Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
585
Cevap
16
Favori
410.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: yug2980

    @Vezir Bey;
    quote:

    2CO(g)+ O2(g)-->2CO2(g) H=-566.0kJ/mol

    buradaki verdiğinz entalpi eksi değerde yani egzotermik bir tepkime değilmi.
    Katalik konvertor bu tepkimeyi gerçekleşmesine bir zemin hazırlyor ancak içinde bulunan maddemi bu işe zemin hazırlıyor?



    verillen tepkime homojen tepkimelere bir örnektir.Ancak katalitic convertorde durum biraz daha değişken olabilmektedir.Tepkime için olmazsa olmaz şartı yüksek sıcaklık gerekliliğidir yani tepkime için bir kritik sıcaklık vardır.

    gerçek katalizor tepkimeleri

    2CO + 2 NO ========> 2NO2 + N2 dir .

    Aslında beklenen tepkime herşey yolunda giderse bu şekilde olmalıdır.katalitik convertörün içi bal peteği şeklinde yüzey alana tepkime hızını kontrol etmek için çok büyük bir değere ulaşiması için seçilmektedir.yani gaza basıp da gaz debisinin üst değerlere çıkması gerektiğinde tepkime hızı açısından bir sorun çıkmaması ve atık gaz veya tepkimeye girmeden firar eden zararlı gazlarımızı tutabilecek ve NO2 ve N2 üretebilmek için yeterli yüzey olmalıdır.

    Belirtien bal peteğinin yüzeyinde ince bir şekilde kaplama vardır bu maddeler Pt ,Pd Rh metalleri kaplanmış olmasına rağmen tepkime için gerekli metal yüzeyi oluştururlar.Ayni belirtiğim madddeler heterojen bir katalizör görevini üstlenirler.

    ancak tam sıra ile tepkimeler nelerdir derseniz bunlar da

    2CO + O2 → 2CO2


    2NO + 2CO → N2 + 2CO2

    Alıntıları Göster
    egr valfı yanmıs gazi tekrardan yanma odasına gondererek yakar bunn artilari
    yakıt daha verımlı yanmıs olur cıkan zehirli gaz mıktarı azalır
    eksileri motor ici krum artar
    dip gaz yapıldıgında zaten egr valfi komple acılır ve yanmıs gazı dısarı verir dizel aravlarda genelde bu cok cabuk kurum olur emın olun temızletın 1000 2000 sonra resmen yine ayni olarak alırsınız bı pul kestırerek valf agzina iptal edebilirsiniz ben tdci motor sahıbıyım bi 20kdir iptal ettirilmis sekilde kullanırım iptal sebebim kırlenmesınden bıkmamdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omer49

    egr valfı yanmıs gazi tekrardan yanma odasına gondererek yakar bunn artilari
    yakıt daha verımlı yanmıs olur cıkan zehirli gaz mıktarı azalır
    eksileri motor ici krum artar
    dip gaz yapıldıgında zaten egr valfi komple acılır ve yanmıs gazı dısarı verir dizel aravlarda genelde bu cok cabuk kurum olur emın olun temızletın 1000 2000 sonra resmen yine ayni olarak alırsınız bı pul kestırerek valf agzina iptal edebilirsiniz ben tdci motor sahıbıyım bi 20kdir iptal ettirilmis sekilde kullanırım iptal sebebim kırlenmesınden bıkmamdır

    Alıntıları Göster


    Düşük hızlarda ve rölanti devrinde EGR' de bir kararsızlık meydana gelir. Bu yüzden EGR bu devirlerde çalışmaz. . Burada klasik araçların aksine EGR'li araçlarda, NOx emisyonlarının araç hızının artmasıyla birlikte bariz bir şekilde azaldığı görülebilir. Klasik sistemli araçta taşıt 60 km/h hızda seyir esnasında egzoz gazındaki CO ve HC oranında epey bir düşme vardır fakat araç hızı arttıkça NOx miktarında bir artış meydana gelmektedir. Aynı araçta EGR sistemi kullanıldığında 60 km/h hızda CO oranında bir artış olmasına rağmen NOx oranında bir düşme meydana gelmektedir. Araç 20 km/h" in altındaki hızlarda seyrettiği zaman EGR' de bir kararsızlık oluşmaktadır


    EGR'nin Motor Performansına ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi

    EGR sistemi kullanılan bir araçta gibi emme manifolduna uygulanan egzoz gazı miktarının CO, HC. ve NOx miktarı nasıl değiştirdiği görülmektedir .

