adım atacaklardır. Gonul ısterdı 22900 olan bedelı alın ama ısler bu sekılde yurumuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Kasko ya sız mın. 21000 yazıp verın. Yok 16-17000 den bahsederlerse bıraz sert cıkın ama asırıya kacmadan. Sonrasında zaten gerı adım atacaklardır. Gonul ısterdı 22900 olan bedelı alın ama ısler bu sekılde yurumuyor.

    Alıntıları Göster
    Sevgili DH dostları,

    Şu anda yapmış olduğumuz kasko poliçelerinde kullandığımız değer (noterlerde araç satışında kullanılan kitapçık varya araç değerlerinin yazılı olduğu) kesin değerlerdir. Bunun altında bazı şirketler, müşteri istediği takdirde sigorta yapmakla birlikte, üstünde sigorta yapılmamaktadır.

    Ayrıca, sigorta var olan bir değerin, kaybolduğu anda ki değerini yerine koymayı amaçlar. Kasko yıllık yapıldığından, kaskoya konu olan değerin, 365 gün içindeki değer değişimi, poliçeye yansımamakla birlikte, hasarın olduğu tarihin önemi büyüktür. Eğer hasar poliçe başlangıcında veya yakın bir tarihte olduysa, polçe üzerinde ki değer baz alınır. Amaaa sona yaklaşmış bir poliçe de hasar varsa o günkü değer baz alınır. Yani tüketici ve müşteri nin riski aynıdır.
    Değer yenilemesi ise poliçe yenilemesinde yapılır. Yani düşüş veya artış, yenilemede yapılır. KOnu araç sa düşer ama bina ise artar.
    Sigorta şirketlerinin hatası veya kötü niyeti yok mu? Elbette var ama, direk çıkarcı, dolandırıcı, işine geldiği gibi hareket eden bir yapı şeklinde lanse etmek yanlıştır.

    Her kes kendi işini iyi yaparsa, uzman kişilerden hizmet alırsa, bilinçlenme ve bilgilenme nin artacağını ve sonuç olarak, karşılıklı yanlış anlama ve yanlış değerlendirmelerden kurtulmuş olacağız.
    Bu tür değerlendirmeler, sigortacılığın mantığını bilmemekten kaynaklanmaktadır. Buna sebep olan ise önüne gelenin sigortacılık yapıp tüketiiciyi yanlış bilgilendirip, anlamsız beklentilerin içine sokmasından kaynaklanmaktadır. Araba satıcısından, takipçiden, bankacıdan, emlakçıdan, emekli polisten sigortacı olmaaaaaaaaaaz.

    Lütfen herkes işini yapsın. Her işin kendine has uzmanlığı vardır. nasıl ki, doktorun uzmanını, avukatın uzmanını, muhasebecinin uzmanını, tesisatçının, fayansçının uzmanını arıyorsak; Sigortacının da uzmanı ile çalışalım. Ve ne nedir bilelim ve sonra üzülmeyelim.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oluşumbilgi

    Sevgili DH dostları,

    Şu anda yapmış olduğumuz kasko poliçelerinde kullandığımız değer (noterlerde araç satışında kullanılan kitapçık varya araç değerlerinin yazılı olduğu) kesin değerlerdir. Bunun altında bazı şirketler, müşteri istediği takdirde sigorta yapmakla birlikte, üstünde sigorta yapılmamaktadır.

    Ayrıca, sigorta var olan bir değerin, kaybolduğu anda ki değerini yerine koymayı amaçlar. Kasko yıllık yapıldığından, kaskoya konu olan değerin, 365 gün içindeki değer değişimi, poliçeye yansımamakla birlikte, hasarın olduğu tarihin önemi büyüktür. Eğer hasar poliçe başlangıcında veya yakın bir tarihte olduysa, polçe üzerinde ki değer baz alınır. Amaaa sona yaklaşmış bir poliçe de hasar varsa o günkü değer baz alınır. Yani tüketici ve müşteri nin riski aynıdır.
    Değer yenilemesi ise poliçe yenilemesinde yapılır. Yani düşüş veya artış, yenilemede yapılır. KOnu araç sa düşer ama bina ise artar.
    Sigorta şirketlerinin hatası veya kötü niyeti yok mu? Elbette var ama, direk çıkarcı, dolandırıcı, işine geldiği gibi hareket eden bir yapı şeklinde lanse etmek yanlıştır.

