Şimdi Ara

Şarj dinamosu tamir olur mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
99.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • daha öne kömürü ve konjektörü değişmişti ama hala 14 volt şarj etmiyor. bi usta iç sargısını yenilersek olur filan dedi ama güvenmiyorum artık , sizce tamir olur mu ? yoksa çıkma filan bulup takmak mı gerek veya 0 mı almak gerek ?
    aslında dikkatli kullanımda herhangi bir sorun yaratmadı ama kışa kadar yaptırayım diye düşünüyorum malum kışın arka buz çözücü , ısıtıcı vs. aküye güç binmesin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DAMİR KARA -- 29 Nisan 2012; 2:58:28 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Şarj Dinamosu Tamir Olur Mu?

    Şarj dinamosu, aracınızın aküsünü şarj eden ve elektrik sistemlerini çalıştıran hayati bir parçadır. Arızalanırsa, aracınızı çalıştırmakta veya çalıştırmaya devam etmekte zorluk yaşayabilirsiniz.

    Şarj Dinamosu Tamir Edilir Mi?

    Çoğu durumda, şarj dinamosu tamir edilebilir. Ancak bazı durumlarda, hasar çok şiddetliyse veya parça çok eskiyse tamir mümkün olmayabilir.

    Şarj Dinamosu Tamirini Kim Yapar?

    Şarj dinamosu tamirini genellikle oto elektrikçileri veya tamirhaneler yapar. Bu teknisyenler, şarj dinamosunu teşhis edip tamir etmek için gerekli eğitime ve cihaza sahiptir.

    Şarj Dinamosu Tamiri Ne Kadar Sürer?

    Şarj dinamosu tamirinin süresi, arızanın türüne ve parçanın durumuna bağlı olarak değişir. Basit bir arıza birkaç saat içinde tamir edilebilirken, daha karmaşık sorunlar birkaç gün sürebilir.

    Renault 12 Şarj Dinamosu Tamiri

    Renault 12 araçlarındaki şarj dinamosu tamirleri, diğer araç modellerindeki tamirlerden farklı olabilir. Belirli parçalar veya prosedürler değişiklik gösterebilir. Bu nedenle, aracınız için özel olarak eğitim almış bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Şarj Dinamosu Tamir Olur Mu?

    Evet, çoğu durumda şarj dinamosu tamir edilebilir. Uygun teşhis ve onarım ile aracınızın şarj sistemini tekrar çalışır hale getirebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sağlam bir bobinajcı bulursan on numara işçilikle sıfır gibi yapar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    sağlam bir bobinajcı bulursan on numara işçilikle sıfır gibi yapar :)

    bize kaça patlar ortalama sargısı ? elektrikçi söküp takmaya 20 alır eğer 100 filansa sargı işi hiç uğraşmaya değmez de ondan soruyorum ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    sağlam bir bobinajcı bulursan on numara işçilikle sıfır gibi yapar :)

    bize kaça patlar ortalama sargısı ? elektrikçi söküp takmaya 20 alır eğer 100 filansa sargı işi hiç uğraşmaya değmez de ondan soruyorum ...

    bilemem fiyatlarını.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    sağlam bir bobinajcı bulursan on numara işçilikle sıfır gibi yapar :)

    bize kaça patlar ortalama sargısı ? elektrikçi söküp takmaya 20 alır eğer 100 filansa sargı işi hiç uğraşmaya değmez de ondan soruyorum ...

    bilemem fiyatlarını.

    Alıntıları Göster
    fiyatlar standart değildir. tanıdığın bir bobinajcı bulursan sana çok hizmet eder bu şarj dinamosu. Konya sanayisinden tanıdık birini bul hemşerim. elbet tanıyan-bilen-yönlendirecek olan vardır.




