Şimdi Ara

EGR iptali yapıldı , araba uçuyor ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 1.9TDI 211km de
    geçenlerde bahsetmiştimde
    aşırı şekilde performans kaybı ve yakıt tüketiminde artış uzun süredir söz konusuydu
    son zamanlarda arabayı kullanmak ızdırap gelmeye başladı
    sesi kötü , hızlanma rezalet , düşük devirde toparlama geberik , yakıt fazla vs.vs.
    en sonunda bosch dizele gittim bağladı vatandaş bilg. turbon basmıyor dedi , boşta gaz verdrmişti
    gittiğim ustaya sordum turbo basıncı boşta ölçülmez dedi
    garret turbo distrübütörüne sordum o da aynısını söyledi
    210 bakımı için ustaya bıraktım , dedim 2 gün bırakıyorum sıkıntılarımı söyledim yukarıdaki gibi

    neyse dün arabayı getirdi , egr de sıkıntı vardı direk iptal ettim dedi , sıkıntı olursa da kefilim dedi
    aldım kullandım araba bildiğin uçuyor , 2. vitesde istersen 1500 devirde gazı ver koltuğa yapıştırıyor
    gitmeyen araba köpek gibi gidiyor , aynı parkurda özellikle yakıta dikkat ettim o da normala dönmüş
    egr ile ilgili tonla görüş var , iyimi kötümü bilmiyorum
    ama performans konusunu gözümle gördüm , araştırmama gerek yok

    merak ettiğim acaba bunun zararını görecekmiyim ? görmeyecekmiyim ?
    çok farklı bilgiler var







  • EGR zaten tam gazda ve tam motor yükünde devrede değil. Sabit hızda yarımdan daha az motor yükünde, eğer motor da sıcaksa devreye girer. Yapılması gerelken EGR valfini temizlemekti sadece, ama iptal etmek daha kolayına gelmiş.

    Ne olur, tüketim biraz artar, pistonlar biraz daha sıcak çalışır, yakıt avansı birazcık yanlış kalır. Bunların uzun vadeli neticesi ne olur kestirmek kolay değil, belki valfte birikecek kurum zamanla pistonlarda veya eksoz valfinde birikir, belki de hiç bir şey olmaz.

    Partikül emisyonunda ise Avrıupa birinciliğine oynuyoruz.

     EGR iptali yapıldı , araba uçuyor ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    EGR zaten tam gazda ve tam motor yükünde devrede değil. Sabit hızda yarımdan daha az motor yükünde, eğer motor da sıcaksa devreye girer. Yapılması gerelken EGR valfini temizlemekti sadece, ama iptal etmek daha kolayına gelmiş.

    Ne olur, tüketim biraz artar, pistonlar biraz daha sıcak çalışır, yakıt avansı birazcık yanlış kalır. Bunların uzun vadeli neticesi ne olur kestirmek kolay değil, belki valfte birikecek kurum zamanla pistonlarda veya eksoz valfinde birikir, belki de hiç bir şey olmaz.

    Partikül emisyonunda ise Avrıupa birinciliğine oynuyoruz.

     EGR iptali yapıldı , araba uçuyor ...
    kısa bir not vereyim
    200bin ağır bakımında egr valfini temizlettim
    araçda çok kısa süreli bir serilik ve performans artışı yaşadım
    fakat bu çok kısa sürdü , kısa sürede yine eskiye döndü
    belirtileri zaten çok bariz
    ses boğuk boğuk , serilik yok , özellikle 100 - 160 arası hızlanmalar çok kötü , ve yakıt

    muhtememelen benim egr de sorun vardı , usta da bunu bana izah etti zaten
    şundan şunda araç çekişden düşüyordu vs. anlattı tabi aklımda kalmadı
    usta haklıydı ki egr yi iptal edince sorun giderildi
    büyük ihtimal kolaya kaçtı ama sorun gerçekten giderildi
    dizel ile alakalı 2 lafın birinde geçen meşhur Bosch dizel derdime derman falan olmadı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    kısa bir not vereyim
    200bin ağır bakımında egr valfini temizlettim
    araçda çok kısa süreli bir serilik ve performans artışı yaşadım
    fakat bu çok kısa sürdü , kısa sürede yine eskiye döndü
    belirtileri zaten çok bariz
    ses boğuk boğuk , serilik yok , özellikle 100 - 160 arası hızlanmalar çok kötü , ve yakıt

    muhtememelen benim egr de sorun vardı , usta da bunu bana izah etti zaten
    şundan şunda araç çekişden düşüyordu vs. anlattı tabi aklımda kalmadı
    usta haklıydı ki egr yi iptal edince sorun giderildi
    büyük ihtimal kolaya kaçtı ama sorun gerçekten giderildi
    dizel ile alakalı 2 lafın birinde geçen meşhur Bosch dizel derdime derman falan olmadı