    Her kes kendi işini iyi yaparsa, uzman kişilerden hizmet alırsa, bilinçlenme ve bilgilenme nin artacağını ve sonuç olarak, karşılıklı yanlış anlama ve yanlış değerlendirmelerden kurtulmuş olacağız.
    Bu tür değerlendirmeler, sigortacılığın mantığını bilmemekten kaynaklanmaktadır. Buna sebep olan ise önüne gelenin sigortacılık yapıp tüketiiciyi yanlış bilgilendirip, anlamsız beklentilerin içine sokmasından kaynaklanmaktadır. Araba satıcısından, takipçiden, bankacıdan, emlakçıdan, emekli polisten sigortacı olmaaaaaaaaaaz.

    Lütfen herkes işini yapsın. Her işin kendine has uzmanlığı vardır. nasıl ki, doktorun uzmanını, avukatın uzmanını, muhasebecinin uzmanını, tesisatçının, fayansçının uzmanını arıyorsak; Sigortacının da uzmanı ile çalışalım. Ve ne nedir bilelim ve sonra üzülmeyelim.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com

    Alıntıları Göster
    Emre öncelikle geçmiş olsun. Bizim uni. kampüsünde hiç SW pejo görmemiştim sanırım uni.ye gelmiyordun.

    Fiyatı emsallerini göz önünde bulundurarak belirlemen gerekir. 50.000 km deki 2004 model senin aracının donanımında olan araçları veya senin aracına en yakın araçları bulup karşılaştırman mantıklı olucaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oluşumbilgi

    Sevgili DH dostları,

    Şu anda yapmış olduğumuz kasko poliçelerinde kullandığımız değer (noterlerde araç satışında kullanılan kitapçık varya araç değerlerinin yazılı olduğu) kesin değerlerdir. Bunun altında bazı şirketler, müşteri istediği takdirde sigorta yapmakla birlikte, üstünde sigorta yapılmamaktadır.

    Ayrıca, sigorta var olan bir değerin, kaybolduğu anda ki değerini yerine koymayı amaçlar. Kasko yıllık yapıldığından, kaskoya konu olan değerin, 365 gün içindeki değer değişimi, poliçeye yansımamakla birlikte, hasarın olduğu tarihin önemi büyüktür. Eğer hasar poliçe başlangıcında veya yakın bir tarihte olduysa, polçe üzerinde ki değer baz alınır. Amaaa sona yaklaşmış bir poliçe de hasar varsa o günkü değer baz alınır. Yani tüketici ve müşteri nin riski aynıdır.
    Değer yenilemesi ise poliçe yenilemesinde yapılır. Yani düşüş veya artış, yenilemede yapılır. KOnu araç sa düşer ama bina ise artar.
    Sigorta şirketlerinin hatası veya kötü niyeti yok mu? Elbette var ama, direk çıkarcı, dolandırıcı, işine geldiği gibi hareket eden bir yapı şeklinde lanse etmek yanlıştır.

    Her kes kendi işini iyi yaparsa, uzman kişilerden hizmet alırsa, bilinçlenme ve bilgilenme nin artacağını ve sonuç olarak, karşılıklı yanlış anlama ve yanlış değerlendirmelerden kurtulmuş olacağız.
    Bu tür değerlendirmeler, sigortacılığın mantığını bilmemekten kaynaklanmaktadır. Buna sebep olan ise önüne gelenin sigortacılık yapıp tüketiiciyi yanlış bilgilendirip, anlamsız beklentilerin içine sokmasından kaynaklanmaktadır. Araba satıcısından, takipçiden, bankacıdan, emlakçıdan, emekli polisten sigortacı olmaaaaaaaaaaz.