    Egzoz gazı resirkülasyonunun (EGR) iki etkisi bulunmaktadır.

    1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.

    2. İçeri giren taze H/Y miktarını azaltır.

    Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir ve de özgü! yakıt tüketimini artırmaktadır. EGR'nin değişik araç hızlarına bağlı olarak değişimi Şekil 12'de gösterilmiştir. Gaz kelebek açıklık miktarı arttıkça buna bağlı olarak araç hızı artmaktadır araç hızının artmasına bağlı olarak yapılan EGR miktarında bir artış görülmektedir. Düşük araç hızlarında ve rölanti çalışmasında EGR olmaz

    .


    Kaynak: Gazi Üniversitesi Otomotiv Bilim ve Teknoloji Topluluğu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY



    Düşük hızlarda ve rölanti devrinde EGR' de bir kararsızlık meydana gelir. Bu yüzden EGR bu devirlerde çalışmaz. . Burada klasik araçların aksine EGR'li araçlarda, NOx emisyonlarının araç hızının artmasıyla birlikte bariz bir şekilde azaldığı görülebilir. Klasik sistemli araçta taşıt 60 km/h hızda seyir esnasında egzoz gazındaki CO ve HC oranında epey bir düşme vardır fakat araç hızı arttıkça NOx miktarında bir artış meydana gelmektedir. Aynı araçta EGR sistemi kullanıldığında 60 km/h hızda CO oranında bir artış olmasına rağmen NOx oranında bir düşme meydana gelmektedir. Araç 20 km/h" in altındaki hızlarda seyrettiği zaman EGR' de bir kararsızlık oluşmaktadır


    EGR'nin Motor Performansına ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi

    EGR sistemi kullanılan bir araçta gibi emme manifolduna uygulanan egzoz gazı miktarının CO, HC. ve NOx miktarı nasıl değiştirdiği görülmektedir .

    Egzoz gazı resirkülasyonunun (EGR) iki etkisi bulunmaktadır.

    1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.

    2. İçeri giren taze H/Y miktarını azaltır.

    Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir ve de özgü! yakıt tüketimini artırmaktadır. EGR'nin değişik araç hızlarına bağlı olarak değişimi Şekil 12'de gösterilmiştir. Gaz kelebek açıklık miktarı arttıkça buna bağlı olarak araç hızı artmaktadır araç hızının artmasına bağlı olarak yapılan EGR miktarında bir artış görülmektedir. Düşük araç hızlarında ve rölanti çalışmasında EGR olmaz

    .


    Kaynak: Gazi Üniversitesi Otomotiv Bilim ve Teknoloji Topluluğu

    Alıntıları Göster
    Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Ben de 3 ay önce egr sorunu yaşadım. Opellerde kronikmiş zaten. Servis lambası yandı 1 saat sonra söndü. Serviste arıza kaydına baktık ve egr dedi ve değişecek dedi. 3 ay geçti tekrar lamba da yanmadı, bi sorun da olmadı. Bunun bi açıklaması var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Ben de 3 ay önce egr sorunu yaşadım. Opellerde kronikmiş zaten. Servis lambası yandı 1 saat sonra söndü. Serviste arıza kaydına baktık ve egr dedi ve değişecek dedi. 3 ay geçti tekrar lamba da yanmadı, bi sorun da olmadı. Bunun bi açıklaması var mıdır?

    Alıntıları Göster
    benim golf 5 1.6 fsi içinde aynı durum söz konusu . arıza ışığı yandı servise götürdüm egr arızası olduğunu söylediler . 550 TL artı işçilik tabi . değiştirmedim ancak arıza kaydını sildirdim 1 haftadır aracı kullanıyorum tekrar arıza vermedi . bu normalmidir . arızali bir egr valfi varsa tekrar arıza göstermesi gerekmezmi ? üstadlar aydınlatın bu cahili lütfen .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pgr

    benim golf 5 1.6 fsi içinde aynı durum söz konusu . arıza ışığı yandı servise götürdüm egr arızası olduğunu söylediler . 550 TL artı işçilik tabi . değiştirmedim ancak arıza kaydını sildirdim 1 haftadır aracı kullanıyorum tekrar arıza vermedi . bu normalmidir . arızali bir egr valfi varsa tekrar arıza göstermesi gerekmezmi ? üstadlar aydınlatın bu cahili lütfen .

