Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
585
Cevap
16
Favori
410.039
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bektes52

    Merhaba. 2005 audi a4 1.9 tdi sahibiyim. Bikaç ay önce 210.000 kmde satın aldım. Aldıktan sonra triger kayışı ve devirdaym pompasını değiştirdim. Antifiriz koyduk, bir süre sonra egzoztan aşırı derecede antifriz kokusu, ardından beyaz duman, su eksiltme ( ekzostan damlıyor su) sorunu yaşamaya başladım. Şehir dışında aracın su haznesine çatlak tıkayıcı bir sıvı koyduk ve su eksiltmesi beyaz dumanı kesildi. Egzoztan gelen kokuda baya azaldı. Ben aracın üst kapağını söktürmeye hazırlanırken bugün bir usta bana sorunun egr'den kaynaklandığını bu araçta sulu egr olduğunu, egrde çatlak v.s bir sorundan dolayı suyu buradan attığını ve iptl edeceğimizi söyledi. Sizce sorun gerçekten bu olabilir mi? Bu arada belirtmek isterim ki motor yağında su yok, motor suyunda da yağ yok. Bana sanki ustanın teşhisi mantıklı geldi. Yorumlarınızla yardımcı olursanız sevinirim...

    Merhaba,

    1.6 tdi ve 2.0 tdi motorlarda egr su tarafından soğutuluyor, ustanın dediği doğru.

    1.9 tdi sulu egr sistemine sahip midir bilemiyorum.

    Sulu egr ise dediği mümkün.
    Antifriz konulmayan araçlarda kışın eksi derecelerde egr gövdesi çatlayıp, motor içine yada dışarı su kaçırma sıkıntıları oluyor.

    İyi bir vag ustasına gidip tam teşhis yaptırmanız gerekir.
  • Teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bektes52

    Teşekkür ederim

    Rica ederim. Durumu bildirirseniz, diğer sorun yaşayan arkadaşlara da yardımcı olmuş olursunuz.
  • Hocam Allahını seven banada bir yardım etsin arabadan soğudum sanırım benim sorunumda egr yüzünden. İlk başlarda çok dert etmiyordum şehir içi kullandığım için. Ama artık şehir içinde de yürümüyor araç.

    1.7 Cdti Opel combo var bende 2008 model. Sıfır almıştım çok memnundum ama bu sorunlar beni soğuttu araçtan. Şöyle ki otobanda giderken birden arıza ışığı yanıyordu ve araba kesiliyordu. 3 bin deviri geçmiyor gaz yemiyor hantallaşıyor. Bu uzun bir süre devam etti. Çok uzun yola çıkmadığımız için dert etmedik. Sonra birkaç ustaya gösterdik çözemediler düzelmiştir dediler. Yine uzun yola çıkamadığım için test edemedim. Aracı uzun süredir kullanmıyordum babamdaydı ben şehir dışındaydım ve aracın performansı git gide düşüyor. Artık arıza ışığı sürekli yanıyor ve aracın çekişi çok düşük. Patinaj bile çekmiyor araba artık. Geçen otobana çıktım 190'ı gördüğüm araba bayıla bayıla çıkıyor 150'ye. 1.3 combo gibi oldu. Aracın performansı çok düştü önceden 130-140 ile giderken bunun gaza çöktüğüm zaman hissettirdi 160-170'e tırmanırdı. Yok şimdi gitmiyor araç. Tamirciye götürdük baskı balatası filtreler herşey değişti bu sefer o ışık söndü egsoz ışığı yandı. Artık birden hız kesme yapmıyor şimdi sürekli yanıyor ve aracın çekişi çok düşük. Egr'den sanırım. Çünkü hız önceden kesilip kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Şimdi sürekli öyle. Bu araç için neler yapılabilir. Önerdiğiniz tamirci veya işlem var mı çokta anlamadığımız için tabirciler kandırıyor genelde. Yardımcı olun lütfen.
  • sizin araçta nasıl yapılıyor tam bilmiyorum ama egr valfini körletmeyi deneyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41

    sizin araçta nasıl yapılıyor tam bilmiyorum ama egr valfini körletmeyi deneyin.