    Lütfen herkes işini yapsın. Her işin kendine has uzmanlığı vardır. nasıl ki, doktorun uzmanını, avukatın uzmanını, muhasebecinin uzmanını, tesisatçının, fayansçının uzmanını arıyorsak; Sigortacının da uzmanı ile çalışalım. Ve ne nedir bilelim ve sonra üzülmeyelim.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com

    Alıntıları Göster
    sizin yazılarınızı ilgiyle okuyorum...
    ancak;
    bu gün itibariyle herhangi bir araca kasko yaptığımızı düşünelim ve araç 1 hafta sonra da pert olsun...aracın kasko değeri , piyasa bedelinden fazla olacaktır yine... bu durumda da yine tüketici mağdur olacaktır...bunu her firma böyle yapar demiyorum ama sigorta şirketlerinin genel eğilimi böyle...
    quote:

    Orjinalden alıntı: oluşumbilgi

    Sevgili DH dostları,

    Şu anda yapmış olduğumuz kasko poliçelerinde kullandığımız değer (noterlerde araç satışında kullanılan kitapçık varya araç değerlerinin yazılı olduğu) kesin değerlerdir. Bunun altında bazı şirketler, müşteri istediği takdirde sigorta yapmakla birlikte, üstünde sigorta yapılmamaktadır.

    Ayrıca, sigorta var olan bir değerin, kaybolduğu anda ki değerini yerine koymayı amaçlar. Kasko yıllık yapıldığından, kaskoya konu olan değerin, 365 gün içindeki değer değişimi, poliçeye yansımamakla birlikte, hasarın olduğu tarihin önemi büyüktür. Eğer hasar poliçe başlangıcında veya yakın bir tarihte olduysa, polçe üzerinde ki değer baz alınır. Amaaa sona yaklaşmış bir poliçe de hasar varsa o günkü değer baz alınır. Yani tüketici ve müşteri nin riski aynıdır.
    Değer yenilemesi ise poliçe yenilemesinde yapılır. Yani düşüş veya artış, yenilemede yapılır. KOnu araç sa düşer ama bina ise artar.
    Sigorta şirketlerinin hatası veya kötü niyeti yok mu? Elbette var ama, direk çıkarcı, dolandırıcı, işine geldiği gibi hareket eden bir yapı şeklinde lanse etmek yanlıştır.

    Her kes kendi işini iyi yaparsa, uzman kişilerden hizmet alırsa, bilinçlenme ve bilgilenme nin artacağını ve sonuç olarak, karşılıklı yanlış anlama ve yanlış değerlendirmelerden kurtulmuş olacağız.
    Bu tür değerlendirmeler, sigortacılığın mantığını bilmemekten kaynaklanmaktadır. Buna sebep olan ise önüne gelenin sigortacılık yapıp tüketiiciyi yanlış bilgilendirip, anlamsız beklentilerin içine sokmasından kaynaklanmaktadır. Araba satıcısından, takipçiden, bankacıdan, emlakçıdan, emekli polisten sigortacı olmaaaaaaaaaaz.

    Lütfen herkes işini yapsın. Her işin kendine has uzmanlığı vardır. nasıl ki, doktorun uzmanını, avukatın uzmanını, muhasebecinin uzmanını, tesisatçının, fayansçının uzmanını arıyorsak; Sigortacının da uzmanı ile çalışalım. Ve ne nedir bilelim ve sonra üzülmeyelim.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com





  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    sizin yazılarınızı ilgiyle okuyorum...
    ancak;
    bu gün itibariyle herhangi bir araca kasko yaptığımızı düşünelim ve araç 1 hafta sonra da pert olsun...aracın kasko değeri , piyasa bedelinden fazla olacaktır yine... bu durumda da yine tüketici mağdur olacaktır...bunu her firma böyle yapar demiyorum ama sigorta şirketlerinin genel eğilimi böyle...
    quote:

    Orjinalden alıntı: oluşumbilgi

    Sevgili DH dostları,

    Şu anda yapmış olduğumuz kasko poliçelerinde kullandığımız değer (noterlerde araç satışında kullanılan kitapçık varya araç değerlerinin yazılı olduğu) kesin değerlerdir. Bunun altında bazı şirketler, müşteri istediği takdirde sigorta yapmakla birlikte, üstünde sigorta yapılmamaktadır.

