Arkadaşlar araç 94 kartal SLX.Geçenlerde konu açmıştım conta yaktım falan.Contayı değiştirmeye gittim.Motor açıldı ve yeni conta takıldı.aracı çalıştırdım motordan tıkırtı gibi bir ses geliyordu.Usta subap ayarı yapılacak dedi.ayarı yaptı ve marş bastık ama yine ses geliyordu.Tekrar motoru açıp yine subap ayarı yaptı.Busefer ilkine göre az tıkırtı sesi geliyordu.Usta "subap ayarlarının gevşek olması daha iyidir.eger sıkı olursa piston kafa vurur" gibi birşeyler dedi tam anlamadım iste.Bu konular hakkında bilgim olmadığı için inanmak zorunda kaldım.Subap ayarının gevşek olması motora zarar verir mi?Yakıta ve çekişe etkisi nedir?
Arkadaşlar birde contayı değiştikten sonra ilk marş vurma zamanı geldiğinde aracı zorla çalıştırdık.Çalıştıktan sonra tekleme gaz yememe gibi problemler ortaya çıktı.Karbüratör sökülüp takıldığı için karbüratörcüde ayar yapılması mı gerekiyor?.1.viteste seri kalkayım desen ilk gaz basışta tekleyerek ve anında gaz yemiyor.Acaba başka bir problem mi var?
zannedersem"ustayım"diyen birine gitmişsiniz.gerçek sanatkar bir ustaya gidin.sorun çözülecektir.
karburatör sökülüp yerine takıldığında tekrar ayar yapılması gerekir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: hezerfen
zannedersem"ustayım"diyen birine gitmişsiniz.gerçek sanatkar bir ustaya gidin.sorun çözülecektir.
subap ayarını yapamamaıştır başından salmak içinde bir kaç anlamsız yalana sığınmış subap ayarı motor soğukken yapılır ve araç çalıştırıldığında ses kesilir gaz yememe sebebide büyük ihtimalle üst kapağı açarken karbitatörü söktükleri için iyi bir ayar yapılması gerekir siz iyi bir usta arayın bence
quote:
Orijinalden alıntı: by*cambaz
karburatör sökülüp yerine takıldığında tekrar ayar yapılması gerekir mi?
karbüratör;iki tane somunla manifolda tutturulmuştur.100 kere söküp taksanız üzerinde herhangi işlem yapılmadığı sürece ayarı bozulmaz.karbüratör ayarı ile karbüratörcüler ilgilidir.(karbüratörcüyüm diyenler deyil) ifadelerinizde anladığım kadar bu işte acemisiniz,onun için sizin anlattıklarınızla yardımcı olmak bir hayli güç.onun için iyi bir usta dedim. sübapların gevşek veya sıkılığı diye yanlış bir kavram var.tofaş ürettiği(veya fiat)belli bir standart koyar.0.35 egzos-0.40-45 emme der veya herikisini eşit der(bu rakamlar anlatım için kullanılmıştır.doğrolan değerler olur veya olmayabilir)ustan bu şekilde ayar yapar.ha şıkırtı devam eder,avansla oynanır.ve daha değişik yerlere bakılır.geçmiş olsun. iyibir ustaya gidin.bahsi geçen motorlar bilinen motorlardır sıkıntı olacağını sanmıyorum.
İyi bir ustaya ihtiyacınız var, benzer olay başıma geldi, bir süre sanayide usta aradım, sonunda buldum, o ustayı bir daha bırakmadım. Ustalık farklı bişey,sanayide ben ustayım diyen öyle insanlar varki... Çoğu beş para etmez bence, yazık etmeyiniz aracınıza, iyi bir usta bulunuz, süreli aracınızı ona götürünüz... Bu arada parasına bakmayınız, hakkı neyse verin, yeterki aracınız iyi olsun...
aracı bir müddet bu sekilde subap ayarı yapılmadan kullansam bir zararı olurmu?
Bildiğim kadarıyla SLX'lerin emme-egzos subap katalog değerleri sırasıyla 0.20 mm ve 0.25 mm oluyor.Sentil denilen aletle buna göre bir daha ayar yaptırınız.Şıkırtı kesilecektir.
slx lerde subap ayarları yanlış hatırlamıyorsam subabı altındaki ayar pullarının değiştirilmesi ile oluyor.Öyle hemen yapılacak bir ayar değil ,işi erbabına yaptırmanız gerekir.Subap ayarı yapıldığı halde hala şıkırdama sesi geliyor ise subapların oturduğu fincan diye tabir ettiğimiz subap yataklarında aşınma söz konusu olabilir.Kannatimce siz en iyisi rektefiyeciye gidin ve subap ayarlarını rektefiyeciye yaptırın en sağlıklı sonucu alırsınız.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme