|
Bildirim
|
DPF sorununa aylarını vermiş, sayısız kaynak araştırmış birisi olarak DPF uzmanı olduğumu söyleyebilirim.
Ben sorunu dizel seat aracımda yaşadım. Zaten DSG sorunu ile meşhur bu araçlarda bir de EGR, DPF sorunu yaşayınca "bu 3 harfliler beni ...kecek" deyip sattım. Şu anda akıllılık ettiğimi düşünüp atmosferik benzinli cvt kullanıyorum. Herkese tavsiye ederim. Gelelim bilimsel açıklamalara ve çözümlere; Dizel yakıt (mazot) yanmaya başladığı an kurum üretir. Yani marşa bastın, başlıyorsun kurum çıkartmaya. Eğer sen motoru iyice ısıtıp ve bir sürede o şekilde kullanmazsan, DPF dolmaya mahkum. En çok dolduran senaryo; Çalıştırdın, 3 km öteye gittin stop ettin. 10 dakka işini hallettin geldin 10 km kullandın stop ettin. Yarım saat durdun 5 km öteye gittin başka işini halledip 15 km kullanıp geri döndün ve eve park ettin. Veya ev-iş arası 10 km. Sabah işe gittin, akşam eve döndün.... Yani egzos yeterince ısınıp, bir süre o sıcaklıkta kalmadı. Her bir saniye DPF doldukça doldu. Bu tarz kullanım DPF katili. Örneğin taksilerin DPF i hemen hemen hiç dolmaz. Niye? Sürekli dolanma halindeler. İkinci yanılgı, arada çevre yoluna bi çık, motoru bağırttır eve geri gel. Böyle birşey yok. HA denk gelebilir ayrı. Örneğin benim Seat Altea kullanım kılavuzunda vitesi S ye al 60 km/h ile sürüş yap diyor. Bu durumda da devir 2.200 falan oluyor. Gazlayıp durursan motor DPF temizleme moduna geçmiyor. Bu yanlış ve hatalı bilgi. Rodajı, yüksek devirde arabanın canını çıkararak bağırttırmak olarak halkımıza anlatan, yatacak yeri olmayan cahil ustaların söylemi gibi birşey. Bazen hissedebilirsiniz dizel arabalarda. Rölanti yükselir, araba bir değişir ama Rejenerasyon ışığı yanmaz. Bu, belli bir seviyede dolmuş DPF in kendi kendini temizlediği durumdur. Siz yine bu durumda en azından rölentide bırakın arabayı. Sakın stop etmeyin. Durduğu yerde sadece 2.000-2.500 devirde gaz vererek egzos sıcaklığını artırmaya yardımcı olabilirsiniz. Zaten DPF Rejenerasyonu ışığı yanmadığı için bu durum kısa sürecektir ama sürüş mesafelerinizi artırın. Son olarak DPF Rejenerasyon ışığı yandığı durumda ne olursa olsun aracı durdurmayın. Yine 2.000-2.500 devir yeterli. Öyle 4.000 falan yapmayın. Aksine rejenerasyon iptal olur. Son olarak hiçbir ustanın bana söylemediği, Rejenerasyon ışığı yanıyorsa depoda belli miktar mazot olmalı. Yani ışık yanarsa falan araba Rejenerasyona girmiyor. Çünkü bu işlem sırasında araç egzosu ısıtmak için çokça mazot yakıyor. Sorularınıza açığım. Yok sürüşe devam etme, yok uzun mesafe kullanma, olmadı DPF kırdırma-değiştirme-yazılımla iptal etme bunlar hep 2-3 binden başlayan bazen 6-7 bini bulan boşa verilen paralar. Üstelik tek seferde veriliyor. Yine tavsiyem benzinli araç. Tamam yakıta aylık 200 değil 250 verirsin ama kafan rahat olur. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 29 Ocak 2020; 21:43:18 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanNoyan4134 -- 30 Ocak 2020; 0:25:25 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |