Şimdi Ara

Ford focus powershift arızası ile yine karşı karşıyayım bıktım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
2
Favori
13.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2015 model yine titreme yapmaya başladı benzinli bu arada 1 den 2 geçerken hafif bir titreme gaza asılında patiyle kalkar gibi titreme 2 kere değişti bugün garantiye verdim yine değişecek galiba neden ford kuru kavrama kullanmış anlamak imkansız. 3 defa değişince mahkemeye verebiliyormuşum olmadı öyle yapacam artık. İkame olarak yeni kasa focus verdiler 8 ileri otomatik dizel efsane olmuş bu arada..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaNeRR -- 5 Nisan 2019; 11:30:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ama hocam öyle deme tork konvertörlü çok yavaşşşşşş, CVT de scooter şanzımanı gibi.......

    Bunlar hep otomobil gazetecilerinin suçu, test ederken böyle ifadeler devamlı gündemde.
    Ama baksan gerçek hayatta kendi kullandıkları araçlar ya manuel ya tork konvertörlü / CVT.

    Test esnasında cift kavrama ister tabi... Ona ne bozulsa kim takar, masrafını kim düşünür. O anki zevke bakarak anlatıyor adam.
    Dsg, edc ps adina ne diyorsaniz birak 20 yili 10 sene sorun cikarmasa zaten halen otomotiv ureticileri cift kavramadan devam ediyor olurdu.

    Onlarda yıldılar sikayetlerden, arizalardan, yeni nesil cift kavrama kullanan kim kaldi?

    Vw bile yeni jetta da tam otomatige geçti. Buyuk ihtimal yeni vaglarda da tam otomatik kullanilacak.

    Cift kavrama devri bitti tekrar olmasi gerektigi gibi tam otomatikler geri dondu.

    Hayirli gunler
    Çift kavrama sarf malzeme ve eninde sonunda değişecektir. 15 binde değiştiren de var, fabrikadan çıkar çıkmaz değiştiren de...
    Sadece kullanım süresi uzar ama eninde sonunda patlar.

    Tork konvertörlü ve CVT ise muhtemelen araç ömründen uzun olacaktır herhangi bir üretim hatası yoksa.

    Ford da PowerShift'i terk etti Yeni Focus'ta.

    ABD ise Yeni Jetta 1.5 TSI 150 PS 8 ileri Tork konvertörle çıktı.

    Ben RS kullanıcısı olduğum için bana süpürge gibi gelmiyor. Zaten 7 ileri atanmış oran var, kulakçık da var ve vites sanal olduğu içn hiçbir çift kavramanın düşüremeyeceği hızda vites düşümleri var. Atmosferik motordaki CVT ise performans odaklı değil, onu konfor olarak kullanmak lazım.
    Çift kavramalardaki tek sorun kavramanın değişmesi olsa ve sizin dediğiniz gibi 120 bin km'de 2500 lira ile halledilebiliyor olsa kimsenin buna itiraz edeceğini zannetmiyorum. Ancak mekatronik arızaları, vites titremeleri, bir anda yolda kalma riski gibi bir çok nedenden dolayı güven vermeyen bir sistem olarak tarihe geçecektir.

    Çift kavrama şanzımanların spor otomobiller dışında hiçbir mantığı olduğunu düşünmüyorum. Konfor desen konforlu değil, sorunsuz desen sorunsuz değil, ucuz desen ucuz değil, performanslı desen kullandığın motor zaten 90-130 hp, 100 km'de çok kademeli bir tork konvertörlü şanzımandan ya da CVT şanzımandan 0.2 litre az yakacak diye bunca dezavantajına katlanılmasına gerek yok.

    CVT'deki şanzıman sıvısı değişimi de tabi ki önemli bir maliyet ama en azından insanlar araçlarına korkarak binmiyor ya da trafikte şanzıman bozulmasın diye manuel kullan, tam gaz kalkış yap, ani fren sık gibi türlü türlü yöntemler geliştirmeye kalkmıyorlar.
    Onu diyenler ayrı alem zaten çift kavrama olup ömürlük denebilecek olanlar yağlı kavrama olanlar ki onlarda da bir ömür var.

