Şimdi Ara

Şarj dinamosu tamir olur mu ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
98.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilakdere

    3.18 2001 model BMW nin şarj dinamosunu elektrikçi tamire gönderdi, söylediğine göre... = 150 TL imiş ( ? )
    ayrıca söküp taktiği için = 100 TL
    GENEL TOPLAM = 250 TL

    UYGUNMU SİZCE ??

    Kazik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp


    quote:

    Orijinalden alıntı: halilakdere

    3.18 2001 model BMW nin şarj dinamosunu elektrikçi tamire gönderdi, söylediğine göre... = 150 TL imiş ( ? )
    ayrıca söküp taktiği için = 100 TL
    GENEL TOPLAM = 250 TL

    UYGUNMU SİZCE ??

    Kazik

    bugün bostancıya tamir için gittim, fazla almış değilmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilakdere

    quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp


    quote:

    Orijinalden alıntı: halilakdere

    3.18 2001 model BMW nin şarj dinamosunu elektrikçi tamire gönderdi, söylediğine göre... = 150 TL imiş ( ? )
    ayrıca söküp taktiği için = 100 TL
    GENEL TOPLAM = 250 TL

    UYGUNMU SİZCE ??

    Kazik

    bugün bostancıya tamir için gittim, fazla almış değilmi ?

    Hocam baya baya fazla almislar. Tamire gondermis 150tl almis ne yapmista 150tl ediyor. Sökup takmaya ise motor mu indiriyor 100tl aliyor yuh yani. Bmwyi goren geciriyor arkadas. Bostanci sanayi bu konularda biraz pahali ama saglsm is yapiyorlar. Madem yaptirmissiniz artik bana sorunsz binersnz ins demek duser




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    quote:

    Orijinalden alıntı: halilakdere

    quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp


    quote:

    Orijinalden alıntı: halilakdere

    3.18 2001 model BMW nin şarj dinamosunu elektrikçi tamire gönderdi, söylediğine göre... = 150 TL imiş ( ? )
    ayrıca söküp taktiği için = 100 TL
    GENEL TOPLAM = 250 TL

    UYGUNMU SİZCE ??

    Kazik

    bugün bostancıya tamir için gittim, fazla almış değilmi ?

    Hocam baya baya fazla almislar. Tamire gondermis 150tl almis ne yapmista 150tl ediyor. Sökup takmaya ise motor mu indiriyor 100tl aliyor yuh yani. Bmwyi goren geciriyor arkadas. Bostanci sanayi bu konularda biraz pahali ama saglsm is yapiyorlar. Madem yaptirmissiniz artik bana sorunsz binersnz ins demek duser

    Alıntıları Göster
    Peugeot 2004 307 SW araçla dün Maslak oto saniyedeki özel servise gittim. Akü 20V gösteriyordu. Ustanın dediğine göre, "Şarj dinamosunun tamiri oluyor ama hem masraflı hemde çin malı parçalarla tamir edildiği için 2-3 ay içinde yeniden sorun çıkarır." dedi. Yurt dışından gelme orjinal parça için 430TL+40TL işçilik aldı.

    Bi de 20V gerilim kısa farları, stop lambalarını patlatmış 25 TL'de onlara verdik.

    Tüm bunlardan sonra nasıl bir hafifleme geldi anlatamam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acayipman

    Peugeot 2004 307 SW araçla dün Maslak oto saniyedeki özel servise gittim. Akü 20V gösteriyordu. Ustanın dediğine göre, "Şarj dinamosunun tamiri oluyor ama hem masraflı hemde çin malı parçalarla tamir edildiği için 2-3 ay içinde yeniden sorun çıkarır." dedi. Yurt dışından gelme orjinal parça için 430TL+40TL işçilik aldı.

    Bi de 20V gerilim kısa farları, stop lambalarını patlatmış 25 TL'de onlara verdik.

    Tüm bunlardan sonra nasıl bir hafifleme geldi anlatamam.

    Alıntıları Göster
    Benimde dün şarj dinamosunun bilyaları dağıldı

    İlk defa yolda kaldım.

