Şimdi Ara

Egzos sesi problemi..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
62.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar

    1 haftadır aracımda özellikle yüksek vitese atıp ani hızlanma yapınca egzostan biraz fazla ses çıkıyo gibi geliyor.

    Koltukta bu hızlanma esnasında oluşan titreşim tarzı bişey oluyor gibi. Sanki bişeyler sürtünüyorr.

    sorun ne olabilir??



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Egzoz Sesi Problemleri

    Egzoz sisteminizden gelen anormal sesler, aracınızda altta yatan bir sorun olduğunu gösterebilir. En yaygın egzoz sesi problemleri şunlardır:

    • Egzozdan gelen uğultu sesi: Bu ses, egzoz borusunda bir delik veya gevşek bir bağlantıdan kaynaklanabilir.
    • Egzozdan gelen tıkırtı sesi: Bu ses, egzoz manifoldundaki çatlaklardan veya gevşek susturuculardan kaynaklanabilir.
    • Egzozdan gelen vuruntu sesi: Bu ses, egzoz sistemindeki bir serbest parçadan veya hasarlı bir katalitik konvertörden kaynaklanabilir.
    • Egzoz takozu sesi: Bu ses, egzoz borusunu yerinde tutan takozların aşınmasından kaynaklanır.
    • Egzoz spirali sesi: Bu ses, egzoz borusundaki bir spiralin hasar görmesinden kaynaklanır.
    • Egzoz tıkırtı sesi: Bu ses, egzoz manifoldundaki bir çatlak veya gevşek bir tapa contasından kaynaklanabilir.
    • Egzozdan cızırtı gelmesi: Bu ses, egzoz sisteminde bir sızıntı veya tıkanıklıktan kaynaklanabilir.

    Bu anormal seslerden herhangi birini duyuyorsanız, aracınızı bir tamirciye götürmeniz önerilir. Sorunu erken teşhis etmek ve daha ciddi hasarları önlemek için zamanında onarım yaptırmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ani hızlanma taleplerinde gaza fazla yüklenmeye bağlı olarak egzoza da ani bir tahliye talebi olacaktır..ve bu da egzozun normalden daha fazla titreşmesine yol açacaktır..eğer egzozda herhangi bir kaçak yok ise bu durumu hem ses hem de titreşim olarak hissetmeniz normaldir..fakat egzozun karosere bağlantı elemanlarında bir hata varsa(genelde bağlantı kısımlarındaki lastik yapıların düşmesinden kaynaklanır) egzoz hareketi esnesında egzoz karosere çarparak rahatsız edici sesler duymanıza neden olabilir..ki büyük ihtimalle koltuk altından hissettiginiz rahatsızlık bu yüzdendir..benim önerim aracınızı bir kanala çekip egzoz bağlantılarını alttan iyice incelemenizdir..
  • teşekkürler anlattıklarınıza bakıcam

    umarım sorun büyük değildir.
  • Egzos bloğunu değiştirsem acaba fiyat konusunda bilginiz varmı?? Ayrıca yakıt açısından fark oluştururmu


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    ani hızlanma taleplerinde gaza fazla yüklenmeye bağlı olarak egzoza da ani bir tahliye talebi olacaktır..ve bu da egzozun normalden daha fazla titreşmesine yol açacaktır..eğer egzozda herhangi bir kaçak yok ise bu durumu hem ses hem de titreşim olarak hissetmeniz normaldir..fakat egzozun karosere bağlantı elemanlarında bir hata varsa(genelde bağlantı kısımlarındaki lastik yapıların düşmesinden kaynaklanır) egzoz hareketi esnesında egzoz karosere çarparak rahatsız edici sesler duymanıza neden olabilir..ki büyük ihtimalle koltuk altından hissettiginiz rahatsızlık bu yüzdendir..benim önerim aracınızı bir kanala çekip egzoz bağlantılarını alttan iyice incelemenizdir..




  • Merhaba,


    anlattığınız şeyler benim de başıma geldi.bunun sebebi orta susturucunun ömrünü tamamlamış olmasıdır. genelde orta susturucular katalitik konvertördür, ve tıkandıklarında bahsettiğiniz belirti haricinde:

    1.aracın çekişten düşmesi
    2.rampa çıkarken anormal bir çekiş düşüklüğü
    3.aracın 2 ön koltuğu arasında sanki aracın altında egzostun içinde bozuk para varmış gibi ses gelmesi
    4.aracın içinde çürük yumurta kokusu duyulması
    5.aracın genel gücünün en az 20 hp düşmesi gibi belirtiler verir. her araçta tüm belirtiler olmayabilir veya sadece tek bir belirti olur. ama kesin olan şey konvertörün tıkandığıdır. bence konvertörünüzü kontrol ettirin.