  • En son ekim ayında kuzenimin paliosunun şarj dinamosunu tamir ettirmiştim,fiyatını tam hatırlayamıyorum ama 150 ye yakın birşeyler vermiştim.Aklımda kalan bu daha az vermişte olabilirim.Tamirci sıfır fiyatını katalogdan bakıp yüksek çekmişti,tabi tamirde kar marjı yüksek olduğu için ayak yaptı gibime geliyor.Yinede araştırın derim fiyatını.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznk40

    En son ekim ayında kuzenimin paliosunun şarj dinamosunu tamir ettirmiştim,fiyatını tam hatırlayamıyorum ama 150 ye yakın birşeyler vermiştim.Aklımda kalan bu daha az vermişte olabilirim.Tamirci sıfır fiyatını katalogdan bakıp yüksek çekmişti,tabi tamirde kar marjı yüksek olduğu için ayak yaptı gibime geliyor.Yinede araştırın derim fiyatını.
    0 dinamolar otolar için (en azından şahin doğan sınıfı için) 350 - 400 den başlar ve devam eder.

    Dinamo tamirinde yapacağınız işlem şöyle olsun.

    Önce adam gibi bir oto elektrikçi bulun. İşinin ehli olsun.

    Sonra hangi parça lazımsa gidip kendiniz alın. Diğer türlü tamir görmüş parça (tamir görmüş parçalarda yeniler kadar iş çıkarabilir, çıkarmaya da bilir. Tabi burada mesele sizin bunu bilip bilmemeniz ve ne kadar ödediğinizdir) takılma ihtimali vardır.

    Uğraşamam derseniz, parçacıdan yenisini alın taktırın. büyütülecek bir husus değildir. İyi işçiliğe bakar.

    Yeni model fransız otoları, dinamoların yerleşimi açısından çok sorunludur. Bilmeyen söküp takamaz. Motor kulağı kırılabilir. (sırf bu yüzden bedava versen almam yani o kadar illet bir iştir. bu arabalar eskidikçe bakın ne maceralar duyacaksınız)

    Özel servisteyseniz, işlem yaptırmadan önce sorun bakalım nasıl söküp takıyormuş... Ağzında bişiler gevelerse ufak ufak uzaklaşın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    0 dinamolar otolar için (en azından şahin doğan sınıfı için) 350 - 400 den başlar ve devam eder.

    Dinamo tamirinde yapacağınız işlem şöyle olsun.

    Önce adam gibi bir oto elektrikçi bulun. İşinin ehli olsun.

    Sonra hangi parça lazımsa gidip kendiniz alın. Diğer türlü tamir görmüş parça (tamir görmüş parçalarda yeniler kadar iş çıkarabilir, çıkarmaya da bilir. Tabi burada mesele sizin bunu bilip bilmemeniz ve ne kadar ödediğinizdir) takılma ihtimali vardır.

    Uğraşamam derseniz, parçacıdan yenisini alın taktırın. büyütülecek bir husus değildir. İyi işçiliğe bakar.

    Yeni model fransız otoları, dinamoların yerleşimi açısından çok sorunludur. Bilmeyen söküp takamaz. Motor kulağı kırılabilir. (sırf bu yüzden bedava versen almam yani o kadar illet bir iştir. bu arabalar eskidikçe bakın ne maceralar duyacaksınız)

    Özel servisteyseniz, işlem yaptırmadan önce sorun bakalım nasıl söküp takıyormuş... Ağzında bişiler gevelerse ufak ufak uzaklaşın...

    Alıntıları Göster
    VALEO marka yenisini alıp taktırın..Tamiri yarı fiyatına geliyor..Çıkanı o değişen ustaya işçilik parası diye verin..Çok memnun oluır..Tamir edip tutturabildiği fiyattan isteyene takıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    0 dinamolar otolar için (en azından şahin doğan sınıfı için) 350 - 400 den başlar ve devam eder.

    Dinamo tamirinde yapacağınız işlem şöyle olsun.

    Önce adam gibi bir oto elektrikçi bulun. İşinin ehli olsun.