    Alıntıları Göster
    egr arızalarında servis ısığı yanmaktadır acnak her yanan ışığın anlamı bu mu olmaktadır burasını aydınlatmak gerekir. eksoz gazı sirkülasyonu baş harflerinden olşan sistemin sirkülasyon içeriğinde bir aksama olursa lamba yanar çünkü EGR sistemdeki basıncı gözlemektedir. Eğer EGr arızalıise lamba sönse bile tekrar yanması gerektiğini düşünüyorum. lamba bir daha yanmaz ise sirkülasyonu engelleye bir durum oluşmuş olmalı. Onlarca seçenekten biridir.Ne olduğu önemli değil ne yapılacağının önemli olduğunu düşünüyorum. Ancak bu sistem bu kadar pahalı olmaması lazım gibime geliyor , araştırmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    egr arızalarında servis ısığı yanmaktadır acnak her yanan ışığın anlamı bu mu olmaktadır burasını aydınlatmak gerekir. eksoz gazı sirkülasyonu baş harflerinden olşan sistemin sirkülasyon içeriğinde bir aksama olursa lamba yanar çünkü EGR sistemdeki basıncı gözlemektedir. Eğer EGr arızalıise lamba sönse bile tekrar yanması gerektiğini düşünüyorum. lamba bir daha yanmaz ise sirkülasyonu engelleye bir durum oluşmuş olmalı. Onlarca seçenekten biridir.Ne olduğu önemli değil ne yapılacağının önemli olduğunu düşünüyorum. Ancak bu sistem bu kadar pahalı olmaması lazım gibime geliyor , araştırmak lazım.

    Alıntıları Göster
    98-05 New Beetle, 99.5-05 Golf and Jetta, 98-05 Passat için parça fiyatları ve resimleri ekte , bu parçalardan bazıları tamir de olabilir özellikle EGR kontrol edenler .

    http://www.partsplaceinc.com/PDF/PartsPlaceIncCatalog07.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    98-05 New Beetle, 99.5-05 Golf and Jetta, 98-05 Passat için parça fiyatları ve resimleri ekte , bu parçalardan bazıları tamir de olabilir özellikle EGR kontrol edenler .

    http://www.partsplaceinc.com/PDF/PartsPlaceIncCatalog07.pdf

    Alıntıları Göster
    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pgr

    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

    "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Ben de 3 ay önce egr sorunu yaşadım. Opellerde kronikmiş zaten. Servis lambası yandı 1 saat sonra söndü. Serviste arıza kaydına baktık ve egr dedi ve değişecek dedi. 3 ay geçti tekrar lamba da yanmadı, bi sorun da olmadı. Bunun bi açıklaması var mıdır?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: n a v y_35

    Ben de 3 ay önce egr sorunu yaşadım. Opellerde kronikmiş zaten. Servis lambası yandı 1 saat sonra söndü. Serviste arıza kaydına baktık ve egr dedi ve değişecek dedi. 3 ay geçti tekrar lamba da yanmadı, bi sorun da olmadı. Bunun bi açıklaması var mıdır?


    Yani ben uzun yola çıkacağım zaman korkmalı mıyım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

    "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

    "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?


    sayın desci ,

    yazıyı dikkatli okumanızı öneririm. Motor gücü sadece yüksek devirlerde düşmektedir. Zaten EGR kullanmaktaki amacımız yarış yapmak değildir veya aracı maksimum performasnta kullanmak da değildir. Toplamda bazı gazların emisyonu azaltırken belirli noktada aracın performasından veya özelliklerinden geri kalmamaktadır.
    EGR savbir bir yüzde ile açık kalmaz, değişkendir bu durmu bilen mühendisler yüksek devirde EGR oranının yani geri dönüşüm oranını düşürerek makzimum fayda elde etmemizi hedeflerler.