    Sökmesi takması, kayışı ve rulmanı 60TL tuttu.

    Araç 91 kartal




  • nk061 kullanıcısına yanıt
    2001 Polo aracım var. 173000 de. şarj dinamosundan ses geliyordu, yarım debriyajda u dönerken kayıştan ses geliyordu. bi baksın diye ustaya bıraktım arabayı. bu sabah almaya gittim. rulmanları ve kayışı değiştirdim dedi 150 tl istedi. pazarlıkla 100 e bağladık ama o bile çok geldi bana. sizce normal mi? nedir bunun piyasası? ona göre ustayı değiştirelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terdagi

    2001 Polo aracım var. 173000 de. şarj dinamosundan ses geliyordu, yarım debriyajda u dönerken kayıştan ses geliyordu. bi baksın diye ustaya bıraktım arabayı. bu sabah almaya gittim. rulmanları ve kayışı değiştirdim dedi 150 tl istedi. pazarlıkla 100 e bağladık ama o bile çok geldi bana. sizce normal mi? nedir bunun piyasası? ona göre ustayı değiştirelim

    Hocam 100TL cok degil gibi. Sonucta TOFAS parcasi ile VW parcasi bir degil. Sizin araciniz rulman ve kayisi daha pahali olabilir. Sokmesi takmasi daha zor olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: terdagi

    2001 Polo aracım var. 173000 de. şarj dinamosundan ses geliyordu, yarım debriyajda u dönerken kayıştan ses geliyordu. bi baksın diye ustaya bıraktım arabayı. bu sabah almaya gittim. rulmanları ve kayışı değiştirdim dedi 150 tl istedi. pazarlıkla 100 e bağladık ama o bile çok geldi bana. sizce normal mi? nedir bunun piyasası? ona göre ustayı değiştirelim

    Hocam 100TL cok degil gibi. Sonucta TOFAS parcasi ile VW parcasi bir degil. Sizin araciniz rulman ve kayisi daha pahali olabilir. Sokmesi takmasi daha zor olabilir.

    Alıntıları Göster
    selam arkadaşlar konu hort ama olayım taze bu yüzden yorumlara ihtiyacım var. benim şarz dinamosu gereken elektriği üretemediği için farlardan, göstergede aydınlatmasından ışık artıp azalıyordu. gittim. çıkma bir şarz dinamosu takıldı, usta garanti de verdi ve sıkıntı gitti. yalnız diğer bir sıkıntı bşladı, hiç ses ve sarsıntı olmayan araba da boğuk bir ses, şöyle homurtu gib ve çok sarsıntı oldu. bugün gittim. alt koruma kapağını iyi takamamışlar, düzeltiler, o ses gitti. 40 km yapıp eve yaklaştım ki şimdi tıkır tıkır ses var, ya şarz dinamosu yapıyor, yada kayış, ya da bilyası ses yapıyor. ben çözülemeyen sorundan, tekrar tekrar ustanın yanına gitmekten hiç hoşlanmam, ama mecburen yine gideceğiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    selam arkadaşlar konu hort ama olayım taze bu yüzden yorumlara ihtiyacım var. benim şarz dinamosu gereken elektriği üretemediği için farlardan, göstergede aydınlatmasından ışık artıp azalıyordu. gittim. çıkma bir şarz dinamosu takıldı, usta garanti de verdi ve sıkıntı gitti. yalnız diğer bir sıkıntı bşladı, hiç ses ve sarsıntı olmayan araba da boğuk bir ses, şöyle homurtu gib ve çok sarsıntı oldu. bugün gittim. alt koruma kapağını iyi takamamışlar, düzeltiler, o ses gitti. 40 km yapıp eve yaklaştım ki şimdi tıkır tıkır ses var, ya şarz dinamosu yapıyor, yada kayış, ya da bilyası ses yapıyor. ben çözülemeyen sorundan, tekrar tekrar ustanın yanına gitmekten hiç hoşlanmam, ama mecburen yine gideceğiz.