    körletme dediğiniz nedir ? tamamen iptal ettirsek nasıl olur acaba conta kestirme muhabbeti varmış heralde. Opellerin özellikle sorunluymuş sanırım. En çok şikayet opelde var.

    evet körletme dediğim valfin egzozdan dönen havayı emdiği yere göre conta kestirmek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41

    sizin araçta nasıl yapılıyor tam bilmiyorum ama egr valfini körletmeyi deneyin.

    körletme dediğiniz nedir ? tamamen iptal ettirsek nasıl olur acaba conta kestirme muhabbeti varmış heralde. Opellerin özellikle sorunluymuş sanırım. En çok şikayet opelde var.

    evet körletme dediğim valfin egzozdan dönen havayı emdiği yere göre conta kestirmek

    sanırım o işlemi yaptıracağım. İnşallah sorun budur ve çözümlenir. İstanbul Avrupa yakasında bu işi güzel yapan bildiğiniz bir yer var mı opel için.

    İnsallah hallolur, en ucuz ihtimal bu bundan baslayarak cozum arayin. Ben kocaelideyim ama cok zor bi is degil herhangi bir motor ustasi yapablr.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41

    sizin araçta nasıl yapılıyor tam bilmiyorum ama egr valfini körletmeyi deneyin.

    körletme dediğiniz nedir ? tamamen iptal ettirsek nasıl olur acaba conta kestirme muhabbeti varmış heralde. Opellerin özellikle sorunluymuş sanırım. En çok şikayet opelde var.

    evet körletme dediğim valfin egzozdan dönen havayı emdiği yere göre conta kestirmek

    sanırım o işlemi yaptıracağım. İnşallah sorun budur ve çözümlenir. İstanbul Avrupa yakasında bu işi güzel yapan bildiğiniz bir yer var mı opel için.

    İnsallah hallolur, en ucuz ihtimal bu bundan baslayarak cozum arayin. Ben kocaelideyim ama cok zor bi is degil herhangi bir motor ustasi yapablr.

    Ustalara da güven olmuyor hocam. Ben şehir dışındayken rastgele ustalara götürmüş babam. Hep arabanın başka başka yerlerine bakmışlar. Çalışan yerlerini bozmuşlar. O yüzden tedirginim biraz. Bakalım umarım araç eski performansına kavuşur. Sağolun yardımlarınız için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41

    sizin araçta nasıl yapılıyor tam bilmiyorum ama egr valfini körletmeyi deneyin.

    körletme dediğiniz nedir ? tamamen iptal ettirsek nasıl olur acaba conta kestirme muhabbeti varmış heralde. Opellerin özellikle sorunluymuş sanırım. En çok şikayet opelde var.

    evet körletme dediğim valfin egzozdan dönen havayı emdiği yere göre conta kestirmek

    sanırım o işlemi yaptıracağım. İnşallah sorun budur ve çözümlenir. İstanbul Avrupa yakasında bu işi güzel yapan bildiğiniz bir yer var mı opel için.

    İnsallah hallolur, en ucuz ihtimal bu bundan baslayarak cozum arayin. Ben kocaelideyim ama cok zor bi is degil herhangi bir motor ustasi yapablr.