    verim konusu oldukça derinlemesine incelenesi gereken ve her devir yükte değişiklik gösteren bir olaydır. Motor yüksüz bir ortamda vey asab,t yük altındaki emisyon değerleri ile makzümum yükte veya anlık yük durumundaki gerçekleri bu rapor östermemektedir. Zaten çok bilinmeyeni göstermesini bekleyemeyiz. Bir aracın vermiş olduğu güç üzerine yapılacak yük ile birlikte değişkenlik göstermekte ve yanma verimi ve toplam verimi etkilemektedir.Dolayısı ile emisyon oranları çok siddetli olarak değişmektedir. Burada gaza ne kadar basmanız gerektiğini böyle bir raporda asla gösteremezsiniz çünkü bunu göstemek için dinomometreye yük verilemsi yolun simulasyonun verilmesi gerekir ki bu tür düzenekler ancak büyük arge laboraturlarında yapılabilmektedir.

    Bu durumu basitçe söyle anlatabilirim, sabit devirde düz yolda giden bir aracın emisyon değerleri ve yakıt tüketimi ve motorun üreteceği güç ile aynı aracın aynı devirde aynı viteste %10 eğimli bir yolda göstereceği emisyon değerleri ,üreteceği güç ve harcayacağı yakıt kesinlikle aynı olmaz. İşte bu aşırı noktalardaki emisyon değerlerinin düzweltilmesi koşunu EGR ile kolayca aşmanız mümkündür. EGR gelen hitiyaca binen açıklık oranını sirküle ederek optimum oranda fayda sağlamaya çalışmaktadır. Motor ortalama veya anlık ısısını düşürerek yanmanın daha iyi olmasını ve anlık performansın daha iyi olmasını sağlamaktadır. Motor içi sıcaklığın çok olması her zman en iyi katkıyı sağlamayacaktır. Bileceğiniz üzere güç üretimi için delta ısı farkı önem taşımaktadır .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    @vezir Bilimselliğini kabul eder misiniz bilmem ama;

    "Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dısında kalan diger parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür." kaynak:http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Grafiklerle de EGR uygulaması ile motor gücünün düştüğü, yakıt tüketiminin arttığı deneysel olarak ölçülmüş.Ben mühendislik okuyan bir öğrenci olarak bu deney raporunun sizin yazdıklarınızın tam aksini gösterdiğini anladım.Kaçırdığımız birşey mi var burda, yoksa yanılıyor musunuz?


    sayın desci ,

    yazıyı dikkatli okumanızı öneririm. Motor gücü sadece yüksek devirlerde düşmektedir. Zaten EGR kullanmaktaki amacımız yarış yapmak değildir veya aracı maksimum performasnta kullanmak da değildir. Toplamda bazı gazların emisyonu azaltırken belirli noktada aracın performasından veya özelliklerinden geri kalmamaktadır.
    EGR savbir bir yüzde ile açık kalmaz, değişkendir bu durmu bilen mühendisler yüksek devirde EGR oranının yani geri dönüşüm oranını düşürerek makzimum fayda elde etmemizi hedeflerler.

    verim konusu oldukça derinlemesine incelenesi gereken ve her devir yükte değişiklik gösteren bir olaydır. Motor yüksüz bir ortamda vey asab,t yük altındaki emisyon değerleri ile makzümum yükte veya anlık yük durumundaki gerçekleri bu rapor östermemektedir. Zaten çok bilinmeyeni göstermesini bekleyemeyiz. Bir aracın vermiş olduğu güç üzerine yapılacak yük ile birlikte değişkenlik göstermekte ve yanma verimi ve toplam verimi etkilemektedir.Dolayısı ile emisyon oranları çok siddetli olarak değişmektedir. Burada gaza ne kadar basmanız gerektiğini böyle bir raporda asla gösteremezsiniz çünkü bunu göstemek için dinomometreye yük verilemsi yolun simulasyonun verilmesi gerekir ki bu tür düzenekler ancak büyük arge laboraturlarında yapılabilmektedir.

