Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
585
Cevap
16
Favori
410.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yine benzer teknik bir açıklama .

    http://www.asashop.org/autoinc/nov97/gas.htm

    Alıntıları Göster
    Yani olayın aslında sonucunda varılabilicek nokta şu bazı araçlar EGR den gelen gaza göre yanma gerçekleştiricek şekilde ayarlanmış bazı araçlar ise EGR yi sadece dışarıya pis gazı vermemek adına motora bir kısım egzost gazını göndericek şekilde ayarlamış oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    Yani olayın aslında sonucunda varılabilicek nokta şu bazı araçlar EGR den gelen gaza göre yanma gerçekleştiricek şekilde ayarlanmış bazı araçlar ise EGR yi sadece dışarıya pis gazı vermemek adına motora bir kısım egzost gazını göndericek şekilde ayarlamış oluyor.

    Alıntıları Göster
    aslında konu oldukça derin her denetleme sistemi farklı şekilde çalışıyor bu yüzden genel anlamda NOx gazını kontrol ederek yanmayı kontrol altına almak diybiliriz.Linki okursanız her araçın kontrol mekanizmalarının farklı olduğunu göreceksiniz.Şu ankien son yazılım ODB II dir.Bunun kontrol mekanizması ile eski sistemlerin kontrol parametreleri farklıdır.İlk çıkan 80 li yılların EGR valveleri daha az parametre ile kontrol ediliyor idi. ODB I ile II arasındaki -farkları ben de tam olarak bilemiyorum ama araştırırsak bulabiliriz.Ben sadece linten bir alıntı vererek hangi parametrelere bakıldığı hakkında size bir fikir sunmak isterim.

    The method of testing used by the EGR monitor varies according to the manufacturer, but there are three main types.

    One method includes looking for a change in manifold pressure as the EGR valve is actuated on and off.

    A second method involves cycling the EGR valve and looking for a change in short-term fuel trim. When the EGR valve is opened, it displaces some of the air fuel mixture. When the EGR valve is closed, more oxygen enters the combustion chamber, which then leans the mixture somewhat. The O2 sensor will respond with a lean signal to the PCM, which in turn increases pulse width. This is called short-term fuel trim compensation. The EGR monitor looks to see that all these things are occurring as they should. It repeats the tests and averages the results. Before the EGR monitor can begin its testing, it must first receive clearance from the diagnostic executive. The executive ensures that there are no conflicting conditions that would invalidate the EGR monitor's tests. For example, if the car had a lazy O2 sensor, fuel trim compensation to the EGR opening and closing would be inaccurate. Therefore, there are many safeguards built into OBD II to prevent this type of occurrence from happening. OBD II also has rationality checks. In other words, it uses deductive logic and constantly compares its inputs against each other to make sure all are in sync with one another. After the EGR monitor gets the OK to run its tests, it uses strict enabling criteria to ensure accurate testing such as:

    Engine temperature more than 170 F.
    Ambient air temperature more than 20 F.
    Engine run time more than three minutes since 170 F.
    Engine speed 2248-2688 (auto. trans.), 1952-2400 (manual trans.).
    Manifold absolute pressure from 5-20 hg.
    Short Term Adaptive Fuel Trim is adjusting pulse width by less than +7 percent and more than -8 percent.
    TP sensor from 0.6 to 1.8 volts.
    Vehicle speed sensor more than 40 mph.


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Yani olayın aslında sonucunda varılabilicek nokta şu bazı araçlar EGR den gelen gaza göre yanma gerçekleştiricek şekilde ayarlanmış bazı araçlar ise EGR yi sadece dışarıya pis gazı vermemek adına motora bir kısım egzost gazını göndericek şekilde ayarlamış oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Nisan 2008; 9:31:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aslında konu oldukça derin her denetleme sistemi farklı şekilde çalışıyor bu yüzden genel anlamda NOx gazını kontrol ederek yanmayı kontrol altına almak diybiliriz.Linki okursanız her araçın kontrol mekanizmalarının farklı olduğunu göreceksiniz.Şu ankien son yazılım ODB II dir.Bunun kontrol mekanizması ile eski sistemlerin kontrol parametreleri farklıdır.İlk çıkan 80 li yılların EGR valveleri daha az parametre ile kontrol ediliyor idi. ODB I ile II arasındaki -farkları ben de tam olarak bilemiyorum ama araştırırsak bulabiliriz.Ben sadece linten bir alıntı vererek hangi parametrelere bakıldığı hakkında size bir fikir sunmak isterim.