    Ayrıca, sigorta var olan bir değerin, kaybolduğu anda ki değerini yerine koymayı amaçlar. Kasko yıllık yapıldığından, kaskoya konu olan değerin, 365 gün içindeki değer değişimi, poliçeye yansımamakla birlikte, hasarın olduğu tarihin önemi büyüktür. Eğer hasar poliçe başlangıcında veya yakın bir tarihte olduysa, polçe üzerinde ki değer baz alınır. Amaaa sona yaklaşmış bir poliçe de hasar varsa o günkü değer baz alınır. Yani tüketici ve müşteri nin riski aynıdır.
    Değer yenilemesi ise poliçe yenilemesinde yapılır. Yani düşüş veya artış, yenilemede yapılır. KOnu araç sa düşer ama bina ise artar.
    Sigorta şirketlerinin hatası veya kötü niyeti yok mu? Elbette var ama, direk çıkarcı, dolandırıcı, işine geldiği gibi hareket eden bir yapı şeklinde lanse etmek yanlıştır.

    Her kes kendi işini iyi yaparsa, uzman kişilerden hizmet alırsa, bilinçlenme ve bilgilenme nin artacağını ve sonuç olarak, karşılıklı yanlış anlama ve yanlış değerlendirmelerden kurtulmuş olacağız.
    Bu tür değerlendirmeler, sigortacılığın mantığını bilmemekten kaynaklanmaktadır. Buna sebep olan ise önüne gelenin sigortacılık yapıp tüketiiciyi yanlış bilgilendirip, anlamsız beklentilerin içine sokmasından kaynaklanmaktadır. Araba satıcısından, takipçiden, bankacıdan, emlakçıdan, emekli polisten sigortacı olmaaaaaaaaaaz.

    Lütfen herkes işini yapsın. Her işin kendine has uzmanlığı vardır. nasıl ki, doktorun uzmanını, avukatın uzmanını, muhasebecinin uzmanını, tesisatçının, fayansçının uzmanını arıyorsak; Sigortacının da uzmanı ile çalışalım. Ve ne nedir bilelim ve sonra üzülmeyelim.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com



    Alıntıları Göster
    20.000 bin den aşağı isteme yoksa mahkemelere git ama düşme kesinlikle ne demek 16.000 ytl. temiz araç var kazalı araç var piyasa esnek senin aracın temiz ise 20.000 aşağıya sakın düşme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    Emre öncelikle geçmiş olsun. Bizim uni. kampüsünde hiç SW pejo görmemiştim sanırım uni.ye gelmiyordun.

    Fiyatı emsallerini göz önünde bulundurarak belirlemen gerekir. 50.000 km deki 2004 model senin aracının donanımında olan araçları veya senin aracına en yakın araçları bulup karşılaştırman mantıklı olucaktır.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    Emre öncelikle geçmiş olsun. Bizim uni. kampüsünde hiç SW pejo görmemiştim sanırım uni.ye gelmiyordun.

    Fiyatı emsallerini göz önünde bulundurarak belirlemen gerekir. 50.000 km deki 2004 model senin aracının donanımında olan araçları veya senin aracına en yakın araçları bulup karşılaştırman mantıklı olucaktır.



    beşiktaş çarşısına bırakıyordum ben aracımı.

    neyse oluşumbilgi arkadaşım umutlandırıcı bilgiler vermiş acaba bunun hukuki dayanağı da var mı? Yani sadece sizin kasko şirketiniz mi bu şekilde davranıyor yoksa axa sigorta da böyle yapıyor mu?

    Ayrıca sigortam.com'da sigorta teklifi yaptığımda aracıma 22 bin'den fazla değer biçiliyor. Axa sigorta acentesine gitsem ve teklif alıp gözlerine soksam mı acaba ? =)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    sizin yazılarınızı ilgiyle okuyorum...
    ancak;
    bu gün itibariyle herhangi bir araca kasko yaptığımızı düşünelim ve araç 1 hafta sonra da pert olsun...aracın kasko değeri , piyasa bedelinden fazla olacaktır yine... bu durumda da yine tüketici mağdur olacaktır...bunu her firma böyle yapar demiyorum ama sigorta şirketlerinin genel eğilimi böyle...
    quote:

    Orjinalden alıntı: oluşumbilgi

    Sevgili DH dostları,

    Şu anda yapmış olduğumuz kasko poliçelerinde kullandığımız değer (noterlerde araç satışında kullanılan kitapçık varya araç değerlerinin yazılı olduğu) kesin değerlerdir. Bunun altında bazı şirketler, müşteri istediği takdirde sigorta yapmakla birlikte, üstünde sigorta yapılmamaktadır.

