Şimdi Ara

Elektrik Motorlu Fluence Z.E. Nihai Tüketiciye Satışa Sunuldu.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Forumda başlık açmadan önce baktım Elektrikli Fluence konulu yazı bulamadım.
    Elektrikli Fluence bu gün satışa sunulmuş, haber sitelerinde detaylı bilgi yazısı ve resimlere rastladım.
    link veriyorum ilgimi çektiği gibi ilginizi çekeceğini düşünüyorum..

    http://otomobiltutkunu.com/?p=4219



  • Arka stop lambaları çok güzel olmuş.

     Elektrik Motorlu Fluence Z.E. Nihai Tüketiciye Satışa Sunuldu.
  • Dün manisada ki renault bayii olan ordu a.ş.'ye gittim.yeni çıkan elektrikli fluence'yi test sürüşü yaptım.Çok güzel bir araç.en üst paketlisini 65.000 tl dediler.4 yıllık sözleşme yaparsanız şarz cihazı için aylık 83 avro kirası varmış.ÖTV'si % 3 imiş yani en düşük düzeyde,6 ayda bir de vergi dairesine gidip araç pulu almıyorsunuz yani araç vergisi yok.Arka bagajda aküye yer ayırabilmek için aracın arkası 13 cm.gibi eski fluence'lar dan uzun,yani arka kısmı 13 cm.uzatılmış.ev tipi araç şarjını evinize ve işyerinize renault teknik servisi getirip monte ediyorlarmış.Tam bir şarz ile 180 km.yol yapılabiliyormuş.Ama klima ve farları da hesaba katarsak 150 km.kadar menzili var.Araç otomatik şanzıman,vites geçişleri hissedilmiyor.Araç çok hızlı kavrıyor,motor sesi olmadığı için ses yok,yalnız az biraz asfalt sesi var.İç donanım güzel,geri görüş kamerası,navigasyon ve bir çok özelliği daha var.Dış kısımdaki metal ve krom kaplama ve aksesuralar açık mavi renkli,güzel yakışmış.Trafiğin az olduğu çevre yolunda 150 km.sürat yaptık.Performans çok iyi idi.Dediklerine göre 100 km.'de 2,5-3 tl elektrik enerjisi harcıyormuş.Daha bir çok firmanın bu işe giriştiklerini ve kafa yorduklarını söylediler.Rekabet daha da iyiyi meydana getirir.Arka bagaj aküden dolayı çok daralmış,büyük bir bavul zor sığar.Bu elekrikli araçlar daha da geliştirilir ve bazı eksiklikleri tamamlanırsa çok daha güzel ve mantıklı olacağa benzer.Mesela şu an 150 km.menzil çok az,en az 3 katı menzil olmalı..Türkiyede belli yerlerde şarz üniteleri olmaması yola çıkan insanları sıkıntıya sokabilir.Kısa sürede yaygınlaşması ümit ediliyor.Akülerin daha kuvvetli olması ve çok hızlı şarz edilebilmeleri lazım.Ama en az 1 sene içinde bunlar mümkün gözükmüyor gibi.Günlük olarak enfazla 75 km.uzağa gidip geri ev ve iş yerine dönebilecekler için güzel ve mantıklı bir araç.Renault kangoo ve yeni çıkacak olan ufak tipli bir aracında da elektrikli sistem kullanılacakmış.Dünyada ki kaynakların 30 yıla kadar tükeneceğini söyleyen uzmanlara bakarsak renault firmasının türkiyede bir ilki gerçekleştirmesinden dolayı teşekkür ederiz.Zamanla bu araçların denenmesi,insanların sahip çıkmaları,eksiklik ve güzelliklerinin kamuoyunla paylaşılması tahminim lpg,benzinli ve dizel yakıtlı araçlara bayağı darbe vuracağa benzer gibi gözüküyor.Herkese iyi günler dilerim.




