Çift kavrama sarf malzeme ve eninde sonunda değişecektir. 15 binde değiştiren de var, fabrikadan çıkar çıkmaz değiştiren de... Sadece kullanım süresi uzar ama eninde sonunda patlar.
Tork konvertörlü ve CVT ise muhtemelen araç ömründen uzun olacaktır herhangi bir üretim hatası yoksa.
Ford da PowerShift'i terk etti Yeni Focus'ta.
ABD ise Yeni Jetta 1.5 TSI 150 PS 8 ileri Tork konvertörle çıktı.
Ben RS kullanıcısı olduğum için bana süpürge gibi gelmiyor. Zaten 7 ileri atanmış oran var, kulakçık da var ve vites sanal olduğu içn hiçbir çift kavramanın düşüremeyeceği hızda vites düşümleri var. Atmosferik motordaki CVT ise performans odaklı değil, onu konfor olarak kullanmak lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: vetenes
Onu diyenler ayrı alem zaten çift kavrama olup ömürlük denebilecek olanlar yağlı kavrama olanlar ki onlarda da bir ömür var.
Kuru kavramada ömür kısa. Focusta bu kadar sık değişmesi powershiftin kalitesizliği. Bizde 2012 model Octavia dizel otomatik var. 120 binde ilk defa kavraması değişti. Kavrama ücreti işçilik ile beraber 2500 lira.
Honda’nın cvt için 2 yılda bir aldığı 680 lira şanzıman yağı ücretini düşününce fazla gelmiyor 😁
Çift kavramalardaki tek sorun kavramanın değişmesi olsa ve sizin dediğiniz gibi 120 bin km'de 2500 lira ile halledilebiliyor olsa kimsenin buna itiraz edeceğini zannetmiyorum. Ancak mekatronik arızaları, vites titremeleri, bir anda yolda kalma riski gibi bir çok nedenden dolayı güven vermeyen bir sistem olarak tarihe geçecektir.
Çift kavrama şanzımanların spor otomobiller dışında hiçbir mantığı olduğunu düşünmüyorum. Konfor desen konforlu değil, sorunsuz desen sorunsuz değil, ucuz desen ucuz değil, performanslı desen kullandığın motor zaten 90-130 hp, 100 km'de çok kademeli bir tork konvertörlü şanzımandan ya da CVT şanzımandan 0.2 litre az yakacak diye bunca dezavantajına katlanılmasına gerek yok.
CVT'deki şanzıman sıvısı değişimi de tabi ki önemli bir maliyet ama en azından insanlar araçlarına korkarak binmiyor ya da trafikte şanzıman bozulmasın diye manuel kullan, tam gaz kalkış yap, ani fren sık gibi türlü türlü yöntemler geliştirmeye kalkmıyorlar.
Acil Stop
kullanıcısına yanıt
Hocam vites titreme problemi kavrama yıprandığı için ortaya çıkıyor. Kavrama değişimi ile titreme bitiyor. Mekatronik problemi de sadece dsg de görülen bir problem edc ve powershift şanzımanda görülmüyor.
Vw de tek tük araçlar hariç 2015 sonrası mekatronik sorunu çıkmıyor. Şahsen ben ve çevrem 2015 yılından sonrasında mekatronik meselesi ile hiç karşılaşmadım. Yolda kalma meselesi zaten bu mekatronikten çıkıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster
Dsg, edc ps adina ne diyorsaniz birak 20 yili 10 sene sorun cikarmasa zaten halen otomotiv ureticileri cift kavramadan devam ediyor olurdu.
Onlarda yıldılar sikayetlerden, arizalardan, yeni nesil cift kavrama kullanan kim kaldi?
Vw bile yeni jetta da tam otomatige geçti. Buyuk ihtimal yeni vaglarda da tam otomatik kullanilacak.
Cift kavrama devri bitti tekrar olmasi gerektigi gibi tam otomatikler geri dondu.
Hayirli gunler
İkinci değişimde iade veya sıfır ürün isteyebilirdiniz . Talebinizde onarım olarak yapmak yerine iade istediğinizi belirtin
vetenes
kullanıcısına yanıt
Kavramanın bitmeye yakın yapmış olduğu titremeleri vs arıza olarak yorumlamıyorum zaten onlar aşınma kaynaklı doğal şeyler.Dsg'de en çok karşılaşılan 2 tip arıza var. Birisi malum mekatronik arızası diğeri vites kolu ile ilgili olan B116229 hata kodlu arızadır.