    The method of testing used by the EGR monitor varies according to the manufacturer, but there are three main types.

    One method includes looking for a change in manifold pressure as the EGR valve is actuated on and off.

    A second method involves cycling the EGR valve and looking for a change in short-term fuel trim. When the EGR valve is opened, it displaces some of the air fuel mixture. When the EGR valve is closed, more oxygen enters the combustion chamber, which then leans the mixture somewhat. The O2 sensor will respond with a lean signal to the PCM, which in turn increases pulse width. This is called short-term fuel trim compensation. The EGR monitor looks to see that all these things are occurring as they should. It repeats the tests and averages the results. Before the EGR monitor can begin its testing, it must first receive clearance from the diagnostic executive. The executive ensures that there are no conflicting conditions that would invalidate the EGR monitor's tests. For example, if the car had a lazy O2 sensor, fuel trim compensation to the EGR opening and closing would be inaccurate. Therefore, there are many safeguards built into OBD II to prevent this type of occurrence from happening. OBD II also has rationality checks. In other words, it uses deductive logic and constantly compares its inputs against each other to make sure all are in sync with one another. After the EGR monitor gets the OK to run its tests, it uses strict enabling criteria to ensure accurate testing such as:

    Engine temperature more than 170 F.
    Ambient air temperature more than 20 F.
    Engine run time more than three minutes since 170 F.
    Engine speed 2248-2688 (auto. trans.), 1952-2400 (manual trans.).
    Manifold absolute pressure from 5-20 hg.
    Short Term Adaptive Fuel Trim is adjusting pulse width by less than +7 percent and more than -8 percent.
    TP sensor from 0.6 to 1.8 volts.
    Vehicle speed sensor more than 40 mph.


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Yani olayın aslında sonucunda varılabilicek nokta şu bazı araçlar EGR den gelen gaza göre yanma gerçekleştiricek şekilde ayarlanmış bazı araçlar ise EGR yi sadece dışarıya pis gazı vermemek adına motora bir kısım egzost gazını göndericek şekilde ayarlamış oluyor.


    Alıntıları Göster
    Evet ben iptal ettiremedim zaten olayın sonucunda, yenisini almak durumunda kaldım.

    Psa grubu motorlarda bu parçanın iptali yapılması iyi sonuçlar doğurmuyor örneklerinide gördüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    Evet ben iptal ettiremedim zaten olayın sonucunda, yenisini almak durumunda kaldım.

    Psa grubu motorlarda bu parçanın iptali yapılması iyi sonuçlar doğurmuyor örneklerinide gördüm.


    Alıntıları Göster
    sonunda değiştirdiniz demek cyborg00tr , nasıl farkettimi bari?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sonunda değiştirdiniz demek cyborg00tr , nasıl farkettimi bari?

    Alıntıları Göster
    Normale döndü araç

    tabiki farketti kesilmeler oluyordu dip gazda

    yakıtta artış vardı

    Stop ediyordu trafikte

    şimdi böyle sorunlar yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    Normale döndü araç

    tabiki farketti kesilmeler oluyordu dip gazda

    yakıtta artış vardı

    Stop ediyordu trafikte

    şimdi böyle sorunlar yok.


    Alıntıları Göster
    sevindim.
    Demek ki bazılarının dedikleri gibi gereksiz bir parça değilmiş. Motordaki en ufak civata bile gereksinimden konur . Yoksa kim maliyeti artırmak ister ki !Hepsinin hesabı kitabı vardır.Ama gelde bizim ustacıklara bunu anlat. Anlayanlar zaten gerekli cevapları veriyorlar sözüm meclisten dışarı..


