Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (117. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
257.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • king in the north kullanıcısına yanıt
    2 yıl zamanaşımı süresi bulanmakta.
  • 2 gün önce bir kaza yaptım. Muhtemelen suçlu ben çıkacağım ve karşı tarafın kullandığı araç ikame araçmış. Bu durumda karşı taraf benden kazanç kaybı talep edebilecek sanırım. Asıl sormak istediğim soru ise şu ;

    Karşı tarafın aracınca sadece çamurluk üstünde sürtme sonucu lokal hasar var. Yani serviste 1 günde yapılabilecek bir iş ama ilerki bi zamanda karşıma 10 gün serviste kaldı bu parayı sizden talep ediyoruz gibi bir durum olur mu ? Ve ben böyle bir süreyle karşılaşırsam nereye itiraz edebilirim, dava ve mahkeme yoluna gitmeden ?

    Buarada benim aracımın ön tampon değişecek, daha büyük hasar var yani ama servis max. 5 gün sürer dedi. (aynı model araçlar)
  • angelus137 A kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun ,

    evet bunu diyebilirler.

    Genel bir bilgilendirme yapayım , kiralık araç firmaları genelde düşük seviye hukuk bürolarıyla çalışır.
    Bu hukuk büroları sizden para talep bile etmeden , icra takibi başlatır.
    Aradığınız zaman kimseye ulaşamazsınız , ulaşsanız da azarlanırsınız.

    İşte bu tip firmalarla, bir hukuk mezunu sigortacı olarak top oynar gibi oynuyorum ben.
    Sizin de sigortacınız kendileriyle iletişime geçip çeşitli yasal bilgilendirmeleri yaparak istedikleri o 10 günü doğru süre olan 1 veya 5 güne düşürebilir.
    Hatta bu işi ileri götürüp ödeyeceğiniz tutar gün başına 100 lirayken 30 liraya düşürme yöntemi de vardır.

    Böyle bir durum olursa , sigortacınıza bilgi verin o halleder.
  • Merhaba geçen yıl kayınpederimin arabasını kullanırken ışıklarda arkadan çarptı bir araç %100 karşı taraf kusurlu bulundu.Biz aracı özel serviste karşı tarafın sigortasından tamir ettirdik.
    Bugün yani olaydan 1 yıl sonra bir bayan bana ulaştı ve bu kazadan dolayı tarafımıza bir miktar ödeme yapılacağını söyledi.Ödemenin sebebini sorduğumda yetkili serviste ve orjinal parça kullanılmadan tamir edildiği için bu farkı size ödeyecekler dedi ve bir vekaletname ileteceğini bunu noterde onaylatıp onlara iletmemizin ardından da başvuruyu yapabileceklerini söylediler.Vekaletnameye baktım ters bir durum göremedim ancak bu olayı da tam olarak anlayamadım aslı var mıdır bu tür uygulamalar yapılıyor mu eksper ve sigorta şirketleri tarafından ? Vekaletnamenin bir örneğini ekliyorum buna da göz atabilirseniz memnun olurum.

     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.


    Göremeyenler için resim adresi :https://store.donanimhaber.com/ed/9d/3b/ed9d3bc6613be22a6104cad38734da05.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fnlht -- 14 Aralık 2019; 0:23:46 >




  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Merhaba çok güzel bir bilgilendirme olmuş.

    Şuan için olay yeni olduğundan henüz tarafıma yansıyan bir durum olmadı belki de hiç olmayacak.

    Ama benim aracımda şirket aracıydı ve sigorta şirketi ile hiçbir kontağım yok.

    Arada idari işleri vs. bir sürü aşama var anlayacağınız.

    Ayrıca kazanç kayıpları ile ilgili bir talep gelirse ne zaman gelir ve ben o sırada şimdiki şirketimde devam mı ediyor olurum bunların hepsi soru işareti benim için.

    Sizin için de problem olmaz ise telefon numaranızı özelden paylaşabilir misiniz.

    Böyle bir durum başıma gelirse yönlerdirme için size ulaşmam da bir problem oluşmayacak ise size danışırım direkt zamanı geldiğinde.


    Teşekkürler
  • angelus137 A kullanıcısına yanıt
    Gelirse 3 aya kadar gelecektir size.

    Sigortacınızın görüşmesiyle sizin görüşmeniz kesinlikle bir olmaz.

    Bu bir danışmanlık hizmeti , bu nedenle nasıl görüşüleceğinden tutun , doğru maddeyi söylemeye kadar önemli. Mümkünse sigortacıya ulaşmaya çalışın bu nedenle.

