Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
585
Cevap
16
Favori
410.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Katalitik iptali için aynı şeyi söyleyemem. Katalitik konvertör bir geri dönüşüm sistemi değildir yani motora tekrar geri dönüşüm yapmaz ancak katalitik iptal ediliyorsa EGR.nin muhakkak iptal edilmesi gerekir. Zaten katalitik iptalinden sonra EGR.yi iptal etmezseniz EGR çok kısa sürede bozulur. Katalitik büyük partiküllerin tutulmasını sağlar ve salınımını engeller.

    Katalitik.in iptali emisyonu oldukça arttırır, EGR ile kıyaslanamaz bile. Motor ömrüne çok fazla bir zararı olacağını düşünmüyorum. Dediğim gibi katalitik iptal edilecekse (ki bozulmadan iptalini kesinlikle önermem) yani örneğin yüksek fiyatı dolayısıyla tekrar satın alamıyorsanız hem katalitik konvertör yerine direkt boru taktırın hem de EGR.yi iptal ettirin. Katalitik iptali sonrası bazı araçlarda sık sık emisyon arızası alınabiliyor. Bazı araçlarda buna EGR.nin elektronik olarak iptal edilmemesi de yol açabiliyor.

    Benim kişisel görüşüm 2-3 bg için ne katalitik konvertörü iptal edin ne de EGR.yi. Temiz yakıt kullanın ve periyodik olarak (her 30.000 km.de bir örneğin) corbon clean (motorvac öneririm) yaptırın. Hatta her 45.000 km.de bir EGR.yi temizletin ve manifold temizliği yapın. Yine de en önemli unsur YAKIT KALİTESİ.dir. Düzenli olarak yakıt katkısı kullanmayı ihmal etmeyin (her 10.000 km.de bir depoya bir kutu katkı mesela).
  • EGR NEDİR...
    1. İşlevi

    Egzoz gazı, insan merkezi sinir sistemi, mukoza zarı için tehlikeli ve aynı zamanda fotokimyasal dumanın temel nedeni olan NOx içerir ve dolayısıyla tüm dünyada HC ve CO ile birlikte sıkı emisyon düzenlemelerine tabi tutulmaktadır. CO ve HC hatalı yanmadan kaynaklandığından yanmanın mükemmel hale getirilmesi motor performansını artıracaktır. Ancak, NOx yanma sıcaklığının maksimum düzeye çıkmasıyla artar ve özellikle 2000°C’nin üzerindeki sıcaklıklarda hızla artar. Maksimum yanma sıcaklığı NOx miktarını azaltmak için düşürülmelidir. Maksimum yanma sıcaklığının düşürülmesi NOx’i azaltmanın etkili bir yolu olduğundan, yanma odasına başlangıçtaki gazı (CO2) çekmek için egzoz gazını (emme karışımının yaklaşık %15’ini) sistem içinde dolaştırırlar. Ardından, dolaşan egzoz gazı yanmaz ve dolayısıyla patlama sırasındaki yanma sıcaklığı düşer ve NOx seviyesini önemli ölçüde azaltır.(maks %60). Ancak EGR, NOx emisyonunun azaltılmasında etkili olsa da karışım ateşleme karakteristiklerini bozar ve bunun sonucunda motor verimi düşer. Ayrıca, EGR doğru değilse emisyon gazındaki HC ve CO artar. Bu nedenle, fazla miktarda NOx üretilen çalışma aralığını seçilmesi ve bu aralıkta uygun miktarda egzoz gazı dolaşımı sağlanması önemlidir.

    ŞEKİL 8-1’de emisyon gazı bileşenleri ile EGR oranına göre yakıt tüketimi arasındaki ilişki gösterilmiştir. EGR kontrol oranı göstergesi, yani EGR oranı aşağıdaki formülle gösterilebilir:

    EGR ORANI (%)= (EGR GAZI ORANI) / (EMİLEN HAVA MİKTARI + EGR GAZI ORANI) X 100

    2. Yapısı ve Çalışma Prensibi

    Gaz kelebeği valfinin yanındaki vakum girişinde vakum basıncı oluştuğunda, vakum, vakum hortumundan ve nipelden vakum odasına iletilir. Ardından, basınç vakum basınç odası diyaframını çalıştırır ve, diyaframa bağlı iğneli valfi valf yatağından yukarı iter ve boşluk oluşturur. Egzoz gazı emme manifolduna bu boşluktan girer. EGR valfi vakum basınç odasına uygulanan vakum basıncına bağlı olarak iğneli valf yukarı kalkar ve egzoz gazı güzergahı değişir. EGR valfi vakum basınç odasına uygulanan basıncın motor çalışma koşullarına bağlı olarak doğru bir şekilde kontrol edilmesi optimum EGR sağlar. (ŞEKİL 8-2)