  • ankaradan alanyaya (600 km) gidişimiz herhalde 24 saati bulur bu araçla, oda arada sarj yeri bulursak :D
  • Aynı mahalleden 2-3 kişi bir arada alsan, aylık 83 euro kirayı paylaşarak ödersin=) O zaman mantıklı olabilir) Tabi elektrik giderini hesaplamak lazım bir de..
  • Arkadaşlar bu 83 euro çok fazla ne parası bu. Aylık demişsiniz yıllık olmasın.
    Hiç bir avantajı olmaz ozaman. Ben zaten 100 ila 150 tl aylık mazot tüketimi yapıyorum.
  • Evet,mantıklı bir şekilde incelendiği ve fikir jimnastiği yapıldığı vakit bu elektrikli fluence aracını şu an için almak uygun değil gibi gözüküyor.Lpg'li araçlar ilk çıktığı vakit,fiyatları yüksek,depo kapasiteleri düşük,lpg dolum istasyonları şehirlerde bir kaç yerde idi..sonraları talep olunca rekebet başladı,daha kaliteli sorunsuz cihazlar çıktı,fiyatlar düştü ve teknik özellikleri arttırıldı.Aynı lpg'nin ilk çıktığı zamanlardaki gibi elektrikli araçlar da daha tam bir türkiye şartlarında uzun süreli denenmedi,yıpratılmadı..İleride ne gibi sürpriz arızalar çıkarabilir bilinmiyor..Aküler çok büyük yer kaplıyor,çok ağır,menzili düşük.Renault bayileri ve ev tipi şarz cihazı dışında uzak bir yere gidilse yolda kalır.Ne kadar elektrik çekiyor ve bir araç her gün şarz edilse aylık elektrik faturası muhtemelen çok yüksek gelecektir.Şu da bir gerçektir ki mutlaka bir yerden başlangıç olacak idi,bir firma mutlaka bu işe el atacak ve türkiyede ilk aracı çıkaracaktı..çıkarması da gerekiyordu.Kısa sözün özü bu aracı almak içimden geçiyor ama en az 1,5 sene beklemeyi,bu aracı ve teknolojik gelişmelerini takip etmeyi düşünüyorum.Çok kuvvetli,daha hafif ve az yer kaplayan,menzili yüksek aküler çıkarsa,tüm türkiyede hızlı şarz cihazları her yerde bulunursa ve illa da sözleşme yapılması ve aylık 83 avro kira şartı olmazsa o zaman ciddi şekilde düşünülebilir bence.Tahminim zamanla bunların hepsi yavaş yavaş olacak,başka firmalarda elektrikli araç çıkartacaklar,hizmet,kalite ve rekabet artacaktır.




  • Evet bende test ettim. Çekiş, hiçbir arabada bulamayacağınız kadar yüksek kalitede. Hatta elektronik olarak gücünün sınırlandırıldığını biliyorum. 70 le giderken bile gaza tam bastığınızda tekerlekler tutunmakta zorluk çekiyor.

    Yani bu aracı elektrikli yakıt parasından kurtulurum flan diye düşünüyorsanız unutun. Dizel araçla aynı yakıt ücreti ödüyorsunuz. hatta düşük km seçeneklerinde elektrikli daha pahalıya geliyor.

    Aracın çıkış sloganında olduğu gibi şimdilik sadece tek avantajı "sıfır emisyon"

    Başka bir eksik yönü yıllık 30 000 km den fazla yaparsam ne yapacağız cevap yok. 30 000 km dolarsa araba çalışmıyorum derse şaşırmam.

    Birde 83 € aylık ödeme, yıllık 10000 km lik pil anlaşması için geçerli.

    Yıllık 30000 km yapacam derseniz aylık 189 € ödüyorsunuz.



    euronun 2,3 tl olduğunu düşünürsek.

    189x12x2,3= 5216 tl yıllık ödersiniz

    100 km ortalama 5 lt yakan bir dizel araç için

    30000 km için 1500 lt yakt yakarsınız

    1500 x 4 tl = 6000 tl ödersiniz

    784 tl fark var. 100 km 3 tl lik elektrik yaktığını farzedersek akı mokunu geçiyor...

    torunlarımız için kullanmamız şart ama.

    BİR YERDEN BAŞLAMAK GEREKİYOR.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanen -- 11 Mayıs 2012; 1:29:56 >




  • Satışa çıktığı zamandan bu yana pek bi yol katedemedi renault elektrik konusunda, bakalım ilerki zamanlarda ne gibi uygunluk sağlayacak marka.
  • Ayrıca menzil i de çok kötü. 150 km menzili var. Sonra bekleki akü dolacak. Zaten heryerde de akü dolduracak en az 1000 euro ya yapıldığı söylenen şarz donanımı bulamazsınız. Anlayacağınız, kelepçeli mahkum gibi evin etrafından ayrılmdan gezmeniz gerekiyor. Şehir içi için ideal dersek, bu sefer de km olarak az olacağı için akü kirası çok pahalıya geliyor.
    Bu hali ile anlamsız. Ne zamanki menzili uzar, akü kirası azalır o zaman ben de ÇEVRECİ OLCAAAAAAAM.


    www.limonsigorta.com




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.