    kayıştan gelmez. bilya dediğiniz rulman oluyor. oda değildir. tıkır tıkır ses acaba neyden yapar. sök tak sök at yalama yaptıysa şarj dinamosu sallanıyodur.aklıma bu geldi.başkada gelmedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Faithful Departed

    Merhaba arkadaşım,

    Şarj dinamosu (Alm. Lichtmaschine, İng. Alternator) motorlu araçlarda önemli bir görev gören yardımcı ünitelerdir. Aküyü şarj etme ve otomobilin ihtiyaç duyduğu elektrik enerjisini üretmede görev yapar. Modern şarj dinamolarında rotor tarafından yaratılan manyetik akım statordaki 3 fazlı sargıda indüksiyona sebep olur ve 3 fazlı alternatif akım (AC) elektrik enerjisi üretilmiş olur. Doğrultmaçlar sayesinde bu 3 fazlı elektrik enerjisi doğru akıma (DC) çevrilir ve aracın elektrik sistemine aktarılır.

    Stator kalın ve sağlam bakır tellerden meydana gelir ve hareketsiz olduğundan da dayanıklıdır. Bu nedenle şarj dinamosunda arıza yapabilecek parçalar sırası ile:

    1. Kasnak rulmanı (ön)
    2. Stator rulmanı (arka)
    3. Doğrultmaç
    4. İndüksiyon kömürleri

    şeklindedir. Doğrultmaç kapalı devre olduğundan yenisi ile değiştirilmelidir. İndüksiyon kömürleri genelde bir otomobil ömrü dayanabilir ancak aşırı aşınma ve erken yıpranma yenilenmesini gerektirebilir. Rulmanlar da keza aynı şekilde kapalı gres yağlı kapaklıdır ve bir ömür dayanabilir fakat erken yıpranma nedeni ile yenisi gerektirebilir.

    Otomobilin karaciğeri sayılabilecek bir parça olan şarj dinamosunun onarımında en iyi işçilik ve en kaliteli parçaları kullanmanız tatsız yerlerde tatsız sürprizlerle karşılaşmamanız için menfaatiniz icabıdır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

     Şarj dinamosu tamir olur mu ?


     Şarj dinamosu tamir olur mu ?


    Alternatör ile ilgili birşey soracağım...
    Aracım 97 model - Lantis

    Sabah araç soğukken çalıştırdığımda akü ışığı yanıyor. farları yakmaya çalışırsam yanmıyor.
    Vitesi 1'e atıp kalkmaya çalıştığımda, akü ışığı sönüyor, farlar yanıyor, kayışın birinden (zannedersem V) bir kaç saniye gıcırt diye bir ses geliyor, Devir düşüyor araç stop ediyor. bir kaç dakika araç ısınana kadar ayağımla mecbur gaz veriyorum. Ve Bu birkaç dk zarfında araç sarsıntılı çalışıyor. Motor ısındıktan sonra böyle bir sorun kalmıyor. bu sıkıntıların hepsi marş dinamosundan mıdır?
    Teşekkürler...




  • Alternatör kasnağı, rulmanı veya kayışına yoğunlaşın. Çok sıkı veya çok gevşek olabilir. Rulman dağılmış ve kasnağı sıkıyor olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Alternatör kasnağı, rulmanı veya kayışına yoğunlaşın. Çok sıkı veya çok gevşek olabilir. Rulman dağılmış ve kasnağı sıkıyor olabilir.

    ustaya gösterdim. kayışta problem yok ama gevşek dedi. sıktı biraz. bir daha dene dedi. araç soğukken akü ışığı tekrar yanarsa getir. ama denedim sonuç aynı. ama gıcırdama sesi gitti. akü ışığı gaza basana kadar yanıyor, gaza basınca akü ışığı sönüyor, araç devir kaybediyor, tekliyor ve stop ediyor. belli bir seviye ısınana kadar böyle devam ediyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=l2qfOcjq_q8&feature=youtu.be




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Alternatör kasnağı, rulmanı veya kayışına yoğunlaşın. Çok sıkı veya çok gevşek olabilir. Rulman dağılmış ve kasnağı sıkıyor olabilir.