    Ustalara da güven olmuyor hocam. Ben şehir dışındayken rastgele ustalara götürmüş babam. Hep arabanın başka başka yerlerine bakmışlar. Çalışan yerlerini bozmuşlar. O yüzden tedirginim biraz. Bakalım umarım araç eski performansına kavuşur. Sağolun yardımlarınız için.

    herhangi bir ustaya götürmene gerek yok, 1.7 motorlarda egr körlemek çok kolay bir işlem, sen de yapabilirsin, internette anlatımlarını bulabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41

    sizin araçta nasıl yapılıyor tam bilmiyorum ama egr valfini körletmeyi deneyin.

    körletme dediğiniz nedir ? tamamen iptal ettirsek nasıl olur acaba conta kestirme muhabbeti varmış heralde. Opellerin özellikle sorunluymuş sanırım. En çok şikayet opelde var.

    evet körletme dediğim valfin egzozdan dönen havayı emdiği yere göre conta kestirmek

    sanırım o işlemi yaptıracağım. İnşallah sorun budur ve çözümlenir. İstanbul Avrupa yakasında bu işi güzel yapan bildiğiniz bir yer var mı opel için.

    İnsallah hallolur, en ucuz ihtimal bu bundan baslayarak cozum arayin. Ben kocaelideyim ama cok zor bi is degil herhangi bir motor ustasi yapablr.

    Ustalara da güven olmuyor hocam. Ben şehir dışındayken rastgele ustalara götürmüş babam. Hep arabanın başka başka yerlerine bakmışlar. Çalışan yerlerini bozmuşlar. O yüzden tedirginim biraz. Bakalım umarım araç eski performansına kavuşur. Sağolun yardımlarınız için.

    herhangi bir ustaya götürmene gerek yok, 1.7 motorlarda egr körlemek çok kolay bir işlem, sen de yapabilirsin, internette anlatımlarını bulabilirsin

    evet baya var. Detaylı bir video bulup deneyeceğim. Basit bir işlem gibi duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL

    Ustaya götürdüm. Cihaz bağladı. Turboda bir de egzantirik milinde sorun görünüyor. Egr'yi de söyledim istersen iptal dedi. Sanırım turbo masraf çıkaracak

    Turboyu revize ettirme sansiniz var ama randiman vermeyebilir bi gorusun ustanizla ayrintili
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL

    Ustaya götürdüm. Cihaz bağladı. Turboda bir de egzantirik milinde sorun görünüyor. Egr'yi de söyledim istersen iptal dedi. Sanırım turbo masraf çıkaracak

    Turboyu revize ettirme sansiniz var ama randiman vermeyebilir bi gorusun ustanizla ayrintili

    usta arabayı kullandı. Tıkanmış araba dedi zaten. Bakalım cuma günü bırakacağım.

    Kat da tikanmis olabilir. Ustanizla ya da bi egzozcuyla katin icini bosaltmayi da gorusun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL


    quote:

    Orijinalden alıntı: bha41


    quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL

    Ustaya götürdüm. Cihaz bağladı. Turboda bir de egzantirik milinde sorun görünüyor. Egr'yi de söyledim istersen iptal dedi. Sanırım turbo masraf çıkaracak

    Turboyu revize ettirme sansiniz var ama randiman vermeyebilir bi gorusun ustanizla ayrintili

    usta arabayı kullandı. Tıkanmış araba dedi zaten. Bakalım cuma günü bırakacağım.

    Kat da tikanmis olabilir. Ustanizla ya da bi egzozcuyla katin icini bosaltmayi da gorusun.

    Zaten egzoz arıza ışığı da yanıyor. Kat dediğiniz nedir tam olarak ?

    Motordan cikan dogaya zararli maddeleri suzen bi parca. İcinde seramik malzeme var o zamanla tikaniyor. Ustaniza soyleyin ya da kendiniz netten arastirin katalizor bosaltma diye baya konu mevcut

    https://forum.donanimhaber.com/katalitik-konvertor-katalizor-iptali--16140435#16140435
  • Gaz kelebeği ile egr aynı şeymi gaz kelebeği nerde bulunur



    Egr sökülüp temizlendikten sonra conta değişirmi sıvı conta sürülmesi gerekirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musty578

    Gaz kelebeği ile egr aynı şeymi gaz kelebeği nerde bulunur



    Egr sökülüp temizlendikten sonra conta değişirmi sıvı conta sürülmesi gerekirmi

    İkisi farklı şeyler, adından da anlaşılacağı gibi.