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Normale döndü araç

    tabiki farketti kesilmeler oluyordu dip gazda

    yakıtta artış vardı

    Stop ediyordu trafikte

    şimdi böyle sorunlar yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2008; 15:42:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sevindim.
    Demek ki bazılarının dedikleri gibi gereksiz bir parça değilmiş. Motordaki en ufak civata bile gereksinimden konur . Yoksa kim maliyeti artırmak ister ki !Hepsinin hesabı kitabı vardır.Ama gelde bizim ustacıklara bunu anlat. Anlayanlar zaten gerekli cevapları veriyorlar sözüm meclisten dışarı..


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Normale döndü araç

    tabiki farketti kesilmeler oluyordu dip gazda

    yakıtta artış vardı

    Stop ediyordu trafikte

    şimdi böyle sorunlar yok.



    Alıntıları Göster
    Paylaşımlarınız için teşekkürler kafama takılan soruların cevaplarını öğrenmiş oldum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    Paylaşımlarınız için teşekkürler kafama takılan soruların cevaplarını öğrenmiş oldum

    Alıntıları Göster
    Her zaman samurayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    Her zaman samurayım

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Her zaman samurayım


    Sağol var ol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Her zaman samurayım


    Sağol var ol

    Alıntıları Göster
    Ben 1998 Model Opel arabamdaki EGR valfini iptal ettirdim.Çünkü devamlı tıkanıyordu.Ve araçın çalışmasını engelliyordu.Bir keresinde yolda kaldım.Uzun uğraşlardan sonra çalıştırabildim.Ayrıca sıfırı 250 ytl vermek istemedim.Ama ilerde satarken sıfırı alıp takacağım.

    Ama şunu da söylemek istiyorum benim araçım küçük ve motor alanı daracık olduğu için egr valfini yeri çok ters bir yerde manifoldun altında kalıyor.Ve devamlı tak-çıkar yapamıyorum.Ama dediğim gibi kolay bir yerde olsaydı iptal etmezdim.Mesela yeni araçlarda egr valfi yeri kolay yerde.Kendim temizler takardım.Yada yenisi alırdım.Motor konusunda çok titiz biriyimdir.

    Vezir yanlış anlamazsan ben iptal ettirmeden önce çok araştırdım.Opelin sitelerinde iptal ettirmiş kullanıcılarla ve tecrübeli kullanıcılarla konuştum.Bana söyledikleri yanmayan yakıtı yane pis yakıtı tekrar motora gönderip motorun kurum bağlamasını sebep olduklarını söylediler.Ama sakın anlama gereksiz yada yararsız parça olduğunu söylemiyorum.Sadece ülkemizde ne kadar kötü akaryakıt kullanıldığını bilmeyen yoktur.Sonuçta kirli ve pis yakıt motora zaten zarar veriyor.Dediğim gibi ben mecbur kaldığım için iptal ettirdim.YOksa niyetim yoktu.Ayrıca vezir birşey daha söyleyim.Bazı Otomobil firmaları Türkiyeye ve bazı kalitesiz yakıt kullanan ülkelere egr valfi iptal edilip gönderiliyor.DÜşünün 0 km araçlarda egr valfi iptal edilmiş.Demekki olumsuz yanları da var.Ama dediğim gibi pis yakıta bağlı.Ülkemizde akaryakıtta neler dönüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ducatine

    Ben 1998 Model Opel arabamdaki EGR valfini iptal ettirdim.Çünkü devamlı tıkanıyordu.Ve araçın çalışmasını engelliyordu.Bir keresinde yolda kaldım.Uzun uğraşlardan sonra çalıştırabildim.Ayrıca sıfırı 250 ytl vermek istemedim.Ama ilerde satarken sıfırı alıp takacağım.

    Ama şunu da söylemek istiyorum benim araçım küçük ve motor alanı daracık olduğu için egr valfini yeri çok ters bir yerde manifoldun altında kalıyor.Ve devamlı tak-çıkar yapamıyorum.Ama dediğim gibi kolay bir yerde olsaydı iptal etmezdim.Mesela yeni araçlarda egr valfi yeri kolay yerde.Kendim temizler takardım.Yada yenisi alırdım.Motor konusunda çok titiz biriyimdir.

