|
DPF İLE SORUN YAŞATMAYACAK MARKALAR? ARACIMI YENİLEYEMİYORUM :( (3. sayfa)
-
-
Toyatanın dizel motorları dpf sorunları ile meşhurdur.
https://forum.donanimhaber.com/corolla-dpf--131117949www.toyotaclubtr.com2012 Corolla D4D Elegant Dizel Partiküler Filtresi(DPF) ve Motor Sorunuhttps://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=53180.0
-
Kullanımla alâkalı, çoğu markada var bu sorun
Yüksek devir süratli vs kullanmak lazım ara sıra
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kullanımla alakalı da diğer markalarda dahaz az görülüyor bu sorun d4d motorlarda şikayet çok. -
DPF sorununa aylarını vermiş, sayısız kaynak araştırmış birisi olarak DPF uzmanı olduğumu söyleyebilirim.
Ben sorunu dizel seat aracımda yaşadım. Zaten DSG sorunu ile meşhur bu araçlarda bir de EGR, DPF sorunu yaşayınca "bu 3 harfliler beni ...kecek" deyip sattım. Şu anda akıllılık ettiğimi düşünüp atmosferik benzinli cvt kullanıyorum. Herkese tavsiye ederim.
Gelelim bilimsel açıklamalara ve çözümlere;
Dizel yakıt (mazot) yanmaya başladığı an kurum üretir. Yani marşa bastın, başlıyorsun kurum çıkartmaya. Eğer sen motoru iyice ısıtıp ve bir sürede o şekilde kullanmazsan, DPF dolmaya mahkum. En çok dolduran senaryo; Çalıştırdın, 3 km öteye gittin stop ettin. 10 dakka işini hallettin geldin 10 km kullandın stop ettin. Yarım saat durdun 5 km öteye gittin başka işini halledip 15 km kullanıp geri döndün ve eve park ettin. Veya ev-iş arası 10 km. Sabah işe gittin, akşam eve döndün.... Yani egzos yeterince ısınıp, bir süre o sıcaklıkta kalmadı. Her bir saniye DPF doldukça doldu. Bu tarz kullanım DPF katili.
Örneğin taksilerin DPF i hemen hemen hiç dolmaz. Niye? Sürekli dolanma halindeler.
İkinci yanılgı, arada çevre yoluna bi çık, motoru bağırttır eve geri gel. Böyle birşey yok. HA denk gelebilir ayrı. Örneğin benim Seat Altea kullanım kılavuzunda vitesi S ye al 60 km/h ile sürüş yap diyor. Bu durumda da devir 2.200 falan oluyor. Gazlayıp durursan motor DPF temizleme moduna geçmiyor. Bu yanlış ve hatalı bilgi. Rodajı, yüksek devirde arabanın canını çıkararak bağırttırmak olarak halkımıza anlatan, yatacak yeri olmayan cahil ustaların söylemi gibi birşey.
Bazen hissedebilirsiniz dizel arabalarda. Rölanti yükselir, araba bir değişir ama Rejenerasyon ışığı yanmaz. Bu, belli bir seviyede dolmuş DPF in kendi kendini temizlediği durumdur. Siz yine bu durumda en azından rölentide bırakın arabayı. Sakın stop etmeyin. Durduğu yerde sadece 2.000-2.500 devirde gaz vererek egzos sıcaklığını artırmaya yardımcı olabilirsiniz. Zaten DPF Rejenerasyonu ışığı yanmadığı için bu durum kısa sürecektir ama sürüş mesafelerinizi artırın.
Son olarak DPF Rejenerasyon ışığı yandığı durumda ne olursa olsun aracı durdurmayın. Yine 2.000-2.500 devir yeterli. Öyle 4.000 falan yapmayın. Aksine rejenerasyon iptal olur.
Son olarak hiçbir ustanın bana söylemediği, Rejenerasyon ışığı yanıyorsa depoda belli miktar mazot olmalı. Yani ışık yanarsa falan araba Rejenerasyona girmiyor. Çünkü bu işlem sırasında araç egzosu ısıtmak için çokça mazot yakıyor.
Sorularınıza açığım.
Yok sürüşe devam etme, yok uzun mesafe kullanma, olmadı DPF kırdırma-değiştirme-yazılımla iptal etme bunlar hep 2-3 binden başlayan bazen 6-7 bini bulan boşa verilen paralar. Üstelik tek seferde veriliyor. Yine tavsiyem benzinli araç. Tamam yakıta aylık 200 değil 250 verirsin ama kafan rahat olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozmusti -- 13 Şubat 2020; 10:51:1 >
-
tespitler yerindequote:
Orijinalden alıntı: ozmusti
DPF sorununa aylarını vermiş, sayısız kaynak araştırmış birisi olarak DPF uzmanı olduğumu söyleyebilirim.
Ben sorunu dizel seat aracımda yaşadım. Zaten DSG sorunu ile meşhur bu araçlarda bir de EGR, DPF sorunu yaşayınca "bu 3 harfliler beni ...kecek" deyip sattım. Şu anda akıllılık ettiğimi düşünüp atmosferik benzinli cvt kullanıyorum. Herkese tavsiye ederim.