    Bu durumu basitçe söyle anlatabilirim, sabit devirde düz yolda giden bir aracın emisyon değerleri ve yakıt tüketimi ve motorun üreteceği güç ile aynı aracın aynı devirde aynı viteste %10 eğimli bir yolda göstereceği emisyon değerleri ,üreteceği güç ve harcayacağı yakıt kesinlikle aynı olmaz. İşte bu aşırı noktalardaki emisyon değerlerinin düzweltilmesi koşunu EGR ile kolayca aşmanız mümkündür. EGR gelen hitiyaca binen açıklık oranını sirküle ederek optimum oranda fayda sağlamaya çalışmaktadır. Motor ortalama veya anlık ısısını düşürerek yanmanın daha iyi olmasını ve anlık performansın daha iyi olmasını sağlamaktadır. Motor içi sıcaklığın çok olması her zman en iyi katkıyı sağlamayacaktır. Bileceğiniz üzere güç üretimi için delta ısı farkı önem taşımaktadır .

    Alıntıları Göster
    @vezir;

    Hocam çok teşekkürler.Bu EGR konusunda herkes birşey söylediği için kafamız karışıyor, aydınlatmak da sizin gibi üstatlara düşüyor.Sıfır alacağım arabamın EGR'sini iptal ettirmeyi düşünüyordum ancak verdiğiniz bilgiler sayesinde olayın mantığını anlayarak bu karardan vazgeçtim.

    Paylaşımlarınıza devam etmeniz dileğiyle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    @vezir;

    Hocam çok teşekkürler.Bu EGR konusunda herkes birşey söylediği için kafamız karışıyor, aydınlatmak da sizin gibi üstatlara düşüyor.Sıfır alacağım arabamın EGR'sini iptal ettirmeyi düşünüyordum ancak verdiğiniz bilgiler sayesinde olayın mantığını anlayarak bu karardan vazgeçtim.

    Paylaşımlarınıza devam etmeniz dileğiyle...

    Alıntıları Göster
    EGR ve katalizör iptal ettiren arkadaşlar, siz bir çevre katilisiniz. İçinde yaşamak zorunda olduğumuz şu dünyayı daha ne kadar zehirleyeceksiniz? Hava nefes alınmaz hale gelince, sular içilmez hale gelince, topraklardan zehirli ürünler çıkınca aldığınız o 3-5 beygir fazla gücün ne faydası olacak size?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    EGR ve katalizör iptal ettiren arkadaşlar, siz bir çevre katilisiniz. İçinde yaşamak zorunda olduğumuz şu dünyayı daha ne kadar zehirleyeceksiniz? Hava nefes alınmaz hale gelince, sular içilmez hale gelince, topraklardan zehirli ürünler çıkınca aldığınız o 3-5 beygir fazla gücün ne faydası olacak size?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsanokur

    EGR ve katalizör iptal ettiren arkadaşlar, siz bir çevre katilisiniz. İçinde yaşamak zorunda olduğumuz şu dünyayı daha ne kadar zehirleyeceksiniz? Hava nefes alınmaz hale gelince, sular içilmez hale gelince, topraklardan zehirli ürünler çıkınca aldığınız o 3-5 beygir fazla gücün ne faydası olacak size?

    İptal ettirenlerin çoğu motor gücünü artırmak için değil, araçlarının motorlarını kuruma karşı korumak için yapıyor bu uygulamayı.

    Bence bu işin sorumlusu henüz yeterince temiz yakıt sunmayan firmalar ve bunu denetlemeyen kurumlar.Bu kadar zor para kazanılarak alınan aracları sırf kirli yakıt yüzünden kaybetmek istemiyorlar o kadar.

    Acaba hiçbir hayra hizmet etmeyen savaş uçaklarının da emisyon değerlerine bakıyorlar mı, merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsanokur

    EGR ve katalizör iptal ettiren arkadaşlar, siz bir çevre katilisiniz. İçinde yaşamak zorunda olduğumuz şu dünyayı daha ne kadar zehirleyeceksiniz? Hava nefes alınmaz hale gelince, sular içilmez hale gelince, topraklardan zehirli ürünler çıkınca aldığınız o 3-5 beygir fazla gücün ne faydası olacak size?

    İptal ettirenlerin çoğu motor gücünü artırmak için değil, araçlarının motorlarını kuruma karşı korumak için yapıyor bu uygulamayı.

    Bence bu işin sorumlusu henüz yeterince temiz yakıt sunmayan firmalar ve bunu denetlemeyen kurumlar.Bu kadar zor para kazanılarak alınan aracları sırf kirli yakıt yüzünden kaybetmek istemiyorlar o kadar.