    Vezir yanlış anlamazsan ben iptal ettirmeden önce çok araştırdım.Opelin sitelerinde iptal ettirmiş kullanıcılarla ve tecrübeli kullanıcılarla konuştum.Bana söyledikleri yanmayan yakıtı yane pis yakıtı tekrar motora gönderip motorun kurum bağlamasını sebep olduklarını söylediler.Ama sakın anlama gereksiz yada yararsız parça olduğunu söylemiyorum.Sadece ülkemizde ne kadar kötü akaryakıt kullanıldığını bilmeyen yoktur.Sonuçta kirli ve pis yakıt motora zaten zarar veriyor.Dediğim gibi ben mecbur kaldığım için iptal ettirdim.YOksa niyetim yoktu.Ayrıca vezir birşey daha söyleyim.Bazı Otomobil firmaları Türkiyeye ve bazı kalitesiz yakıt kullanan ülkelere egr valfi iptal edilip gönderiliyor.DÜşünün 0 km araçlarda egr valfi iptal edilmiş.Demekki olumsuz yanları da var.Ama dediğim gibi pis yakıta bağlı.Ülkemizde akaryakıtta neler dönüyor.

    Alıntıları Göster
    Benim kullandığım arabanın egr valfide sanırım bu nedenle değiştirilmiş daha doğrusu bu nedenle değişmiş çünkü araba son zamanlarda özellikle ilk start anında aşırı titreme yapıyordu rolanti dengesizleşmişti yakıt hissedilir biçimde artmıştı fakat bu sorunlara sebep olanın egr valfi denen parçanın olduğunu bilmiyordum bu başlık altında bunuda öğrenmiş oldum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ducatine

    Ben 1998 Model Opel arabamdaki EGR valfini iptal ettirdim.Çünkü devamlı tıkanıyordu.Ve araçın çalışmasını engelliyordu.Bir keresinde yolda kaldım.Uzun uğraşlardan sonra çalıştırabildim.Ayrıca sıfırı 250 ytl vermek istemedim.Ama ilerde satarken sıfırı alıp takacağım.

    Ama şunu da söylemek istiyorum benim araçım küçük ve motor alanı daracık olduğu için egr valfini yeri çok ters bir yerde manifoldun altında kalıyor.Ve devamlı tak-çıkar yapamıyorum.Ama dediğim gibi kolay bir yerde olsaydı iptal etmezdim.Mesela yeni araçlarda egr valfi yeri kolay yerde.Kendim temizler takardım.Yada yenisi alırdım.Motor konusunda çok titiz biriyimdir.

    Vezir yanlış anlamazsan ben iptal ettirmeden önce çok araştırdım.Opelin sitelerinde iptal ettirmiş kullanıcılarla ve tecrübeli kullanıcılarla konuştum.Bana söyledikleri yanmayan yakıtı yane pis yakıtı tekrar motora gönderip motorun kurum bağlamasını sebep olduklarını söylediler.Ama sakın anlama gereksiz yada yararsız parça olduğunu söylemiyorum.Sadece ülkemizde ne kadar kötü akaryakıt kullanıldığını bilmeyen yoktur.Sonuçta kirli ve pis yakıt motora zaten zarar veriyor.Dediğim gibi ben mecbur kaldığım için iptal ettirdim.YOksa niyetim yoktu.Ayrıca vezir birşey daha söyleyim.Bazı Otomobil firmaları Türkiyeye ve bazı kalitesiz yakıt kullanan ülkelere egr valfi iptal edilip gönderiliyor.DÜşünün 0 km araçlarda egr valfi iptal edilmiş.Demekki olumsuz yanları da var.Ama dediğim gibi pis yakıta bağlı.Ülkemizde akaryakıtta neler dönüyor.