    3. EGR Sistemi Kontrol Tipleri
    EGR valfi vakum odası vakum basıncı kontrol tipine bağlı olarak vakum basıncı kontrol tipi, tipik olarak %5-15 EGR oranına sahip düşük EGR kullanan mekanik tip ve %15’in üzerinde EGR oranına sahip yüksek EGR kullanan elektronik tip olmak üzere ikiye ayrılır.

    a) Vakum Basıncı Kontrollü Tip
    Gaz kelebeğinin yakınında oluşan vakum basıncı ile EGR valfini kontrol eden en temel kontrol Tipidir. Rölantide veya gaz kelebeği tam açık iken, vakum girişi EGR diyaframı yay kuvvetine yenilecek kadar alçalır ve ardından EGR valfi kapanır ve EGR’yi bırakır. EGR valfinden emme manifolduna sirküle edilen EGR miktarı vakum girişinin büyüklüğüne bağlı olarak belirlenir. (ŞEKİL 8-3)

    b) Geri Basınç Kontrollü Tip
    Bu tip, egzoz gazı geri basıncı ve emilen hava miktarı arasındaki tipik ilişkiye bağlı olarak EGR valfini kontrol eder. BPT (Geri Basınç Transdüktörü) valfi, orifis aşağı akış vakumunu her zaman sabit tutmak için EGR vakum basıncını kontrol eder. EGR miktarı emilen hava miktarı ile doğru orantılıdır ve EGR miktarı orifis kısmına bağlı olarak belirlenir.

    ŞEKİL 8-4’te sistemin yapısı gösterilmiştir. Gaz kelebeği valfi açıldığında, "E" girişi vakumu artar ve EGR valfi vakum odası yay gücü yenilir bunun sonucunda EGR valfi açılır. Bu durumda, egzoz gazı emme manifoldunda dolaşarak venturi kısmının basıncının azalmasına yol açacaktır. Venturi kısmı basıncı atmosferik basınca düştüğünde, BPT açılır ve "E" girişi vakumu ile "A" girişi (atmosferik basınç) arasındaki bağlantıyı açar ve EGR valfi kapanır. EGR valfinin kapanmasından sonra, geri basınç yükselir. Bu durumda, EGR valfi vakum basınç odasına "E" giriş vakumu uygulanır ve EGR valfi açılır ve emme manifoldunda egzoz gazı dolaşımı başlar. Bu işlemin tekrarlanması ile EGR oranı emilen hava miktarına göre doğru şekilde kontrol edilir.

    c) Elektronik Kontrollü Tip
    Bu tip, aktüatörü çalıştırmak ve EGR valfi açıklığını kontrol etmek için mikroişlemciden gelen çeşitli sensörler ve sinyaller tarafından algılanan motor çalışma durumu verilerini kullanır.

    d) Solenoid Valfi
    EGR SOL/VLV elektromanyetik prensibine bağlı olarak çalışır ve bobin, göbek ve manyetik alan üreten çubuk, plancer ve hava akışını açıp kapatan valf yatağı ve hava akış miktarını kontrol eden orifisten oluşur. Çalışma prensibi şöyledir: ECU EGR’deki güç beslemesini algıladığında, bobinin çevresinde elektromanyetik kuvvet oluşur ve göbek elektromıknatıs haline gelir bu da planceri çekerek akış güzergahının kapanmasını sağlar, sonra güç beslemesi kesilir ve yay kuvveti akış güzergahı nı tekrar açar. (ŞEKİL 8-5)


     EGR Valfi İptali RESİMLİ


     EGR Valfi İptali RESİMLİ


     EGR Valfi İptali RESİMLİ


     EGR Valfi İptali RESİMLİ


     EGR Valfi İptali RESİMLİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 23 Nisan 2010; 17:56:08 >
  • ELEKTRONİK EGR VALFİ

    Yeni eksoz emisyon değerlerini karşılayabilmek amacıyla, egzost gazı geri dönüşümünü tam olarak kontrol altına almak için ECU’den alınan çıkış sinyalleri ile kontrol edilir.



