Şimdi Ara

Ehliyet Almak Bu Kadar Zorlaştı mı Cidden? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
5
Favori
24.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ehliyetim yok arabam da yok ne zaman araba alirsam ehliyette alırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter Morgan


    quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter Morgan

    Aynı durumdayim. Araba surmedim hic kursa baslayana kadar 3. giriste aldim adam ehliyeti

    valla gözümü korkutan park işi hocam.Dubaya değdi mi tekerlek kaldırıma değdi mi yok 3 hameden fazla mı sürdü falan hepsi direk kalma sebebiymiş.Bu ne yav

    İlk ikide parkta kaldim. Hatta ikinci seferde küfür ettim komisyona. Bazen cogu komisyon bilerek bırakıyor. 3. Seferki komisyon cok iyiydi sikintisiz gectim

    park için nasıl kendimi geliştirebilirim acaba yanıma 2 duba alıp boş bir arazide deneme yapmak en iyisi olacak sanırım.Benim de en çok çekindiğim park kısmı.Bide istop ettirme korkusu var azıcık.

    Sınavda 1 kere stop ettirme hakkın var unutma. Park olarak dediğin olayı yaptım bende




  • micel M kullanıcısına yanıt
    Ben geçen yıl 4 haziranda direksiyon sınavına girmiştim öncesinde ne direksiyon ne de başka bi derse girdim. Acaba büyük şehirlerde mi sıkı denetim var yada bu yıl mı geldi bu düzenleme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Insallah daha cok zorlasir. Kullanmayi bilmeyen ogrenmeyen almasin su ehliyeti. Trafik kazalarinda acemiler yuzunden binlerce insan öluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende daha yeni aldım ehliyetimi korkulacak bir şey yok. Bende senin gibi daha önce hiç araba sürmemiştim derslere düzenli girip yazılı sınavada çalışırsan geçersin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlliedSL

    Ben geçen yıl 4 haziranda direksiyon sınavına girmiştim öncesinde ne direksiyon ne de başka bi derse girdim. Acaba büyük şehirlerde mi sıkı denetim var yada bu yıl mı geldi bu düzenleme.

    Dostum Malatya'da yaşıyorum ve yeni gelmiş bu düzenleme bir kaç ay olmuş direksiyon dersleri neyse de teorik dersler zorunlu hatta müfettiş kontrole gelebiliyor.Bizim kursta da denetime geldi gelmeyen 1-2 kişinin kaydını sildi diye hatırlıyorum yani verdikleri kurs paraları boşa gitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter Morgan


    quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter Morgan


    quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter Morgan

    Aynı durumdayim. Araba surmedim hic kursa baslayana kadar 3. giriste aldim adam ehliyeti

    valla gözümü korkutan park işi hocam.Dubaya değdi mi tekerlek kaldırıma değdi mi yok 3 hameden fazla mı sürdü falan hepsi direk kalma sebebiymiş.Bu ne yav

    İlk ikide parkta kaldim. Hatta ikinci seferde küfür ettim komisyona. Bazen cogu komisyon bilerek bırakıyor. 3. Seferki komisyon cok iyiydi sikintisiz gectim

    park için nasıl kendimi geliştirebilirim acaba yanıma 2 duba alıp boş bir arazide deneme yapmak en iyisi olacak sanırım.Benim de en çok çekindiğim park kısmı.Bide istop ettirme korkusu var azıcık.

    Sınavda 1 kere stop ettirme hakkın var unutma. Park olarak dediğin olayı yaptım bende

    bu stop etme olayı niye olur?Neyi yanlış yaparsak oluyor?




