Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
256.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARAÇ ONARIM SERVİSİ ve TEDARİK PARÇA TÜRÜ MUAFİYET KLOZU
    Poliçe tanziminde sigortalı tarafından; poliçe süresince sigortalanan araçta oluşacak hasarların sadece Güneş Sigorta'nın anlaşmalı olduğu yetkili servislerde onarılacağı kabul edilmiştir. Buna rağmen Sigortalı tarafından hasar onarımın Güneş Sigortanın anlaşmalı olduğu yetkili veya özel servislerinin dışında bir yerde ve eksper tarafından belirlenecek anlaşmalı marka servis onarım maliyetlerinden daha yüksek bir maliyete onarılması halinde hasar toplam tutardan %20 tenzil muafiyet uygulanacaktır.
    SORUM: Ben kendim eksper atarsam masrafın %20 sini ben mi ödeyeceğim şimdi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurozbey

    ARAÇ ONARIM SERVİSİ ve TEDARİK PARÇA TÜRÜ MUAFİYET KLOZU
    Poliçe tanziminde sigortalı tarafından; poliçe süresince sigortalanan araçta oluşacak hasarların sadece Güneş Sigorta'nın anlaşmalı olduğu yetkili servislerde onarılacağı kabul edilmiştir. Buna rağmen Sigortalı tarafından hasar onarımın Güneş Sigortanın anlaşmalı olduğu yetkili veya özel servislerinin dışında bir yerde ve eksper tarafından belirlenecek anlaşmalı marka servis onarım maliyetlerinden daha yüksek bir maliyete onarılması halinde hasar toplam tutardan %20 tenzil muafiyet uygulanacaktır.
    SORUM: Ben kendim eksper atarsam masrafın %20 sini ben mi ödeyeceğim şimdi?

    Bu anlaşmalı servisle ilgili bir madde. Eksper atamayla alakası yok.

    Diyor ki, aracını benimle anlaşması olmayan bir serviste tamir ettirmek istersen ve bu servis benim anlaşmalı servisimden daha yüksek bir hasar tutarı belirlerse, tutarın %20'sini sen cebinden karşılarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: DrynhwyL

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: DrynhwyL

    Merhaba Sigorta Eksperi, böyle bir başlık açıp yardımcı olduğunuz için çok teşekkürler.

    3 hafta önce ilk motosiklet kazamı yaptım ve taksicinin kırmızı ışık ihlali yüzünden kafa kafaya çarpıştık. Kazada hiç bir kural ihlalim yok, ve yurtdışına çıkacağım için motosikletimi servise bırakıp bir süre ilgilenemedim. Usta bayram yüzünden yoğunluk olduğunu söyleyerek hasar kaydı oluşturulmasının 3 hafta sonraya sarktığını söyledi ve sigorta şirketinden kayıt mesajını bugün alabildim. Bu durumda neler yapmam gerekir? Eksper geldikten sonra sadece beklemem mi gerekiyor, yoksa işleri hızlandırmak için yapabileceğim birşeyler var mıdır?



    Geçmiş olsun. Hasar ihbarınız açılmış, dosyanın durumunu servisten ve eksper bürosundan takip etmeniz gerekir. Sigorta şirketleri motosiklet hasarlarında yedek parça tedariki yapmazlar. Bu nedenle eğer motosikletinizde ağır bir hasar yoksa fazla sorun yaşamazsınız.

    Cevap için çok teşekkürler. Ne yazıkki motosikletimde 4500TL'lik bir hasar çıktı, bunda da değişecek olan grenaj ve egzostun payı büyük. Eksperle konuştum ve bana servisten fatura beklediğini söyledi. Servis ise benden parayı istemekte. Bu durumda benim hasarı cebimden karşılayıp, sonra servisten gelecek ödemeyi mi beklemem gerekiyor? 4500TL benim için büyük bir rakam ve kolay kolay karşılayabilmem mümkün değil.

    Tabi fatura görmeden ödeme yapmayı pek sevmezler. Çünkü memlekette herkes karun kadar zengin.

    Esasen fatura görmelerine gerek yok. Eksper gönderiyorlar, eksperin raporuna göre ödeme yapmaları gerekiyor. Kanuni olarak illa fatura kesildikten sonra para alabilirsiniz gibi bir durum kesinlikle yok. (Bkz: TTK 1427. madde) Yani hasarınızı nakden ödemek zorundalar. Siz aracı ister tamir ettirirsiniz, ister ettirmezsiniz, sizin bileceğiniz iş.