    Alıntıları Göster
    doğrudur,

    EGR eksoz manifolduna bağlı. Tabii yakıtlar da kötü. Şimdi değilse de eskiden kötüydü. Arabada biraz yaş varsa egsoz manifoldu da doluyor, kanallar da doluyor. Valf temizlense bile hemen arkasından kanallardaki kurumlar yine valfe doluyor.

    Benim benzinli arabanın kanalları bile dolmuştu, dizel haydi haydi dolar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 22 Şubat 2014; 0:17:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    doğrudur,

    EGR eksoz manifolduna bağlı. Tabii yakıtlar da kötü. Şimdi değilse de eskiden kötüydü. Arabada biraz yaş varsa egsoz manifoldu da doluyor, kanallar da doluyor. Valf temizlense bile hemen arkasından kanallardaki kurumlar yine valfe doluyor.

    Benim benzinli arabanın kanalları bile dolmuştu, dizel haydi haydi dolar.

    Alıntıları Göster
    o da euro dizelde oluyor
    heralde bu 1.9 TDI lara normal motorin de koyan var
    bide normal koysak araba gitmez heralde .)
  • Bir ara ben de City'nin Egr Valfini iptal ettireyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bir ara ben de City'nin Egr Valfini iptal ettireyim.
    Astra G aracım var. Bu araçlarda da egr kronik sorun olarak çok sıkıntı veriyor. Ben 6 ayda bi temizletiyorum. Yalnız temizlettiğimde belirgin bir performans artışı görmedim hiç.

    Yalnız bi kere egr arızalanmıştı. Bir süre öyle kullandım. Yine performansta bir artış yoktu. Sadece düşük devirde yada sabit devirde kullandığımda araç arada vurduruyordu. Dip gaz yaptğımda bir sorun yoktu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Egr ve dpf iptali sonrası koku
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    o da euro dizelde oluyor
    heralde bu 1.9 TDI lara normal motorin de koyan var
    bide normal koysak araba gitmez heralde .)

    aracınız nedir merak ettim.aynı motordan kullanıyoruz sanırım.benim araç 90BG.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    o da euro dizelde oluyor
    heralde bu 1.9 TDI lara normal motorin de koyan var
    bide normal koysak araba gitmez heralde .)

    aracınız nedir merak ettim.aynı motordan kullanıyoruz sanırım.benim araç 90BG.

    Alıntıları Göster
    Motorda tam yanma sağlanamayacak, çevreyi çok çok daha fazla kirleteceksin. Emisyon ne sorusuna cevap verecek parçan yok motorunda.

    Soluduğum havayı kirletmene rağmen tüm iyi niyetimle uyarayım, gözünüz hararette olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    o da euro dizelde oluyor
    heralde bu 1.9 TDI lara normal motorin de koyan var
    bide normal koysak araba gitmez heralde .)

    aracınız nedir merak ettim.aynı motordan kullanıyoruz sanırım.benim araç 90BG.

    Altea 105hp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Motorda tam yanma sağlanamayacak, çevreyi çok çok daha fazla kirleteceksin. Emisyon ne sorusuna cevap verecek parçan yok motorunda.

    Soluduğum havayı kirletmene rağmen tüm iyi niyetimle uyarayım, gözünüz hararette olsun.

    bilmiyorum detayları o yüzden araştırıyorum
    benim egr de kurum hariç sıkıntı olduğu belli oldu
    mesela egr değişse ki nedir detayı , şu anki iyi performans devam edermi
    önceden araba resmen gitmiyormuş

    ayrıca yine emin olmamakla birlikte bazı markaların türkiyeye egr siz araç gönderdiği gibi bilgiler de öğrendim
    ne derece doğru yanlış bilmiyorum , ama kötü yakıtı pek sevmiyor heralde
    kaldıki yakıt kötüyse istanbulun en merkezi yerlerinde sürekli euro dizel aldım
    envai çeşit yorum var , kimisi sadece emisyon için diyor , kimi motora zararlı diyor
    bilgisi olmayan için tam kafa karışıklığı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 22 Şubat 2014; 10:31:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Motorda tam yanma sağlanamayacak, çevreyi çok çok daha fazla kirleteceksin. Emisyon ne sorusuna cevap verecek parçan yok motorunda.

