Şimdi Ara

EGR NEDİR?(İPTAL ETMEK NEDENDİR?)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
78.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir arkadaşım ısrarla bunu yapalım diyor... onun aracı s40 1.6d bunu yapınca 10-15 hp artıyomuş bide bilmem ne bi sürü şey söyledi...motora daha yararlıymış TUBİTAK kanıtlamış falan... bende en iyi bilgiyi sizden alırım diye düşündüm... Bilen, anlatabilecek olan var mı???



  • quote:

    Orijinalden alıntı: aygun02

    merhaba arkadaşlar
    2006 model 75.000 km de ford fusion 1.6 tdci aracım var
    fatrklı zaman aralıklarında her zaman değil çok yoğun beyaz duman atıyordu, soğuktan atılan duman değil baya atıryordu
    durumu nford yetkili servisteki ustaya anlatınca enjektörlerden olabileceğini söyle di
    kendi ustamdfa enjektör olabileceğini söyleyince kendi ustama bıraktuıım
    egr ile ilgili bi role ( bakı-r tel sarılı bi bobin ) değişti bi kızdırma bujisi değişti egre değişti ( ustam enjektörden değil mi elektrik voltajında bi sorun var diyince bu işlemleri yaptı )
    bu işlemlerden sonra araç gaz yememye başladı 4000 deviri geçmiyor , araç bilgi,sayara bağlanınca egr arızası veriyaor , emanet bi egr takıldı yine arıza verdi
    sizin fikirlerinizi almak istiyorum
    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Eski büyük hacimli (3-4-5 lt) benzinli motorlarda çok az sayıda vites vardı çünkü motorlar her devirde güçlüydü ve her devirde aşağı yukarı aynı yakıyordu. Tasarruf etmek isteyen ama güçten vazgeçemeyenler baktılar enjektör ve elektronik gaz pedalı gibi teknolojiler verimi arttırsa da yetmiyor, devir bandını böglelere ayırdılar. Üst devirler çoğunlukla zorlandı; turbolar, superchargerlar vs. eklendi ve püskürtme oranları yüksek tutuldu. Alt devirlere de tork limitleyici, boğaz kelebeği kısma, EGR ekleme, az yakıt püskürtme gibi uygulamalar yapıldı ve elde edilen tork sınırlandı. Bugün küçük hacimlere turbo uygulayarak elde edilen düz tork çizgilerini aslında büyük hacimli eski araçlarda yüksek strok oranı ve nispeten dar devir bandı ile zaten sağlamışlardı.

    Neyse hikayeyi kısa kesiyim; EGR'nin çalışması şöyledir; mevcut silindirli sistemde asla tam yanma olmaz dolayısıyla da egsoz gazı aslında yanabilir bir gazdır çünkü içinde tam yanmamış bir miktar yakıt bulmak mümkündür. Günümüzde de hacmi ve alt devirleri sınırlama üzerine kurulu bir tasarruf politikası vardır. Egzozun nispeten soğumuş bir bölgesinden alınan bir miktar karışım silindirlere geri gönderilir ve yanmaya dahil olur. Şöyle hayal edin; gaza %10 basıyorsunuz ve motorunuz 1.6lt, halbuki size o an 1.2lt'lik bir motor bile yeter de artar bile. Ancak takdir edersiniz ki motorun hacmini değiştirme şansınız yok. Bu durumda EGR tam açık bir hale geçer ve yanma odasına sırf hava+yakıt koymak yerine %30 kadar da (genelde uygulanan en fazla %30'dur) egzoz gazı eklenir. Daha odaya eklenir eklenmez mevcut havayı biraz ısıtır ve genleşme için hazırlar bu yüzden yakıt+temiz havadan biraz daha sonra, sıkıştırma fazından hemen önce silindire eklenir. Daha sonra yanma birlikte gerçekleşir. Asla tam temiz hava ve hiç yanmamış yakıt kadar güçlü bir patlama elde edilemez ancak o an zaten böyle bir patlama da ihtiyaç dahilinde değildir. Gaza fazla basarsanız veya üretici tarafından belirlenen devirleri geçerseniz EGR kademe kademe kapanır, en sonunda da devreden çıkar.

