Şimdi Ara

DPF İLE SORUN YAŞATMAYACAK MARKALAR? ARACIMI YENİLEYEMİYORUM :( (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
6.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Takip 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Euro 5 1.3 Multijet Fiorino Stop&Start lazım sana hocam. Fiorino'da Stop&Start sistemi standart olduğu için ışıklarda kontak kapatmana gerek kalmıyor. Araba onu da arka planda kendi halinde hallediyor.

    2017 modeli ile 3 senedir günlük 8+8 km yol yapıyorum. 22 bine anca geldi şehir içinde kullandığım için. 3 senedir DPF ışığını hiç görmedim, arka planda da kendi kendine temizlik yapıyorsa hiç hissetmedim.

    Diğer aracım benzinli. Benzinli motorun derdinden bıktığım için kapıda dizel makineyi hazırda bekletiyorum. Uzun yola yada keyfi çıktığım yola benzinliyi kullanıyorum ama markete çarşıya pazara merkeze işe güce kısa mesafede multijeti kullanıyorum.

    1.3 Multijet Fiorino Fiat'ın yetkili servis menüsü en ucuz olan modelidir. 10 bin bakımları 350 TL, 20 bin bakımları 700 TL.

    3 yılda 1 kere uzun yola kullandım onda da 1400 km filan yaptım. KM'nin neredeyse tamamı kısa mesafe + şehir içi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yagızalp

    Adama kufur mu ediyosun sen kardesim? Ekranda 8 litre tuketimi gorunce eli ayagi bosalip sarampole yuvarlanir bu Allah muhafaza.

    Mazota 3 kurus indirim gorunce bidonlarla stok yapan adam. Kirmizi isigi gorunce bilmem ne falan.

    ne diyim senle ayni evde yasayanlara bol sabirlar dilerim.

    Kisin nasi isiniyosunuz evde mesela kombiyi asla acmazsin sen, sicak nefesi ziyan olmasin diye posete doldurup o posetleri sicak hava torbasi niyetine vucuduna degdirdiyosun gibi bir cikarim yaptim yazindan.
    Optimizasyon, sadece sistem yönetimime değil hayatıma da entegredir.

    Hayatıma intikal edenlerin sabrını tükettirmem. Sabrın da kıymetini bildikleri işte o an benden kaçamadıklarından durumun tadını çıkarırlar.

    Ölümü gösterip sıtmaya razı ederim

    Kaynakların sürdürülebilirliğini ciddiye alıp risksiz yaşamaya özen gösteriyorum.




  • Bir kaç sene içinde dizele binmek Avrupada olduğu gibi çok daha pahalıya mal olacak. Yeni Ötv zammı da buna işaret zaten. Para derken dizelleri elden çıkarın. Bir gecede yeni bir C. B. kararnamesi ile elinizde patlayabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu dpf olayı abartılıyor.%90 kullanıcı hatası kaynaklıdır.Kalan kısım ise hatalı üründür.
    Bende yaklaşık 3 senedir mokka x kullanıcısıyım.Dpf denen olayı anlamak lazım yoksa sorun yaşarsınız.
    Günlük bende kısa mesafelerde kullanıyorum.Henüz sorun yaşamadım.Arabam 23 bin km de sadece yaz aylarında uzun yol görür.Km dende anlaşılacağı üzere kışın oldukça az ve kısa mesafelerde kullanıyorum.
    Olay şu;Dpf kendini temizlemeye başladığında anlayacaksın ve asla motoru stop ettirmeyeceksin.
    Aynı marka hatta aynı istasyondan yakıt alacaksın.
    Servis te bakım yaptırıp her bakımda motor içini ve depoyu temizleyici katkı maddelerini kullanacaksın.
    Sorunda yaşamayacaksın bu kadar basittir.He zamanla dolar ise onunda kolayı var söktürüp temizleteceksin ve devam edeceksin.
  • lacinalper L kullanıcısına yanıt
    Hyundai i20 aracım kaliteli yakıt ve kaliteli havayla( 10bin kmde filtre değişimi) sağlıklı yanma olacağından problem olmaz. Herkesin bildiği ayda 1 defa 3000 devir bantlarında sürerseniz hiçbir markayla sorun yaşamazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15 yıldır genellikle şehiriçi ortalama 25 km hızla 4-5 litre/100 km tüketen aracımızdan yana şikayetimiz yok.