    Araçtan araca değişir gaz kelebeğinin ve egr'nin bulunduğu yer. Dolayısıyla şurada bunuluyor demek yanlıştır.

    Çıkan büyük ihtimal metal bir conta olacaktır. Değişmekte fayda var. Sıvı conta sürülmez, çünkü egr'si orijinalinde sıvı conta ile yalıtımı sağlanmış hiçbir araç görmedim.
  • bu konular nerede bulunup hortluyor anlamadım....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FastegL

    Hocam Allahını seven banada bir yardım etsin arabadan soğudum sanırım benim sorunumda egr yüzünden. İlk başlarda çok dert etmiyordum şehir içi kullandığım için. Ama artık şehir içinde de yürümüyor araç.

    1.7 Cdti Opel combo var bende 2008 model. Sıfır almıştım çok memnundum ama bu sorunlar beni soğuttu araçtan. Şöyle ki otobanda giderken birden arıza ışığı yanıyordu ve araba kesiliyordu. 3 bin deviri geçmiyor gaz yemiyor hantallaşıyor. Bu uzun bir süre devam etti. Çok uzun yola çıkmadığımız için dert etmedik. Sonra birkaç ustaya gösterdik çözemediler düzelmiştir dediler. Yine uzun yola çıkamadığım için test edemedim. Aracı uzun süredir kullanmıyordum babamdaydı ben şehir dışındaydım ve aracın performansı git gide düşüyor. Artık arıza ışığı sürekli yanıyor ve aracın çekişi çok düşük. Patinaj bile çekmiyor araba artık. Geçen otobana çıktım 190'ı gördüğüm araba bayıla bayıla çıkıyor 150'ye. 1.3 combo gibi oldu. Aracın performansı çok düştü önceden 130-140 ile giderken bunun gaza çöktüğüm zaman hissettirdi 160-170'e tırmanırdı. Yok şimdi gitmiyor araç. Tamirciye götürdük baskı balatası filtreler herşey değişti bu sefer o ışık söndü egsoz ışığı yandı. Artık birden hız kesme yapmıyor şimdi sürekli yanıyor ve aracın çekişi çok düşük. Egr'den sanırım. Çünkü hız önceden kesilip kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Şimdi sürekli öyle. Bu araç için neler yapılabilir. Önerdiğiniz tamirci veya işlem var mı çokta anlamadığımız için tabirciler kandırıyor genelde. Yardımcı olun lütfen.

    mazot pompası ve hava akıs metre ıle ılgılı sorun olabılır gibi geldı
  • Egr'nin zararları

    Linkte resimleri görebilirsiniz , her ülkede başa beladır EGR valfi.
    Yakıt kalitesine bağlanıyor EGR'nin ve emme manifoldunun kurum bağlaması, tüm ülkelerde mi düşük bu yakıtın kalitesi
    https://www.drive2.ru/l/492284


     EGR Valfi İptali RESİMLİ



     EGR Valfi İptali RESİMLİ

     EGR Valfi İptali RESİMLİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 4 Mayıs 2017; 9:18:7 >
  • Yavuz Y kullanıcısına yanıt
    bismillah yani okadar mühendis bişey bilmiyor ostimdeki( lafın gelişi)chipciler biliyor
  • Merhaba arkadaşlar. Aracım 2008 corsa d 1.3 dizel 117000 km. Egr lamba yaktı temizletme yoluna gittim egr ve manifold temizlendi yeni conta ile geri takildi. 2000 km sonra tekrar lamba yakti. Bu sefer sıfır supsan marka egr aldim takıldı( Bu işlemler sırasında egr fişi tırnak tutmaz olmuştu kablo bağı yardımıyla sabitledi) arıza ışığı söndürüldü. 1000Km sonra yine arıza ışığı yandı. En son yandığında baktım kablo mu gevşedi diye ama sağlamdı. Sizce sorun ne olabilir arkadaşlar?
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.