Şimdi Ara

Elektrikli araba yapımı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
148
Cevap
12
Favori
85.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Böyle girişimler görmek çok hoşuma gidiyor..İnsanların bu konulara kafa yormaları bile güzel..varsın sonuçta hobi olarak kalsın..Benim de böyle hayallerim var ve eğer somut yardım isterseniz, özelden konuşabiliriz..nasıl bir katkıda bulunabilirim bakarız...

    Benim önerim aracın olabildiğince ağırlığını düşürmen yönünde..800kg bir araç çok ağır 2kw düşük güçteki dc motorların için..Bence şimdiki araçlarda olması mecburi pekçok parça elektrikli bir araçta olmayabilir..Tek ağır yük bataryalar olacaktır..Bunun dışında motor çok daha hafif olacaktır, aktarma organları, şanzıman vs.. olmayabilir ve bunu desteklemek zorunda olan şasi çok daha hafif olabilir..Aracın hedef ağırlığı bence çok daha düşük olmalı, 800kg çok fazla..

    Aktarma organı gibi parçalardan kısmak için ne gerekiyorsa yapılmalı, dc motorları her tekere direkt bağlanmış prototipler gördüm..mantık buydu..bence böyle olabilir..içten yanmalı motorların çalışma mantığından dolayı güçlü bir şanzımana ihtiyaçları var..elektrik motorları ile bu daha kolay olmalı..

    Batarya olarak şu an bildiğim kadarı ile en hafif ve en güçlü batarya tipi lityum ion bataryalar..Hani tellerde olanlar..Bu bataryalar pahallı ama nette zamanında biraz araştırmıştım..Rakamlar uçuk değil tabi çok büyük kapasitelere göz dikilmezse..

    Ve bu konuda çalışmış olan insanları nette araştırarak toplayabildiğin kadar veri toplaman bence en yerinde olanı..Bence bu projenin büyük bir kısmı masa başında bitirilebilir..Kullanılan her cihazın teknik verileri, kapasitesi vs.. mevcut.. Hesaplar doğru yapılırsa ve mantıklı sonuçlara ulaşılırsa bence masa başından kalkılmalı...Eldeki aküye herhangi bir x motoru bağlayıp çalıştırınca hadi bunu tekere bağlayalım, elektrikli arabamız olsun diyerek bir yere varılacağını sanmıyorum..

    Eğer her tekere bağımsız motor fikri kullanılacaksa gelişmiş bir elektronik kontrol üneitesi gerekiyor, aslında her durumda böyle bir üniteye ihtiyaç var..

    Birde menzil ve son hız ihtiyaçları bence olabildiğince mütevazi tutulmalı..Şu anki araç kullanıcıları 1000km menzile, 200km son hızlara sahip olabilir..Ama Toyotanın yaptığı bir araştırmaya göre şehirlerdeki araçların %85 i günde en fazla 20km yol yapıyor, hatta bu fikirle prius plugin modelini tasarlıyorlar..1.5 saat şarj ile galiba 25km sadece elektrikle yol alabiliyor..Ve hız sınırları belli..Bence 80km son hız ve 50km menzil ilk etepta yeterli hedefler..Belki daha da az..Bu başarılırsa daha iyisi için çalışılabilir...

    Birde ben açıkçası amatörce benzinli motorunu çıkarıp elektrik motoru koyan, aracını elektrikli hale getirien insanların, çok başarılı sonuçlar elde edebileceklerini sanmıyorum..Buda aracın ağırlığından dolayı..Şasi vs. hep benzlinli motor için tasarlanmış olacak...Ama hızlı sonuç almak için tabi denenebilir..Yine de tebrik edilesi tabi..küçmsediğim falan yok..Ama bence bir iş yapıalcaksa ciddiye alıp adam gibi ele almak gerek..

    Tabi diyebilirsin, baştan arabama inşa edeceğiz diye..Belki sıradan bir araba baştan aşağı elden geçirilebilir ama ben basit te olsa iyi sonuçlar için sıfırdan yapılamsı gerektiğini düşünüyorum..Tabi önce tüm tasarımlar masa başında bitirilmeli..

    Anlatacak çok şey var ama umarım bir sonuç alırsın..dediğim gibi somut yardım istersen özelden konuşabiliriz..

    Kolay gelsin...