    Kuru kavramada ömür kısa. Focusta bu kadar sık değişmesi powershiftin kalitesizliği. Bizde 2012 model Octavia dizel otomatik var. 120 binde ilk defa kavraması değişti. Kavrama ücreti işçilik ile beraber 2500 lira.

    Honda’nın cvt için 2 yılda bir aldığı 680 lira şanzıman yağı ücretini düşününce fazla gelmiyor 😁
    Ben de CVT'yi 50 defa tercih ederim üstat.
    Seçiminize saygı duyuyorum. DSG ilk kavrama, kalkış konusunda rezalet ötesi bir şanzıman.
    Gaza mı bastın, heh tamam, hazırlanıyorum, hadi bismillah deyip ancak kalkan bir şanzıman tipi de asla bana göre değildir.

    Tüketim litresi umurumda olsa benzinli araca binmezdim.

    Kaldı ki Civic 1.5 turbo motor Atkinson çevrimi ile çalışan motorlardandır.
    İstediğiniz zaman tüketim, istediğiniz zaman performans sunar.
  • Powershıt. Ford en azından cıft kavramadan kurtuldu gec de olsa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 model araç 3.kez şanzıman için servise mi gitti?

    Ya mahkeme yada değişimden sonra satış hocam başka çaresi yok...

    Benzinli powershiftler için sorunlu diyorlardı da bu kadarı ilginç. Gerçi volvoların da başına bela olmuştu bu şanzıman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    2015 model araç 3.kez şanzıman için servise mi gitti?

    Ya mahkeme yada değişimden sonra satış hocam başka çaresi yok...

    Benzinli powershiftler için sorunlu diyorlardı da bu kadarı ilginç. Gerçi volvoların da başına bela olmuştu bu şanzıman
    farklı powershift var ecoboost ve tdci araçlarda b
    benzinlilerde kuru dizelde yağlı tip dizeller nispeten daha sorunsuz genelde şikayet benzinlilerden geliyor
  • Yapcak bişey yok benzinli powershit in kronik sorunlu olduğunu cümle alem biliyo garantiden değiştirip satmalı garanti bitince takribi 8-10 kağıt masraf açar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemelen garanti bitmeden satmak en iyisi olacak gibi adam akıllı hiçte binmedim araca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çift kavrama sizi servisle ya da sanayii esnafı ile kanka dost eş akraba yapar yapabildiğiniz kadar uzak durun bence
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sıfır araç
    10 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Zamanında çift kavrama almayın çok sorunlu dediğimizde, çift kavrama şanzımanlar çok teknolojik siz kıskanıyorsunuz, ne arızası düzgün kullanınca ömürlük filan diyorlardı. Hey gidi günler hey zaman hızlı geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun, benim 5 PowerShift aracım oldu (3 Ford 2 Volvo) hiçbirinde en ufak titreme sorunu yaşamadım.

    Karalama kampanyası olmadığını teyit için, kişisel bilgilerinizi gizleyip evrakları göstermenizi öneririm.
  • ne varsa eskide var. 91 model aracımın şanzıman keçesinden yağ akıyor 3 yıldır. ara sıra yağ koyuyorum. 7 aydır yağ koymadım. hala gidiyor. az ses yapmaya başladı. yağ ekleyip devam.



    dünya para verip şanzıman yüzünden 3 kere yolda kalsam kafayı yerim heralde. geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0FD1540C7 -- 2 Nisan 2019; 9:45:17 >
  • 2017 focus 1.5 tdci powershift sorunsuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Zamanında çift kavrama almayın çok sorunlu dediğimizde, çift kavrama şanzımanlar çok teknolojik siz kıskanıyorsunuz, ne arızası düzgün kullanınca ömürlük filan diyorlardı. Hey gidi günler hey zaman hızlı geçiyor.
    Ama hocam öyle deme tork konvertörlü çok yavaşşşşşş, CVT de scooter şanzımanı gibi.......