    bunun için emme manifolduna vakummetre bağlanır. ve araca bağlı olarak vakum ölçülür. belirtilen sınırlar dışındaysa konvetör değiştirilir veya ülkemizde daha çok tercih edildiği gibi iptal edilir düz bir susturucu takılarak. ama dikkat edilecek konu lambda sensörlerine asla dokunulmamalı ve eski yerlerinde bırakılmalıdırlar. bu işlemler neticesinde sorun ortadan kalkar ve aracınızın yakıt tüketimi %2 artar. artışın sebebi konvertörün aynı zamanda bir dolgu vazifesi görmesi nedeniyle aracın alt devirlerinde kayıplar meydana gelmesidir.ama üst devirler hissedilir derecede iyileşecektir.

    umarım biraz olsun açıklayıcı olmuştur. ama aracınızın kmsini bilmediğim için ben konvertör olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 1 Şubat 2008; 2:07:08 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: djrz

    Egzos bloğunu değiştirsem acaba fiyat konusunda bilginiz varmı?? Ayrıca yakıt açısından fark oluştururmu


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    ani hızlanma taleplerinde gaza fazla yüklenmeye bağlı olarak egzoza da ani bir tahliye talebi olacaktır..ve bu da egzozun normalden daha fazla titreşmesine yol açacaktır..eğer egzozda herhangi bir kaçak yok ise bu durumu hem ses hem de titreşim olarak hissetmeniz normaldir..fakat egzozun karosere bağlantı elemanlarında bir hata varsa(genelde bağlantı kısımlarındaki lastik yapıların düşmesinden kaynaklanır) egzoz hareketi esnesında egzoz karosere çarparak rahatsız edici sesler duymanıza neden olabilir..ki büyük ihtimalle koltuk altından hissettiginiz rahatsızlık bu yüzdendir..benim önerim aracınızı bir kanala çekip egzoz bağlantılarını alttan iyice incelemenizdir..




    1.4 polonun komple egzoz bloğu bosal marka katalizör hariç 450-500 ytl arası..bence komple egzoz bloğu değiştirmeye gerek yok..eğer yakıt tüketiminde artış varsa meteg arkadaşın dediği gibi konvertör iç dağılması muhtemel..ama konvertör gözenek dağılması sadece sese yol açmaz..başka belirtileri de vardır..sustucurulara alttan yumrukla vurarak iç yapısının durumunu anlayabilirsiniz..zaten polo da egzoz sisteminde arkadan öne doğru son susturucu,orta susturucu ve konvertör olmak üzere üç genişlik vardır..egzoz soğukken bu bölümlere yumrukla vurarak çıkan sesi dinleyin..hırıltı gibi bir ses geliyorsa bu ilgili parçanın iç yapısının dağıldığını gösterir..hangi parçada sorun varsa onu değiştirirsiniz..katalizör dağılmışsa yenisini almanıza gerek yok..araya aynı ebatta bir susturucu taktırırsınız..




  • Teşekkürler meteg

    aracımın km 98 bnde. hergün işe giderken rampa kullndığım için çekişte düşüklük hissediyorum. Yakıtta bu aralar fazla gidiyo farkındaym.

    geçenlerde kanala çekip bağlantılara baktım görünürde bişey yok fakat hızlanmalarda tütreşim hala devam ediyor.
    servise gidicem eğer konvertör kısmında arıza oluşmussa maliyeti nasıl olur acaba. Bilerek gitmekte fayda var

    teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    Merhaba,


    anlattığınız şeyler benim de başıma geldi.bunun sebebi orta susturucunun ömrünü tamamlamış olmasıdır. genelde orta susturucular katalitik konvertördür, ve tıkandıklarında bahsettiğiniz belirti haricinde:

    1.aracın çekişten düşmesi
    2.rampa çıkarken anormal bir çekiş düşüklüğü
    3.aracın 2 ön koltuğu arasında sanki aracın altında egzostun içinde bozuk para varmış gibi ses gelmesi
    4.aracın içinde çürük yumurta kokusu duyulması
    5.aracın genel gücünün en az 20 hp düşmesi gibi belirtiler verir. her araçta tüm belirtiler olmayabilir veya sadece tek bir belirti olur. ama kesin olan şey konvertörün tıkandığıdır. bence konvertörünüzü kontrol ettirin.

    bunun için emme manifolduna vakummetre bağlanır. ve araca bağlı olarak vakum ölçülür. belirtilen sınırlar dışındaysa konvetör değiştirilir veya ülkemizde daha çok tercih edildiği gibi iptal edilir düz bir susturucu takılarak. ama dikkat edilecek konu lambda sensörlerine asla dokunulmamalı ve eski yerlerinde bırakılmalıdırlar. bu işlemler neticesinde sorun ortadan kalkar ve aracınızın yakıt tüketimi %2 artar. artışın sebebi konvertörün aynı zamanda bir dolgu vazifesi görmesi nedeniyle aracın alt devirlerinde kayıplar meydana gelmesidir.ama üst devirler hissedilir derecede iyileşecektir.

    umarım biraz olsun açıklayıcı olmuştur. ama aracınızın kmsini bilmediğim için ben konvertör olduğunu düşünüyorum.