    Acaba hiçbir hayra hizmet etmeyen savaş uçaklarının da emisyon değerlerine bakıyorlar mı, merak ettim.

    Alıntıları Göster
    Pek Sayın Vezir bey.

    Teoride yanıldığınızın pratikteki ispatını kendi aracımda bizzat yaşadım ve burayada yazmak istedim. Ford Focus 1.8 tdci aracımın egr sini iptal etmeye karar verdim ve farkı görmek için işlem öncesinde ve sonrasında bosch car service da dinamometre testine soktum. ilk testte 112hp güç 246nm torq veren motorum egr iptalinden sonra 129hp güç 286nm torq değerlerine ulaştı (bu arada hava filtremde değişti ama eskisi çok tıkanık değildi servise girmişken değiştireyim istedim hadi 3-5 hp si oradan diyelim) yakıt konusu için şimdilik bişey söyleyemeyeceğim ama depoyu fulledim ve deneyip sonuçları yine burada paylaşacağım. yalnız şunuda söylemem gerek servis şefi egr iptalini kesinlikle önermedi başta onlarında arızalı egr leri iptal yoluna gittiklerini ama iptalin pek çok problemi beraberinde getirdiğini anlattı özellikle turbo basıncı iptal sonrası çok artıyormuş ve turboya ciddi zararlar verebiliyormuş, özellikle yazın hararet sorunları yaratabiliyormuş v.s v.s sadece görmek istediğimden iptal ettim ve biraz eğlendikten sonra sonra eski haline geri döneceğim. başka bir deyişle arabasını seven yapmasın 70-80k kilometrede bir emme manifoldunuzu söktürüp temizletin egr valfi ile birlikte yeterli bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snickers23

    Pek Sayın Vezir bey.

    Teoride yanıldığınızın pratikteki ispatını kendi aracımda bizzat yaşadım ve burayada yazmak istedim. Ford Focus 1.8 tdci aracımın egr sini iptal etmeye karar verdim ve farkı görmek için işlem öncesinde ve sonrasında bosch car service da dinamometre testine soktum. ilk testte 112hp güç 246nm torq veren motorum egr iptalinden sonra 129hp güç 286nm torq değerlerine ulaştı (bu arada hava filtremde değişti ama eskisi çok tıkanık değildi servise girmişken değiştireyim istedim hadi 3-5 hp si oradan diyelim) yakıt konusu için şimdilik bişey söyleyemeyeceğim ama depoyu fulledim ve deneyip sonuçları yine burada paylaşacağım. yalnız şunuda söylemem gerek servis şefi egr iptalini kesinlikle önermedi başta onlarında arızalı egr leri iptal yoluna gittiklerini ama iptalin pek çok problemi beraberinde getirdiğini anlattı özellikle turbo basıncı iptal sonrası çok artıyormuş ve turboya ciddi zararlar verebiliyormuş, özellikle yazın hararet sorunları yaratabiliyormuş v.s v.s sadece görmek istediğimden iptal ettim ve biraz eğlendikten sonra sonra eski haline geri döneceğim. başka bir deyişle arabasını seven yapmasın 70-80k kilometrede bir emme manifoldunuzu söktürüp temizletin egr valfi ile birlikte yeterli bence.

    Alıntıları Göster
    EGR valfinin iptali sonucu aracın gücünün artması çok normal çünkü silindir içi yanma şiddeti artmış oluyor. EGR valfinin iptali söylediğiniz gibi uzun vadede motora zarar verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snickers23

    Pek Sayın Vezir bey.

    Teoride yanıldığınızın pratikteki ispatını kendi aracımda bizzat yaşadım ve burayada yazmak istedim. Ford Focus 1.8 tdci aracımın egr sini iptal etmeye karar verdim ve farkı görmek için işlem öncesinde ve sonrasında bosch car service da dinamometre testine soktum. ilk testte 112hp güç 246nm torq veren motorum egr iptalinden sonra 129hp güç 286nm torq değerlerine ulaştı (bu arada hava filtremde değişti ama eskisi çok tıkanık değildi servise girmişken değiştireyim istedim hadi 3-5 hp si oradan diyelim) yakıt konusu için şimdilik bişey söyleyemeyeceğim ama depoyu fulledim ve deneyip sonuçları yine burada paylaşacağım. yalnız şunuda söylemem gerek servis şefi egr iptalini kesinlikle önermedi başta onlarında arızalı egr leri iptal yoluna gittiklerini ama iptalin pek çok problemi beraberinde getirdiğini anlattı özellikle turbo basıncı iptal sonrası çok artıyormuş ve turboya ciddi zararlar verebiliyormuş, özellikle yazın hararet sorunları yaratabiliyormuş v.s v.s sadece görmek istediğimden iptal ettim ve biraz eğlendikten sonra sonra eski haline geri döneceğim. başka bir deyişle arabasını seven yapmasın 70-80k kilometrede bir emme manifoldunuzu söktürüp temizletin egr valfi ile birlikte yeterli bence.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: snickers23