Gelelim bilimsel açıklamalara ve çözümlere;
Dizel yakıt (mazot) yanmaya başladığı an kurum üretir. Yani marşa bastın, başlıyorsun kurum çıkartmaya. Eğer sen motoru iyice ısıtıp ve bir sürede o şekilde kullanmazsan, DPF dolmaya mahkum. En çok dolduran senaryo; Çalıştırdın, 3 km öteye gittin stop ettin. 10 dakka işini hallettin geldin 10 km kullandın stop ettin. Yarım saat durdun 5 km öteye gittin başka işini halledip 15 km kullanıp geri döndün ve eve park ettin. Veya ev-iş arası 10 km. Sabah işe gittin, akşam eve döndün.... Yani egzos yeterince ısınıp, bir süre o sıcaklıkta kalmadı. Her bir saniye DPF doldukça doldu. Bu tarz kullanım DPF katili.
Örneğin taksilerin DPF i hemen hemen hiç dolmaz. Niye? Sürekli dolanma halindeler.
İkinci yanılgı, arada çevre yoluna bi çık, motoru bağırttır eve geri gel. Böyle birşey yok. HA denk gelebilir ayrı. Örneğin benim Seat Altea kullanım kılavuzunda vitesi S ye al 60 km/h ile sürüş yap diyor. Bu durumda da devir 2.200 falan oluyor. Gazlayıp durursan motor DPF temizleme moduna geçmiyor. Bu yanlış ve hatalı bilgi. Rodajı, yüksek devirde arabanın canını çıkararak bağırttırmak olarak halkımıza anlatan, yatacak yeri olmayan cahil ustaların söylemi gibi birşey.
Bazen hissedebilirsiniz dizel arabalarda. Rölanti yükselir, araba bir değişir ama Rejenerasyon ışığı yanmaz. Bu, belli bir seviyede dolmuş DPF in kendi kendini temizlediği durumdur. Siz yine bu durumda en azından rölentide bırakın arabayı. Sakın stop etmeyin. Durduğu yerde sadece 2.000-2.500 devirde gaz vererek egzos sıcaklığını artırmaya yardımcı olabilirsiniz. Zaten DPF Rejenerasyonu ışığı yanmadığı için bu durum kısa sürecektir ama sürüş mesafelerinizi artırın.
Son olarak DPF Rejenerasyon ışığı yandığı durumda ne olursa olsun aracı durdurmayın. Yine 2.000-2.500 devir yeterli. Öyle 4.000 falan yapmayın. Aksine rejenerasyon iptal olur.
Son olarak hiçbir ustanın bana söylemediği, Rejenerasyon ışığı yanıyorsa depoda belli miktar mazot olmalı. Yani ışık yanarsa falan araba Rejenerasyona girmiyor. Çünkü bu işlem sırasında araç egzosu ısıtmak için çokça mazot yakıyor.
Sorularınıza açığım.
Yok sürüşe devam etme, yok uzun mesafe kullanma, olmadı DPF kırdırma-değiştirme-yazılımla iptal etme bunlar hep 2-3 binden başlayan bazen 6-7 bini bulan boşa verilen paralar. Üstelik tek seferde veriliyor. Yine tavsiyem benzinli araç. Tamam yakıta aylık 200 değil 250 verirsin ama kafan rahat olur.
ama işin sırrına varmışken dizelden vazgeçmişsiniz :)
kullanım tarzınıza uymadı muhtemelen
-
Evet dediğiniz gibi benim kullanım tarzım, kısa mesafeler ve sık dur-kalklar. Ben trafikten bıkıp motora geçtimquote:
Orijinalden alıntı: Eng.
tespitler yerinde
ama işin sırrına varmışken dizelden vazgeçmişsiniz :)
kullanım tarzınıza uymadı muhtemelen
Alıntıları Göster
-
"Şu anda akıllılık ettiğimi düşünüp atmosferik benzinli cvt kullanıyorum. Herkese tavsiye ederim." sözünden sonra okumayı bıraktım. Siz de bırakın herkese tavsiye ederim. -
Aracım 2016 Dacia Duster 1.5 dci K9K kodlu 110 beygir Renault motoruna sahip Euro 5 DPF li.
Dün itibarıyla yetkili serviste 140.000 bakımını yaptırdım.
Sürüş stilim sizinkine yakın. Aracın titremeden sesi değişmeden ve vites uyarı ışığı yakmadan gidebildiği en düşük devirde ki bu genelde düz yolda 1500, hafif belli belirsiz inişlerde 1350-1400, rampada dikliğine göre 1750-2200 civarı. Acil ekstrem durumlar , arazi dışında 2200 deviri pek geçmem. Hız otobanda bile eğer iniş aşağı değilse 90 ı geçmez.
Ancak benim şehir içi kullanimim az , toplamda %20 civarı. Genellikle ortalaması tek gidiş 50 km civarı yolculuklar.