    Alıntıları Göster
    yok neden yanlış anlayayım, bilgilenmek adına yapılan yazılar ,soru cevap şeklinde olduğu sürece en doğru sonucu verir.

    pis yakıt konusu dolayı ile eğer fabrikasyon olarak egr valfi sökülerek gönderiliyor ise bu tamamen arıza çıkarıp garantiden zırt pırt değiştirmemeleri için.yani biraz da Türk uyanıklığı oluyor. Birde IQ yüksek çok kişi var iş hayatında , ne yapsınlar onlar da bunu değişik şekilde değerlendirip , kendilerince doğru bir yapmış oluyorlar.ama kullanıcı açısından durum böyle değildir.

    Şunun ilk önce akıllarda kalmasını istiyorum, yanmamış yakıt demek içinde vermiş olduğunuz paranın havaya atılmasıdır. Olayı çok teknik olarak anlatmanın herkezin ilgisini çekeceğini sanmıyorum.Yoksa fazlasıyla yazacak şeyler var ancak evinizde bir soba olduğunu düşünün ve kömür yaktığınızı hayal edin veya hala kullanıyorsanız düşünün.Şimdi birileri soba bacasının çıkışına bir aparat yapsa ve yakmış olduğunuz gazların içinde tekrar yakılabilecek olanları ayıklayıp sobaya geri gönderse lüzümsüz bir iş mi yapmış olur. Sobanız daha sıcak olacağı için , almış olduğunuz kömürün içinde yakılabilecek olanları ayıklamak ve tekrar kazanım sağlamak bir verim göstergesidir.Dolayısıyla böçyle bir düzenek ne kadar problem çıkarırsa çıkarsın sökülüp atılmamalıdır , bozulmasına buna neden olan şeyleri bertaraf etmek gerekir.Sonuçta bu EGr nin sizde sağlam çalışıyor olması nedeniyle aracın hher devirde ve yükte verimi yükselecek ve görece olarak daha az yakıt kullanmış olacaksınız.

    Az yakıt kullanmanın yanında yanma tam olacağı için artık kurumlaşma da olması azalacaktır.Unutmayın ki kurum da yanma ısının istenilen seviyeye ulaşmamasından da kaynaklanmaktadır.başka kimyasal nedenler de vardır ama ısı yükseltiği an yanmamış bir şey kalmaz .geri dönüşümlerin tmel sebeci içinde tekli atomlar buluna NO dan biraz daha miktarda kurtularak kimyasal bağ enerjisinden yararlanmaktır
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ducatine

    Ben 1998 Model Opel arabamdaki EGR valfini iptal ettirdim.Çünkü devamlı tıkanıyordu.Ve araçın çalışmasını engelliyordu.Bir keresinde yolda kaldım.Uzun uğraşlardan sonra çalıştırabildim.Ayrıca sıfırı 250 ytl vermek istemedim.Ama ilerde satarken sıfırı alıp takacağım.

    Ama şunu da söylemek istiyorum benim araçım küçük ve motor alanı daracık olduğu için egr valfini yeri çok ters bir yerde manifoldun altında kalıyor.Ve devamlı tak-çıkar yapamıyorum.Ama dediğim gibi kolay bir yerde olsaydı iptal etmezdim.Mesela yeni araçlarda egr valfi yeri kolay yerde.Kendim temizler takardım.Yada yenisi alırdım.Motor konusunda çok titiz biriyimdir.

    Vezir yanlış anlamazsan ben iptal ettirmeden önce çok araştırdım.Opelin sitelerinde iptal ettirmiş kullanıcılarla ve tecrübeli kullanıcılarla konuştum.Bana söyledikleri yanmayan yakıtı yane pis yakıtı tekrar motora gönderip motorun kurum bağlamasını sebep olduklarını söylediler.Ama sakın anlama gereksiz yada yararsız parça olduğunu söylemiyorum.Sadece ülkemizde ne kadar kötü akaryakıt kullanıldığını bilmeyen yoktur.Sonuçta kirli ve pis yakıt motora zaten zarar veriyor.Dediğim gibi ben mecbur kaldığım için iptal ettirdim.YOksa niyetim yoktu.Ayrıca vezir birşey daha söyleyim.Bazı Otomobil firmaları Türkiyeye ve bazı kalitesiz yakıt kullanan ülkelere egr valfi iptal edilip gönderiliyor.DÜşünün 0 km araçlarda egr valfi iptal edilmiş.Demekki olumsuz yanları da var.Ama dediğim gibi pis yakıta bağlı.Ülkemizde akaryakıtta neler dönüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yok neden yanlış anlayayım, bilgilenmek adına yapılan yazılar ,soru cevap şeklinde olduğu sürece en doğru sonucu verir.