  • arkadaşlar konu çok güzel eminim çok kısa zamanda baya yol alınacak bu konuda. özellikle bu konuda çalışmış veya araştırma yapmış olan arkadaşlar katkı sağlarlarsa bizde heyecanla sonuçları izleyeceğiz. umarım burada zamanla projeler uygulamaya geçer ve fotoğraflarla desteklenir.
  • böyle düşünceler çok ama çok güzel ama, bu iş birkaç mühendisin bile altından kalkabileceği projeler değil, arabayı götürmek sadece yeterlimi sence, kendinde bahsetmişsin sürtünme kayıp direnç vs. diye de bunlarla da bitmiyoki, standart bir aracın aydınlatma sistemi olmalı, ısıtma-soğutma sistemi olmalı, çeşitli fren-direksiyon gibi hidrolik sistemleri olmalı, ve daha birçok güc ihtiyacının birşekilde karşılanması gerekmekte, o motor olsa olsa elektrik verdiğin anda devirlenemeyeceği için yanar herhalde, acı ama gerçek, Türkiyede sınırlarında en iyi üniversitenin bile altından kalkamayacağı proje, aksini iddia eden varsa bıraksın şu petrol baronları muhabbetinide hele bir üretsin aracı sonra petrol baronlarıyla gerekirse savaşırız milletçe, bence bu hybrid araçların içinde en mantıklısı chevrolet volt, aracı inceleyin ne demek istediğimi anlayacaksınız...

    http://chevroletvoltage.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McManamann -- 8 Aralık 2009; 11:44:52 >




  • Standart araçlarda kullanılan ve işimize yarayabilecek parçalar zaten hazır kullanılır...zaten artık neredeyse hiçbir firma tüm parçaları kendisi üretmiyor, ürettiriyor...Sende aracını tasarlarken piyasadaki araçlarla uyumlu tasarlayabilirisin..Zaten sonradan bazı ayırt edici parçalar için kalıp yaptırılır, seri üretim için organize yavaş yavaş olunur işte..Ama başta bu tarz ama ciddi görünümlü bir araç insanların ilgisini çekeceğinden destek görebilir...çeşitli kanallardan veya yatırımcılar destekleyebilir..Çunki bilmemne ustanın atölyede derma çatma inşa ettiği tekerlekli aletlerden başka (bide devrim var tabii..) bi girişim yok..

    Birde bizde gelişmiş bir yan sanayi fason üretim altyapısı var..ve inanın elin adamlarına çok ucuza hizmet ediyorlar..Onlarda bizden 1 e alıp bize 10 a satıyorlar..Bu avantaj kullanılabilir..Yerli ve yenilikçi bir araç sağlam temellerle ilerlerse baya rekabetçi olabilir gibi geliyor..

    Bide lanet olsun bu çağda en kıytırığından yollarda giden bir aracımız yok...Bir yolunu bulalım artık...Aklıma gelen ilk fikirde şehir içi için basit ama kullanışlı bir model..

    Neyse..bu uzun muhabbet...dağıtmayalım ana başlığı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    böyle düşünceler çok ama çok güzel ama, bu iş birkaç mühendisin bile altından kalkabileceği projeler değil, arabayı götürmek sadece yeterlimi sence, kendinde bahsetmişsin sürtünme kayıp direnç vs. diye de bunlarla da bitmiyoki, standart bir aracın aydınlatma sistemi olmalı, ısıtma-soğutma sistemi olmalı, çeşitli fren-direksiyon gibi hidrolik sistemleri olmalı, ve daha birçok güc ihtiyacının birşekilde karşılanması gerekmekte, o motor olsa olsa elektrik verdiğin anda devirlenemeyeceği için yanar herhalde, acı ama gerçek, Türkiyede sınırlarında en iyi üniversitenin bile altından kalkamayacağı proje, aksini iddia eden varsa bıraksın şu petrol baronları muhabbetinide hele bir üretsin aracı sonra petrol baronlarıyla gerekirse savaşırız milletçe, bence bu hybrid araçların içinde en mantıklısı chevrolet volt, aracı inceleyin ne demek istediğimi anlayacaksınız...

    http://chevroletvoltage.com



    arkadaşım burada amatör bir proje yapılmaya çalışılıyor. mu_tan29 arkadaşında belirtiği gibi bi nevi hobi gibi. bu bahsettiğin aydınlatma direksiyon ısıtma vs. bunlar sonraki süreç bence ayrıca hazır sistemlerde kullanılacak zaten. sıfırdan bir araç yapmıyor kimse. insanların şevkini kırmak ve konuyu dağıtmaktansa konuya nasıl katkı sağlanabilir buna kafa yormamız gerek bence.
    saygılar