    Sonra hangi parça lazımsa gidip kendiniz alın. Diğer türlü tamir görmüş parça (tamir görmüş parçalarda yeniler kadar iş çıkarabilir, çıkarmaya da bilir. Tabi burada mesele sizin bunu bilip bilmemeniz ve ne kadar ödediğinizdir) takılma ihtimali vardır.

    Uğraşamam derseniz, parçacıdan yenisini alın taktırın. büyütülecek bir husus değildir. İyi işçiliğe bakar.

    Yeni model fransız otoları, dinamoların yerleşimi açısından çok sorunludur. Bilmeyen söküp takamaz. Motor kulağı kırılabilir. (sırf bu yüzden bedava versen almam yani o kadar illet bir iştir. bu arabalar eskidikçe bakın ne maceralar duyacaksınız)

    Özel servisteyseniz, işlem yaptırmadan önce sorun bakalım nasıl söküp takıyormuş... Ağzında bişiler gevelerse ufak ufak uzaklaşın...

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşım,

    Şarj dinamosu (Alm. Lichtmaschine, İng. Alternator) motorlu araçlarda önemli bir görev gören yardımcı ünitelerdir. Aküyü şarj etme ve otomobilin ihtiyaç duyduğu elektrik enerjisini üretmede görev yapar. Modern şarj dinamolarında rotor tarafından yaratılan manyetik akım statordaki 3 fazlı sargıda indüksiyona sebep olur ve 3 fazlı alternatif akım (AC) elektrik enerjisi üretilmiş olur. Doğrultmaçlar sayesinde bu 3 fazlı elektrik enerjisi doğru akıma (DC) çevrilir ve aracın elektrik sistemine aktarılır.

    Stator kalın ve sağlam bakır tellerden meydana gelir ve hareketsiz olduğundan da dayanıklıdır. Bu nedenle şarj dinamosunda arıza yapabilecek parçalar sırası ile:

    1. Kasnak rulmanı (ön)
    2. Stator rulmanı (arka)
    3. Doğrultmaç
    4. İndüksiyon kömürleri

    şeklindedir. Doğrultmaç kapalı devre olduğundan yenisi ile değiştirilmelidir. İndüksiyon kömürleri genelde bir otomobil ömrü dayanabilir ancak aşırı aşınma ve erken yıpranma yenilenmesini gerektirebilir. Rulmanlar da keza aynı şekilde kapalı gres yağlı kapaklıdır ve bir ömür dayanabilir fakat erken yıpranma nedeni ile yenisi gerektirebilir.

    Otomobilin karaciğeri sayılabilecek bir parça olan şarj dinamosunun onarımında en iyi işçilik ve en kaliteli parçaları kullanmanız tatsız yerlerde tatsız sürprizlerle karşılaşmamanız için menfaatiniz icabıdır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

     Şarj dinamosu tamir olur mu ?


     Şarj dinamosu tamir olur mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 29 Nisan 2012; 11:33:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Merhaba arkadaşım,

    Şarj dinamosu (Alm. Lichtmaschine, İng. Alternator) motorlu araçlarda önemli bir görev gören yardımcı ünitelerdir. Aküyü şarj etme ve otomobilin ihtiyaç duyduğu elektrik enerjisini üretmede görev yapar. Modern şarj dinamolarında rotor tarafından yaratılan manyetik akım statordaki 3 fazlı sargıda indüksiyona sebep olur ve 3 fazlı alternatif akım (AC) elektrik enerjisi üretilmiş olur. Doğrultmaçlar sayesinde bu 3 fazlı elektrik enerjisi doğru akıma (DC) çevrilir ve aracın elektrik sistemine aktarılır.