    Çok eski atmosferik ve ancak büyük motorlardan yüksek güç alınan zamanlarda EGR hem tasarruf hem de çevreci şartlar için konulmuştu ancak zamanla yanma verimleri değiştirildi ve çevreci kısmı ortadan kalktı. Tek başına bir motorun turbosunun olması bile EG (egzoz gazı) içindeki azotlu zehirli bileşikleri %95'ten oranında azaltıyor. Az önce bahsettiğim hacim değiştirme derdi de büyük ölçüde azaldı çünkü motorlar büyük bir hızla küçülüyor ve EGR'nin en çok yararlı olduğu uzun yol ya da rölantide bekleme anlarında küçük hacimli motorlarımız zaten çok çok az yakıyorlar.

    Ülkemizdeki duruma gelince; dizelde zaten boğaz kelebeği uygulamasının olmaması ve strokların uzun olmasından dolayı az yakıtla düşük hızlarda tasarruflu yanma zaten mümkündür. Ancak genellikle euro 4 denenlerin motorin, euro 5 denenlerin ise euro 3.5 standartlarını anca tutturmalarından dolayı bir pisliği yandıktan sonra tekrar tekrar motorunuza göndermeyi bence istemezsiniz. Aynı yağda defalarca kızartma yapmak gibi bir şey. Hatta bir çok dizel araba ülkemizde satışa sunulmadan önce EGR iptali yapılıyor diye biliyorum. Benzinlide ise durum dizele göre daha iyi, dünya standartlarına göre hala çok kötü. Yanlış hatırlamıyorsam ülkemizde 97 oktan yakıt yok. 95+katkı şeklinde eşdeğer yanma gücü sağlanıyor ancak katkı demek silindire giren madde türü sayısı artıyor demek. Zaten 95 diyenlerin de hiç birinin ölçümlerde 95 çıkmadıklarını hatta Amerika'nın en adi benzininden bile kötü çıktıklarını (2011'de yapılan bir testte okumuştum) da düşünürsek EGR iptali yetmez, bir de üstüne 75000'de bir carbon clean yaptırmak lazım bence. Kısacası EGR'nin bir katkı yapabileceği nokta kalmıyor, etkisi atmosferik ortamda bile en aza indirilmiş durumda. Zaten bu araçlarda turbonun da çok erkenden devreye girdiğini düşünürsek EGR artık günümüz arabalarının apandistidir. Alınmasında bir sakınca yoktur hatta ve hatta günün birinde patlama riskini ortadan kaldırır ..

    Chip ile iptal edilmesi halinde tasarrufta hiç bir kayıp olmaz hatta kar bile elde edilebilir (alt devirlere özel limit konularak). Günümüz dizellerinde ve küçük hacimli turbo benzinlilerde yakıt neredeyse hiç farketmezken atmosferik benzinlilerde %5-10 arası bir artış olabilir. Bu da kişinin sürüş dinamiklerine göre değişen bir durumdur. Ancak bir kişi zaten "çok dinamik" sürüyorsa EGR zaten devrede olmayacağı için iptal edilip edilmediğini anlamaz bile. Çok sakin ve genelde sabit hızla sürüyorsa bu farkı yine anlamaz. Ortalama bir kullanıcı için böyle bir fark mümkündür, onun da chip tuning ile kapatılması ve hatta daha iyi bir yazılım hazırlanması mümkündür. Ancak en büyük güç farkını da atmosferik benzinliler yaşayacaktır. Temiz hava almakta zaten zorlanan bu motorlar hacimlerini her devirde tam verimle kullanabilir hale gelince ara hızlanmalarda daha canlı olurlar.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Aslında EGR'nin amacı tam yanmayı sağlamaktan çok, yanma odasına egzoz gazlarının bir kısmını geri göndererek yanma verimini bir miktar düşürerek egzoz gazlarında NOx oranını düşürmektir. Yani aslında yanma kalitesini arttırmaz, azaltır...

