Şimdi Ara

1.3 Multijet Egea,1.3 Multijet Linea'dan Neden Daha Seri?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
11.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar beyler

    İki araçtada herkezin bildiği gibi 95 Ps Son nesil 1248 cc Multijet var.Ama performans olarak arada epey fark var.Egea'nın 0-100 Km/s verisi 11,7 Sn Maks hız ise 183 Km/s Linea'nın 0-100 Km/S 13,8 Sn Maks hız 170 km/s Böyle olunca insan içinden muhtemelen ''Linea egea'dan 100-150 Kg daha ağır galibaa''diyor.Ama durum öylede değil tam tersi Egea 1205 Kg ile 1185 Kg'lık linea'dan 20 Kg daha ağır.

    Kısaca anlamak istediğim.Egea daha ağır olmasına ve aynı motora sahip olmasına rağmen neden daha performanslı?Veya performanslı lanse ediliyor?2 Aracıda deneyimleyen varsa düşüncelerini öğrenmek isteriz

    Bunlarda veriler :http://www.fiat.com.tr/modeller/sayfalar/YENILINEA/Teknik.aspx http://egea.fiat.com.tr/egea-teknik-bilgiler.pdf







  • Motorlar blok olarak ayni ama Linea daki Multijet 1,Egea daki Multijet 2

    Egeada maksimum tork 1500 devir,maksimum guc 3750 devirde

    Linea da maksimum tork 1750 devie,maksimum guc ise 4000 devirde devreye giriyor

    Yani guc ciktilari daha erken

    Tabi tek etken bu degil.

    Araclarda aerodinami de cok onemli bir unsur.

    Egea daha calisilmis bir arac oldugu icin bu olcut sayesinde de aradaki performans farkina etkisi vardir
  • Sürtünme kat sayısının önemi burada kendini belli ediyor.
  • Aerodinami, aerodinami, aerodinami...
  • Her sey beygir gücüyle bitmiyor. Egea çalışılmış argesi yapılmış bir araba. Linea puntonun uzaltilmis bir sekili gibi bir sey. Lineada ne aerodinamik var ne aktarma var hic bir sey yok. Bu yuzden araba gitmiyor. Kendi aracim punto 75 hp ve 95 lik lineadan iyi gidiyor.

    Motor gücü yuksek diye bir ara iyi gitmez. Motor gücü kadar aerodinamik aktarma başarısı motorun hp ve tork bandı cok onemli parametreler. BMW VW punto bravo gibi asıl FIATlar bu iste ciddi sekilde iyi markalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    Aerodinami, aerodinami, aerodinami...
    şanzıman farkı
  • Fiat egeaya cip yapmis cip

    Ha bu arada. Ciksa da alsak diyorduk. Yani ikinci elini Ama bu fiyatlarla cop.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 12 Ocak 2016; 22:32:19 >
  • Bu söyleyeceğim ütopik birsey ama aklıma başka düşünce gelmedi; egeada ilk 3 vites Oranları kısa tutulmuş araç 100km/s hıza çabuk çıkması için, Son viteslerde de yine lineadan uzun oranlar seçilmiş maksimum hızı yüksek olsun diye böylece 100 den 180 e çıkmak egea de daha fazla zaman alacaktır lineaya göre.

    Düzenleme: rüzgar sürtünmesini unutmuşum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi porsche911gt2 -- 12 Ocak 2016; 22:33:37 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Motorlar blok olarak ayni ama Linea daki Multijet 1,Egea daki Multijet 2

    Egeada maksimum tork 1500 devir,maksimum guc 3750 devirde

    Linea da maksimum tork 1750 devie,maksimum guc ise 4000 devirde devreye giriyor

    Yani guc ciktilari daha erken

    Tabi tek etken bu degil.

    Araclarda aerodinami de cok onemli bir unsur.

    Egea daha calisilmis bir arac oldugu icin bu olcut sayesinde de aradaki performans farkina etkisi vardir
  • Dumanlı egea görürsem yemin billah inanırırım
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Isin sakasi tabi de. Dedikleri gibi calisilmis bi araba. Lineaya bak arabada oranti bile yok. Dar uzun bisey iste. Ha calismislar da ne oldu? Hic. Kisisel kullanim icin beklenildigi kadar satmayacak bence.
  • Ezberleri bozmak için.
  • 1.6 Multijet Lounge Bence gerek motoru,gerek iyi denilebilecek motoru ile güzel ama Bi 5 kağıt kırmaları lazımdır
  • TahtalıKöyünMarangozu T kullanıcısına yanıt
    Senin 2.0 İsmi güzel olmayan arabayı Tokatlarmı ki?
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Gel 10 yapalim sunu
  • Yapalım yapmasına ağam da Bu namıssızlar Sümbül parasına yar etmezler
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Cok pahali fiyatlari ya. Diyordum egea cikinca duser ama yok. 58bin lira. Az para mi? 1.3 95 hp lineaya. Hele egea 70kusur lirayla ne saniyor kendini bilemiyorum. Bu fiyatlar sayesinde onyargiliyim artik bende. 70 milyar verip fiat koymam kapimin onune
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    200 bin kmde olmasa tokatlayamaz da şimdi belli olmaz
  • İncelemedim ama şansızaman oranları farklıdır. Sürtünme katsayısından 2-3 saniyelik fark olması çok zor. Kaldıki lineanın sürtünmesi 0.32 cd diye biliyorum, kötü bir değer değil.
  • Bencede.Linea zaten komediUrban 58 Değil en fazla 48 lira eder Urban egea'da 58 Etsin.Lounge egea'da 62-63 Etsin.Ama 1 Top a4 kağıdından imal edilen symbol'un liste fiyat 59-60 k

    O Yüzden ben o kadar kızamıyorum ama benzer paraya kalitenin şahı Civic hb 1.4 Comfort ve Elegance var.Kimisi diyor gitmiyor ama Şehir içinde biraz hantal o kadar otobanda gayet iyi.Kalite olarak 3 Tane egea 5 Tane linea eder.C Sınıfı hb'de Golf ile benzer kaliteye sahip tek otomobil bence..

    http://www.otopark.com/2016/01/honda-ocak-2016-fiyat-listesi/




  • Hızlanma verisi ise büyük ihtimal şanzuman oranlarından.
    Yazılımı da farklı olabilir. Zira multijetlerin turbosu çok kısıtlı bir devirde çalışıyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.