Şimdi Ara

Efsana Kasa W126 Balinacılar (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.366
Cevap
23
Favori
355.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ...

     Efsana Kasa W126 Balinacılar
  • ...

     Efsana Kasa W126 Balinacılar
  • ...

     Efsana Kasa W126 Balinacılar
  • Öncelikle forumda yazdıkları için cevap bekleyen arakadaşlara biraz sabırlı olmalarını tavsiye ederim. W126'lar gibi biraz ağır olmaları gerekiyor. Forumu sık kullanılanlarına alsınlar. Takip etmeleri halinde 3-5 gün, en geç bir hafta içinde sorularına yanıt bulacaklardır. Daha önce de belirttiğim gibi ev kira boğaz satın, tek maaş yaşayanların bu arabalardan mümkün olduğunca uzak durmalarını öneririm. Kendimden biliyorum, ocağınıza incir ağacı dikersiniz, size bir arkadaş tavsiyesi. En son motor rektefiyesi için 2750-3000 Lira masraf çıkartılan 1988 300 SE aracımı -ki alt takımdan elektrik sistemine kadar hemen herşeyini değiştirmiş, yaklaşık 3000 Lira harçamıştım- 2003 palio (1.2 SIRALI SİSTEM-KLİMALI) ile takas etmiş bulunuyorum. Mercedesin sadece devir daimini 285 Liraya almıştım. Palio'nun devirdaimini sordum 40 Lira dediler. Mercedesler için talep edilen işçilik ücretlerini de düşünürseniz kıyaslamayı daha rahat yaparsınız. Mercedes ile İzmirden Aydın Nazilli'ye yaklaşık 80 Liraya gidip gelirken şimdi aynı yolu 40 Liranın da altında katediyorum. Arabam evin önünde yatmıyor. Sürekli kullanıyorum ve ne zaman bir yerinden arıza çıkartıcak diye düşünmüyorum. W126 ların en yenisi 1990-91 model. Yaşlı arabalar sonuçta. Alırken çok dikkatli olmalısınız. Son derece az kilometre yapmış, adeta bir bebek gibi bakılmış bir tanesini bulmanız lazım ve bu da çok zor. Bir defa kapısını açıp içine baktığınızda döşemeleri paramparça olmuş bir W126 nın yanından hemen uzaklaşmanızı, hatta arkanıza bile bakmamanızı öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: porter1717

    mrb arkadaşlar w126 kasa ile ilgili böyle bi forum olduğunu daha önce bilmiyordum yani aranıza yeni katıldım. 88 model 560 sel kullanıyorum. araçla ilgili bi kaç sorum olucak belki sizler de aynı sorunları yaşamış olup deneyimlerinizi paylaşırsınız diye yazıyorum. öncelikle aracı benzinle kullanıyoruz hiç lpg ile kullanmadık ancak araç alındığında lpg sistemi takılı idi biz söktürdük. soğuk havalarda araç çalıştıktan bi 5-6 dk sonra benim kanımca transmission yağının ısınmasıyla alakalı olarak ivmelenmesi farklı oluyo. ilk çalıştığında araç gaza basmadan hareket etmio ancak ısınınca vitesi takar takmaz hareketlenio sanırım transmisson yağı ile iligli sürekli kontrol ediyorum eksildikçe tamamlıyorum ama yine de çok souk havalarda aynı sorun yaşanıo ta ki araç ısınana kadar. bi başka sorum aracın fren balatalarının özellikle arka balatalarının ses çıkarması. balatalar bitmiştir diye değiştirdim en yumuşak balataları taktırdım ama yavaş giderken frene yavaş bastığımda balatalardan aynı şiddette olamsa bile tiz ses çıkıo bu sorunu yaşayan var mı?


     Efsana Kasa W126 Balinacılar



    Maşallah aracınız çok güzel. Arkalar disk mi, kampana mı?




  • tşkr ederim. ön ve arka frenler disk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: porter1717