    aracı benzinde stop edip benzinde çalıştırınca akü ışığı artık yanmıyor. ayrıca araç yarım marşta çalışmaya başladı. daha önce uzun marşta bile zor çalışıyordu ve gaz vermem gerekiyordu. zannediyorsam daha önce lpg de bıraktığım için motor boğuluyordu ve ecu kararsızlık yaşıyordu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sayko1933

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Alternatör kasnağı, rulmanı veya kayışına yoğunlaşın. Çok sıkı veya çok gevşek olabilir. Rulman dağılmış ve kasnağı sıkıyor olabilir.

    aracı benzinde stop edip benzinde çalıştırınca akü ışığı artık yanmıyor. ayrıca araç yarım marşta çalışmaya başladı. daha önce uzun marşta bile zor çalışıyordu ve gaz vermem gerekiyordu. zannediyorsam daha önce lpg de bıraktığım için motor boğuluyordu ve ecu kararsızlık yaşıyordu...

    Alıntıları Göster
    ben de yeni konu açmamak için bu konu üzerinden sorayım

    arac 3 pedaldan da ayağımı çektiğim anlarda (ışıklara yaklaşırken kompresör anında vb) bi uğultu yapıyordu ayrıca vites topuzunda da bu uğultuya paralel gıcık edici bir titreşim hissediyordu elim.. nasıl derler iki dişlinin birbirine sürtmesi tarzı bir titreşim,iç gıcıklayıcı

    bir gün farkettim azdı,fakat ertesi gün iyice çoğaldı ben de sanayiye gittim ustaya gösterdim şarj dinamosuna bir tornavida ucuyla bastırdı (muhtemelen rulmanına veya kasnağına) titreşim ve ses aynıydı tamamen.. şarj dinamosundan bu arıza dedi,iyi ki daha fazla bu şekilde kullanmamışsın çünkü kitler ve kayışı kopartabilir hararete ve direksiyon kilitlenmesine kadar giderdin dedi

    şimdi sorcağım,sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? kendisi sökünce görcez dedi yarın sabah geri gitcem arabayı bıraktım orda.. bana kaça patlar bir de tahmini olan var mı ??

    araba 2006 almera 1.5 tekna hb



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haislip_13 -- 10 Ekim 2014; 21:16:00 >




  • haislip_13 kullanıcısına yanıt
    Şarj dinamosunun rulmanı boşluk yapmış olabilir. Önce ses sonra da şarjda kararsızlık, voltaj dalgalanması, ateşlemede kesiklik yaparlar. Ateşlemedeki kesiklik en çok ilk kalkış anında, rolantiyle yük altında çalışma arasındaki geçişlerde belli olabilir.

    Eğer sorun buysa, usta rulmanı değiştirebilir. Değiştirmek isterse gerekirse farkını verin, SKF gibi kaliteli marka bir rulman koysun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Şarj dinamosunun rulmanı boşluk yapmış olabilir. Önce ses sonra da şarjda kararsızlık, voltaj dalgalanması, ateşlemede kesiklik yaparlar. Ateşlemedeki kesiklik en çok ilk kalkış anında, rolantiyle yük altında çalışma arasındaki geçişlerde belli olabilir.

    Eğer sorun buysa, usta rulmanı değiştirebilir. Değiştirmek isterse gerekirse farkını verin, SKF gibi kaliteli marka bir rulman koysun.
    arkadaşlar merhaba ben de yeni konu açmak istemeyenlerdenim...

    aracım 2008 model bmw 116i 82500km de...

    araç 1500/2000 devirde iken gııyyk gııyyk şeklinde fasılalı olarak ses yapıyor.

    Önce gergi rulmanları dediler..değiştirdim.
    sonra klima kompresörüdür dediler...ki kısa bir sure sonra komp.rulmanı ve dişili tamamen arızalandı.Dişli ve rulman değiştirildi.komp.içi açlıldı temiz sıkınti yok.klima suan faal sıkıntı yok.

    ama bizim ses hiç mi hiç değişmedi bu arada.Tek geriye kalan şarj dinamosu ama ankara nın sözü geçen ustaları derki bu halen klima kompresöründen...siz ne dersiniz arkadaşlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Şarj dinamosunun rulmanı boşluk yapmış olabilir. Önce ses sonra da şarjda kararsızlık, voltaj dalgalanması, ateşlemede kesiklik yaparlar. Ateşlemedeki kesiklik en çok ilk kalkış anında, rolantiyle yük altında çalışma arasındaki geçişlerde belli olabilir.