Bu araclarda DPF rejenerasyon uyarısı yok. Ben hiç rölantide devir yükseltme de hissetmedim.
Araç garanti dışı olmasına rağmen sadece yetkili servis bakımlı. Mutlaka sadece genel anlamda DPF uyumlu degil Renaultun onerdigi ölçüleri sağlayan RN 0720 Yağ ve orjinal filtreler kullanırım.
Yakıtı sadece BP nin sahiplerini de bildiğim istasyonlarından alırım, aracı iş gereği ayda en az 4000 km kullandığımdan uyarı ışığı yakmadan mutlaka mazot alır her seferinde de doldururum.
Her bakımda DPF dolulugu ölçülür. DPF ile ilgili çok sorun yaşayanların mesajları sebebiyle daha sorun başlamadan temizlik yaptırmak ya da gerekirse sürüş alışkanlığını değiştirmek vs... önlem amaçlı bu kontrolü yaptırıyorum. Renault icin servisin dedigine gore 40 g dolulukta arac performanstan düşer, 60 da ariza isigi yakar. Benim son bakımda cikan deger 5,4. Bu sonuca göre düşük devir ile DPF en azından benim araç ve koşullarım için direk bağlantılı değil. Tabi düşük devirden kastım titremeden ses değişmeden vites düşme ikazı olmadan gidebildiği düşük devir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 14 Şubat 2020; 7:38:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
2012 astra h 1.3 dizel e4 dpf yok
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
DPF sorunu yaşamak istemiyorsanız EURO 5 ve üstü motor standardına sahip araç almayınız.
Ya da benzinli araç alınız. -
jetta yı bakıma götürdüm araç 1 yıldır bizde 4 aydır yatıyor satılacağı için.İlk sahibinden aldık oda bakımlarını aksatmadan yaptırmış bende tüv öncesi eksik filan varmı diye bir baktırdım dpf 44 olmuş temizlenmesi lazım dedi 70 olursa tıkanır değişmesi masraflı dedi , bende 150 tl verdim 30 dk devirli araç olduğu yerde çalıştı ve temizledi.Zor bir yanı yok aslında kendinizde 30 dk bir yolda 20-30 tl lik mazot yakarak temizleyebilirsiniz.Ben genelde benzinli araç kullandığım için ilk defa böyle bir şey yaptırdım , zor ve korkulacak bir yanı yok bence. -
Sırf dpf si dolmasın diye sıfor aracını alıp dpf yi söküp sadece muayene zamanı takan insanlar tanıyorum. Bu insanlar yazılımcı, aracın beygirini uçuran, otoban farecileri kişiler değil. Aracı düşük devir kullandığı için dpf si sürekli tıkanmış ve lanet etmiş insanlar.
Hayat garip.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşım senin ya kafan çalışmıyor ya da ciddi anlamda psikoloji rahatsizsin
14 yolda 80 bin km yapmissin .Ne dizeli ?
Al bir benzinli turbo araç bak keyfine.Akari yok kokari yok .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba @ozmusti öncelikli yukarıdaki yorum ve değerlendirmenizi çok beğendim. Size sorunumu iletmek ve danışmak istiyorum.
2015 model 1,4 dizel Citroen C3 aracımın yaklaşık 6 ay önce kan torbasına benzer partikül temizleyici torbasını değiştirdim. Yaklaşık 4 ay sonra da egzosdan her zaman olmamak kaydıyla beyaz duman atma sorunu başladı, ekranda da 'partikül tıkanma riski' uyarısı verdi. Sanayiye gittiğimde jenerasyon işlemi gerektiğini söyledi ustam. Tabi yaptırdım fakat sorun yine devam etti; geçenlerde sistemsel olduğunu tekrar farklı bir cihaza bağlanmasıını önerdi; onu da yaptıdım ama yine devam yine devam :(:(
kısacası; sizin de yukarıda belirttiğiniz 'araç kendiliğinden jenerasyon yapabilir' mantıklı geldi bana da ama aracın aylardır devam ''fazla yakıt tüketimi'' de mevcut. Tecrübelerinize dayanarak bu konu hakkında neler paylaşabilirsiniz.
saygılarımla..
-
Hala aktifmisiniz bilmiyorum alıntılayım dedim.
Tek bi sorum var ve bende dizel kullanıcısıyım.
Dpf madem şehir içinde düşük devirlerde kullanmaktan ve kısa mesafeden dolayı tıkanıyorda, neden otobanda yüksek devirlerde ve yüksek hızlarda temizlik sağlamıyor? Burda bi tezatlık yok mu? Şehir içinde egzoz ısınamadığı için kurum birikiyor ama yüksek devir ve yüksek sürat = yüksek egzoz gazı demek değil mi? Dpfdeki kurumlarıda yakmak için yüksek ısıdan başka bir şeye ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum çünkü.
Son zamanlarda çünkü bu çok yayılmaya başladı "boşuna 3000 devirde tutuyosunuz boşuna basıyosunuz" diye
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X