Dsg'de nasıl ki Aracı P konumunda terkedin uyarısından sonra şanzımanın değiştirilmesine neden olan şeyin mekatronik arızası olduğu anlaşılıyorsa Renault'ta da vites kutusunu kontrol ettirin uyarısı çıkıyor ve şanzımanın değiştirilmesi gerekiyor. Aynı sorunlar Powershift içinde geçerli. Çift kavrama olup bu tip sorunları olmayan bir şanzıman yok diye biliyorum.
powershift lı alacak olacak hangı modelı almalı 2016 yukarısınımı ?
Acil Stop
kullanıcısına yanıt
Doğru diyorsunuz. Edc’de de dediğiniz problem çıkıyor takip ediyorum. Ben söylüyorum uzun vadeli kullanan, 2. El alan çift kavramaya girmesin. Hiç masraf olmasa başkasının eskittiği kavramayı değiştirir yine masraf eder. A3’ün yanına bir ihtimal civic gelebilir sizi özelden rahatsız edeceğim 😁
Mnr980
kullanıcısına yanıt
Alacaksanız sadece dizel olana bakın. Ondaki powershift oldukça üzüm ömürlü Ve kaliteli.
vetenes
kullanıcısına yanıt
Sizinle aynı şekilde düşünüyorum. Hadi sıfır alıp garantisi bitene kadar kullanıp satarım diyeni anlarım da ikinci elde garantisiz olarak çift kavrama şanzımanlı araç alanları hiç anlayamıyorum. Yürek mi yemişler ne yapmışlar bu nasıl bir cesaret.
Civic konusunda da istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Bugün aradılar eee araba mormal titreme yok dedim nasıl yok çıktık yola tekrar teste hemen rapor tutuldu. 3 kez kavrama değişimi için ama ben iade için uğraşacam bakalım
Şuan herhalde sadece kuga'da var powershift onu da seneye bitiriyor Ford. powershift ikinci elde de değer kaybeder tabi bilgisizler otomatik diye yine alacaklardır kavrama bitene kadar :)
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster
Ben de CVT'yi 50 defa tercih ederim üstat. Seçiminize saygı duyuyorum. DSG ilk kavrama, kalkış konusunda rezalet ötesi bir şanzıman. Gaza mı bastın, heh tamam, hazırlanıyorum, hadi bismillah deyip ancak kalkan bir şanzıman tipi de asla bana göre değildir.
Tüketim litresi umurumda olsa benzinli araca binmezdim.
Kaldı ki Civic 1.5 turbo motor Atkinson çevrimi ile çalışan motorlardandır. İstediğiniz zaman tüketim, istediğiniz zaman performans sunar.
Passenger
kullanıcısına yanıt
CVT savunuyosun ama profil resmin 6 ileri manuel
Sırf bu şanzıman olaydan dolayı geçen sene 2014 model focustan 300 lira kaporomu ve ekspertiz ücretini de yakarak vazgeçtim. Gerçekten üzüldüm duruma. Ne dsg ne powershift ne de edc açıkçası uzun kullanımda masrafsız ve sağlıklı şanzımanlar değil. özellikle ülkemize parçalar ithal ve vergisi yüksek olduğu için garanti de yoksa akıl almaz tamir giderleri çıkıyor hem de hiçbir kusurunuz yokken. ' E siz dsgye bok atıyorsunuz çünkü dikkat etmiyorsunuz'cular ın dedikleri hem kesin çözüm değil hem de saçma şekilde yorucu. E biton para ver yeni bir araç al yok çok basma ani hızlanma, hızlı gitme, dikkat et yok ışıkta boşa at dikkat et Yok uzun yolda saat başı şanzımanı dinlendir ne anladık otomatik konforundan? Otomatik artık yaşadığımız günlük hayatta elzem benmim için tam 14 yıl manuelden 8 farklı her sınıftan araçtan sonra sonra 1 yıllık otomatik kullanımı sonrası manuel asla diyorum ancak;
Özellikle ülkemiz koşulları için, bu konuda youtube da hatırı sayılır bir kişinin dediği gibi, otomatik candır ama tork konventörlüsü. Açıkçası gerisi hikaye. Ford un yaptığı gibi birçok firma da tam otomatiğe dönüş eğiliminde.
quote:
Orijinalden alıntı: Hunharca Eleştiri
CVT savunuyosun ama profil resmin 6 ileri manuel
2005 üyesiyiz, otomobil bölümü için genelde bu profil kullanılıyordu, bir daha değiştirmedik. Yoksa şanzımanımız belli...