    Soluduğum havayı kirletmene rağmen tüm iyi niyetimle uyarayım, gözünüz hararette olsun.

    bilmiyorum detayları o yüzden araştırıyorum
    benim egr de kurum hariç sıkıntı olduğu belli oldu
    mesela egr değişse ki nedir detayı , şu anki iyi performans devam edermi
    önceden araba resmen gitmiyormuş

    ayrıca yine emin olmamakla birlikte bazı markaların türkiyeye egr siz araç gönderdiği gibi bilgiler de öğrendim
    ne derece doğru yanlış bilmiyorum , ama kötü yakıtı pek sevmiyor heralde
    kaldıki yakıt kötüyse istanbulun en merkezi yerlerinde sürekli euro dizel aldım
    envai çeşit yorum var , kimisi sadece emisyon için diyor , kimi motora zararlı diyor
    bilgisi olmayan için tam kafa karışıklığı

    Alıntıları Göster
    O motora bi nane olmaz. Ben bi ara depoya kızartma yağı koyup öyle dolaşayım diyordum da aracı sattım. Egr yi iptal ettikten sonra egr borusu tıkalı kalırsa hiçbirşey olacağını düşünmüyorum. zaten egr 70 km nin altında devreye girmiyor diye tahmin ediyorum. şehir içinde çok tatlı bir kullanım olur. şehir dışında d azıcık fazla yakarsın; ancak 60 derecelik yokuşu bile 180 ile çıkmazsan bir şey bılmıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    O motora bi nane olmaz. Ben bi ara depoya kızartma yağı koyup öyle dolaşayım diyordum da aracı sattım. Egr yi iptal ettikten sonra egr borusu tıkalı kalırsa hiçbirşey olacağını düşünmüyorum. zaten egr 70 km nin altında devreye girmiyor diye tahmin ediyorum. şehir içinde çok tatlı bir kullanım olur. şehir dışında d azıcık fazla yakarsın; ancak 60 derecelik yokuşu bile 180 ile çıkmazsan bir şey bılmıyorum

    Valla haklısın
    şileye giderken uzun rampalara geriden hız sabitleyicisi ile girince solu kapatıp gidiyorum
    şehir içinde dediğin gibi fazlasıyla keyif veriyor
    fazla yakma konusu ise egr iptalinden önce kesinlikle daha fazla idi
    belki benim egr sorunlu olduğundandır
    bir de yeni nesil CR bir motor ile bendeki PD motorda ; EGR iptali varsa aynı şekilde mi zararmı verir acaba
    baya karışık bilgiler mevcut




  • Bu EGR dediğiniz şey ford fiesta ' da var mı bende
    dizel varda benim araçta çok ağır kalıyor seri değil nedendir acaba??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    O motora bi nane olmaz. Ben bi ara depoya kızartma yağı koyup öyle dolaşayım diyordum da aracı sattım. Egr yi iptal ettikten sonra egr borusu tıkalı kalırsa hiçbirşey olacağını düşünmüyorum. zaten egr 70 km nin altında devreye girmiyor diye tahmin ediyorum. şehir içinde çok tatlı bir kullanım olur. şehir dışında d azıcık fazla yakarsın; ancak 60 derecelik yokuşu bile 180 ile çıkmazsan bir şey bılmıyorum

    Valla haklısın
    şileye giderken uzun rampalara geriden hız sabitleyicisi ile girince solu kapatıp gidiyorum
    şehir içinde dediğin gibi fazlasıyla keyif veriyor
    fazla yakma konusu ise egr iptalinden önce kesinlikle daha fazla idi
    belki benim egr sorunlu olduğundandır
    bir de yeni nesil CR bir motor ile bendeki PD motorda ; EGR iptali varsa aynı şekilde mi zararmı verir acaba
    baya karışık bilgiler mevcut