    Size iletirim telefonumu , bir şey olursa özel mesaj da atabilirsiniz.
  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Bekleyelim o zaman şimdilik yapacak birşey yok.

    Gelen bişey olursa size özelden ulaşırım yine.

    Son olarak icra takibi vs. bizim bunu e-devlet vs. bi yerden takip etme, önceden haberdar olma gibi bir şansımız var mı ?
  • Merhaba,

    1- Ankara sigorta kasko poliçesinde hasar ikame zeyili teminatı gözükmüyor. Dolayısıyla hasar anında hasar ikame zeyili düzenlenmesi gerekecek. Ne kadar çıkacağını bir son kullancı olarak merak etmekteyim. Başına gelen yada acente olarak bu zeyil ile ilgili daha önce işlem yapmış/bilgisi olanlar yardımcı olabilirmi? Örnek:%50 hasarsızlık indirimli 80000 TL bedelli bir araç 10000 TL lik bir hasara maruz kalsa maksimum ne kadar bir hasar ikame zeyili öder. (Amacım ortalama bir rakam öprenmek, tabiki burada yazılan rakamlar tam rakamı vermeyecek ama bu konu karşıma çıkarsa en azından ne kadar ödeyeceğimizi bilelim)

    2-Yine %50 hasarsızlığı olan bir araçda kasko var iken başka bir firmadan kasko yaptırılabilir mi? Bu kaskoyada %50 hasarsızlık indirimi alınabilir mi? Eğer cevap ikinci kasko yapılabilir ise İlk kaskonun iptali için herhangi bir belge gereklimidir?

    Teşekkürler.




  • Merhaba, pert olan aracı satışa çıkaran firmanın gönderdiği mutabakatnamede, "aracın satışı sebebiyle düzenlenen fatura bedelinden çıkacak KDV oranının tarafımızca ödeneceği" şeklinde bir ibare var, pert aracı verirken uygulama bu şekilde mi oluyor.

    Bu KDV oranı %1 olduğunu okudum, doğru mudur?
  • hacıtitrettin kullanıcısına yanıt
    2.el araç satışlarında şirketler fatura kesmek zorunda, kdv'yide faturayı kesen aracı şirket öder.
  • Fnlht kullanıcısına yanıt
    Hocam merhabalar. Aynı sizin durumunuzdayım. Bugün Atlas ekspertiz adlı firmadan aradılar ve aracınıza orijinal parça takılmadığından dolayı Allianz Sigorta şirketinden 2750 TL ödeme alabilirsiniz dediler. Siz herhangi bir araştırma yaptınız mı? Malum ortalık dolandırıcı kaynıyor.
  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    merhaba,
    Aracım kaza yaptı. Karşı taraf tam kusurlu. aracı autokinge verdik.(kendi kaskomdan) 3 ay sonra yapıldı deyip bize teslim ettiler. Teslim alırken bi sürü eksiklik tespit ettim. Onarılmayan yada değişmeyen parçalar. su kaçağı. direnç bağlanmış hava yastıkları vb. Araç seyir halindeyken motordan gelen ses. Uyarılarıma kulak asmadı servis. Normalde perte çıkacaktı. Sigortayla iletişime geçip aracın yapılmasını söylemiştim. Sigortada kabul etmişti. Aracı aldıktan sonra direk expere soktum ve hem benim gördüğüm hemde göremediğim bi sürü eksikliği rapora döktürdüm. Gelelim soruma;

    Araştırmalarıma rağmen, kaza yapan bi araçta kasko hangi parçaları orjinalle değişir, hangi paraçalar onarılır, hangi parçalar çıkma parça takılır bi türlü çözemedim. Yani kaskodan neyi isteyip neyi isteyemem anlayamadım. Bi kaynak yok. kanunda açıklayıcı değil. kazadan sonra yetkili servise götürüp masrafını sigortaya sokabilirmiydim yada şu anda sokabilirmiyim.
    Şu anda seyir halinde gitmesi bile uygun değil.
    ikinci kez masraf yapıp başka bir servise götürüp asgari değişmesi gereken parçaları değiştirip sigortaya dava açmayı düşünüyorum.
    Peki sigortadan ne talep edebilirim. Aracın orjinal parçayla değişmesini isteyebilirmiyim. Yada hem işçilik hemde onarımın düzgün yapılmadından bahisle yeniden onarılmasını isteyebilirmiyim. Yada kendim onartıp masrafını isteyebilirmiyim. Teşekkürler.
    Aracım 2004 model ford focus. daha önce hiç kasaı yoktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 27 Aralık 2019; 15:27:55 >




  • jubeii kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun.