  • Eskiye nazaran biraz zorlaştırdılar doğrudur. 2008 de B sınıfı ehliyet alırken bir parkurda dolaşıp yokuşta dur kalk yaptığımda daha kolaydı, 2014 de E sınıfı büyük araç ehliyeti aldığımda kurallar daha sertti çok dar iki duba arasına otobüsü geri geri yanaştırmış ve yine çok dik bir rampada kaldırmamı istemişlerdi. Bu denetim dahi oldukça az, çok daha zorlaştırmaları doğru düzgün kullanamayan kasapları trafiğe çıkartmamaları gerekiyor çünkü öyle akıl almaz hareketlerle bizim ailemizin canını tehlikeye atıyorlar. 14 yaşında çocuğun eline arabayı verseniz düz yolda gider her türlü sürebilir şöför olmak demek tam anlamıyla karşıdan gelebilecek hataları sezip absorbe edebilmek karşıdakinin önceden ne yapabileceğini anlayıp telafi etmek demek. Son olarak öğrenmek hiç bitmiyor hergün yeni farklı bir andavallıkla karşılaşıyorsunuz ben iyi şöför oldum diyip böbürlenirseniz paket olmanız çok yakındır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha cok zorlastirilmali bence arabayi park edemeyen duz yolda stop ettirenler ehliyet almasin zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pisrabbit kullanıcısına yanıt
    Sinavda rampada el frenini ceken arkadasimi direk indirdiler oyle bi dunya yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bende yazın ehliyet almak istiyorumda toplamda ne kadar tutar b sınıfı ehliyet ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paralel parkı anlatayım sana eğer dediklerimi anlarsan hiçbir zaman sıkıntı çekmeden arabanı istediğin yere park edebilirsin.



    1 Arabanı öndeki dubalar (normalde paralel parkta öndeki arabanın tamponunu temsil eder.) senin arabanın arka lastikleri ile hemen hemen aynı hizaya getir. Duba ile arabanın arasındaki yanal mesafe 50cm olması kâfidir.



    2 sağ aynanı arka tekeri görecek şekilde ayarla. Ve buradan kaldırımı kontrol et.



    3 direksiyonu tam sağ ya da sol tarafa (arabayı nereye sokacaksan) sonuna kadar çevir ve harekete başla.



    4 Çok​ yavaş olacak şekilde arabayı hareket ettir.

    a) sağ ayna ile tekerinin kaldırım ile olan mesafesini kontrol et.

    b) sensörler ile dubaya uzaklığını kontrol et

    c) iç dikiz aynası ile arkadaki dubanın sana uzak olan kısmını sürekli kontrol et

    d) arkaya bakarakta herşey yolunda gidiyor mu diye kontrol et.



    5 arkadaki dubaların içte olanı (Normalde arkadaki arabanın tamponunun sana uzak ulan kısmını temsil eder.) İç dikiz aynanda en solda gördüğün an direksiyonu en sola çevirerek biraz daha geri git.



    6 gerekirse hafif ileri toplarsın.



    Elimden geldiğince anlattım. Ben yıllardır bu taktiği kullanıyorum. En sıkışık trafikte bile max 2 dkda arabayı yerine sokuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BlackLead kullanıcısına yanıt
    Araba viteste iken ayağınızı debriyajdan olması gerekenden daha fazla çekerseniz motor stop eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    araba kullanmayı bilmeyenler kalıyor sonra bahaneyi sınava atıyor, zaten biliyorsun Türk insanı hep bir bahane bulur bir şeye

    Kimse anne karnında sürmeyi öğrenmiyor, 10 saatlik direksiyon eğitimi de yetersiz, önce sistem değişmeli. Şahsen ilk seferde geçtim ama trafiğe cıkacak yeterlilikte değilim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prof.dr.13175

    Araba viteste iken ayağınızı debriyajdan olması gerekenden daha fazla çekerseniz motor stop eder.

    nasıl yani araba kullanırken ayağımız hep debriyajda mı olacak yoksa vites değiştirirken gerekenden çabuk ayağımızı çekersek mi stop eder?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sansi Salvo

    Yokuşta kaldıramayana, durduk yere stop edene, yoldan çıkana vermesinler zaten. O sınavı geçiyosun neredeyse 1 hafta sonra geçici ehliyet sayesinde direk trafiğe çıkabiliyorsun. Mayın gibi dolaşabilir şans eseri sınavı geçen adam. Onun haricinde park hakkı arttırılmalı tabiki. Sınavın park haricinde hiçbir zorluğu yok.

    bu yokuşta kaldırma işi frene ve debriyaja aynı anda basılı tutup sonra vitesi 1'e alıp sonra yavaş yavaş ayaktan debriyajı çekerken arabanın titremesiyle birlikte ayağı frenden çekip sonra gaza yavaş yavaş basıp hızlanınca debriyajı tamamiyle çekme mi yöntemiyle mi yapılır?