    Bunlar hep otomobil gazetecilerinin suçu, test ederken böyle ifadeler devamlı gündemde.
    Ama baksan gerçek hayatta kendi kullandıkları araçlar ya manuel ya tork konvertörlü / CVT.

    Test esnasında cift kavrama ister tabi... Ona ne bozulsa kim takar, masrafını kim düşünür. O anki zevke bakarak anlatıyor adam.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Onu diyenler ayrı alem zaten çift kavrama olup ömürlük denebilecek olanlar yağlı kavrama olanlar ki onlarda da bir ömür var.

    Kuru kavramada ömür kısa. Focusta bu kadar sık değişmesi powershiftin kalitesizliği. Bizde 2012 model Octavia dizel otomatik var. 120 binde ilk defa kavraması değişti. Kavrama ücreti işçilik ile beraber 2500 lira.

    Honda’nın cvt için 2 yılda bir aldığı 680 lira şanzıman yağı ücretini düşününce fazla gelmiyor 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Hiç bir çift kavrama sorunsuz değildir.
    Eninde sonunda o titremeyi hissedersiniz :)
  • Geçmiş olsun, çift kavrama resmen kumar. 0.5-1lt cok yaksın ama tam otomatik olsun dedim kafam rahat. Darısı size.
  • Ford, yeni Focus'ta niye tam otomatik tercih etti diye sorunca olay netleşmeye başlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fordun 2016 ve üzeri olması lazım yağlı olan kavraması powershift diğer birçok aracın debriyajından daha iyi ve sorunu çok daha az.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 2 Nisan 2019; 12:26:55 >
  • Hunharca Eleştiri H kullanıcısına yanıt
    Kime neye gönderiyorum pardon ? Karalamayla ne işim olur durum Ortada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passenger

    Ama hocam öyle deme tork konvertörlü çok yavaşşşşşş, CVT de scooter şanzımanı gibi.......

    Bunlar hep otomobil gazetecilerinin suçu, test ederken böyle ifadeler devamlı gündemde.
    Ama baksan gerçek hayatta kendi kullandıkları araçlar ya manuel ya tork konvertörlü / CVT.

    Test esnasında cift kavrama ister tabi... Ona ne bozulsa kim takar, masrafını kim düşünür. O anki zevke bakarak anlatıyor adam.

    Alıntıları Göster
    Türkiye'deki otomobil gazetecileri ve test videosu çeken arkadaşların hiçbirisi tarafsız yorum yapmıyor ki. Test aracı veren, tanıtımlara davet eden, hatta kendilerine ücret ödeyen firmalar ile aralarının bozulmaması ve yeniden test aracı alabilmek için her aracı gerçekte olduğundan fazla övüyorlar.

    Sadece şanzıman değil yalıtım, malzeme kalitesi, yol tutuş gibi parametrelerde de benzer şekilde abartılı veya hatalı birçok ifadeye denk geldim. Bir arabanın zayıf yönünü kapatmak için fazla övünce inandırıcı olsun diye başka bir yerden de kötüleme ihtiyacı hissediyorlar. Ancak kötüledikleri kısım arabanın güçlü yanı olabiliyor. Sonuçta aracın kötü yanlarını övüp, iyi yanlarını yerdikleri saçma sapan incelemeler ortaya çıkıyor. Kullandığım veya test ettiğim araçların test videosunu izleyince yok artık bu kadar da olamaz dediğim çok olmuştur. Bu ve benzeri bir çok saçmalık nedeniyle test videolarını izlemiyorum.

    Ancak bir çok kişi bu videoları izliyor daha kötüsü bunları ciddiye alıp düşündüğü araçları hiç test sürüşü vs. yapmadan eliyor ya da gidip satın alıyor. Tercihlerini bu videolara göre yapanlarda en doğru en iyi tercihi yaptığını düşünerek forumlarda kör dövüşü yapmaya başlıyor.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.