    tşkr ederim. ön ve arka frenler disk


    Belki sesler disklerden kaynaklanıyor olabilir.
  • sorun balatalardan ziyade disklerdede olabilir parça alırken w116 kasa nınkini de alabilirsiniz daha uygun olur. birde sorun dönüşlerde daha çok ortaya çıkıyorsa yani araç sağa sola yatınca ses yapıyorsa denge bilyalarında sorun olabilir. selamlar.
  • otomatik şanzıman sorununuzda teflon denilen parçalardan kaynaklanıyor olabilir veya tribünde sorun vardır araç vites geçişleri tam hızında zamanında oluyormu veya vites değiştirirken çok silkeliyormu kafasına göre kick yapıyormu (roket) . yazarsanız daha iyi yardımcı olmaya çalışırım selmalar.
  • Sorun disklerden kaynaklanıo olabilir onların tornalanması ile giderilebilir sanırım. sanjuman konusuna gelince vites geçişleri zamanında oluyor ama vites geçerken ileri atlama oluyor tabi devire göre değişio atlama yapması. ancak araç park halindeyken dahi ileri den geriye veya parktan geriye ileriye alınca araba da sarsılma oluo sanki durduğu yerde hoplarcasına sarsılıo
  • Merhaba Arkadaşlar herkese kolay gelsin bende bir 126 hastasıyım şu aralar 6500-7000 tl arası 1983-1985 model 280se almayı düşünüyorum sizlere bazı sorularım olacak bu kasaların yedek parça durumu oldukka ucuz ve kolay bulunabilir olduğunu biliyorum şu an 280se balina kasa kullanan arkadaşlar lpg li şehir içi yakıt durumu nedir arıza çıkarma durumları nedir öğrenebilirmiyim.
  • merhaba arkadaşlar ben bu balinacılar ın eski müdavimlerniden dim şartlar müsait olmadığından Laguna aldım oraya transfer oldum ama gönlüm hala w126 da. Neyse hayırlısı. Porter 1717 biraderim senin 560SEL ci ve benzinle binen biri olman karşısında delikanlı katsayısı tavan yapmış biri olarak kabul ediyor ve kutluyorum.. ancak bunu nasıl başarıyorsun özel olmayacaksa maddi durum çok mu iyi bilemiyorum..vesselam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: porter1717

    mrb arkadaşlar w126 kasa ile ilgili böyle bi forum olduğunu daha önce bilmiyordum yani aranıza yeni katıldım. 88 model 560 sel kullanıyorum. araçla ilgili bi kaç sorum olucak belki sizler de aynı sorunları yaşamış olup deneyimlerinizi paylaşırsınız diye yazıyorum. öncelikle aracı benzinle kullanıyoruz hiç lpg ile kullanmadık ancak araç alındığında lpg sistemi takılı idi biz söktürdük. soğuk havalarda araç çalıştıktan bi 5-6 dk sonra benim kanımca transmission yağının ısınmasıyla alakalı olarak ivmelenmesi farklı oluyo. ilk çalıştığında araç gaza basmadan hareket etmio ancak ısınınca vitesi takar takmaz hareketlenio sanırım transmisson yağı ile iligli sürekli kontrol ediyorum eksildikçe tamamlıyorum ama yine de çok souk havalarda aynı sorun yaşanıo ta ki araç ısınana kadar. bi başka sorum aracın fren balatalarının özellikle arka balatalarının ses çıkarması. balatalar bitmiştir diye değiştirdim en yumuşak balataları taktırdım ama yavaş giderken frene yavaş bastığımda balatalardan aynı şiddette olamsa bile tiz ses çıkıo bu sorunu yaşayan var mı?


     Efsana Kasa W126 Balinacılar



    Dostum merhaba

    Bahsettiginiz ivmelenme farkı hemen hemen bütün araçlarda olur. Özellikle mercedeste performans motor en uç noktada sıcakken alınıyor. günümüz diesellerinde ise 70-80 derece gibi sıcaklıklarda etkili güç alınıyor. Bu gayet dogaldır. 5-6 yasında bir manuel arac sogukken vites gecişlerinde bile daha zorluk cıkartır. (motor yagının sogukken az akıskan olması aynı sekilde sanzuman yagının, sonra ısınmamıs bir motora giden yakıtın patlaması da verimli olmaz çünkü motor 80-90-100 derecede verimli patlamaya ayarlanmıstır.) Bunların hepsi etkendir.

    Transmisson yagının eksiltme gibi bir durum olmaması gerekir bildigim kadarı ile saglıklı bir otomatik sanzumanda. Bu iyiye alamet degildir. Fakat aracınızın transmisson yagını filtresi ve alt contası ile beraber degiştirin 70-80 bin km de bir. O zaman vites gecişlerindeki rahatlamayı gayet net hissedersiniz.(vuruntular çok azalır)

    Günümüzdeki ATF sanzuman yaglarının ömrünü bilmiyorum fakat bizim 500 bindeki aracımızda performans farkı aldıgımız net aralık bu km olarak.

    Frenlerden gelen garip sesler ise daha önce kullandıgınız sert hamurlu balatanın diskiniz gercekten yıpratmıs olması olabilir su anda yumusak balata ile bile ses yapıyorsa. bi kontrolde fayda var. Dediginiz tiz sesin sebebi diskin ayna olan balatayla temas eden yüzünün aynı düzlükte olmaması olabilir. (ince bi olasılık ama yasadık.)