    EGR zatn tam gazda devre dışı kalan bir sistem olduğu için motorun maksimum gücünde bir artış sağlamaz. Sadece kısmi yük (mesela sabit hızda uzun yol gibi) durumlarda yanma verimini arttırdığı için bir güç artışı olmuş gibi gözükebilir.

    Alıntıları Göster
    egr iptali sadece opellerde farzdır , geri kalanda sünnet
    güç değişimi olmaz ,olsa da hissedilmez. aynı güç değişimini , yan aynalardan birini kapatarak ta elde edebilirsiniz :)
  • EGR egzoz gazının bir kısmını yeniden yakılmak üzere yanma odasına geri gönderen düzenektir. Böylece yakıttan tam yanma ve düşük emisyon amaçlanmıştır. Fakat güçten çalıp çalmadığını tam bilmiyorum. Sanırım az bir şey güç düşüşüne sebep oluyordur. Kalitesiz yakıt veya kirli hava vs sebeplerle tıkanma veya arıza yapma oranı yüksek; bu durumda genelde iptal yoluna gidiyorlar.

    Bu konuda başka bir topik:

    http://forum.donanimhaber.com/m_12416764/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Woodpecker -- 17 Şubat 2007; 18:17:20 >
  • Aslında EGR'nin amacı tam yanmayı sağlamaktan çok, yanma odasına egzoz gazlarının bir kısmını geri göndererek yanma verimini bir miktar düşürerek egzoz gazlarında NOx oranını düşürmektir. Yani aslında yanma kalitesini arttırmaz, azaltır...

    EGR zatn tam gazda devre dışı kalan bir sistem olduğu için motorun maksimum gücünde bir artış sağlamaz. Sadece kısmi yük (mesela sabit hızda uzun yol gibi) durumlarda yanma verimini arttırdığı için bir güç artışı olmuş gibi gözükebilir.
  • egr iptali sadece opellerde farzdır , geri kalanda sünnet
    güç değişimi olmaz ,olsa da hissedilmez. aynı güç değişimini , yan aynalardan birini kapatarak ta elde edebilirsiniz :)
  • sadece EGR iptali ile motor gücünün 10-15 hp artması mümkün değildir..
  • Yanma odasına egsoz gazlarının sadece % 5 nin ve 2000 devire kadar tamamen yüksüz durumda iken döndürüldüğünü düşünürsek, 2000 devirden sonra yüksüz, yarı yük veya tam yükte hiç egsoz gazı geri döndürülmüyorsa , nasıl güç artımı olsunki.
  • Bu konuda bilgisiz bir olarak bilgili olanların yazılarını hevesle okuyarak susuyorum.
  • Alman forumlarında okuduklarıma göre bu egr problemi FORD' a has bir problem değil. Başka araba markalarındada bu egr problemi var.
    Asıl problem egr'nin kendisi değil.Problem mazotun iside değil, is, kuru kaldığı sürece problem olmuyor. Ancak egr bulunduduğu yer itibari ile zamanla motoryağı ve motoryağı buharıları ile birlikte temas edince ve yağfilmi ile isler yapışıyor ve egr üzerinde peltek peltek is kurumu oluşuyor.

    EGR temizlemekle iş bitmiyor, esas iş egr nin bulunduğu yere ve ortama kesinlikle (mazot isi değilde ) motoryağı ,yağfilmi veya yağ buharı gelmemesi veya herhangi bir yerden yağ emilmemesi gerekiyor.
  • egr,manifolta giden yanmış gazların (CO2)bir kısmın tekrar yanma odalarına girmesine ve buradaki ısıyı düşürüp yanmanın max düzeyde gerçekleşmesini sağlayan bir sistem.dolayısı ile yakıt kötü ise,örneğin motorin in eurodisel e göre kükürt miktarı daha yüksek,bu gazlar egr de kurumlar oluşturup zamanla tıkanmasına sebep olmakta.bunun için eurodisel kullanıyor olsak da içerisine katkı atmanızı öneririm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kecekece

    buradaki ısıyı düşürüp yanmanın max düzeyde gerçekleşmesini sağlayan bir sistem.