    Ayrıca, sigorta var olan bir değerin, kaybolduğu anda ki değerini yerine koymayı amaçlar. Kasko yıllık yapıldığından, kaskoya konu olan değerin, 365 gün içindeki değer değişimi, poliçeye yansımamakla birlikte, hasarın olduğu tarihin önemi büyüktür. Eğer hasar poliçe başlangıcında veya yakın bir tarihte olduysa, polçe üzerinde ki değer baz alınır. Amaaa sona yaklaşmış bir poliçe de hasar varsa o günkü değer baz alınır. Yani tüketici ve müşteri nin riski aynıdır.
    Değer yenilemesi ise poliçe yenilemesinde yapılır. Yani düşüş veya artış, yenilemede yapılır. KOnu araç sa düşer ama bina ise artar.
    Sigorta şirketlerinin hatası veya kötü niyeti yok mu? Elbette var ama, direk çıkarcı, dolandırıcı, işine geldiği gibi hareket eden bir yapı şeklinde lanse etmek yanlıştır.

    Her kes kendi işini iyi yaparsa, uzman kişilerden hizmet alırsa, bilinçlenme ve bilgilenme nin artacağını ve sonuç olarak, karşılıklı yanlış anlama ve yanlış değerlendirmelerden kurtulmuş olacağız.
    Bu tür değerlendirmeler, sigortacılığın mantığını bilmemekten kaynaklanmaktadır. Buna sebep olan ise önüne gelenin sigortacılık yapıp tüketiiciyi yanlış bilgilendirip, anlamsız beklentilerin içine sokmasından kaynaklanmaktadır. Araba satıcısından, takipçiden, bankacıdan, emlakçıdan, emekli polisten sigortacı olmaaaaaaaaaaz.

    Lütfen herkes işini yapsın. Her işin kendine has uzmanlığı vardır. nasıl ki, doktorun uzmanını, avukatın uzmanını, muhasebecinin uzmanını, tesisatçının, fayansçının uzmanını arıyorsak; Sigortacının da uzmanı ile çalışalım. Ve ne nedir bilelim ve sonra üzülmeyelim.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com



    Alıntıları Göster
    Merhaba,

    Poliçe başlangıç tarihinden itibaren, bir hafta içinde olmuş bir pert olayında, iyi sigorta şirketleri asla kıvırtmadan, neyse aracın değeri öderler.

    Arkadaşlar herşeyin bir maliyeti vardır. İyi hizmet vermenin de maliyeti vardır. Bu da belli bir fiyat politikası gerektirir. Buna rağmen, kaliteli firmalarla diğerleri arasında fiyatlarda uçurum yoktur. Ama esas fark maalesef kaza esnasında çıkmaktadır. Şikayet konusu olan bu konular aslında orantısal olarak baktığımızda, belli bir kaliteyi sunan şirketlerde daha azdır. Yok diyemem. Çünkü insan faktörü söz konusudur. Ama bilinçsiz beklentilerden dolayı da, insanlar iyi hizmet alamadığını düşünüp şikayet etmektedir.

    Kısacası, her işte olduğu gibi sigorta işlerinde de uzman olan acente ve şirketlerle çalışmak gerekmektedir.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com

    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    sizin yazılarınızı ilgiyle okuyorum...
    ancak;
    bu gün itibariyle herhangi bir araca kasko yaptığımızı düşünelim ve araç 1 hafta sonra da pert olsun...aracın kasko değeri , piyasa bedelinden fazla olacaktır yine... bu durumda da yine tüketici mağdur olacaktır...bunu her firma böyle yapar demiyorum ama sigorta şirketlerinin genel eğilimi böyle...
    quote:

    Orjinalden alıntı: oluşumbilgi

    Sevgili DH dostları,

    Şu anda yapmış olduğumuz kasko poliçelerinde kullandığımız değer (noterlerde araç satışında kullanılan kitapçık varya araç değerlerinin yazılı olduğu) kesin değerlerdir. Bunun altında bazı şirketler, müşteri istediği takdirde sigorta yapmakla birlikte, üstünde sigorta yapılmamaktadır.