    Servise vekalet verin, ödemeyi direkt kendileri alsınlar, bunu seçeneği sunmuyorlar mı peki?



    Tekrar merhaba, desteğinizi aldıktan sonra sonucu bildirmem gerektiğini düşündüm. Kaza tarihinden geçen bir buçuk ay süresince tüm bu gecikmelerin servisten kaynaklandığını öğrendim. Kaza sonrasında ihbar yapmak için 20 gün beklenmiş, ardından maliyet çıkarmak için bir on gün daha beklenmiş, en sonunda eksper dosyayı kapattığında ise bana verildiği söylenen iban numaram ise hiç verilmemiş. Geçtiğimiz perşembe günü iban numaramı kendim verdim, ve bugün param yattı. Ben hep suçlunun Allianz sigorta olduğunu düşünürken aslında sigortanın çok hızlı davrandığını ama servis yüzünden neredeyse 2 ay beklendiğini farkettim. Bakalım bundan sonra tamirat süreci ne kadar sürecek...




  • MRb, öncelikle böyle bir başlık açtığınız ve bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkürler. Sorunuma gelince; cuma günü ankaradaki ani yağmurlardan dolayı aracım bir outlet firmanın parkında iken sular altında kaldı . İtfaiye geldi 5 saatte suları tahliye ettiler, mağazanın otoparkındaki mazgallar dolu olduğu ve suyu tahliye etmediğpi ortaya çıktı. Araç kaskolu yetkili servise çektirdim, inceleniyor. Aracım pert olursa, kayıplarım için kendi kaskomdan alacağım para hariç, diğer firmanın sigortasından da uğradığım kayıplar nedeniyle zararımın tazminini isteyebilir miyim? KAskomun bu durum yüzünden delinmemesi için ne yapmalıyım. İlginize şimdiden teşekkürler.
  • Konuiçin teşekkürler.

    Benim de sormak istediğim polisin tuttuğu raporda taraflar için "asli" ya da "tali" kusurlu diye belirtmez ise kusur oranları belirlenirken nasıl bir yol izleniyor?

    Rapor:
    quote:

    A aracı kontrolsüz kavşakta geçişini tamamlamak üzereyken; B aracı tarafından; sağ arka kapı ve tekerlek yönünden çarpması ile yaralanmalı maddi hasarlı kaza meydana gelmiştir.
    A aracı "kavşaklarda geçiş üstünlüğüne uymamaktan", B aracı da "kavşaklara hızını azaltmamaktan" kusurlu bulunmuştur.


    Şeklinde bir rapor var.

    Bu durumda A ve B tarafları için oranlar ne olur?
    Geçişini tamamlamak üzere ibaresi bir şeyi etkiler mi?
    Asli/tali kusurludur diye belirtilmemesinin önemi var mı?

    Bilgi verirseniz sevinirim.




  • İyi akşamlar

    öncelikle şimdiden cevap verenler için teşekkür ediyorum.

    2014 agustosta bır kaza yaptık ve kırmızı ısıkta gecen bır arac araca sol taraftan carptı . sol camurluk ve far kırıldı on kapı ezıldı. bunun tutanagı tutuldu karsı taraf hatalı oldu ve tum masraf onlardan olmak uzere arac ozel servıste yapıldı. bız aracta sol camurluk ve ufak tefek parca dısında degısen olmadıgını bılıyoruz. ıkı gun once bı sorgulama yaptık ve aracta 10999 tl hasar kaydı ayrıca sol tarafta bulunan tum parcaların degısmıs gıbı gorundugunu farkettık. sol on kapı arka kapı dahıl
    fakat bunlar degısmedı ve tamır yapıldı. sımdı bu rakamdan dolayı arac deger kaybı yasamakta.olmayan degısımler olmus gıbı gosterılmıs ve arada bırılerı sankı bu parayı yemıs bununla alakalı neler yapılabılır acaba yol gosterır mısınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitaf73

    MRb, öncelikle böyle bir başlık açtığınız ve bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkürler. Sorunuma gelince; cuma günü ankaradaki ani yağmurlardan dolayı aracım bir outlet firmanın parkında iken sular altında kaldı . İtfaiye geldi 5 saatte suları tahliye ettiler, mağazanın otoparkındaki mazgallar dolu olduğu ve suyu tahliye etmediğpi ortaya çıktı. Araç kaskolu yetkili servise çektirdim, inceleniyor. Aracım pert olursa, kayıplarım için kendi kaskomdan alacağım para hariç, diğer firmanın sigortasından da uğradığım kayıplar nedeniyle zararımın tazminini isteyebilir miyim? KAskomun bu durum yüzünden delinmemesi için ne yapmalıyım. İlginize şimdiden teşekkürler.