    Aslında, yanmanın max düzeyde gerçekleşmemesini sağlayan bir sistem.

    Yanma sıcaklığı düşünce NOx emisyonları azalıyor, yanma verimi düştüğü için...
  • Pistona her zaman soğuk hava göndermek isteriz çünkü gönderdiğimiz hava ne kadar soğuk olursa yanmadan elde edeceği enerjiyle havanın genleşmesi o kadar çok olacaktır. EGR arabanın performansını düşürür çünkü yanma odasına sıcak gaz gönderilir, pistona giren havanın sıcaklığı artmış olur. neden yapılır peki diye soran olursa o da yeni çevre yönetmeliklerine uymak için. avrupa şu an euro 5 standartlarına uyuyor, biz de euro 5'teyiz büyük ihtimal(bilmiyorum tam). 2014te euro 6ya geçecek avrupa ve kısıtlamalar iyice artacak.

    ford da bu standartlara uymak için diğer markalar gibi çok uğraşıyor. eğer standartlara uyamazlarsa bu ülkelerde arabayı satamazlar. Mesela az gelişmiş ülkelere direk euro2 lik araçlar gönderiliyor diye duymuştum.

    Sıcak havanın kötü etkisini azaltmaya çalışıyorlar: "turbocharge with intercooler" ya da "aftercooler" olan sistemlerde de amaç aynıdır. turbo pistona sıkıştırılmış hava gönderir, sıkıştırılan hava ısınır. Bu havayı soğutarak pistona göndermek isteriz. bu sebeple "cooler" yani "soğutucu" kullanılır.

    benim kafama takılan EGR çıkartılırsa muayenede sıkıntı yaratmaz mı?




  • O parça sadece hava kirliliği için değil motorun verimli çalışması için gereken azot ve oksijen karışımını ayarlıyor..Yabancı sitelerde ve forumlarda çok ayrıntılı açıklamalar var. EGR VALVE yazıp googleye bakın.. EGR çıkartmak asla çözüm değil. Çözüm aynı markanın aynı seri nolu parçasını bulup takmak. Nedenmi ? Bozuk EGR de çekiş düşüyor ve EGR iptalinde YAKIT TÜKETİMİ ÇOK ARTIYOR...Deneyin görün..Saygılarımla.. EK. Fiyatı arabanın marka ve modeline göre farklı oluyor.. Bazı markaların bazı servislerinde takma ücreti hariç sadece parça olarak 1350 Lira + kdv istenen bir EGR yurt dışı sitelerde ebay gibi .. 115 Sterlin - 219 USD. fiyatla satılıyor.Arabadan çıkan parçanın üzerindeki parça numarasını ve araç marka model yılını yazıp buluyorsunuz..Türkiye için kargo sigorta bedeli 35 Euro fark alıyorlar.Beş günde geliyor... Uğraşamam diyenler için servislerin muhteşem fiyatları dışında en ucuz parça İstanbul Aksarayda satılıyor...Taksim daha pahalı.Çok ayrıntılı araştırmalar yaptım. .Bilginiz olsun.En önemli Not...Servis neden pahalı ? ithalat resmi yoldan yapılıyor. Ve takılan parçanın iki yıl garantisi var..Bu ayrıntı çok önemli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 16 Mayıs 2012; 9:22:29 >