    Ayrıca, sigorta var olan bir değerin, kaybolduğu anda ki değerini yerine koymayı amaçlar. Kasko yıllık yapıldığından, kaskoya konu olan değerin, 365 gün içindeki değer değişimi, poliçeye yansımamakla birlikte, hasarın olduğu tarihin önemi büyüktür. Eğer hasar poliçe başlangıcında veya yakın bir tarihte olduysa, polçe üzerinde ki değer baz alınır. Amaaa sona yaklaşmış bir poliçe de hasar varsa o günkü değer baz alınır. Yani tüketici ve müşteri nin riski aynıdır.
    Değer yenilemesi ise poliçe yenilemesinde yapılır. Yani düşüş veya artış, yenilemede yapılır. KOnu araç sa düşer ama bina ise artar.
    Sigorta şirketlerinin hatası veya kötü niyeti yok mu? Elbette var ama, direk çıkarcı, dolandırıcı, işine geldiği gibi hareket eden bir yapı şeklinde lanse etmek yanlıştır.

    Her kes kendi işini iyi yaparsa, uzman kişilerden hizmet alırsa, bilinçlenme ve bilgilenme nin artacağını ve sonuç olarak, karşılıklı yanlış anlama ve yanlış değerlendirmelerden kurtulmuş olacağız.
    Bu tür değerlendirmeler, sigortacılığın mantığını bilmemekten kaynaklanmaktadır. Buna sebep olan ise önüne gelenin sigortacılık yapıp tüketiiciyi yanlış bilgilendirip, anlamsız beklentilerin içine sokmasından kaynaklanmaktadır. Araba satıcısından, takipçiden, bankacıdan, emlakçıdan, emekli polisten sigortacı olmaaaaaaaaaaz.

    Lütfen herkes işini yapsın. Her işin kendine has uzmanlığı vardır. nasıl ki, doktorun uzmanını, avukatın uzmanını, muhasebecinin uzmanını, tesisatçının, fayansçının uzmanını arıyorsak; Sigortacının da uzmanı ile çalışalım. Ve ne nedir bilelim ve sonra üzülmeyelim.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com







  • quote:

    Orijinalden alıntı: oluşumbilgi

    Merhaba,

    Poliçe başlangıç tarihinden itibaren, bir hafta içinde olmuş bir pert olayında, iyi sigorta şirketleri asla kıvırtmadan, neyse aracın değeri öderler.

    Arkadaşlar herşeyin bir maliyeti vardır. İyi hizmet vermenin de maliyeti vardır. Bu da belli bir fiyat politikası gerektirir. Buna rağmen, kaliteli firmalarla diğerleri arasında fiyatlarda uçurum yoktur. Ama esas fark maalesef kaza esnasında çıkmaktadır. Şikayet konusu olan bu konular aslında orantısal olarak baktığımızda, belli bir kaliteyi sunan şirketlerde daha azdır. Yok diyemem. Çünkü insan faktörü söz konusudur. Ama bilinçsiz beklentilerden dolayı da, insanlar iyi hizmet alamadığını düşünüp şikayet etmektedir.

    Kısacası, her işte olduğu gibi sigorta işlerinde de uzman olan acente ve şirketlerle çalışmak gerekmektedir.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com

    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    sizin yazılarınızı ilgiyle okuyorum...
    ancak;
    bu gün itibariyle herhangi bir araca kasko yaptığımızı düşünelim ve araç 1 hafta sonra da pert olsun...aracın kasko değeri , piyasa bedelinden fazla olacaktır yine... bu durumda da yine tüketici mağdur olacaktır...bunu her firma böyle yapar demiyorum ama sigorta şirketlerinin genel eğilimi böyle...
    quote:

    Orjinalden alıntı: oluşumbilgi

    Sevgili DH dostları,

    Şu anda yapmış olduğumuz kasko poliçelerinde kullandığımız değer (noterlerde araç satışında kullanılan kitapçık varya araç değerlerinin yazılı olduğu) kesin değerlerdir. Bunun altında bazı şirketler, müşteri istediği takdirde sigorta yapmakla birlikte, üstünde sigorta yapılmamaktadır.