    Stator kalın ve sağlam bakır tellerden meydana gelir ve hareketsiz olduğundan da dayanıklıdır. Bu nedenle şarj dinamosunda arıza yapabilecek parçalar sırası ile:

    1. Kasnak rulmanı (ön)
    2. Stator rulmanı (arka)
    3. Doğrultmaç
    4. İndüksiyon kömürleri

    şeklindedir. Doğrultmaç kapalı devre olduğundan yenisi ile değiştirilmelidir. İndüksiyon kömürleri genelde bir otomobil ömrü dayanabilir ancak aşırı aşınma ve erken yıpranma yenilenmesini gerektirebilir. Rulmanlar da keza aynı şekilde kapalı gres yağlı kapaklıdır ve bir ömür dayanabilir fakat erken yıpranma nedeni ile yenisi gerektirebilir.

    Otomobilin karaciğeri sayılabilecek bir parça olan şarj dinamosunun onarımında en iyi işçilik ve en kaliteli parçaları kullanmanız tatsız yerlerde tatsız sürprizlerle karşılaşmamanız için menfaatiniz icabıdır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

     Şarj dinamosu tamir olur mu ?


     Şarj dinamosu tamir olur mu ?


    Alıntıları Göster
    Aynı sorun bende de var araç 2004 model renault megane elektirikçi akü yeteri kadar şarj olmuyor dedi.
    Alternatör fiyatlarını araştırmadım çünkü gece çok araç kullanmıyorum sorun biraz daha ertelenebilir bu durumda ... size tavsiyem gündüz farlarınızı açmayın ve yanınızda takviye kablosu bulundurun belli olmaz akü zayıflayabiliyor ve araç çalışmayabiliyor ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    sağlam bir bobinajcı bulursan on numara işçilikle sıfır gibi yapar :)
    olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    olur

    Alıntıları Göster
    100 lira tutar. Ama yenisi en az 300-400 liradır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    100 lira tutar. Ama yenisi en az 300-400 liradır.

    Alıntıları Göster
    6 sene evvel accentim debaşıma geldi tam yolaçıkaağım pazar sabahı..sanayiye gittim açık tek dükkan ...19 yasında bi genç...dağıttı dinamoyu belki 100 ufak parçaya...içimdem .ıçtık dedim bu bunu toplayamaz....10 daakikada topladı saat gibi oldu...sonra itiraf ettim toplayamayacagını düşünmüştüm diye...abi 6 yasından beri bu dükkandayım demişti...iyi bi usta bul olur insallah ..geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdil83

    6 sene evvel accentim debaşıma geldi tam yolaçıkaağım pazar sabahı..sanayiye gittim açık tek dükkan ...19 yasında bi genç...dağıttı dinamoyu belki 100 ufak parçaya...içimdem .ıçtık dedim bu bunu toplayamaz....10 daakikada topladı saat gibi oldu...sonra itiraf ettim toplayamayacagını düşünmüştüm diye...abi 6 yasından beri bu dükkandayım demişti...iyi bi usta bul olur insallah ..geçmiş olsun

    Alıntıları Göster
    Hocam değiştirebiliyorsanız yenisini alma şansınız varsa en güzeli sıfırını alıp taktırmak hem kafanız rahat eder hemde bir sıkıntı yaşamazsınız çok temiz olmakla beraber çıkmada alabilirsiniz.Bobinajcı halleder sarma işini ancak ne kadar sağlıklı olur ne kadar kullanılabilir sorunsuz orası tartışılır birde yaptırmak astarı yüzünden pahalıya gelir hikayeside olur zira bobinajcılar çok az bir para istemez.




  • İç sargısını yenilemek çok saçma.. Bobin öyle eskiyen yıpranan bişey değildir, ya sağlamdır ya değildir.. Usta muhtemelen arızayı büyük göstermeye çalışmış..

    Eskiden TV tamircileri öyle yapardı.. Tvnin içinde bir transistör yansa fiyatı şişirebilmek için hemen "tüpü bitmiş" derlerdi.. Oysa ki TV tüpü öyle piknik tüpü gibi bitmez..