     EGR Valfi İptali RESİMLİ


     EGR Valfi İptali RESİMLİ
  • Maalesef Türkiye de satılan motorinlerin kalitesinin ne kadar düşük olduğu malum. Normal motorinde kükürt oranı 7.000ppm iken, Euro3 standardında olması gereken motorinlerin kükürt oranı ise 350ppm dir. Euro4 motorinde de bu kükürt oranı 50ppm ve hatta daha da altına inmektedir. Motorinin içerdiği kükürt aynı zamanda kurumun da başlıca nedenidir. Özellikle EGR li motorlarda kükürt oranı düşük Euro motorin kullanılması gerekirken, özellikle üç kuruş ucuz olduğu için hala normal motorin kullanarak motoruna zarar veren araç sahipleride vardır. Eksoz manifoldundan çıkan yanmış gazların bir kısmı EGR sistemi üzerinden emme manifolduna verilir. Özellikle Euro motorin yakması gerektiği halde bilerek ya da bilmeyerek kükürt oranı yüksek motorin kullanıldığında EGR valfi, emme manifoldu ve subapların kafaları da dahil olmak üzere her yerin soba borusu gibi resmen kurum sarmaktadır. Hatta bazı araçlarda emme manifoldu üzerine bağlanan ve algılayıcı ucu emme manifoldunun içine bakan MAP sensörler bile, emme manifoldunun içini saran kurum yüzünden görev yapamaz hale gelir.

    Türkiyeye ilk Euro motorlu araçlar geldiğinde, henüz piyasada Euro motorinler yoktu. Bu nedenle Volkswagen Transporterler başta olmak üzere, kısa sürede kurum sorunu yüzünden silindir kapaklarını bile söktürmek zorunda kalmıştır. Bu sorunun önüne geçmek için de EGR valfinin contasının yerine ortası kapalı sac contalar takılarak eksoz gazlarının emme manifolduna geçişi engellenerek kurum oluşumu bir süreliğine engellenmiştir.

    EGR kurum nedeniyle tıkanabilir ya da sıkışabilir. EGR nin tıkanması ve hiç açılmaması motorda sorun olarak hisedilmeyebilir. Ancak açık vaziyette sıkışıp kalması ya da açıldıktan sonra tam kapanmaması araçta hissedilir sorunlar meydana getirir. Açık kalmış EGR valfinden sürekli kontrolsüz bir biçimde yanma odasına giren yanmış gazlar, yanmayı bozarak hacimsel verimin düşmesine de sebep olur.

    EGR kirlenmiş ve tıkanmışsa illaki değişmesi gerekmez. Yerinden sökülebilen EGR valfi kurum sökücü bir kimyasal sayesinde temizlenebilir ve normal vazifesini yerine getirebilir. Eğer Emme manifoldu ve subaplarda da aşırı kurum birikmiş ise eskiden ancak sökülerek temizlenebilirken, artık Emme manifoldu girişine bağlanabilen Karbon temizleme cihazlarının aparatları sayesinde manifold sökülmeden temizlik yapılabilmektedir. Bu tür temizliklerde ise kirlilik oranı çok fazla ise sökülen aşırı kurumların katalitik konvertörü tıkama riski olduğu da unutulmamalıdır.
  • EGR valfi ve selonoid valf fotoğrafları

     EGR Valfi İptali RESİMLİ


     EGR Valfi İptali RESİMLİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 23 Nisan 2010; 23:42:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosan

    Sayın vezir hem teknik bilgi hem de sabır konusunda derya denizsiniz.
    Bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.


    eğer okuyanlara bir nebze katkım oldu ise ne mutlu bana.Israrla kabul etmek istemeyenler için yukarıda yazdım yapacak bir şey yok. Yakıtı en ideal olarak yakma şansımızı yakalama şansı olmadığı için değişken yakıt karışımını maksimize etmek için çıkış gazlarını denetlemek son çaredir. Bu açıdan bakılırsa son noktada küçük de olsa bir şeyler yapılabiliyor. Artık motorda yanma adına denetlenecek ne kadar parametre varsa hemen hemen hepsi elektronikteki gelişmeler sayesinde işlemciye iletilebiliyor.Bunlara belirli müdahele şansımız varsa bunlardan yararlanma şansımız varken neden bypass geçiş yapalım gerçekten ben anlayamıyorum ama bilgiyi çarpıtılmış olarak alanlar için uzun mücadeleler vermek gerekebiliyor tabiiki karşıdakinin ancak aanlayabileceği kadar anlatabiliyorum maalesef mekanikte herşeyin bir sınırı olduğu gibi algınında sınırları var hele ki önyargı varsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: mosan

