Şimdi Ara

Türk Telekom Dolandırıcılığı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
1.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,


    Türk Telekom müşteri hizmetleri tarafından bizzat dolandırıldım. Nasıl ahlaksızca bir davranış sergiledikelerini size aktarayım. Benim düştüğüm hataya siz de düşmeyin.


    Ocak ayının son haftası tt müşteri hizmetleri tarafından arandım. Telefondaki yetkili internet taahhütümün bittiği bu yüzden yeni paket tanımlamaları gerektiğini söyledi, teklifleri dinledim

    16 mbit adsl alabiliyorsunuz 129.90 tl şeklinde bir teklif sundu, ben de dalga mı geçiyorsunuz kardeşim bu paraya bu internet mi olur diyip görüşmeyi sonlandırdım.


    Bir kaç gün sonra tekrar arandım, aynı şekilde tarifemin bittiğiyle ilgili bir konuşma yalnız bu sefer hiç soluk almadan 129.90 tl den taahütünüzü devam etmesi için onay veriyor musunuz sorusu vardı konuşmada.

    Ben de açık ve net bir şekilde hayır kardeşim onaylamıyorum bu paralara neden taahhütümü yenileyeyim başka operatöre geçeceğim diyip yine görüşmeyi sonlandırdım.


    Dediğimi de yaptım, ayın 29.01.2021 itibariyle başka bir operatöre geçtim.


    Şimdi gelelim işin dolandırıcılık boyutuna.


    Öncelikli olarak taahhütüm bitmemiş / bitmiyormuş. 8 Ay daha süresi varmış. Ancak müşteri temsilcisi beni bu şekilde taciz ederek taahhütümün bittiğini düşünmeme sebep oldu. Bu yüzden 791 tl cayma bedeli ödedim.

    Caymasaydım, Türk Telekomda devam etseydim ve tamam taahhütümü uzatıyorum deseydim 84.90 ödediğim paketime 129.90 ödeyerek aylık 45 tl daha fazla ödeyecek ve 24 ay daha taahhütte bulunacaktım yani cebimden 1080 tl daha fazla çıkacaktı.


    Dolandırıcılık girişimi bununla bitmiyor malesef, parayı kasaya atmak için ellerinden geleni yapıyorlar.

    791 tl bedeli fatura olarak görmedim. Faturalarım bankamda otomatik ödemede, burada gördüm. Yani her ay düzenli olarak ayın 4 ünde gelen faturam, ne hikmetse bu ay e-posta kutuma gelmemiş. Bakın bu da bir nevi dolandırıclıktır. İtiraz etme imkanımı elimden aldılar, ben son ödeme gününde faturayla karşılaştım.


    Bitmedi.


    Müşteri hizmetlerini aradım, faturamın elime ulaşmadığını ve 791 tl gibi astronomik bir cayma bedeli ile karşı karşıya olduğumu belirtttim. Oysa yapılan beyanlara göre en fazla 1-2 gün erken ya da geç iptal ettirmiş olmam gerekirdi. Müşteri hizmetlerinde görüştüğüm yetkili 8 ay daha taahhütüm olduğunu bu sebeple ücreti yansıtmakta haklı olduğunu belirtti. Ben de kendisine yukarıdaki durumu anlattım. Arama kayıtlarını tutuyorsunuz değil mi? Dinleyip anlattığım gibi olduğunu görebilirsiniz. Bu durumda sizin yetkiliniz beni dolandırmış oluyor. Benim taahhütüm bitmiyorsa neden beni bu şekilde arayıp tarife değişikliğine zorluyorsunuz. Resmen dolandırıcılık araması yapıyorrsunuz dedim. Kendisi kayıtları dinlemek üzere beni biraz bekletti, sonra şöyle bir teklifle geldi bana: Beyefendi, bu ücretle ilgili yeni operatörünüzle görüşmeniz gerekiyor. Şok oldum tabiki, dalga mı geçiyorsunuz dedim, faturayı siz göndermişsiniz, yeni operatör cayma bedelini karşılar karşılamaz ki bu kadar yüklü bir faturayı karşılamıyor, sizi alakadar etmez, siz aldığınız haksız ücretin tarifini yapın ben o kısmı hallederim dedim. Diğer operatör de ödemek zorunda değil senin hatanı. Sonra tekrar dinlemek için müsade istedi ve telefon görüşmesi bilinmeyen bir nedenden dolayı sonlandı.


    Yaklaşık 20 yıldır internet kullanıcısıyım, öyle kolay kolay da kontrol etmeden işlem yapmam, oltaya kolay gelmem. Diye düşünmeme rağmen, bakın bir telefon görüşmesi beni nasıl yanılttı. Siz siz olun, taahhütünüz bitti efendim, yüksek fatura ödersiniz diyene bile sorun bakalım hangi gün bitiyor, bittikten sonra kaç para ödeyeceğim. Ben kontrol etmeden işlem yaptım siz yapmayın. Bu arada bitip bitmediği konusunda herhangi bir veriye ulaşamıyorum, tt online işlemlere giriş yapıyorum geçmişim tamamen silinmiş durumda, ne eski faturalarımı ne sözleşme evraklarımı hiç bir belge görüntülenemiyor. Hepsi gitmiş. Ne hikmet.