  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba,


    keşke iyi şeyler söyleyebilsem ama maalesef konvetörün yenilenmesi çok maliyetli. tahminim en az 1500 ytl civarı olur. benim aracım için 2500 istediler, ben elbette yurtdışından getirttim konvertörü.. çünkü 2500 ytl vermeme imkan yok. bu arada 2500 ytl şu anlama geliyor( manifolddan başlayarak, o2 sensörü,orta susturucu yani konvertör, ve arka susturucu komple. aynı şey yurtdışında 500 dolar. ama bunu da Türkiyeye sokarsan gümrük gel bakalım diyor. bu yüzden ben sadece konvertörü getirttim. maliyeti 30 dolar, sensörü de getirttim onun da maliyeti 25 dolar. sensör Türkiyede 350 ytl.. bu ülkede nasıl fahiş fiyatla parça satılıyor gör.. sonra da derler ki yetkili servise gitmiyor araçlar. neyse ben konvertörü ve sensörü taktım aracın gücü yerine geldi, yakıt da 2 lt indi anında.. ben araba ile ilgili sökme takma işlemlerini kendim yaptığım için işçilik derdim yok. sonuç olarak sana önerim aracının konvertör fiyatını sor eğer çok fahiş ise düz susturucu taktır. ama lambda(o2) sensörlerini sakın ola söktürme. ben Volvo kullandığım için benim aracımda konvertörün iptali mümkün değil. iptal edilirse araç yürümez hale geliyor. Volvo'nun çevreciliği de meşhur zaten.. eğer uğraşabilirsen yurt dışından getirtebilirsin, yardımcı olmaya çalışırım.


    kolay gelsin




  • Hafta içi müsait olucam servise gitmek için.

    durum sandığımız gibi çıkarsa sizden yardım alabilirm

    teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg




    Merhaba,


    keşke iyi şeyler söyleyebilsem ama maalesef konvetörün yenilenmesi çok maliyetli. tahminim en az 1500 ytl civarı olur. benim aracım için 2500 istediler, ben elbette yurtdışından getirttim konvertörü.. çünkü 2500 ytl vermeme imkan yok. bu arada 2500 ytl şu anlama geliyor( manifolddan başlayarak, o2 sensörü,orta susturucu yani konvertör, ve arka susturucu komple. aynı şey yurtdışında 500 dolar. ama bunu da Türkiyeye sokarsan gümrük gel bakalım diyor. bu yüzden ben sadece konvertörü getirttim. maliyeti 30 dolar, sensörü de getirttim onun da maliyeti 25 dolar. sensör Türkiyede 350 ytl.. bu ülkede nasıl fahiş fiyatla parça satılıyor gör.. sonra da derler ki yetkili servise gitmiyor araçlar. neyse ben konvertörü ve sensörü taktım aracın gücü yerine geldi, yakıt da 2 lt indi anında.. ben araba ile ilgili sökme takma işlemlerini kendim yaptığım için işçilik derdim yok. sonuç olarak sana önerim aracının konvertör fiyatını sor eğer çok fahiş ise düz susturucu taktır. ama lambda(o2) sensörlerini sakın ola söktürme. ben Volvo kullandığım için benim aracımda konvertörün iptali mümkün değil. iptal edilirse araç yürümez hale geliyor. Volvo'nun çevreciliği de meşhur zaten.. eğer uğraşabilirsen yurt dışından getirtebilirsin, yardımcı olmaya çalışırım.


    kolay gelsin




  • selam arkadaşlar

    aracımın katalizörü çıkartılmış bundan dolayı rahatsız edici bir ses geliyor... bu sesi nasıl kesebirliriz...

    bilgilendirirseniz çok sevinirim...
  • Benim aracta turbo, blow off gibi ses veriyor egzoz. Egzozcuya gosterdim, buyuk ihtimal son susturucudan yapiyor dedi. Degistiremedim bir suredir boyle kullanmaya devam ediyorum. Cekis cok azaldi arabada. Biraz maddiyat yuzunden erteliyorum. Araci fazla devirli kullanmamaya calisiyorum, bu sekilde biraz daha kullanmak zorundayim. Bir zarari olur mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.