    Sayın vezir hem teknik bilgi hem de sabır konusunda derya denizsiniz.
    Bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.


    eğer okuyanlara bir nebze katkım oldu ise ne mutlu bana.Israrla kabul etmek istemeyenler için yukarıda yazdım yapacak bir şey yok. Yakıtı en ideal olarak yakma şansımızı yakalama şansı olmadığı için değişken yakıt karışımını maksimize etmek için çıkış gazlarını denetlemek son çaredir. Bu açıdan bakılırsa son noktada küçük de olsa bir şeyler yapılabiliyor. Artık motorda yanma adına denetlenecek ne kadar parametre varsa hemen hemen hepsi elektronikteki gelişmeler sayesinde işlemciye iletilebiliyor.Bunlara belirli müdahele şansımız varsa bunlardan yararlanma şansımız varken neden bypass geçiş yapalım gerçekten ben anlayamıyorum ama bilgiyi çarpıtılmış olarak alanlar için uzun mücadeleler vermek gerekebiliyor tabiiki karşıdakinin ancak aanlayabileceği kadar anlatabiliyorum maalesef mekanikte herşeyin bir sınırı olduğu gibi algınında sınırları var hele ki önyargı varsa



    +1
  • Burada bilgisine inandığım arkadaşlar iptal ettirmeyin derken, mitsubishi servislerinin bir kısmı iptalden yana, bir kısmıda iptale karşı.
    İlginçtir yaptıran arkadaşlarda sonuçtan çok memnun.
    Kafam karıştı
  • burada karar vermek gibi bir seçenek yok. Orjinal neyse doğrusu odur. İptal edip de memnun olanlar uzun vadede sonuçlarını göreceklerdir . Mühim olan çıkacak prroblemler ile EGR arasında bağ kurabilecek akla ve mantığa sahip olup olmamaktır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    Burada bilgisine inandığım arkadaşlar iptal ettirmeyin derken, mitsubishi servislerinin bir kısmı iptalden yana, bir kısmıda iptale karşı.
    İlginçtir yaptıran arkadaşlarda sonuçtan çok memnun.
    Kafam karıştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    burada karar vermek gibi bir seçenek yok. Orjinal neyse doğrusu odur. İptal edip de memnun olanlar uzun vadede sonuçlarını göreceklerdir . Mühim olan çıkacak prroblemler ile EGR arasında bağ kurabilecek akla ve mantığa sahip olup olmamaktır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    Burada bilgisine inandığım arkadaşlar iptal ettirmeyin derken, mitsubishi servislerinin bir kısmı iptalden yana, bir kısmıda iptale karşı.
    İlginçtir yaptıran arkadaşlarda sonuçtan çok memnun.
    Kafam karıştı



    Sizinle aynı düşücedeyim.
    Carbon clean öneriyormusunuz? Partikül kopardığı söyleniyor. Önermiyorsanız bu kurum temizliği için ne önerirsiniz?
  • quote:

    Sizinle aynı düşücedeyim.
    Carbon clean öneriyormusunuz? Partikül kopardığı söyleniyor. Önermiyorsanız bu kurum temizliği için ne önerirsiniz?


    bu soru ara ara çeşitli forumlarda soruluyor .