    105 lik 1.9 tdi senseyisi olarak şunu söyliyorum için çok çok rahat olsun. Yanma odasındaki sıcaklık seni bağlamaz. Motor hacmin geniş, hiç bir zaman hiç bir yol koşulu senin motoru izorlamayacağı için motor içi sıcaklığının değişkenlik göstermesi 1.9 lar için hiçbir şey ifade etmiyor. Sakın kullanımda 6.3 - 6.7 Litre felan yakman lazım şehir içinde. Egr nin iptali ile az yakmasının mümkünatı yok. Psikolpjik birşey olabilir. Ancak kasan ağır, motor hacmin düşük olsaydı , evet haklı olabilirdin. ancak 1.9 motor için kesinlikle bir yanılgı var. Şehir içinde egr devreye girmez. Düşük devirlerde girmez. 210 kmdeymişsin, o motor seni bi 300 bin km daha götürür. 400 den önce rektefe gören 1.9 105 hp görmedim. Ha caddy lerde gördün ancak ticari amaçlı kullanılanlarda, o da 250 binde felandı. arabaya katır muamelesı vardı. altea çok yakışıklı araba. Motordan yana sıkıntın olmasın . Ancak bir konu açmıştım onu bi gözden geçir derim 1.9 larla ilgili kronik sorundur.

    http://forum.donanimhaber.com/m_85429758/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu EGR dediğiniz şey ford fiesta ' da var mı bende
    dizel varda benim araçta çok ağır kalıyor seri değil nedendir acaba??

    araç kaç model fiesta ? var. ama aracın ağır kalmasını buna bağlayamazsın. Onlarca bileşen var ağır kalmasına neden olan. en son düşüneceğin şey egr olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu EGR dediğiniz şey ford fiesta ' da var mı bende
    dizel varda benim araçta çok ağır kalıyor seri değil nedendir acaba??

    araç kaç model fiesta ? var. ama aracın ağır kalmasını buna bağlayamazsın. Onlarca bileşen var ağır kalmasına neden olan. en son düşüneceğin şey egr olsun.

    Alıntıları Göster
    eyvallah sağol
    ilk sıkıntı olduğunda bosch dizelde bilgisayara bağladıklarında görünen 3 arızadan biri de egzantrik mili idi
    son bakımda şarz dinamosu kasnağı değişti , egzantirik milini iyi hatırlattın

    alakasız ama aklımdayken paylaşayım
    mercedes A150 benzinlide şarz dinamosu değişimi için motorun inmesi gerek :)
    geçen gün gördüm söyleyeyim dedim.

    bu arada benim arabada hafif sayılmaz 1450kg olması gerek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu EGR dediğiniz şey ford fiesta ' da var mı bende
    dizel varda benim araçta çok ağır kalıyor seri değil nedendir acaba??

    araç kaç model fiesta ? var. ama aracın ağır kalmasını buna bağlayamazsın. Onlarca bileşen var ağır kalmasına neden olan. en son düşüneceğin şey egr olsun.

    2008 model 1.4 tcdı. Bazen gaz pedalını dibe dayıyorum ama ben gitmicem boşa basma diyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruker


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu EGR dediğiniz şey ford fiesta ' da var mı bende
    dizel varda benim araçta çok ağır kalıyor seri değil nedendir acaba??

    araç kaç model fiesta ? var. ama aracın ağır kalmasını buna bağlayamazsın. Onlarca bileşen var ağır kalmasına neden olan. en son düşüneceğin şey egr olsun.

    2008 model 1.4 tcdı. Bazen gaz pedalını dibe dayıyorum ama ben gitmicem boşa basma diyo

    egzos'dan bir belirti var mı ? birini direksiyna oturt versin gazı, orta halliden yuksek devıre kadar bassın, siyah duman atıyor mu ? önce karışımı kontrol etmen gerekiyor. fakir mi zengin mi ? sonra hava ekipmanlarını, hava filtresi ve hava akış sensörünü ( maf sensörü). yakıtın temiz mi buna dikkat et bi de. ! yani parelelinde bir belirti muhakkak vardır. dediğim gibi başka aksaklık hissettiğin yer var mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    eyvallah sağol
    ilk sıkıntı olduğunda bosch dizelde bilgisayara bağladıklarında görünen 3 arızadan biri de egzantrik mili idi
    son bakımda şarz dinamosu kasnağı değişti , egzantirik milini iyi hatırlattın

    alakasız ama aklımdayken paylaşayım
    mercedes A150 benzinlide şarz dinamosu değişimi için motorun inmesi gerek :)
    geçen gün gördüm söyleyeyim dedim.

    bu arada benim arabada hafif sayılmaz 1450kg olması gerek



    megane 2 de far değişimi içimn tampona kadar sökme gerekliliği gibiymiş
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.