Şimdi Ara

Fiat Egea 1.6 Multijet Anlam Veremediğim Problem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba. Başlıkta belirtilen araca sahibim. Geçtiğimiz yaz gaza yüklendiğim bir anda aracın devrinin 1900 lerden 3000 e direkt fırladığı ve çekişin ise kademeli şekilde yükseldiği bir durum yaşamıştım ve bunu motorun torkunun yüksek olmasıyla ilişkilendirip lastiklerin yere tutunamamasına yormuştum.


    Bugün normal giderken 6.viteste 1900 lü devirlerde gaza sert şekilde yüklendim ve devir direkt 3000 e fırladı fakat araba sesindende anlaşılarak normal şekilde kademeli olarak devirlenmeye devam etti, devir olarak motorda göstergedeki 3000 li devirleri yakaladığı zaman göstergede motor ile senkronize oldu ve devir göstergeside yükselişe sağlıklı şekilde devam etti. 6.vites gibi yüksek bir vitestede bu ani devir fırlaması olayını yapması üzerine lastiklerin yere tutunamaması ihtimalini direkt eledim ve aslında baskı-balatam sağlıklı olmasına rağmen baskı-balatanın bitmiş olduğu zamanda bu belirtiyi gösterdiğini bildiğim için baskı-balata işaret veriyor heralde diye yorumladım.


    Sonrasında aracı stop edip çalıştırdığımda arıza lambası yaktı, cihaza bağladığımızda "giriş map sensörü arızası" verdi araç. Bundan 3 ay önce kızdırma bujisinden dolayıda arıza lambası yakmıştı aracım ve kızdırma bujisi içim cihaza bağladığımızda bu map sensörü arızası o zamanda kayıtlarda görünüyordu, silmiştik ve 3 aydır bir problem yoktu. Bu map sensörü arızasını bugünde yine sildik ve yola çıkıp düşük devirde gaza aniden yüklenerek birkaç kez denedik fakat devir ile alakalı olayı yinelemedi araç. Ustam map sensöründen dolayı motor kendini korumaya almıştır devir meselesini ondan yapar şeklinde bir açıklama yaptı ve motora yakıt katkısı atalım, muhtemel parçanın üzeri kurum bağlamıştır temizlenirse geçer diyede ekledi.


    Bu şekilde belirti veren bir arıza yaşayan oldu mu hiç? Map sensörü arızası baskı-balata bitmişcesine böyle bir belirti ile kendini gösterir mi? Araç 17 model km ise 65000 de, bakımlarıda zamanında yapılan bir araç.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HanDar05 -- 12 Aralık 2023; 1:11:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 123bin km’deyim benim de başıma geliyor. Devir 3000e geliyor araç arkadan hızlanıyor. Baskı balata dediler. Map sensörünü bilmiyorum bende uyarı vermedi. Baskı balatayı henüz değiştirmedim. Titreşim yapmıyor kalkışlarda. O yüzden gittiği kadar gideceğim. Çözemedim yani.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Map sensörü ile aracın baskısının kaçırmasının ne alakası var? Devir artıp araç sonradan hızlanıyorsa debriyaj balatası sıyırıyor demektir. Başka bir açıklaması yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Fiat Egea debriyajı hidrolik bir sisteme sahip, baskı balata ömrünü anlamıyorsun. Bahsettiğin sorun baskı balata sorunu gibi göründü.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Hocam haklısınız alakası yok teknik olarak fakat map sensörü ile ilgili arızayı silince sorun ortadan kalktı buna anlam veremiyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt

    Hocam baskı balata benimde gayet sağlıklı gibi geliyor bana, ustada bindi denedi el freni çekip 4.viteste kalkış denedi koku yaptı ve bunun üzerine orta ayarda dedi ama bana gayet sağlıklı geliyor. Şu sebeple sağlıklı diyorum kalkışta titreme yok, yokuşta vs en ufak zorlanma yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lego95 kullanıcısına yanıt

    Bu konuda bilgim yok fakat oynar volantlı bir sisteme sahip olduğunu söylediler, debriyaj rulmanı+debriyaj seti+volant için orjinal parçalar ile 30.000 tl fiyat çıktı işçilik dahil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bahsettiğiniz arıza için baskı balata diyebilirim. Map sensörünü temizleyince devir yükselmesi düşmesi mantıksız geldi.

  • Soğuk ve sıcak baskı farkından tekrarlamamış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.