    özetle karbon temizleme için kirlenmenin aşırı olmaması gerekiyor .Ama bunu kapalı bir kutuda nasıl bileceğiz asıl sorun burada. En ,deal özüm soruluyorsa bunun cevabı ULTROSONIK temizliktir . Ancak bununn için temizlenecek parçaların sökülebilmesi ve ultrasonik temizlik için küçük bir banyoya konulabilmesi lazım. Zaten karbon temizleme olayı da bu zorluktan dolayı yan çözüm olarak çıkmış ama bazı sakıncaları da beraberinde getirmektedir. nedir bu sakıncalar.
    Bunu bir örnekle yanıtlamak gerekirse , çok kirli bir duvarınız var ve elinizde bir kimyasal olduğunu varsayın. temizlemek için yaptığınız çaba sonucunda kalınlaşmış katmanlar suyun içine girmek yerine farklı yerlerde birikebilir. Bu da önceden sorun olmayan şeylerin sonradan sorun olabileceğini gösterir. farzedelim ki damarlarımızda kolestrol var ve damardan bir sıvı enjekte ederek bunu temizlemek istiyoruz peki ama bu çıkan partiküller bir kılcal damarı tıkarsa ne olacak aynı durum motor için de geçerli.Risk ne kadar bilemiyoruz tamemen duruma bağlı . Ama özetle ne kadar az kirlenme varsa risk de yok denecek kadar azalmış oluyor.
  • Teşekkürler, bu kirlenme en iyi sizce nasıl görülebilir? Motor açılarakmı?
    kılcal damarı tıkarsa ve hala yaşıyorsa bypass en iyi çözüm:)) sanırım bu araçlarımızda mümkün değil:)
  • bu durumu görmek değil ama hissetmek mümkündür. Araç eskisi gibi performans vermez ve yakıt iyi yakılamazsa eksozdan çıkan gazdaki siyah duman oranı artar , göz ile görülmeye başlıyorsa kurum artıyor olabilir. Servislerde bazıları 60000 km de bir bazıları daha erken bazıları da en geç 75000 km de bir yapılmasını öneriyorlar . hangisi doğrudur bilemeyeceğim ama bana 60000 km de bir mantıklı geliyor . Biraz da yakıta ve nasıl kullmnıldığına bağlı birşey
    quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    Teşekkürler, bu kirlenme en iyi sizce nasıl görülebilir? Motor açılarakmı?
    kılcal damarı tıkarsa ve hala yaşıyorsa bypass en iyi çözüm:)) sanırım bu araçlarımızda mümkün değil:)
  • akadaslar soyle birseyde var 2.2 dci motorlarda egr iptali fisini cekerek oluyor servis bu motorlarda egr bi ise yaramadigini soyluyor bence en iyi karari servis soyler hangi motorlara faydali hangilerinde ise yaramiyor
  • arkadaşlar selamlar bende 2005 model ford II tdci var araba bazen dip gaz yapınca kendini aniden öne atıyordu nadiren yapıyordu ama özel servise getirdim hatalara baktık bilgisayara bağlayıp bişey çıkmadı ordan şimdi bütün filtleri değiştirilecek aracın bu sorun devam ederse yakıt sensörünü değiştirmemiz gerekir dedi ve fiyatı 700 TL miş veya 750 TL şu an tam hatırlamıyorum acaba yakıt sensörü dediği olay EGR Valfi midir ?

    Bilginiz varsa cevap bekliyorum..
  • 2001 Model Opel Astra G Elegance Otomatik Vites aracım var.

    2009 yılının 10. ayında henüz araç 8 yaşında ve 49.000 Km'de iken seyir halinde stop etme sorunu oluşmaya başladı ara ara. Yetkili servise götürüldü ve servis EGR valfini değiştirdi. Ayrıca motorda EGR'nin de tıkanmasına neden olacak şekilde kurum oluşmuş olma ihtimalinin olabileceğini ve kurum temizleme işlemi ( motor üst kapağı açılarak rektefiye vs.) yapılması gerektiği söylendi arızanın tekrarında. Biz maddi imkanlar ve rektefiye işleminin fazla maliyetli olması dolayısıyla işlemi yaptırmak istemedik. Bir yandan da 49.000 Km'de bir aracın motorunu açtırmaya kıyamadık.

    Serviste EGR değişiminden 4 ay sonra tekrar stop etmeye başladı 2010'un 3. ayında. Bu sefer EGR temizlemeye verdik bir özel serviste. Temizleme işlemi sonrası yaklaşık 9 aydır iyi gidiyordu fakat gecenlerde tekrar ciddi bir şekilde stop etme olayını yaşamaya başladık seyir halinde iken. Hem de çok sık olmaya başladı. Ne derece tehlikeli bir şey tahmin ediyorsunuzdur.

    Neyse servise götürdüm maslak sanayiye, bakıldı TECH 2 cihazına bağlandı hata göstermiyordu. Beyin sıfırlama yapıp bir süre daha dene dediler. 2 gün denedim sorun devam ediyor diye tekrar götürdüm EGR değişimi için, bu sefer arıza verdi TECH 2 cihazı ( sanırım belirli bir sayıda arıza kaydı olunca beyin kaydediyor arızayı).