    bu şartlarda kullanırsanız dpf'li olan her araç tıkanacaktır zaten.
    sene bazında çok km yapmadığınızı göz önünde bulundurarak. 1,2 benzin&lpgli bir araca geçin derim.

    neden 1.2 lpli dersen. bu araç her türlü şehir içi işinizi görecektir ve bakım olsun vergi olsun, yakıt olsun sizi kasmayacaktır.

    mantıklı düşünüyorsanız böyle düşünün derim. diğer türlü hem dizel isteyip hemde dpf tıkanmasın derseniz idea ile yola devam edin kafanız rahat olsun.
  • Garajda bidonla kampanyalı mazot stoklamak ?

    Yorumlarınızdan da anladığım, şu edindiğiniz sürüş alışkanlıklarıyla siz DPF li bir araç kullanamazsınız...

    Yıllık 5 - 6 bin km için DPF siz dizel aramak yerine modelli benzinli bir araç çok daha isabetli olur düşüncesindeyim... (Yeni her zaman yenidir) Zaten doğru düzgün kullanmıyorsunuz bile aracı...

    Yok ben DPF siz bakıyorum derseniz, Sizi kriterlerinizle baş başa bırakıyorum... İşiniz zor...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sahibinden.com
    Volkswagen / Jetta / 1.2 TSI / Comfortline / DÜŞÜK KM JETTA ARAÇ ÖZEL PLAKALIDIR sahibinden.comda - 785749065
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-dusuk-km-jetta-arac-ozel-plakalidir-785749065/detay


    dpf'siz araç :) ( ilan örnektir, şahısla bağım yoktur )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 31 Ocak 2020; 12:11:20 >




  • volkan3156 kullanıcısına yanıt
    Bir dizele gücü yetmeyip karalayan daha..nereye bitiyor dizel o kadar kolay mı. O zaman kamyon otobüs hepsi kaldırılsın. Gec bunları. Senin dedigini ancak 5milyonluk norvec isvec yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • road warrior kullanıcısına yanıt
    Önceki mesajlarımı oku istersen. Bundan önceki üç arabam dizeldi. Karşındakinin maddi gücünü bilip bilmeden konuşma rezil olursun. Biz dizelin devri bitti diyoruz adam paran yetmiyor diye böyle konuşuyorsun diyor. Aynı salaklık iphone fanlarında da var. Evet E class turbo benzinliye binecek kadar fakirim. Dizeli de o sebeple b. kluyorum. Sen bu kafayla devam et. Herkes ticarette ve hayatta başarılı olacak diye bir zaruret yok. Herkes kazanamaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • volkan3156 kullanıcısına yanıt
    Yaw he he hala dizel bitecek diyor. Iyi tamam bitsin hemen küresel ısınmada son bulmuş olur bari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin ilacınız elektrikli araçlar... Ama şu an yaygın değil, benim önerim hibrit araç kullanmanızdan yana olacak... Benzin-hibritli araçlar şuan yaktığınız kadar hatta daha az yakacaktır... Diğer bir seçenek de 1.0 veya altı turbo motorlu benzinli araçlar...
  • Senkei kullanıcısına yanıt
    Dpf'siz araç bulamadığım için mi konu açmış gibi görünüyorum?

    Dpf'ye dair tecrübeniz varsa, görüş ve önerilerinize açığım.
  • Zeytinbey Z kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi, tam elektrikli araçlar ilgi alanımdadır. Fluence ZE için alınan akü kirası bitince 2.elde 40000₺ civarındayken araştırmaya başlamıştım. 150 km menzil, şarj yeri ve akü ömrü vazgeçirdi. Piyasası yavaşça tırmanıp 80K'yı aştı.

    En azından Fluence'nin 10 yıl akü garantisi teselliydi. Ancak; diğer alternatifim BMW i3'ün böyle bir akü cazibesi de yok. Dolayısıyla; Türkiye'de plug-in'le uzun süre işim olmaz.