    Yokuş aşağı da nasıl bir taktik var?

    Ayrıca dediğiniz gibi tek korktuğum da park.

    Ehliyet kursu araçları gaz takviyeli oluyo kardeşim merak etme frene ve debriyaja bas debriyajı kavramaya getirdiğinde titreyecek söylediğin gibi gazı kökle sonra freni çek bırak araba bağırsın önemli değil sınavda rahat rahat kalkarsın
    Yada fren yerine el frenini çek debriyajı yavaş yavaş bırakırken titreyince gaza bas ama debriyajı hareket ettirme daha sonra el frenini indir araba hareket etmeye başlayınca çekersin debriyajdan gidersin

    Ayrıca kalınca faiş fiyat çıkması neden diye sormuşsun direksiyondan kalınca en az 2 saat daha sürüş dersi alman gerekiyodu eski yasaya göre belki şimdi artmıştır ondan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 31 Mayıs 2017; 1:39:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackLead


    quote:

    Orijinalden alıntı: prof.dr.13175

    Araba viteste iken ayağınızı debriyajdan olması gerekenden daha fazla çekerseniz motor stop eder.

    nasıl yani araba kullanırken ayağımız hep debriyajda mı olacak yoksa vites değiştirirken gerekenden çabuk ayağımızı çekersek mi stop eder?

    Hep olmayacak sadece vites değiştirirken 1.viteste hızlı çekersen stop eder diğer viteslerde araba kendini bi anda ileri atar sarsılır işte nasıl tarif edeyim bulamadım
  • BlackLead kullanıcısına yanıt
    park işi basit hocam. bilmeyen için zor tabi o gerçek ama

    adamlar bir iki tüyo veriyor, tam kır aynadan sağ dubayı gör tekrar tam kır sol dubayı gör düz git geri falan. öyle ara açılar yok, tam kırarak gidince nerede kıracağını görmen yetiyor.

    asıl sıkıntı dur kalk yaparken motoru stop ettirmeden kaldırmak acemiler için. genelde ondan kalıyorlar. onu halledersen gerisi kolay bence.

    12-13 yıllık ehliyetim var ben bile ışıklarda stop ediyorum arabayı bazen, ama geri çalıştır çık 5 saniye, sorun olmuyor iki kornaya basarlar çok çok. stres yapma yeter

    otomatik vites alacam bi dahaki arabayı kısmetse. düz vites istemiyorum artık. hiç sevmiyorum bire düşür ikiye al üç dört derken aha ışık geri 1




  • 22 yaşında ehliyet aldım 30 yaşında araba kullandım

    edit: hakikaten şimdi çok zor almak ehliyet dubaya vurmayacan tekerleği kaldırıma sürtmeyecen stop ettirmeyecen bizim zamanımızda böyle değildi bir ileri bir geri tamam ehliyet cepte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djvietnam -- 31 Mayıs 2017; 1:44:23 >
  • BlackLead kullanıcısına yanıt
    vites değiştirirken ve viteste iken fren yaparken kullanılıyor debriyaj. motor gücünün tekerlere iletilmesini kesmek içindir.

    debriyajdan ayağını çekerken motor gücü yeniden tekerlere iletilmeye başlar, o arada bir yerde arabada bir sarsılma olur hafiften, gaza basmazsan o sarsılma artar ve stop eder. o sarsılmayı hafiften hissedeceksin ve gaza basacaksın ne çok fazla ne de az olacak gaz. bu şekilde yola koyulur araba, yokuşta bile olsa. önemli olan debriyajdan çekerken beraber gaza bastığın yeri bulmak, tam çekmeden gaza basmak ama tam basmamak ona da. bunlara ayak alışkanlığın olacak birkaç kullanımdan sonra.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.