    Şarj voltajını fazla kafaya takmayın derim.. Eğer ki siz araç çalışırken 13'ün üzerinde bir değer görüyorsanız emin olun o aküye 14 ve üstü bir gerilim veriyordur.. En az yarım saatlik bir yolculuktan sonra 13,8-14 volt görebilirseniz o dinamo sapasağlamdır..
    Kış için de önereceğim tek şey aracı "5 dakika çalıştırıp stop etmek" gibi bir hata yapmamanız.. Onun dışında bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    daha öne kömürü ve konjektörü değişmişti ama hala 14 volt şarj etmiyor. bi usta iç sargısını yenilersek olur filan dedi ama güvenmiyorum artık , sizce tamir olur mu ? yoksa çıkma filan bulup takmak mı gerek veya 0 mı almak gerek ?
    aslında dikkatli kullanımda herhangi bir sorun yaratmadı ama kışa kadar yaptırayım diye düşünüyorum malum kışın arka buz çözücü , ısıtıcı vs. aküye güç binmesin

    Daha geçen hafta bir tanıdığın arabasıyla benzer bir sorun yaşadım. Tamir edildi.
    Sorup soruşturun iyi anlayan birini bulun sorun olmaz diyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bombar Dıman

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    daha öne kömürü ve konjektörü değişmişti ama hala 14 volt şarj etmiyor. bi usta iç sargısını yenilersek olur filan dedi ama güvenmiyorum artık , sizce tamir olur mu ? yoksa çıkma filan bulup takmak mı gerek veya 0 mı almak gerek ?
    aslında dikkatli kullanımda herhangi bir sorun yaratmadı ama kışa kadar yaptırayım diye düşünüyorum malum kışın arka buz çözücü , ısıtıcı vs. aküye güç binmesin

    Daha geçen hafta bir tanıdığın arabasıyla benzer bir sorun yaşadım. Tamir edildi.
    Sorup soruşturun iyi anlayan birini bulun sorun olmaz diyorum..
    sen tamir ettir adam gibi usta sarsın güzelde olur yani yeni almana gerek yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    sen tamir ettir adam gibi usta sarsın güzelde olur yani yeni almana gerek yok

    Alıntıları Göster
    Geçende izlediğim bir programda eski m5'in şarj dinamosu tamiri vardı. Ses yapıyordu bilyelerini değiştirmişti eleman.
    Söküp takması M5 için biraz zahmetliydi.
    Linkten izleyebilirsiniz: LİNK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otosarrafı -- 29 Nisan 2012; 16:21:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    Geçende izlediğim bir programda eski m5'in şarj dinamosu tamiri vardı. Ses yapıyordu bilyelerini değiştirmişti eleman.
    Söküp takması M5 için biraz zahmetliydi.
    Linkten izleyebilirsiniz: LİNK

    Alıntıları Göster
    SORUNLAR:Akü lambasıda yanıp yanıp sönmeye başladı
    Akü ölçtürdüm sarj olmadığını söylediler. Gittim elektrikçiye dinemonun konjektörünün değişmesi gerektiğini söyledi. konjektör 65 tl işcilik 30 tl = 95 tl ye mal oldu. Birde önsol camkriko zinciri koptu 60 tl de o tuttu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aglarca -- 8 Ağustos 2012; 2:08:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aglarca

    SORUNLAR:Akü lambasıda yanıp yanıp sönmeye başladı
    Akü ölçtürdüm sarj olmadığını söylediler. Gittim elektrikçiye dinemonun konjektörünün değişmesi gerektiğini söyledi. konjektör 65 tl işcilik 30 tl = 95 tl ye mal oldu. Birde önsol camkriko zinciri koptu 60 tl de o tuttu.

    Alıntıları Göster
    3.18 2001 model BMW nin şarj dinamosunu elektrikçi tamire gönderdi, söylediğine göre... = 150 TL imiş ( ? )
    ayrıca söküp taktiği için = 100 TL
    GENEL TOPLAM = 250 TL

    UYGUNMU SİZCE ??




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.