    pis yakıt konusu dolayı ile eğer fabrikasyon olarak egr valfi sökülerek gönderiliyor ise bu tamamen arıza çıkarıp garantiden zırt pırt değiştirmemeleri için.yani biraz da Türk uyanıklığı oluyor. Birde IQ yüksek çok kişi var iş hayatında , ne yapsınlar onlar da bunu değişik şekilde değerlendirip , kendilerince doğru bir yapmış oluyorlar.ama kullanıcı açısından durum böyle değildir.

    Şunun ilk önce akıllarda kalmasını istiyorum, yanmamış yakıt demek içinde vermiş olduğunuz paranın havaya atılmasıdır. Olayı çok teknik olarak anlatmanın herkezin ilgisini çekeceğini sanmıyorum.Yoksa fazlasıyla yazacak şeyler var ancak evinizde bir soba olduğunu düşünün ve kömür yaktığınızı hayal edin veya hala kullanıyorsanız düşünün.Şimdi birileri soba bacasının çıkışına bir aparat yapsa ve yakmış olduğunuz gazların içinde tekrar yakılabilecek olanları ayıklayıp sobaya geri gönderse lüzümsüz bir iş mi yapmış olur. Sobanız daha sıcak olacağı için , almış olduğunuz kömürün içinde yakılabilecek olanları ayıklamak ve tekrar kazanım sağlamak bir verim göstergesidir.Dolayısıyla böçyle bir düzenek ne kadar problem çıkarırsa çıkarsın sökülüp atılmamalıdır , bozulmasına buna neden olan şeyleri bertaraf etmek gerekir.Sonuçta bu EGr nin sizde sağlam çalışıyor olması nedeniyle aracın hher devirde ve yükte verimi yükselecek ve görece olarak daha az yakıt kullanmış olacaksınız.

    Az yakıt kullanmanın yanında yanma tam olacağı için artık kurumlaşma da olması azalacaktır.Unutmayın ki kurum da yanma ısının istenilen seviyeye ulaşmamasından da kaynaklanmaktadır.başka kimyasal nedenler de vardır ama ısı yükseltiği an yanmamış bir şey kalmaz .geri dönüşümlerin tmel sebeci içinde tekli atomlar buluna NO dan biraz daha miktarda kurtularak kimyasal bağ enerjisinden yararlanmaktır
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ducatine

    Ben 1998 Model Opel arabamdaki EGR valfini iptal ettirdim.Çünkü devamlı tıkanıyordu.Ve araçın çalışmasını engelliyordu.Bir keresinde yolda kaldım.Uzun uğraşlardan sonra çalıştırabildim.Ayrıca sıfırı 250 ytl vermek istemedim.Ama ilerde satarken sıfırı alıp takacağım.

    Ama şunu da söylemek istiyorum benim araçım küçük ve motor alanı daracık olduğu için egr valfini yeri çok ters bir yerde manifoldun altında kalıyor.Ve devamlı tak-çıkar yapamıyorum.Ama dediğim gibi kolay bir yerde olsaydı iptal etmezdim.Mesela yeni araçlarda egr valfi yeri kolay yerde.Kendim temizler takardım.Yada yenisi alırdım.Motor konusunda çok titiz biriyimdir.