    Eğer bu tür bir rücu işlemi yapılabilirse, bunu zaten kaskonuz yapacaktır. Bu durumda siz araç için bir şey talep edemezsiniz. Araç dışı zararlar varsa bunu talep edebilirsiniz. Ancak alabilir misiniz, bilemiyorum, avukata danışmakta fayda var. Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akikara

    Konuiçin teşekkürler.

    Benim de sormak istediğim polisin tuttuğu raporda taraflar için "asli" ya da "tali" kusurlu diye belirtmez ise kusur oranları belirlenirken nasıl bir yol izleniyor?

    Rapor:
    quote:

    A aracı kontrolsüz kavşakta geçişini tamamlamak üzereyken; B aracı tarafından; sağ arka kapı ve tekerlek yönünden çarpması ile yaralanmalı maddi hasarlı kaza meydana gelmiştir.
    A aracı "kavşaklarda geçiş üstünlüğüne uymamaktan", B aracı da "kavşaklara hızını azaltmamaktan" kusurlu bulunmuştur.


    Şeklinde bir rapor var.

    Bu durumda A ve B tarafları için oranlar ne olur?
    Geçişini tamamlamak üzere ibaresi bir şeyi etkiler mi?
    Asli/tali kusurludur diye belirtilmemesinin önemi var mı?

    Bilgi verirseniz sevinirim.


    Bu tür durumlarda genel olarak uygulanan kusur durumu aşağıdaki gibidir;

    A aracı asli yani %75 kusurlu sayılır,
    B aracı tali yani %25 kusurlu sayılır.

    Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulker.orhann

    İyi akşamlar

    öncelikle şimdiden cevap verenler için teşekkür ediyorum.

    2014 agustosta bır kaza yaptık ve kırmızı ısıkta gecen bır arac araca sol taraftan carptı . sol camurluk ve far kırıldı on kapı ezıldı. bunun tutanagı tutuldu karsı taraf hatalı oldu ve tum masraf onlardan olmak uzere arac ozel servıste yapıldı. bız aracta sol camurluk ve ufak tefek parca dısında degısen olmadıgını bılıyoruz. ıkı gun once bı sorgulama yaptık ve aracta 10999 tl hasar kaydı ayrıca sol tarafta bulunan tum parcaların degısmıs gıbı gorundugunu farkettık. sol on kapı arka kapı dahıl
    fakat bunlar degısmedı ve tamır yapıldı. sımdı bu rakamdan dolayı arac deger kaybı yasamakta.olmayan degısımler olmus gıbı gosterılmıs ve arada bırılerı sankı bu parayı yemıs bununla alakalı neler yapılabılır acaba yol gosterır mısınız ?

    Hazine Müsteşarlığına konuyu yazın bence. Ayrıca SBM de bu durumlarla ilgileniyor. Dosya numarası vererek hasarın durumunu sorgulayın. Dediğiniz gibi birileri sebepsiz zenginleşmiş olabilir. Yani hasarı gerçeğinden fazla göstermiş olabilirler. Ama olmayadabilir. Belki parçalar çok pahalı, bilemiyorum. Belki de sehven bu kadar fazla yazıldı, gerçekte olan ve ödenen hasar daha az da olabilir.




  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    cevabınız için teşekkür ederim. yapan servisle görüştük ben yazmadım bunları diyor hasarsız parçalarda yazılmış çünkü üstünden de baya bir zaman geçti geriye dönük dava falan açsak bu konuda düzeltme yapılır mı acaba özellikle hasar kayıtlarında bir değişiklik yapılıyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: akikara

    Konuiçin teşekkürler.

    Benim de sormak istediğim polisin tuttuğu raporda taraflar için "asli" ya da "tali" kusurlu diye belirtmez ise kusur oranları belirlenirken nasıl bir yol izleniyor?

    Rapor:
    quote:

    A aracı kontrolsüz kavşakta geçişini tamamlamak üzereyken; B aracı tarafından; sağ arka kapı ve tekerlek yönünden çarpması ile yaralanmalı maddi hasarlı kaza meydana gelmiştir.
    A aracı "kavşaklarda geçiş üstünlüğüne uymamaktan", B aracı da "kavşaklara hızını azaltmamaktan" kusurlu bulunmuştur.


    Şeklinde bir rapor var.