    Hibrit, akü ömrü ve tüketimiyle diğer elediğim seçenekti. Honda civic ve prius, uygun hibritler olarak cezbediyordu.

    Hibrit ve lpg/benzinle, benim ₺ bazında yakıt maliyetime erişmek mümkün değildir. Acil bir durum olmadıkça toplu taşıma araçlarından daha ucuza seyahat edebildiğim sürece otomobil kullanırım.

    Peki, iyi güzel yazmışsınız da sadede gelelim: dpf'ye dair tecrübeniz olduğundan bu konuya girmiş olmalısınız. Siz ne dersiniz, dpfyi tıkamamak için ne yapmalı ve ne tür motor seçmeli?




  • 1.5 Hybrid Yaris bakabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanNoyan4134

    1.5 Hybrid Yaris bakabilirsiniz.
    Bunu diyecektim.

    Ayrıca Allah kurtarsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Sorun çıkaracak DPF yoktur, sorun çıkaracak servis ve kullanıcı vardır."

    BilinçSpor Genel Başkanı.

    Onu yap bunu yap demek yersiz. Lakin doğru yağ ve yakıt olmadığı zaman ne yaparsan yap bozarsin.

    1.Çeyrek depo'nun altına inme. Hatta dpf olsun olmasin dizel yakıt hep Full depo durmasinda fayda var. Yoğuşma nedeniyle. İyi marka ve Katkili olmasi onemli.

    2. Akaryakıt istasyonlarıni şahıs değil, akaryakit markalarinin kendi işletmesinde olduğu istasyonlardan alinmasi. "Shell petrol A.s." , "BP petrolleri A.s" , "total oil Türkiye " fiş üzerinde akaryakit markasinin ismi...

    3. Hava Filtresinin ve bakimlarinin her daim temiz ve orijinal olmasi. (Filtre kirli ise daha fazla yakit tüketilir, egzoz emisyonu artar, dpf doluluk oranı artar)

    4. Bakımlarda doğru yağ kullanılması. Hata ya da suistimal ile Benzinli yağı bakimlarda "birşey olmaz" denilerek konulabilir. Yakıt ile oluşan kullenme dpf'de yanabilir ama yağ nedeniyle olusan daha zor temizlenir

    Servisler Yağ markaları ile "yağ anlaşması" yaparlar. Bu yağ anlaşması gereği 205LT varil ile yağlar serviste kullanilir. (Bazi servislerde bu varil gün aşırı değişir)Mobil 3000XE alir servis ve kullanır ama Mobil1 daha üst bir markadir. Bunu kullanmazlar, çünkü ne kadar iyi yağ o kadar az aşınma ve problem demektir.
    Bu problemler zaman icerisinde cikar ve motor ve dpf omrunu kisaltir. Ornek 200.000km yerine 100.000 ya da 50.000km gider. Kullanıcı bilinçli bir şekilde kitapçıkta motoruna uygun gereksinimleri karşılayan kendi yağını seçerek servise götürmeli ve konulmasini sağlamalıdır. Garanti yalanlarina vs uymayin, bu tehditler yersiz ve boştur. Ağırlığınızı koyun.
    Doğru yağ seviyesi Bir araç 4.73LT yağ aliyorsa tam o kadar (4.50-4.75 arasi) konulmalidir. İdeal seviye min-max'in tam ortasidir. Aşırı yağ ventilasyon deliklerinden yağ buhari olarak tahliye edilerek direk egzoz sistemine girer.

    5- Aşırı performans kullanimlarindan kaçınılmalı. Çok fazla manuel mudehale ile "30dk durmadan 3500-4000devirde git" gibi kara düzen bilgiden kaçınılmalıdır. Motor gerek gördüğünde kendini rejenerasyona sokar. Günümüz araçlarında bunun için gerekli yazilim ve sensorler mevcuttur. Kullanim kitapçığında yazan bilgilerin ışığında araç kullanimina dikkat edilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 1 Şubat 2020; 7:55:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.