    Ayrıca, sigorta var olan bir değerin, kaybolduğu anda ki değerini yerine koymayı amaçlar. Kasko yıllık yapıldığından, kaskoya konu olan değerin, 365 gün içindeki değer değişimi, poliçeye yansımamakla birlikte, hasarın olduğu tarihin önemi büyüktür. Eğer hasar poliçe başlangıcında veya yakın bir tarihte olduysa, polçe üzerinde ki değer baz alınır. Amaaa sona yaklaşmış bir poliçe de hasar varsa o günkü değer baz alınır. Yani tüketici ve müşteri nin riski aynıdır.
    Değer yenilemesi ise poliçe yenilemesinde yapılır. Yani düşüş veya artış, yenilemede yapılır. KOnu araç sa düşer ama bina ise artar.
    Sigorta şirketlerinin hatası veya kötü niyeti yok mu? Elbette var ama, direk çıkarcı, dolandırıcı, işine geldiği gibi hareket eden bir yapı şeklinde lanse etmek yanlıştır.

    Her kes kendi işini iyi yaparsa, uzman kişilerden hizmet alırsa, bilinçlenme ve bilgilenme nin artacağını ve sonuç olarak, karşılıklı yanlış anlama ve yanlış değerlendirmelerden kurtulmuş olacağız.
    Bu tür değerlendirmeler, sigortacılığın mantığını bilmemekten kaynaklanmaktadır. Buna sebep olan ise önüne gelenin sigortacılık yapıp tüketiiciyi yanlış bilgilendirip, anlamsız beklentilerin içine sokmasından kaynaklanmaktadır. Araba satıcısından, takipçiden, bankacıdan, emlakçıdan, emekli polisten sigortacı olmaaaaaaaaaaz.

    Lütfen herkes işini yapsın. Her işin kendine has uzmanlığı vardır. nasıl ki, doktorun uzmanını, avukatın uzmanını, muhasebecinin uzmanını, tesisatçının, fayansçının uzmanını arıyorsak; Sigortacının da uzmanı ile çalışalım. Ve ne nedir bilelim ve sonra üzülmeyelim.

    Saygılarımla,

    www.limonsigorta.com





    Alıntıları Göster
    @oluşumbilgi

    peki sene içinde mesela kriz var şimdi araç fiyatları düştü....
    6 ayda 1 yenileme yapabilirmiyiz? yıl sonuna kadar olsa bile anlaşma biz 6 ay sonra ben 1 yıllık daha istiyorum deyip...
    madem o anki değere göre veriliyor primleri düşürmüş oluruz en azından??
    böyle birşey mümkünmü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    @oluşumbilgi

    peki sene içinde mesela kriz var şimdi araç fiyatları düştü....
    6 ayda 1 yenileme yapabilirmiyiz? yıl sonuna kadar olsa bile anlaşma biz 6 ay sonra ben 1 yıllık daha istiyorum deyip...
    madem o anki değere göre veriliyor primleri düşürmüş oluruz en azından??
    böyle birşey mümkünmü?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    @oluşumbilgi

    peki sene içinde mesela kriz var şimdi araç fiyatları düştü....
    6 ayda 1 yenileme yapabilirmiyiz? yıl sonuna kadar olsa bile anlaşma biz 6 ay sonra ben 1 yıllık daha istiyorum deyip...
    madem o anki değere göre veriliyor primleri düşürmüş oluruz en azından??
    böyle birşey mümkünmü?


    Tüm dünya ya baktığımızda periyodik sigortalarda, geçerli periyot 1 yıldır. Hasar 365 günün her anında oluşabilir. Maksat oluştuğu andaki değeri yerine koymaktır. Tanımıda kısaca budur zaten. Ama dediğniz mantıken olmayacak bişey de değildir. Özellikle konut sigortalarında, periyodun her anında değerle oynayabilirsiniz. Genellikle de artırma şeklinde oynanıyor. İşyerlerinde, yıl içinde afaki değişen stok emtea miktarları ile oynanabiliyor. Fakat kasko da böyle bir uygulama yapılmıyor. Ama yapılamayacak bişey de değildir. Periyot ortasında aracın değerini artırıp veya azaltabailirsiniz. Primler de ona göre azalır veya artar.
    Ama uygulamasını hiç görmedim. rastlamadım.