    Konuyla ilgili pek umutlu olmasam da öncelikle btk ya şikayet ettim, buradan bir sonuç alamazsam bölgemdeki tüketici hakem heyetine başvurmayı düşünüyorum. Çünkü açık ve net bir şekilde dolandırıcılık.








  • Sizi arayan numara kaçtı? Geçmiş olsun bu arada.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 15 Şubat 2021; 15:42:26 >
  • Sizi gerçekten telekom aramışsa (numaradan emin olmanız gerekiyor) bu parayı sizden alamazlar.

  • yusobreak Y kullanıcısına yanıt

    Farklı bir numaranın arama ihtimali geldi aklıma hocam, ben de o yüzden sordum.

  • Teşekkür ederim, 444 0 375 aradı, telefonda zaten benden herhangi bir ekstra bilgi istenmedi standart müşteri hizmetleri teklifleri yapıldı. Yani bir telefon sahteciliği olayı değil. Turk telekom firmasının ciddi bir yanıltıcı durumu var. Hukuki koşulları bilemiyorum ama herhangi bir şirketin bu şekilde yanlış yönlendirmesi suç sayılmalı.
  • Elrohir kullanıcısına yanıt

    Eğer 444 0375 aradı ve yanlış bir bilgi aktardı ise zaten o konuşmalar kayıt altında.


    https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi


    Geçmiş olsun.

  • Btk ya yaz.
    Btk dan sonuç alamazsan savcılığa git nitelikli dolandırıcılıktan dilekçe yaz. Savcılık dinlesin.
  • 16 mbps icin 130 lira istemek ne Ev telefonuyla beraber mi acaba veya alo paket
  • Benim de 3 sene önce adıma sahte imza ile abonelik sözleşmesi düzenlemişlerdi. 2 ay uğraştım zar zor kurtuldum.


    Geçen aylarda telefonuma "Erol Avukatlık" isimli bir mesaj geldi. Kullanmadığım internetin bir aylık ücretini almak için icraya vermişler. 78 TL. Mesajdan sonra her gün aramalar, mesajlar gelmeye başladı. Başıma musallat olmasınlar, 2 ay daha uğraşamam diye ödedim.


    Bütün İSS'leri kullanmış ve pek çok sorun yaşamış biri olarak, BTK'nın bu zamana kadar hiç bir faydasını görmedim. Tüketici Hakem Heyetine başvurmalısınız. Umarım mağduriyetiniz giderilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbanius -- 16 Şubat 2021; 10:3:37 >
  • mbanius M kullanıcısına yanıt

    Sadece 78TL yi ödeyerek kurtuldu iseniz iyi, takip başlatmamışlar demek ki.

  • benimde mart 2021 de bitecek taahhütüm için kasım 2020 de aramaya başladılar. 444 0 375. hiç bir aramayı yanıtlamadım. ya meşgule attım ya da sessize aldım. onlarda umudu kesti sanırım iki haftadır aramıyorlar.

  • sedateren23 S kullanıcısına yanıt

    Evet iş telefonum var alo 100 dk ile beraber, ama hali hazırda telefonla birlikte de diğer operatörler daha ucuz.

  • Herkese iyi dilekleri için teşekkürler, örnek teşkil etmesi için paylaşıyorum. Btk dan herhangi bir sonuç ben de beklemiyorum, ama işin sonucunda tüketici hakem heyetine kadar gideceğim. Yaşadığım süreci de burada sizlerle paylaşacağım.
  • Alıntı

    metni:
    Tüketici şikâyetleri, Kurumumuz tarafından yapılacak düzenleme ve denetlemelerde dikkate alınmaktadır.Diğer taraftan, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yer alan parasal sınırlar içerisinde, tüketici hakem heyetleri ve/veya tüketici mahkemelerine başvuruda bulunabileceği değerlendirilmektedir.Ayrıca, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması ile başvuruların ilave yazışmaya ihtiyaç olmaksızın doğrudan ilgili muhatabı tarafından ivedilikle işleme alınarak sonuçlandırılması kapsamında, sonraki tüketici şikâyeti başvurularının üketici tarafından hizmet alınan işletmecinin internet sitesinde yer alan ve şikâyetler/işletmeci cevaplarının Kurumumuza iletildiği "Tüketici Şikâyetleri" bölümünden yapılması halinde, başvurular daha etkin ve hızlı sonuçlandırılacaktır.
    Bilgilerinizi rica ederim.



    BTK dan çıkan sonuç bu, sanırım biz birşey yapamıyoruz tüketici hakem heyetine başvur demişler gibi anladım, başvuruyu yaptım. bakalım tüketici hakem heyetiden bir sonuç çıkacak mı.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.