  • merhaba arkadaşlar
    2006 model 75.000 km de ford fusion 1.6 tdci aracım var
    fatrklı zaman aralıklarında her zaman değil çok yoğun beyaz duman atıyordu, soğuktan atılan duman değil baya atıryordu
    durumu nford yetkili servisteki ustaya anlatınca enjektörlerden olabileceğini söyle di
    kendi ustamdfa enjektör olabileceğini söyleyince kendi ustama bıraktuıım
    egr ile ilgili bi role ( bakı-r tel sarılı bi bobin ) değişti bi kızdırma bujisi değişti egre değişti ( ustam enjektörden değil mi elektrik voltajında bi sorun var diyince bu işlemleri yaptı )
    bu işlemlerden sonra araç gaz yememye başladı 4000 deviri geçmiyor , araç bilgi,sayara bağlanınca egr arızası veriyaor , emanet bi egr takıldı yine arıza verdi
    sizin fikirlerinizi almak istiyorum
    teşekkürler
  • Eski büyük hacimli (3-4-5 lt) benzinli motorlarda çok az sayıda vites vardı çünkü motorlar her devirde güçlüydü ve her devirde aşağı yukarı aynı yakıyordu. Tasarruf etmek isteyen ama güçten vazgeçemeyenler baktılar enjektör ve elektronik gaz pedalı gibi teknolojiler verimi arttırsa da yetmiyor, devir bandını böglelere ayırdılar. Üst devirler çoğunlukla zorlandı; turbolar, superchargerlar vs. eklendi ve püskürtme oranları yüksek tutuldu. Alt devirlere de tork limitleyici, boğaz kelebeği kısma, EGR ekleme, az yakıt püskürtme gibi uygulamalar yapıldı ve elde edilen tork sınırlandı. Bugün küçük hacimlere turbo uygulayarak elde edilen düz tork çizgilerini aslında büyük hacimli eski araçlarda yüksek strok oranı ve nispeten dar devir bandı ile zaten sağlamışlardı.

    Neyse hikayeyi kısa kesiyim; EGR'nin çalışması şöyledir; mevcut silindirli sistemde asla tam yanma olmaz dolayısıyla da egsoz gazı aslında yanabilir bir gazdır çünkü içinde tam yanmamış bir miktar yakıt bulmak mümkündür. Günümüzde de hacmi ve alt devirleri sınırlama üzerine kurulu bir tasarruf politikası vardır. Egzozun nispeten soğumuş bir bölgesinden alınan bir miktar karışım silindirlere geri gönderilir ve yanmaya dahil olur. Şöyle hayal edin; gaza %10 basıyorsunuz ve motorunuz 1.6lt, halbuki size o an 1.2lt'lik bir motor bile yeter de artar bile. Ancak takdir edersiniz ki motorun hacmini değiştirme şansınız yok. Bu durumda EGR tam açık bir hale geçer ve yanma odasına sırf hava+yakıt koymak yerine %30 kadar da (genelde uygulanan en fazla %30'dur) egzoz gazı eklenir. Daha odaya eklenir eklenmez mevcut havayı biraz ısıtır ve genleşme için hazırlar bu yüzden yakıt+temiz havadan biraz daha sonra, sıkıştırma fazından hemen önce silindire eklenir. Daha sonra yanma birlikte gerçekleşir. Asla tam temiz hava ve hiç yanmamış yakıt kadar güçlü bir patlama elde edilemez ancak o an zaten böyle bir patlama da ihtiyaç dahilinde değildir. Gaza fazla basarsanız veya üretici tarafından belirlenen devirleri geçerseniz EGR kademe kademe kapanır, en sonunda da devreden çıkar.

    Çok eski atmosferik ve ancak büyük motorlardan yüksek güç alınan zamanlarda EGR hem tasarruf hem de çevreci şartlar için konulmuştu ancak zamanla yanma verimleri değiştirildi ve çevreci kısmı ortadan kalktı. Tek başına bir motorun turbosunun olması bile EG (egzoz gazı) içindeki azotlu zehirli bileşikleri %95'ten oranında azaltıyor. Az önce bahsettiğim hacim değiştirme derdi de büyük ölçüde azaldı çünkü motorlar büyük bir hızla küçülüyor ve EGR'nin en çok yararlı olduğu uzun yol ya da rölantide bekleme anlarında küçük hacimli motorlarımız zaten çok çok az yakıyorlar.