    saygılarımla,
    www.limonsigorta.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oluşumbilgi

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    @oluşumbilgi

    peki sene içinde mesela kriz var şimdi araç fiyatları düştü....
    6 ayda 1 yenileme yapabilirmiyiz? yıl sonuna kadar olsa bile anlaşma biz 6 ay sonra ben 1 yıllık daha istiyorum deyip...
    madem o anki değere göre veriliyor primleri düşürmüş oluruz en azından??
    böyle birşey mümkünmü?


    Tüm dünya ya baktığımızda periyodik sigortalarda, geçerli periyot 1 yıldır. Hasar 365 günün her anında oluşabilir. Maksat oluştuğu andaki değeri yerine koymaktır. Tanımıda kısaca budur zaten. Ama dediğniz mantıken olmayacak bişey de değildir. Özellikle konut sigortalarında, periyodun her anında değerle oynayabilirsiniz. Genellikle de artırma şeklinde oynanıyor. İşyerlerinde, yıl içinde afaki değişen stok emtea miktarları ile oynanabiliyor. Fakat kasko da böyle bir uygulama yapılmıyor. Ama yapılamayacak bişey de değildir. Periyot ortasında aracın değerini artırıp veya azaltabailirsiniz. Primler de ona göre azalır veya artar.
    Ama uygulamasını hiç görmedim. rastlamadım.


    saygılarımla,
    www.limonsigorta.com

    Alıntıları Göster
    axa çalışanı olarak mağdur olucağınızı zannetmiyorum aracınızın rayiç bedeli aksesuarlar ile birlikte 22.900 ü geçiyormu ona bakmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkseed

    axa çalışanı olarak mağdur olucağınızı zannetmiyorum aracınızın rayiç bedeli aksesuarlar ile birlikte 22.900 ü geçiyormu ona bakmak lazım.

    Alıntıları Göster
    Hala görüşmelerimiz sürüyor, biz de bu sırada alacağımız arabaya karar vermeye çalışıyoruz o da ayrı bir dert ya neyse bu gün kasko şirketiyle tekrar görüştüm ve şöyle bir bilgi verdiler bizim verdiğimiz 22.900 ytl 'lik teklifi ve kendi araştırmalarına göre arabamızın değeri olan 20-21 bin ytl değerini sigorta merkezine bildirmişler iş artık onlardan çıkmış buna göre merkezden gelicek haberi bekliyorlar. Bu görüşme iyi oldu biraz 20-21 bin ytl fiyat biçtiklerine göre beklediğimiz gibi 20 bin ytl'nin üzerinde bir para alacağız galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elrohir

    Hala görüşmelerimiz sürüyor, biz de bu sırada alacağımız arabaya karar vermeye çalışıyoruz o da ayrı bir dert ya neyse bu gün kasko şirketiyle tekrar görüştüm ve şöyle bir bilgi verdiler bizim verdiğimiz 22.900 ytl 'lik teklifi ve kendi araştırmalarına göre arabamızın değeri olan 20-21 bin ytl değerini sigorta merkezine bildirmişler iş artık onlardan çıkmış buna göre merkezden gelicek haberi bekliyorlar. Bu görüşme iyi oldu biraz 20-21 bin ytl fiyat biçtiklerine göre beklediğimiz gibi 20 bin ytl'nin üzerinde bir para alacağız galiba.

    Alıntıları Göster
    Umarım sizleri sevindirecek, en azından üzmeyecek bir sonuç olur.

    www.limonsigorta.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oluşumbilgi

    Umarım sizleri sevindirecek, en azından üzmeyecek bir sonuç olur.

    www.limonsigorta.com

    Alıntıları Göster
    Üzerinden biraz zaman geçti, konu hortlamış olacak ancak benzer kazalar arasında örnek teşkil etmesi açısından kaskonun bana ödediği değeri yazmak istedim.

    AXA Sigorta 307 SW 2004 model aracım için 20.000 TL rayiç bedeli ödemesi yaptı.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.