    Bu durumda A ve B tarafları için oranlar ne olur?
    Geçişini tamamlamak üzere ibaresi bir şeyi etkiler mi?
    Asli/tali kusurludur diye belirtilmemesinin önemi var mı?

    Bilgi verirseniz sevinirim.


    Bu tür durumlarda genel olarak uygulanan kusur durumu aşağıdaki gibidir;

    A aracı asli yani %75 kusurlu sayılır,
    B aracı tali yani %25 kusurlu sayılır.

    Geçmiş olsun.

    Bilgilendirme için teşekkürler.
    İmzanızda yer alan aracımızın değer kaybını nasıl talep edebiliyoruz? Yine %25 gibi bir kısmını mı talep edebiliyoruz.




  • iyi günler dün ana yoldan caddeye çıkarken sagdan sokaktan 80 90 km hizla gelip sağ camirluguma bir araç çarptı adam ehliyetsizdi araya adamlar girdi rica ettiler başka birini şoför olarak gösterelim tüm masraflarınızı karşılarız dediler ben de kabul ettim. polis geldi tutanak tuttu fotoğraf çekti çizim yaptı biz de hastahaneye gittik. sonra ifade verdik . adam şimdi verdiği sözden caydı ifadesinde onlar bana çarptı demiş 8.500 tl masrafım var şikayetçiyim demiş. ben de adamlar ödeyecek diye aracı expertize götürdüm fiat yetkili servisine çekti . sigorta kasko işletmeden hasar kaydı girmeden halledecektim. şimdi nasıl bir yol izlemeliyim. kusur raporu daha cikmadi. yardımcı olur musunuz.




    resimde ben kavşaktan çıkıp 467 yönünde ilerlerken 466 yönünden gelen araç bana çarptı hatalı kim acaba

     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • GEÇMİŞ OLSUN.
    SÖZÜNDEN DÖNME VAKALARI GÜNÜMÜZDE ÇOK YAŞANIYOR. O YÜZDEN ADALETLİ OLMAK LAZIM. NE GEREKİYORSA ONU YAPMALIYIZ. SİGORTA ŞİRKETİ BİZİM OLSA BİZE BU ŞEKİLDE YAPILMASINI İSTERMİYDİK !!!
    OLMASI GEREKEN TRAFİK POLİSİ ÇAĞIRMAK VE ONA OLDUĞU GİBİ ANLATMAKTI OLAYI.
    ANA YOL KİMİN İSE GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ ONUNDUR. TALİ YOLDAN GİDEN ARACIN %100 VEYA %75 KUSURLU OLMASI BÜYÜK İHTİMAL. YOLLAR AYNI DURUMDA İSELER SAĞDAKİ ARACIN GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ VARDIR.
    POLİSLERE ARACIN SÜRÜCÜSÜ BU KİŞİ DEĞİLDİR DİYEBİLİRSİNİZ. İSPAT ETMENİZ GEREKİR. BURDA ŞÖYLE BİR DURUMDA OLABİLİR. SİZ FARKLI BİR KİŞİSİ ARAÇ SÜRÜCÜSÜ OLARAK KABUL ETTİĞİNİZ İÇİN BAŞINIZ AĞIRABİLİR.
    TEKRAR GEÇMİŞ OLSUN.
  • Merhaba. Eşim dün yolda aracın sağ tarafını sağa dönerken elektrik direğine sürtmüş. Kaskodan tamir ettirmek için olay yerinde fotoğraf çekilmesi gerekiyor muydu? Bir de bu hasar mini onarımlık bir hasar mıdır yoksa kaskoda hasarsızlık indirimine bozacak çapta mıdır acaba?

    Az önce çektiğim fotoğraf:

     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Newwarrior -- 30 Ağustos 2015; 12:27:08 >