    İlk çalışmalarda oldugu yerde rölanti üstü 1500-1750 devir 2-4 dakika calısması aracınızın yararınadır. Bu bütün araçlar için gecerli.( yeterli yağlama yapılır uygun basıncta ve yawas yawas motor ısınır ısındıkcada asınmalar en aza iner, patlama verimi artar)

    İlk harekette ise özellikle soguk havalarda arac yorulmadan yuksek devir cevirmeden 3-5 dakika hareket etmek (motor-sanzuman-defransiyel) acısından yararlıdır.

    Bu süreler aracınızın rölanti sesinden bile belli olur dikkatli dinlerseniz motor sakırtısı azalır maximum yaglama olursa.

    Mevsime sıcaklıga göre degişir fakat mantıklı olan en az 2 dakıka 1500 -1750 devir gaz vermektir.(mercedesciler daha rahat anlarlar yag basınc göstergesinin tepkisinden bu durumu)

    Zaten bu aralıkta egzostan cıkan beyaz yanmamıs karısım oranı yuksek gaz da belli eder her seyi




  • Yanlış işaretlemiştir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müşavir75

    Yanlış işaretlemiştir


    eyvallah arkadaşım sağol...
  • Porter 1717 biraderim mesajıma cevaplarsan memnun olurum.Selam
  • selamlar, 1986 mercedes 500se var, ellerinizden öper :)

    ben de 3 yıldır bu aileye mensubum, daha başka bir çok araba kullanmış biri olarak w126 kasalardan da gayet memnunum ve ayrıcalık sayıyorum gerçekten..

    bir kaç sorunum ve sorum olacak ;

    son 6 aydan beri motor teklemeli çalışmaya başladı, eksantrikleri değiştirttim ama siboplardan birisine çalışmadığından şüpheleniyorum, ve usta da bu konuda motoru açmadan böyle bir tahminde bulundu, bunun sebebi ne olabilir? bujinin bir tanesinin ateşlemediği de söylendi ama açılıp bakılmadı tabi ki, ne yapmak lazım? tek bir subapın çalışmama gibi bir durumu olabilir mi ? umarım ağır bir masrafı yoktur.

    500se'yi LPG ile kullandığım için, almam gereken önlemler var mı?
    çünkü, biraz fazla gaz verdiğimde patlama yapıyor ve bütün ayarları bozuluyor. benim de moralim bozuluyor tabi doğal olarak :) yakında bir lpg servisine götürmeyi planlıyorum ama yine de sizin tecrübelerinize danışayım dedim.

    ayrıca şunu da sormadan geçmiyim, V8 motordan anlayan bir usta yok mu piyasada? o kadar yer geziyorum ama bana hiç de iyi anlıyorlarmış gibi gelmedi, ankara ve civarında usta tavsiye edebileceklerin de fikirlerini bekliyorum, gerçekten çok makbule geçer.

    teşekkür ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olcayyucetepe

    ..... son 6 aydan beri motor teklemeli çalışmaya başladı, eksantrikleri değiştirttim ama siboplardan birisine çalışmadığından şüpheleniyorum, ve usta da bu konuda motoru açmadan böyle bir tahminde bulundu, bunun sebebi ne olabilir? bujinin bir tanesinin ateşlemediği de söylendi ama açılıp bakılmadı tabi ki, ne yapmak lazım? tek bir subapın çalışmama gibi bir durumu olabilir mi ? umarım ağır bir masrafı yoktur.........



    Hocam sizin araç bujileri yağlamaya başlamış sanırım. Komple elektrik tesisatını da değiştirsen, en kral lpg ayarcısına da götürsen değişen bişey olmaz. Sekman atılacak motoruna en iyi ihtimal. Motora 3000-4000 TL kadar bir meblağ sıkışmış sizin anladığm kadarıyla. Geçmiş olsun, ne diyelim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: npw126
    Hocam sizin araç bujileri yağlamaya başlamış sanırım. Komple elektrik tesisatını da değiştirsen, en kral lpg ayarcısına da götürsen değişen bişey olmaz. Sekman atılacak motoruna en iyi ihtimal. Motora 3000-4000 TL kadar bir meblağ sıkışmış sizin anladığm kadarıyla. Geçmiş olsun, ne diyelim...


    hocam, bujiyi çıkarıp baktığımda hiç yağ olmadığını görüyorum, yani pek yağlama sorunu değil gibi geldi bana. bu sekman atma çok pahalı bir şey değil gibi biliyordum sanki, 3bin civarı bir masraf çok değil mi yahu :(
    yorumların ve cevabın için de teşekkür ederim bu arada..
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.