    Vezir yanlış anlamazsan ben iptal ettirmeden önce çok araştırdım.Opelin sitelerinde iptal ettirmiş kullanıcılarla ve tecrübeli kullanıcılarla konuştum.Bana söyledikleri yanmayan yakıtı yane pis yakıtı tekrar motora gönderip motorun kurum bağlamasını sebep olduklarını söylediler.Ama sakın anlama gereksiz yada yararsız parça olduğunu söylemiyorum.Sadece ülkemizde ne kadar kötü akaryakıt kullanıldığını bilmeyen yoktur.Sonuçta kirli ve pis yakıt motora zaten zarar veriyor.Dediğim gibi ben mecbur kaldığım için iptal ettirdim.YOksa niyetim yoktu.Ayrıca vezir birşey daha söyleyim.Bazı Otomobil firmaları Türkiyeye ve bazı kalitesiz yakıt kullanan ülkelere egr valfi iptal edilip gönderiliyor.DÜşünün 0 km araçlarda egr valfi iptal edilmiş.Demekki olumsuz yanları da var.Ama dediğim gibi pis yakıta bağlı.Ülkemizde akaryakıtta neler dönüyor.


    Alıntıları Göster
    Egzoz gazlarının tekrar kullanımı için EGR sistemleri kullanılmaktadır.Bu sistemin fonksiyonu,karbürator hava/yakıt karışımını artık egzoz gazlarıyla karıştıtarak azaltmak ve silindir gazlarının ısı kapasitesini yükselterek maksimum gaz sıcaklığını azaltmaktır.Böylelikle NOx olusumu azalmaktadır.

    Emme manifoldunun her bir koluna yerleştirilen kalibre edilmiş sabit orifisler veya yüklü,vakum kontrollü,
    sıcaklık yardımlı EGR valfleriyle sıcak noktadaki daha yüksek basınçlı egzoz gazları,emme manifoldundaki düşük basınçlı karışıma sızdırlmaktadır.EGR valfi uygulmasında düzgün rölanti,düşük hız yeteneği iyileşmekte ve normal supap bindirmesine dönülmektedir.

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaglesss

    Egzoz gazlarının tekrar kullanımı için EGR sistemleri kullanılmaktadır.Bu sistemin fonksiyonu,karbürator hava/yakıt karışımını artık egzoz gazlarıyla karıştıtarak azaltmak ve silindir gazlarının ısı kapasitesini yükselterek maksimum gaz sıcaklığını azaltmaktır.Böylelikle NOx olusumu azalmaktadır.

    Emme manifoldunun her bir koluna yerleştirilen kalibre edilmiş sabit orifisler veya yüklü,vakum kontrollü,
    sıcaklık yardımlı EGR valfleriyle sıcak noktadaki daha yüksek basınçlı egzoz gazları,emme manifoldundaki düşük basınçlı karışıma sızdırlmaktadır.EGR valfi uygulmasında düzgün rölanti,düşük hız yeteneği iyileşmekte ve normal supap bindirmesine dönülmektedir.

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf

    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf

    http://www.sae.org/technical/papers/950684
    http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6V1Y-4NK4GC8-1&_user=1560078&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&view=c&_acct=C000053703&_version=1&_urlVersion=0&_userid=1560078&md5=9da022eb555fac589344e22501397299



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Haziran 2008; 14:10:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf

    Alıntıları Göster
    Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf


  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaglesss

    Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf




    Alıntıları Göster
    NOx lerin insan sağlığı açısından ve çevre açısından ne kadar zararlı olduğunu biliyorsanız ki bu konuda emisyon kanunları var araştrıp öğrenebilirsiniz bu zararlı gazların minumum seviyeye indirlmeis gerekir onun için yakıt sarfiyatının 2nci planda kalması önemli değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaglesss

    Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf




    Alıntıları Göster
    eagless ,

    hırçın bir şekilde cevap vereceğine okuduğunu anlamaya çalışsan daha doğru bir iş yapmış olursun.
    eğer beni eleştirmeye ve bilgimi sınamaya çalışıyorsan en az okuldaki profların kadar bilgin olmadan bu konuda atıp tutma.

    eğer birşeyler öğrenmek istiyorsan ve eğer bir hatalı yorum yaptığımı ve düşünüyorsan, uzun laflar yerine kısaca açıklamanın teknik nedenini yaz. merak etme bene senin arayabileceğin cavaplar var ama tabii ki öğrenmek istersen.

