merhaba arkadaşlar, Aracımda Mutlu akü 60 amperlik akü var. Araç 3 yıldır bende. Önceki sahibi ne zaman almıştır bilmiyorum. 3 yıldır bende birkaç yılda onda desek belkide 5-6 yıllık bir aküdür. Voltmetre ile bugün ölçüm yaptım. Aracı çalıştırmadan önce 12.2 Volt gösteriyordu. Uzunları kısaları vs yaktım. 11.80 volt gösterdi. Her şeyi kapatıp marş yaptım anlık (Saliselik) 9,60 voltları gördü. Nette marş sırasında 10 altını görüyorsa akü kötü durumda diyor. Araç çalışırken şarj dinamosu 14.40 volt, klima ışıkları vs hepsi açınca 13,50 voltları gördü. Klima fanı devreye girince 12.70 volt gördü. Sanırım şarj dinamosu kusursuz çalışıyor. Her şeyi kapattığımda stop ettiğimde 12.80 volt ile başlıyor. 12.50 volta kadar yavaş yavaş düşüyor. Tekrar marş yaptığımda bu kez en düşük anlık 10.60 voltun altını görmüyor. Sonra birkaç saat sonra gelip baktığımda 12.20 de sabit kalmış oluyor. Nette gördüğümde asit suyunu tamamlıyorlar düzeliyor deniliyor. Sizce bende işe yarar mı? Yoksa hiç uğraşmayıp değiştireyim mi? Veya bu kışı da çıkarır mı? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 30 Kasım 2022; 12:22:34 > |
Bu Akü Bitik Mi? Yardım
-
-
aküye su ekleyin devam..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yalnızca su eklemek çözüm olmaz, ekleme yapıldıktan sonra akünün uzun bir süre şarjda kalması gerekli. Şarj yapmadan sadece su eklerseniz bir süre sonra aküden şuan ki voltajı bile alamama ihtimaliniz var. Sülfatlaşma başlamadan şarj ettirin. Daha da zayıflayıp kurşun plakalar eğilir ise geri dönüş şansınız yok akü çöp olur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aküyü arabadan çıkardım. Biraz baktım da kapağı çıkarmak biraz zor geldi bana. 50 metre ilerde akü-elektrikçi vardı. Girdim bunlarda su değişimi olmuyor dedi. Nasıl olmaz kardeşim 50 tane video var dedim. Yok onlar eski aküdeydi bunlarda kuru akü dedi. Biliyorum kuru aküde bunlarda da asitik su oluyor dedim kaldırıp salladım su sesini duysun diye. Var ama açarsak kaçırmazlık özelliği kaybolur vs dedi. Voltajı ölçtü 12.30 dedi yeni akü verelim 1.500 tl ye dedi. Yok dedim tam çıkarken aküyü şarja bırakabilirim istersen dedi. 100 liraya 4-5 saat yüksek voltajlı şarj ediyormuş. Yaptırmadım. Tek başına şarj ettirmek bir işe yarar mı arkadaşlar? Bunun yerine zaten uzun yol yaptığımda şarj olmuyor mu?
Not: Bu arada çıkarınca akü üretim tarihine de baktım. 2018 yılının Ekim sonunda üretilmiş. Yani üretiminden 4 yıl olmuş. Demek ki önceki sahibi daha yeni değiştirip 1 yıl olmadan bana satmış. toplam 3,5 - 4 yıl kullanılmış oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 30 Kasım 2022; 16:11:56 >
-
Su filan gerek yok. Standart boşta voltaj 12,20v zaten. Kısa mesafe veya yatan değilse sıkıntı yapmaz uzun mesafe bi sürüş biraz gazla gidince değerler daha da yükselir. Çok şüpheleniyosanız, aküyü yavaş şarja tutarsınız ağır ağır da toplar
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Akünüz sülfatlanmış, büyük ölçüde ömrünü tamamlamış, bence değiştirin. Ayrıca AGM/EFB veya jel akülere su eklenmez, eski tip kurşun-asit akülere su eklenir. Akünüzün tipini belirtmemişsiniz. Muhtemelen kuru tip aküdür ve su eklenmez.
"pulse" (tamir) modu olan bir şarj cihazıyla 24-48 saat şarjda tutarsanız belki sizi 1 veya 2 yıl kadar daha idare edebilir ama çok yüksek bir ihtimal değil.
-
akü sülfatlaşmış. sülfat çözücü bir akü şarj cihazı almanız gerekir. bu cihazlar düşük voltaj vererek akü sülfatını çözer
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alim340 -- 30 Aralık 2022; 18:47:20 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X