    2009 da garantili deişim yaptırdığım servise götürüp güç bela garanti kapsamında yenisi ile değiştirdim EGR'yi. Şimdi 4 gündür sorun yok ama geçici bir çözüm olduğu ortada. Ywtkili serviste aracı cidd bir şekilde kontrol edip test ettiler ve kurum kaynaklı olduğunu yinelediler daha önce de söyledikleri gibi.

    Bu kadar detayı anlatma nedenim şudur;

    Çeyrek deponun altına düşülmeden hep aynı markadan BP'den ve %90 oranında aynı istasyondan benzin alıyor olmamıza,
    Aracı olabildiğince temiz kullanmamıza,
    Ve 60.000 Km ağır bakımına kadar olan bakım süreçlerini orjinal Opel Balkan servisinde yaptırmamıza rağmen,

    Bu model ve bu tip Z16Xe türü Z motorlarda yaşanan kronik bu sıkıntıya bulaşmış olduk.

    Motoru açtımak hiç içime sinmiyor. Ama yapacak başka da bir çözüm yolu yok sanırım.
    Çok güvenilir işçiliği ve ustaları iyi olan bir serviste yaptıracağız maddi durumumuz müsait olunca. Arabadan soğudum, satacağım ama bu şekilde satmak etik değil, EGR iptal ettirmeyi düşünüyordum o konuda da kafam karıştı.

    Ben EGR nin arabaya olan faydası zararı, çevreye olan faydası zararı ya da herhangi bir konuyla ilgilenmiyorum. Umrumda da değil. Bıktım artık çünkü.

    Benim için önemli olan bu lanet sıkıntılardan beni kurtaracak ve arabanın orjinalini bozmayacak çözüm neyse onu yapmak.

    Carbon Clean hakkında da tam net olmayan bilgiler var ve emin olamadım yaptırsam mı yaptırmasam mı diye.

    Analayacağınız arkadaşlar, kafam çok karışık ve bu sorundan çok çektim. O yüzden bu lanet parçadan nefret ediyorum. Üreticilerin bence daha az sorun çıkaracak şekilde parçalar dizayn ederek bu araçlarda kullanmaları gerekir daha öngörülü olmalılar.


    Değerli görüş ve önerilerinizi beklemekteyim.

    Saygılarımla.
  • motoru açtırmaya gerek yok , arızayı aramaya dsevam edilmelidir. EGR de arıza yoksa ona veri sağlayan noktalar gözden geçirilmelidir. Yukarıda EGR tipleri ve farklılıkları ile ilgili güzel bir yazı var .Buna göre hangi tip egr NİN ARACINIZDA KULLNILDIĞI TESPİT EDİLMELİDİR Kİ buna göre tespit yapılabilsin. Katalitik konvertörünüz sağlam mı bu da önemlidir. BAzen bir bir hava hortumu delinir veya tıkanır EGR arıza var diye cihazı değiştiriler sebep sonuç ikilisi önemlidir. Kurum olayı daha çok dizellerin problemidir ve yakıt kalitesi ve kullnım ile alakalıdır. Benzinli araçlarda bu kadar erken kurum problemi olmasını beklemek için ateşleme sistemi arızlarını gözden geçirmek gerekir. İlk önce bujilere bakılmaldır.
  • forumdaki konuyla ilgilenen arkadaşlara merhabalar!

    Bu EGR valfi ve katalitik konvektör ile ilgili kendi arabamdan sorular soracağım, cevap verirseniz sevinirim!

    Arabam, 2003 Model Opel Corsa 1.7 DTI Comfort (Dizel-Corsa C)'dur.

    Arabamı geçen sene Mayıs ayında aldım ve alırken hava debimetresinin arızalı olduğunu ve egsozdan siyah duman çıkarttığını bilerek, arızanın giderileceği masrafı fiyattan düşerek aldım!

    Arabanın devir-teslimini yaptığımız gün Opel Yetkili Teknik Servise götürüp, baştan aşağı kontrol etmelerini söyledim ve ayrıca bildiğim arızayı da söylemedim.