    Pek Sayın Vezir bey.

    Teoride yanıldığınızın pratikteki ispatını kendi aracımda bizzat yaşadım ve burayada yazmak istedim.


    quote:

    Motor gücü sadece yüksek devirlerde düşmektedir. Zaten EGR kullanmaktaki amacımız yarış yapmak değildir veya aracı maksimum performasnta kullanmak da değildir. Toplamda bazı gazların emisyonu azaltırken belirli noktada aracın performasından veya özelliklerinden geri kalmamaktadır.


    yazdıklarımızı anlayanlar için yazacak birşey yok ama anlamamakta direnenler için herkes istediğini yapmakta serbest sadece sonuçlarının ne olacağını bilmek gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: snickers23

    Pek Sayın Vezir bey.

    Teoride yanıldığınızın pratikteki ispatını kendi aracımda bizzat yaşadım ve burayada yazmak istedim.


    quote:

    Motor gücü sadece yüksek devirlerde düşmektedir. Zaten EGR kullanmaktaki amacımız yarış yapmak değildir veya aracı maksimum performasnta kullanmak da değildir. Toplamda bazı gazların emisyonu azaltırken belirli noktada aracın performasından veya özelliklerinden geri kalmamaktadır.


    yazdıklarımızı anlayanlar için yazacak birşey yok ama anlamamakta direnenler için herkes istediğini yapmakta serbest sadece sonuçlarının ne olacağını bilmek gerek.

    Alıntıları Göster
    daha çok kısa süre test etmiş olmama rağmen yakıt tüketimimdede bariz düşüş var bu da varan2 olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snickers23

    daha çok kısa süre test etmiş olmama rağmen yakıt tüketimimdede bariz düşüş var bu da varan2 olsun...

    Alıntıları Göster
    Ayrıca; Vezir bey en başta egr nin beygir gücünü hiçbirşekilde düşürmeyeceğini iddia edip tubitak makaleleriyle karşılaşınca sert bir u dönüşüyle yüke ortama v.s göre değişir demiş bir insansınız bence siz kendi yazdıklarınızı pek anlamıyorsunuz ki kendinizle çeliştiğinizi algılamakta zorlanıyorsunuz. copy paste mühendisimisiniz yoksa?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snickers23

    Ayrıca; Vezir bey en başta egr nin beygir gücünü hiçbirşekilde düşürmeyeceğini iddia edip tubitak makaleleriyle karşılaşınca sert bir u dönüşüyle yüke ortama v.s göre değişir demiş bir insansınız bence siz kendi yazdıklarınızı pek anlamıyorsunuz ki kendinizle çeliştiğinizi algılamakta zorlanıyorsunuz. copy paste mühendisimisiniz yoksa?

    Alıntıları Göster
    nereden çıktın sen yine , 7 mesajın var 5 benimle ilgili birşeyler karalamaktan öte değil. Nasıl istersen öyle anlayabilirsin. benim zorlandığım teknik olarak birşey olmaz.
    Ama anlamakta zorluk çekenler için yazacak veya vakit kaybedecek zamanım yok.


    quote:

    Orjinalden alıntı: snickers23

    Ayrıca; Vezir bey en başta egr nin beygir gücünü hiçbirşekilde düşürmeyeceğini iddia edip tubitak makaleleriyle karşılaşınca sert bir u dönüşüyle yüke ortama v.s göre değişir demiş bir insansınız bence siz kendi yazdıklarınızı pek anlamıyorsunuz ki kendinizle çeliştiğinizi algılamakta zorlanıyorsunuz. copy paste mühendisimisiniz yoksa?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.