    Ülkemizdeki duruma gelince; dizelde zaten boğaz kelebeği uygulamasının olmaması ve strokların uzun olmasından dolayı az yakıtla düşük hızlarda tasarruflu yanma zaten mümkündür. Ancak genellikle euro 4 denenlerin motorin, euro 5 denenlerin ise euro 3.5 standartlarını anca tutturmalarından dolayı bir pisliği yandıktan sonra tekrar tekrar motorunuza göndermeyi bence istemezsiniz. Aynı yağda defalarca kızartma yapmak gibi bir şey. Hatta bir çok dizel araba ülkemizde satışa sunulmadan önce EGR iptali yapılıyor diye biliyorum. Benzinlide ise durum dizele göre daha iyi, dünya standartlarına göre hala çok kötü. Yanlış hatırlamıyorsam ülkemizde 97 oktan yakıt yok. 95+katkı şeklinde eşdeğer yanma gücü sağlanıyor ancak katkı demek silindire giren madde türü sayısı artıyor demek. Zaten 95 diyenlerin de hiç birinin ölçümlerde 95 çıkmadıklarını hatta Amerika'nın en adi benzininden bile kötü çıktıklarını (2011'de yapılan bir testte okumuştum) da düşünürsek EGR iptali yetmez, bir de üstüne 75000'de bir carbon clean yaptırmak lazım bence. Kısacası EGR'nin bir katkı yapabileceği nokta kalmıyor, etkisi atmosferik ortamda bile en aza indirilmiş durumda. Zaten bu araçlarda turbonun da çok erkenden devreye girdiğini düşünürsek EGR artık günümüz arabalarının apandistidir. Alınmasında bir sakınca yoktur hatta ve hatta günün birinde patlama riskini ortadan kaldırır ..

    Chip ile iptal edilmesi halinde tasarrufta hiç bir kayıp olmaz hatta kar bile elde edilebilir (alt devirlere özel limit konularak). Günümüz dizellerinde ve küçük hacimli turbo benzinlilerde yakıt neredeyse hiç farketmezken atmosferik benzinlilerde %5-10 arası bir artış olabilir. Bu da kişinin sürüş dinamiklerine göre değişen bir durumdur. Ancak bir kişi zaten "çok dinamik" sürüyorsa EGR zaten devrede olmayacağı için iptal edilip edilmediğini anlamaz bile. Çok sakin ve genelde sabit hızla sürüyorsa bu farkı yine anlamaz. Ortalama bir kullanıcı için böyle bir fark mümkündür, onun da chip tuning ile kapatılması ve hatta daha iyi bir yazılım hazırlanması mümkündür. Ancak en büyük güç farkını da atmosferik benzinliler yaşayacaktır. Temiz hava almakta zaten zorlanan bu motorlar hacimlerini her devirde tam verimle kullanabilir hale gelince ara hızlanmalarda daha canlı olurlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa


    Elinize sağlık hocam
  • EVET BU KONU 2013 YILINDA KALMIŞ BEN CANLANDIRAYIM! İŞTE VW'NİN ÇALIŞMAYAN ALETİ VE ABD'NİN VW'E 18 MİLYAR DOLAR CEZAYI YAPIŞTIRMASININ SEBEBİ BU CİHAZIN DOĞRU ÇALIŞMAMASIDIR! BU CİHAZ SÜREKLİ ÇALIŞMALI Kİ NOX SALINIMI DURSUN! NOX O KADAR ZEHİRLİKİ BU CİHAZI BİLEREK İPTAL EDENLER İÇİN DEVLETİMİZİN ÇOK YÜKLÜ PARA HATA HAPİS CEZASI BİLE VEREBİLİR!