    Yaklaşık iki saatlik bir kontrol sonucunda arabanın hava debimetresinin arızalı olduğunu bilgisayardan tespit ettiklerini, bunun dışında herhangi bir sorununun olmadığını söylediler. Hava debimetresinin değiştirilmesi gerektiğini ve değiştirip değiştirmeyeceğimi sordular. Bende değiştirilmesi istedim, fakat ellerinde bulunmadığından yaklaşık olarak 4-5 gün içerisinde ancak parçanın (hava debimetresinin) geleceğini belirttiler. Bende biraz kapora vererek, fiyatı uçurum bir fiyat olsada siparişi çaresiz verdim!

    Amacım ilk defa aldığım aracımda bu tip önemli bir arızanın yetkili teknik servis tarafından ve garanti kapsamında yapılmasını düşünmüştüm! İyi ki de öyle düşünmüşüm, yoksa çıra gibi yanacaktım.

    4 gün sonra parçanın geldiğini söylediler ve bende uygun bir gün belirterek yetkili servise gittim. Arabayı tekrar kontol ettikten sonra yaklaşık olarak 1-1,5 saat içerisinde parçayı takıp, arabayı test ettiklerini belirterek bana teslim ettiler, fakat sürekli servisten ayrılmama rağmen arabanın test edilişini ne yazık ki göremedim.

    Arabamı teslim alıp yola koyulduktan sonra yaklaşık olarak 40 km sonra rampa çıkarken arabamın egzosundan yine siyah duman çıkmaya başladı ve gücünün azaldığını hissettim. Hemen orada durup servise telefon açtım ve siyah dumanın devam ettiğini belirttim, fakat servis mesai bitimine denk geldiği için tekrar servise gidemedim ve bana ertesi güne randevu verdiler.

    Ertesi gün sabah erken saatte servis açılır açılmaz arabamı götürüp durumu anlattım ve servise arabayı tekrar aldılar. Yemin ediyorum size Opel'in Yetkili Teknik Servisi sabah servisin açıldığı saatten akşam servisin kapanma saatine kadar arabamın sıkıntısını teşhis edemediler ve dolayısıyla da siyah duman ve güç eksilme nedeni bulamadılar. Buna çok şaşırdım, nasıl olurda bir yetkili servis opel marka olan 6 senelik arabanın arızasını bunca imkana rağmen bulamadıklarını anlayamadım, bana da arabanız serviste kalsın biz size 2-3 gün içinde haber verip almanızı söyleriz dediler. Tabii ki el mahkum arabasız dolmuşla evimize döndük!

    Bir gün sonra yetkili servisten telefon geldi ve arızanın Turbo da olduğunu belirtterek, onattırıp onattırmayacağımı sordular. Bende tabiiki onarılmasını fakat bu onarımın benimle ilgili olmadığını sorunun teknik servise ait olduğunu belirterek yapılmasını istedim, serviste bana ancak ücretini ödersem yapılacağını yoksa gelip arabamı almam gerektiğini belirttiler.

    Bende ertesi gün iş yerinden izin alarak sabahtan servise koştum ve arızanın tespitini kendilerinin yaptıklarını ve aynı arızanın (siyah duman ve güç eksikliği) devam ettiğini belirterek, tamir garantisi kapsamında yapılmasını istedim, yapamayacaklarını belirten servisin müdürüne çıktım. Çıkmadan önce de Türkiye Opel'i telefonla arayıp durumu aynen anlattım!

    O gün servis müdürünün yanında da benim sonradan öğrendiğim opel türkiye müfettişi varmış, servis müdürüyle olan konuşmalarımızı bizzat dinlemiş! Servis müdürü benim hiddetli durumum karşısında ve yanında benim bilmediğim fakat kendisinin çok iyi bildiği müfettişi olduğu için bana gerçekten çok kibar ve yardımsever davranmıştı, çünkü demin servisteki yetkili kişiler hiç de öyle kibar ve yardımcı değildiler. Bende durumu bilmediğim için müdürün iyi bir insan olduğuna kanaat getirmiştim. Meğersem durum farklıymış. Servis müdürü benim işimi çözmeye çalışırken Opel Türkiye den de servis müdürünü arayarak benim aracımın durumunu sorduktan sonra gerekli kolaylık ve yardımın gösterilmesini istemişler.