    üzüm yemek istersen bir diyeceğim yok bama bağcıyı dövmeye kalkarsan hele bir dur bakalım
    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    Dostum sen her seyi çok bildiğini sanıyosun bilmediğin konuları anında internetten araşrıp anlık öğrendiğin konularla yorum yapıyosun bazı konularda,geçen gün bi arkadaşa kayank diye gazi üniversitesinin otomotiv bölümünü öğrencilerinin kurduğu yani bizim obitet ten kaynak veriyosun, o bilgilere güveniyosun fakat bizim profösör hocalarımız konunun uzmanları onların kitaplarında geçen konulara itibar etmiyosun, çok önemli değil zaten senin fikrin benim için arkadaşları yanlış yönlendiryosun sadece nasıl uzmansan orayıda anlamıs değilim
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    EGR motor performansını ve yakıt ekonomisini KÖTÜLEŞTİRMEKTEDİR.Ortalam bir tahminle %15 EGR,yakıt tüketimini %15 kadar artıtmakta ancak NOx emisyonlarını azaltmak için basit,ucuz ve verimli olduğu için kullanılmaktadır.


    yine yanlış anlaşılabilecek bir yargıya varılmış .NOx emisyonu düşürmenin yakıt ekonomisini kötüleştirileceğine hangi bilimsel gerçeklikle vardığınzı anlamayamıyorum.En talihsiz şey yarım bilgi ile bir yargıya varılmasıdır.Madem EGR yakıt ekonomisini kötüleştiriyor bunun için hangi emisyon artıyor da ekonomi kötüşeşiyor .Bilmediğimiz şeyler mi dönüyor bu sistemlerde bazen yazılanlar beni şaşırtıyor.Ancak yanlış yazılan kanıları da doğrulama gerekiyor.Bu konuda internet te teknik açıklama bulabileceğimiz birçok kaynakj var ama daha net bilgiler verenleri seçerek koyacağım.

    http://global.mitsubishielectric.com/pdf/advance/vol87/87tr6.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eaglesss

    NOx lerin insan sağlığı açısından ve çevre açısından ne kadar zararlı olduğunu biliyorsanız ki bu konuda emisyon kanunları var araştrıp öğrenebilirsiniz bu zararlı gazların minumum seviyeye indirlmeis gerekir onun için yakıt sarfiyatının 2nci planda kalması önemli değil

    Alıntıları Göster
    NOx vey COx gazlarının yüzdesel olarak azalmasıyakıt tüketimini artırmaz aksine azaltır , bunu bilmiyorsan öğrenmek için biraz daha çaba sarfermelisin.


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    NOx lerin insan sağlığı açısından ve çevre açısından ne kadar zararlı olduğunu biliyorsanız ki bu konuda emisyon kanunları var araştrıp öğrenebilirsiniz bu zararlı gazların minumum seviyeye indirlmeis gerekir onun için yakıt sarfiyatının 2nci planda kalması önemli değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Haziran 2008; 14:20:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    NOx vey COx gazlarının yüzdesel olarak azalmasıyakıt tüketimini artırmaz aksine azaltır , bunu bilmiyorsan öğrenmek için biraz daha çaba sarfermelisin.


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    NOx lerin insan sağlığı açısından ve çevre açısından ne kadar zararlı olduğunu biliyorsanız ki bu konuda emisyon kanunları var araştrıp öğrenebilirsiniz bu zararlı gazların minumum seviyeye indirlmeis gerekir onun için yakıt sarfiyatının 2nci planda kalması önemli değil


    Alıntıları Göster
    Dostum ben hırçın bi şekilde cevap vermem kimseye asla,foruma üye olalı 1 yıla yaklastı belki de olmustur ilk defa seninle tartışıyorum bu şekilde,nedeni benim yazdığım yorumları anlam veremedğim şekilde eleştirmen,söyldeğimi anlamamısın en sorum yorumda zaten,ben arkadaşlara faydalı olmaya çalısıyorum sadece sözüm sana değil yanlış anlama burada çok gördüm post kasmak gibi derdim yok bazıları gibi,kimse her seyi bilemez daha yumuşak olalım bundan sonra birbirimeze karşı
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.