  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    benim kısa bi sorum var bi trafik kazası yaptım karşı taraf %75 asli kusurlu ben %25 tali kusurluyum neyse motorumu yetkili servise bıraktım karşı tarafın sigorta axa gitmiş başka bi tamirciden yani yetkili servis olmayan bi yerden fiyat almış ve o tamirci orjinal parça kullanmayacak + aracımda garanti dışı kalacak benim buna itiraz hakkım var mı ben yetkili serviste yapılmasını istiyorum. servis 1360 lira fiyat çıkardı bütün parçarlar orjinallieri ile değişecek . ama onun bulduğu sanayi tamircisi 1000 liraya yapacak ve şaseyi falan doğrultacak değişm yok lütfen yardım edin
  • ENİGMA. E kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun.
    yeni çıkan yasaya göre, 3 yaşına kadar araçlarda orjinal parça kullanılması zorunlu. orjinal parça bulunamazsa çıkma veya eşdeğer parça kullanılabilir.
    aracınızı istediğiniz serviste yaptırabilirsiniz hakkınızdır ama şöyle bir olay var yeni yasaya göre.
    aracınızı tamir ettirdiğiniz servis anlaşmalı servis değil ise çıkan işçilik ücretlerinde anlaşmalı servis fiyatı uygulanabilir.
    yani kısaca anlaşmalı servisin yapmış olduğu iskonto, aracınızı tamir ettirdiğiniz servisin işçilik fiyatına uygulanır.
    aradaki iskontoyu ya servis kendisi çeker veya araç sahibi çeker. buda servisiniz ile sizin aranızda olan birşeydir.
    aracınızı yetkili serviste yaptırsanız tüm parçalarınız orjinal parça olarak takılır ama sigorta firması kendi sistemindeki parça fiyatını baz alarak ödeme yapar.
    (sigorta şirketleri parça tedariklerini kendileri anlaşmalı olduğu yerlerden iskontolu olarak yapıyorlar) yani yetkili servis 1000 tl parça ücreti aldıysa, sigorta şirketi size 750 tl parça ücreti ödemez genelde.
    1000 tl lik parçalar kendi sisteminde 700 tl tutuyorsa eğer, 700 tl nin %75 ini öder.
    eğer anlaşmalı bir yetkili servis bulabilirseniz en güzel o şekilde aracınızı tamir ettirebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Newwarrior

    Merhaba. Eşim dün yolda aracın sağ tarafını sağa dönerken elektrik direğine sürtmüş. Kaskodan tamir ettirmek için olay yerinde fotoğraf çekilmesi gerekiyor muydu? Bir de bu hasar mini onarımlık bir hasar mıdır yoksa kaskoda hasarsızlık indirimine bozacak çapta mıdır acaba?

    Az önce çektiğim fotoğraf:

     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.


    geçmiş olsun
    olay yerinde resim çekilmesi sağlıklıdır. polis veya jandarmaya tutanak tutturmak en güzeli. beyan ile de olayı sigorta şirketine bildirebilirsiniz.
    kasko poliçenizi inceleyiniz. mini onarım var mı? varsa hangi fiyata kadar geçerli (genelde 500tl ye kadar oluyorlar). mini onarımınız var ise anlaşmalı bir serviste aracınızı kaskonuzu bozmadan yaptırabilirsiniz.
    resimdeki hasar tahmini 400 tl civarı bir hasardır. aracınızı serviste yaptırırken mini onarımdan faydalanacağım diye belirtin. eğer tamir ücreti mini onarım limitini aşarsa kaskonuz bozulur.




  • f.oksuz kullanıcısına yanıt
    Yani sigorta şirketi istediği yerden fiyat alıp ona göre mi ödeme yapıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENİGMA.

    Yani sigorta şirketi istediği yerden fiyat alıp ona göre mi ödeme yapıyor?

    hayır. sigorta şirketi aracınızın bulunduğu servise kendi anlaşmalı olduğu eksperlerden bir tanesini gönderir. eksper ile servis işçilik fiyatında, değişecek parçalarda vs. mutabık kalırlar. örneğin işçilik fiyatı için herşey dahil (boya+kaporta+elektrik+vs.) toplam 1000 tl de anlaştılar. sigorta şirketi anlaşmalı servislerinden işçilikte ne kadar iskonto alıyorsa (şirketten şirkete değişiyor, %10 - %15 - %20 iskonto alan sigortalar var) 1000 tl işçilik üzerinde o iskontoyu uygular ve ona göre tazminatı öder. (bazı sigorta şirketleri eksperlerinden iskonto istemiyor. dolayısıyla kesinti olmadan net tazminatı ödeyen şirketlerde var)
    aracınıza atanan eksper den iskonto uygulanıp uygulanmayacağını, uygulanacak ise ne kadar iskonto uygulanacağını öğrenebilirsiniz. eksper inizin bilgisini servisinizden alabilirsiniz.




  • f.oksuz kullanıcısına yanıt
    ya ben eksper ile görüştüm onlar illaki kendi fiyat aldığı yerden işlem yapıyorlar benim yetkili servisin veriği fiyatı umursamıyorlar.Benim aracımın yetkili servisten fiyat alınmasını istiyorum normal bi tamirciden değil böyle bi hakkım yok mu ?
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.