    Yasa çok açık. Yasa , kasko özel şartları belirliyor bu konuyu demekte.
    Yani siz kaskonuzu yaparken orijinal parça koydurduysanız , aracınızın üzerinde orijinal parça varsa orijinal takılır.

    Ayrıca gereksiz değişim için yasa önce onarım deneneceği , olmazsa değişim olacağını söyler.

    Yine bununla birlikte bir onarım en fazla 28 iş günü sürebilir. 3 ay süresinde sıfırdan araba yapılır.

    Poliçeyi yaptırdığınız yer ile görüşüp , durumu iletmeniz yeterli. onlar sizin adınıza iletişime geçip farklı bir serviste onarım yaptırırlar.

    Yine ,poliçenizde onarım kısıtı var mıdır bunu bilmek gerekiyor.

    Poliçenizi yaptırdığınız yer ile iletişime geçtikten sonra dava konularını düşünmeniz iyi olur.
  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler cevap için.
    Verdiğiniz cevaptan anladığım, yasa orjinal parça onarım yada eşdeğer parça durumunu genellememiş. Tamamen poliçeye bırakmış. Poliçede ne yazıyorsa odur demissiniz.
    ama okuduklarımda 3 yaş sınırı yok 20 tane parça muhabbetleri dönüyordu. bunlar kafamı karıştırdı. Özellikle eşdeğer parça. Birisi demişki tse belgeli 2 yıl garantili sıfır parçadır. Diğeri demiş miladını doldurmuş araçtaki orjinal çıkma parça. Herkes bişi sölemiş.
    onarım deyip hava yastını onarmışlar. hava yastığı onarılır mı allaha emanet gidersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 27 Aralık 2019; 15:45:49 >
  • jubeii kullanıcısına yanıt
    merhaba hocam,

    kasko poliçenizde yazar hangi durumda hangi parça kullanacağız, poliçe aynı zamanda borçlar kanuna göre sözleşme niteliği taşımaktadır, orada yazan şartları kabul etmek sureti ile şirket ile aranızda akit tanzim edilir.

    Aracın kafi derecede onarım yapılmadığını ispat etmekle mükellefsiniz, mahkemeye gittiğiniz de ispat edebilirseniz aracınız yeniden onarımı yapılır yada gerekli onarıma istinaden tazminat hak kazanabilirsiniz.
  • damneed D kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.
  • jubeii kullanıcısına yanıt
    O okuduklarınız trafik sigortası için hocam.

    Kasko için özel şartlarda belirtilir. Yasal olarak onarım denemesi ne olursa olsun zorunludur.

    Onarımın onayını da eksperler verir. Beğenmezse değişim isteyebilir.
  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Aracı aldık. Ekte verdim listedeki eksiklerle beraber. Poliçeyide okudum. Önce onarcaz olmazsa parça deişçek dior. Resmi yetkili servise sokarsan %25 muafiyet koyarım dio.
    Dava açıp yetkili servise ikinci kez aracı sokturucam. Böle onarım mı olur.



     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 30 Aralık 2019; 20:42:37 >
  • jubeii kullanıcısına yanıt
    Kaskonuz sadece özel servis kesilmiş demek ki hocam.

    Bu kadar uzun sürmesi gerçekten akla ve mantığa uygun değil. 28 İş gününü hiç bir firma geçemez.
  • Merhabalar. Aracım önden kaza yaptı. Kasko şirketinden aracımı özel kaportacıda yaptırdım. Kaskoda orijinal parça takılacağı söylendi ama farlar birbirinden farklı. Biri orijinal değil. aracımın modeli eski, farın birini sigorta şirketi temin edememiş, kaportacı alıp sigortadan parasını istemiş. Ama bana orijinal olmadığı bilgisi verilmedi. Bir de tampon değişti denildi ama boyalı olduğunu düşünüyorum. Zaten işçilik de çok kötü çıktı.Değiştiği söylenen kaput ile tampon arasındaki açıklık yamuk yumuk. Aracın motorunda bir şey yoktu ama rolantide calisirken acayip sesler(titreşim) geliyor.

    Değişen-onarılan parçalar ile ilgili resmi bir şeyler bulabilir miyim ya da sigortadan bu bilgiler temin edilebiliyor mu acaba? Ekspertiz raporuna ulaşabilir miyim mesela?

    Sigorta şirketi ve kaportacı tanıdık olduğundan dolayı, direkt kandırıldım mı acaba der gibi onlara bir şeyler sormak istemiyorum. Öncelikle durumu anlayıp emin olmak istiyorum




  • 
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.