    Müdürün en son ki çırpınışları ile turbo arızasının çözmek için benden ekstra para istediler, bende arızanın devam ettiğini ve bu nedenle parayı veremiyeceğim ile arızanın yetkili servis tarafından tamir garantisi kapsamında ücretsiz yapılarak tarafıma teslim etmeleri gerektiğini ısrarla belirttikten sonra müfettişin orda olması nedeniyle aracımı yapmayı kabul ettiler.

    Ertesi gün arabamın yapıldığını belirterek gelmemi istediler. Servise gittiğimde beraber test etmek istediklerini belirttiler ve bende arabayı tamir eden arkadaşın sürmesini istedim. Test esnasında araba 140 km/s yi görünce arıza lamabası yandı ve tamir eden arkadaşı uyardım. Müteakiben hemen servise geri döndük.

    Hava debimetresi ve turbo arızasından sonra acaba sorun neydi de arıza lambası yüksek hıza ulaşınca yanıyordu!?! Fakat artık siyah duman ve güç eksilmesi kalmamıştı.

    Sabah yaptığımız testten sonra öğleye kadar arızayı tespit için uğraştı aynı tamir ustası! Sonuçta arıza ışığının tam olarak neyden olduğunu bilemediklerini fakat EGR Valfini bilgisayardan ve manuel olarak iptal ettiğini söyledi usta, bende söküp sökmediğini sormam üzerine sökmediğini sadece iptal ettiğini belirtti. Tekrar beraber teste çıktık, yine arabayı usta kullandı! Bu sefer ne duman, ne güç azalması ve ne de araba 140km/s geçince arıza ışığı yanmıyordu. O zaman sevinmiştim.

    Fakat şimdi burada yazılanları okuyunca bir düşünce sardı beni acaba servis EGR valfini iptal ederek bana iyilik mi yaptı, yoksa başından mı savdı!?!

    Lütfen benim aracın durumu ile ilgili ayrıntılı bir cevap verirseniz sevinirim.

    NOT : Arabamı ilk aldığımda servise götürüp yedek parçanın gelmesini beklerken, arabadan çok ses geldiği için egsoz tamircisine götürdüm ve tamircide problemin katalitik konvektör de olduğunu değişmesi gerektiğini fakat birde arabamda katalitik konvektör yerine delikli bir boru konulduğunu ve bu yüzden arabanın altının simsiyah olduğunu belirterek aşırı sesin bundan dolayı kaynaklandığını belirtti, uzun bir pazarlıktan sonra yan sanayi üretimi bir konvektör takılması için anlaştık ve o gün takdırdım!
  • @hakanmola,

    öncelikle geçmiş olsun araç sizi bayağı uğraştırmış. EGR vaf iptallerin benim ilk sayfadan beri yazdıklarımı okursanız daha iyi kavrayacaksınız . Bu nedenle EGR iptali yerine belki de arızalı olan parçanın EGR olabileceğini servis neden akıl edemedi sorusu , benim kafama takıldı. İptal edince düzelme varsa belki EGR valfi arızlanmıştır. Bunu söktünüzmü birçok alt parçanın sensorlerin de buna uygun hale getirilmesi gerekiyor. Katalitik arızası bol dumandan kaynaklanmış olabilir. Madem bu kadar uğraşmışsınız EGR valve fiyatını öğrenin ve çok pahalı değilse değiştirsinler öyle test etsinler birşey değişmez ise yine bildiklerini zaten yapacaklar .Ama sigorta atıyor diye sökmek ne kadar mantıklı ise EGR bypass etmek de ileride bnzer durumlara nden olacaktır. Sorun araştırılıyorsa her zman KÖK neden bulunmalıdır
  • Sayın Vezir yazılarınızı büyük zevk ile okudum çok merak ettiğim ve anlayamayacağım endişesi ile uzak durduğum egr konusunu sayenizde çok iyi anladım. Aracım 1.6 112 bg e-hdi mcp citroen c5 2011 model. Soracağım soru bu araçlarda ilk kalkışta olan ağırlık sebebi ile çip tuning önerirmisiniz çip tuningle birlikte daha fazla performans için egr iptalide varki burada okuduklarımdan sonra artık düşünmem. Egr iptal edilmeden yapılan çip tuning fayda sağlarmı zararı varmıdır? Peformans artışı için kağıt filtre yerine K&N filtre kullanmak istiyorum faydası olurmu? Birde size telefon numaranızı pm olarak istediğimi belirten mesaj attım ulaştımı? saygılar.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.