    TABİ BU CİHAZ ÇALIŞINCA YAKIT TÜKETİMİ ARTIYOR ÇÜNKÜ EGR DİZEL YAKIT KULLANARAK NOX'U YAKIYOR VE ETKİSİZ HALE GETİRİYOR! BU DURUMDA CADDY İLE 800 KM DEĞİL 600 KM YOL KAT EDEBİLİYORSUNUZ!
    VW BUNU DÜZELTECEKTİR FAKAT ARTIK VW ARABANIZ İLE 800 KM YAPMANIZ HAYAL OLACAKTIR.
    NOX BENZİNLİ MOTORDAN ÇIKAN CO2'YE BENZEMEZ YAZIK OLUR ÇOLUĞUMUZA ÇOCUĞUMUZA EGR İPTAL ETTİRMEYİN! SONRA BUGÜN 2 KURUŞ AZ YAKACAM DİYE İLERDE 100'LERCE LİRA KANSER İLACI FATURASI ÖDERSİNİZ!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orny82 -- 28 Eylül 2015; 17:31:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orny82

    EVET BU KONU 2013 YILINDA KALMIŞ BEN CANLANDIRAYIM! İŞTE VW'NİN ÇALIŞMAYAN ALETİ VE ABD'NİN VW'E 18 MİLYAR DOLAR CEZAYI YAPIŞTIRMASININ SEBEBİ BU CİHAZIN DOĞRU ÇALIŞMAMASIDIR! BU CİHAZ SÜREKLİ ÇALIŞMALI Kİ NOX SALINIMI DURSUN! NOX O KADAR ZEHİRLİKİ BU CİHAZI BİLEREK İPTAL EDENLER İÇİN DEVLETİMİZİN ÇOK YÜKLÜ PARA HATA HAPİS CEZASI BİLE VEREBİLİR!

    TABİ BU CİHAZ ÇALIŞINCA YAKIT TÜKETİMİ ARTIYOR ÇÜNKÜ EGR DİZEL YAKIT KULLANARAK NOX'U YAKIYOR VE ETKİSİZ HALE GETİRİYOR! BU DURUMDA CADDY İLE 800 KM DEĞİL 600 KM YOL KAT EDEBİLİYORSUNUZ!
    VW BUNU DÜZELTECEKTİR FAKAT ARTIK VW ARABANIZ İLE 800 KM YAPMANIZ HAYAL OLACAKTIR.
    NOX BENZİNLİ MOTORDAN ÇIKAN CO2'YE BENZEMEZ YAZIK OLUR ÇOLUĞUMUZA ÇOCUĞUMUZA EGR İPTAL ETTİRMEYİN! SONRA BUGÜN 2 KURUŞ AZ YAKACAM DİYE İLERDE 100'LERCE LİRA KANSER İLACI FATURASI ÖDERSİNİZ!

    eger böyle diyorsan, çoğu chiptunıngciler. egr yi iptal ediyorlar,
    bu konu saglık sorunu ve yaptırımsal devlet mewzuatlarında var ise
    chip tuning yaan kişilere para cezası ve hapisligin önu acılabilir.
    muşteriye aracınd aha ıyı olcak vadi ile yonlendirebiliyor pazarlama taktikleri ile bı sekılde para kazanılıyor ve doga kirletiliyor.
    kucuk sehirler degilde buyuk sehirlerde zaten kirli olan havayı dahada kirletmek demektirki.
    konunun insan sagligına zararının tartışılmasi gerek kamuoyuna duyurulup yapan yaptıran cezalandirlmalı o halde?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aykutasil -- 27 Ocak 2016; 7:01:13 >




  • yollarda gezen kamyonlarin çıkardığı dumanı görünce egr iptalinin bunun yanında devede kulak kadar bile etkilemedigini düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    yollarda gezen kamyonlarin çıkardığı dumanı görünce egr iptalinin bunun yanında devede kulak kadar bile etkilemedigini düşünüyorum.
    Kesinlikle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.