    Eğer sorun buysa, usta rulmanı değiştirebilir. Değiştirmek isterse gerekirse farkını verin, SKF gibi kaliteli marka bir rulman koysun.

    Hocam usta rulmani degistirmis,bi kucuk bi buyuk varmis biri kotu durumdaydi oteki idare ederdi ikisini de degistirdim dedi.Bilya eger rulmanla ayni sey degilse bir de onu saydi.Bir de komuru mu ne varmis bu dinamonun onu degistirmis ( ilk defa duydum sargiyi kastetmis olmasin )

    Bunlara 110 parca 40 işcilik odedik,opmus mu bizi sizce? sizin cevabi okudugumda donmustum sanayiden o yuzden soramadim da hangi marka takmis.Ama sorun cozuldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aser83

    arkadaşlar merhaba ben de yeni konu açmak istemeyenlerdenim...

    aracım 2008 model bmw 116i 82500km de...

    araç 1500/2000 devirde iken gııyyk gııyyk şeklinde fasılalı olarak ses yapıyor.

    Önce gergi rulmanları dediler..değiştirdim.
    sonra klima kompresörüdür dediler...ki kısa bir sure sonra komp.rulmanı ve dişili tamamen arızalandı.Dişli ve rulman değiştirildi.komp.içi açlıldı temiz sıkınti yok.klima suan faal sıkıntı yok.

    ama bizim ses hiç mi hiç değişmedi bu arada.Tek geriye kalan şarj dinamosu ama ankara nın sözü geçen ustaları derki bu halen klima kompresöründen...siz ne dersiniz arkadaşlar..

    Bence sizinki de şarj dinamosundan,ayni bizimki de bu sesi yapiyodu,ve yind ayni devirlerde. Ama gergi rulmanina bakan sarj dinamosunu da kontrol etmistir illa ki diye dusunuyorum? Haberdar edin sonuçtan,kolay gelsin.




  • Arkadaşlar selam Benim arabada akü bitti diye sıfır akü aldım onunlada yolda kaldim

    Gittik olcturduk rolantide 11.8v gaza basınca 12.8 felan gösteriyordu usta konjektor dedi değiştirdi

    Düzeldi gibi ama hala volt düşüktü gaza basınca anca 14v yakalıyordu arabayı calisgirinca akü Işığı sönmüyor gaza basınca sonuyor 2 gün çalıştırmadı arabayı sabah bastım biraz zor aldı stop edip ise gittim aksam eve geldim marş basmiyor

    Bu yeni takılan konjektordemi bozuk acaba arabaya binmeye korkar oldum :(
  • Arkadaşlar soğuk havalarda araç çok zor çalışıyor vurdurmayınca hiç çalışmıyor marş hiç yok ama akü var zayıf..

    Eski Varta akü takılıydı yerine 120 ₺ ye akü aldım biraz arac canlandı fakat daha sonra ilk marşta almıyor akü ölçtürdüm zayıf dediler.

    Renault 19 Europa LPG 1.4 1996



    Aracta şarj dinamosu mu bozuk olabilir ki ?
    Ya da akü mü yetersiz ? 60A akü var President marka !
    (Keşke Mutlu veya İnci alsaydım)


    Elektrikçi kaçak yok kömürler v.s sağlam aküyü değiştirmemi söyledi 0 akü takıldı ama sorun aynı dedim Aynı elektrikçi Gaz beyni değiştir dedi 250 ₺ gaz beyni değişti yine aynı. Henüz ustaya uğramadım.


    Sultanbeyli Karakol yanı oto sanayi Ali Usta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-19232E7C9 -- 4 Şubat 2018; 20:37:28 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.