< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaNeRR -- 5 Nisan 2019; 11:30:59 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaNeRR -- 5 Nisan 2019; 11:30:59 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ama hocam öyle deme tork konvertörlü çok yavaşşşşşş, CVT de scooter şanzımanı gibi.......
Bunlar hep otomobil gazetecilerinin suçu, test ederken böyle ifadeler devamlı gündemde. Ama baksan gerçek hayatta kendi kullandıkları araçlar ya manuel ya tork konvertörlü / CVT. Test esnasında cift kavrama ister tabi... Ona ne bozulsa kim takar, masrafını kim düşünür. O anki zevke bakarak anlatıyor adam. |
Zamanında çift kavrama almayın çok sorunlu dediğimizde, çift kavrama şanzımanlar çok teknolojik siz kıskanıyorsunuz, ne arızası düzgün kullanınca ömürlük filan diyorlardı. Hey gidi günler hey zaman hızlı geçiyor.
|
Dsg, edc ps adina ne diyorsaniz birak 20 yili 10 sene sorun cikarmasa zaten halen otomotiv ureticileri cift kavramadan devam ediyor olurdu.
Onlarda yıldılar sikayetlerden, arizalardan, yeni nesil cift kavrama kullanan kim kaldi? Vw bile yeni jetta da tam otomatige geçti. Buyuk ihtimal yeni vaglarda da tam otomatik kullanilacak. Cift kavrama devri bitti tekrar olmasi gerektigi gibi tam otomatikler geri dondu. Hayirli gunler |
2015 model araç 3.kez şanzıman için servise mi gitti?
Ya mahkeme yada değişimden sonra satış hocam başka çaresi yok... Benzinli powershiftler için sorunlu diyorlardı da bu kadarı ilginç. Gerçi volvoların da başına bela olmuştu bu şanzıman |
Çift kavrama sarf malzeme ve eninde sonunda değişecektir. 15 binde değiştiren de var, fabrikadan çıkar çıkmaz değiştiren de...
Sadece kullanım süresi uzar ama eninde sonunda patlar. Tork konvertörlü ve CVT ise muhtemelen araç ömründen uzun olacaktır herhangi bir üretim hatası yoksa. Ford da PowerShift'i terk etti Yeni Focus'ta. ABD ise Yeni Jetta 1.5 TSI 150 PS 8 ileri Tork konvertörle çıktı. Ben RS kullanıcısı olduğum için bana süpürge gibi gelmiyor. Zaten 7 ileri atanmış oran var, kulakçık da var ve vites sanal olduğu içn hiçbir çift kavramanın düşüremeyeceği hızda vites düşümleri var. Atmosferik motordaki CVT ise performans odaklı değil, onu konfor olarak kullanmak lazım. |
Çift kavramalardaki tek sorun kavramanın değişmesi olsa ve sizin dediğiniz gibi 120 bin km'de 2500 lira ile halledilebiliyor olsa kimsenin buna itiraz edeceğini zannetmiyorum. Ancak mekatronik arızaları, vites titremeleri, bir anda yolda kalma riski gibi bir çok nedenden dolayı güven vermeyen bir sistem olarak tarihe geçecektir.
Çift kavrama şanzımanların spor otomobiller dışında hiçbir mantığı olduğunu düşünmüyorum. Konfor desen konforlu değil, sorunsuz desen sorunsuz değil, ucuz desen ucuz değil, performanslı desen kullandığın motor zaten 90-130 hp, 100 km'de çok kademeli bir tork konvertörlü şanzımandan ya da CVT şanzımandan 0.2 litre az yakacak diye bunca dezavantajına katlanılmasına gerek yok. CVT'deki şanzıman sıvısı değişimi de tabi ki önemli bir maliyet ama en azından insanlar araçlarına korkarak binmiyor ya da trafikte şanzıman bozulmasın diye manuel kullan, tam gaz kalkış yap, ani fren sık gibi türlü türlü yöntemler geliştirmeye kalkmıyorlar. |
Kime neye gönderiyorum pardon ? Karalamayla ne işim olur durum Ortada.
|
Onu diyenler ayrı alem zaten çift kavrama olup ömürlük denebilecek olanlar yağlı kavrama olanlar ki onlarda da bir ömür var.
Kuru kavramada ömür kısa. Focusta bu kadar sık değişmesi powershiftin kalitesizliği. Bizde 2012 model Octavia dizel otomatik var. 120 binde ilk defa kavraması değişti. Kavrama ücreti işçilik ile beraber 2500 lira. Honda’nın cvt için 2 yılda bir aldığı 680 lira şanzıman yağı ücretini düşününce fazla gelmiyor 😁 |
Ben de CVT'yi 50 defa tercih ederim üstat.
Seçiminize saygı duyuyorum. DSG ilk kavrama, kalkış konusunda rezalet ötesi bir şanzıman. Gaza mı bastın, heh tamam, hazırlanıyorum, hadi bismillah deyip ancak kalkan bir şanzıman tipi de asla bana göre değildir. Tüketim litresi umurumda olsa benzinli araca binmezdim. Kaldı ki Civic 1.5 turbo motor Atkinson çevrimi ile çalışan motorlardandır. İstediğiniz zaman tüketim, istediğiniz zaman performans sunar. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0FD1540C7 -- 2 Nisan 2019; 9:45:17 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 2 Nisan 2019; 12:26:55 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|