  • peki şöyle bir fikir versem acaba nasıl olur?
    araba yürütmenin başlangıç için zor olacağını düşünürsek bu işe motorsiklet ebatlarında 1-2 kişilik bir araçla başlamak nasıl olur acaba? eğer çok iyi mühendislik çalışmaları yapıp, ince hesaplamalar vs. ile sonuç elde etme şansı yoksa birşeyler meydana getirmenin en mantıklı yolu kolaydan başlayarak pratik ve deneyim kazanmak bence.
    başlangıç olarak böyle bir araçla yola çıkıp, menzil / kg başına gerekli güç / şarj devresi vs. gibi şeyler kazanılan deneyimle daha optimum oluşturulabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    peki şöyle bir fikir versem acaba nasıl olur?
    araba yürütmenin başlangıç için zor olacağını düşünürsek bu işe motorsiklet ebatlarında 1-2 kişilik bir araçla başlamak nasıl olur acaba? eğer çok iyi mühendislik çalışmaları yapıp, ince hesaplamalar vs. ile sonuç elde etme şansı yoksa birşeyler meydana getirmenin en mantıklı yolu kolaydan başlayarak pratik ve deneyim kazanmak bence.
    başlangıç olarak böyle bir araçla yola çıkıp, menzil / kg başına gerekli güç / şarj devresi vs. gibi şeyler kazanılan deneyimle daha optimum oluşturulabilir.


    avrupada elektrikli scooterlar vardı.sıradan scooterlar gibi 3-5bglik motorları var ama tabi elektrikli.motorun directdrive mı olduğnu yoksa redüktörle mi bağlandığını bilmiyorum.tek şarj ile 70km yol gidebiliyordu en yüksek hızı da 70km/h gibi bişeydi tabi yanlış hatırlamıyorsam.kalkıştaki ivmesi de diğer benzinli scooterlardan farksızdı.

    başlığı açan arkadaşın elindeki motor böyle bir çalışma için daha uygun netekim 2kWlık bir motor ile anca bu büyüklükte bir taşıt yürütülebilir.üstünde bir de insan taşıdığını düşünün.




  • Ben şimdi evdeki fotoselli gece lambasının "fotoselini söksek arabaya taksak farlara bağlasak" falan diye zihni sinirce düşünmekteyim.. Bazı insanlar böyle, bende böyleyim, kafada sürekli bişeyler yapma etme vs.. Ben çözümü evin bi köşesine envai çeşit el aleti, takım, tezgah vs. koyup arada girip bişeyler yapmakla çözdüm. Geçen sene şunu çıkardım hatta

    http://forum.donanimhaber.com/m_24752196/mpage_1/fromTicket_/key_pedalboard//tm.htm#24752196




  • sayın forumdaşlarım bu konuda ta en bşta bazışeyleri aslında yazmam gerekirdi. örneğin 2kw 3 beygir deyip geçmemek lazım. çünkü araçlar sadece beygir ile değerlendirilmemeli. neden peki?Mesala bir araç 100 beygir 3000 devir olsun. başka bir araçta 90 beygir 8000 devir olsun.. şimdi bunların hangisi daha iyi?? sadece beygirle iş olmuyor. deviriyüksek olanın devirini bir dişli vasıtasıyla diğeri ile aynı devire düşürürsek torku digerinden çok çok daha yüksek çıkacakdır. Ayrıca bu konuyu açarken ben 3beygirlik ile 40km yapılabilirmi diye düşüncem vardı. 80km hız için ise en baştanda yazdığım gibi 6 beygirlik daha yüksek devirli bir motor kullanarak yapmayı planlıyorum. Herkesden yaptıkları, düşündükleri gerçekci her türlü yoruma açığız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mu_tan29 -- 9 Aralık 2009; 18:19:01 >
  • Not:Benim aracım kaportası sağlam ww Golf 1981 model. sanırım 800 kilo bile yok. ayrıca motorunu ve şanzuman sistemini sökersem çok daha hafif olabilir. bu arada şunun bilmek istiyorum, dc motor sürücüsü kullandığımda şanzuman sistemine gerek kalıyormu. dc motor sürücü aracı sıfırdan 40km hıza kadar devir kontrolunu yapar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mu_tan29 -- 9 Aralık 2009; 23:39:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mu_tan29

    sayın forumdaşlarım bu konuda ta en bşta bazışeyleri aslında yazmam gerekirdi. örneğin 2kw 3 beygir deyip geçmemek lazım. çünkü araçlar sadece beygir ile değerlendirilmemeli. neden peki?Mesala bir araç 100 beygir 3000 devir olsun. başka bir araçta 90 beygir 8000 devir olsun.. şimdi bunların hangisi daha iyi?? sadece beygirle iş olmuyor. deviriyüksek olanın devirini bir dişli vasıtasıyla diğeri ile aynı devire düşürürsek torku digerinden çok çok daha yüksek çıkacakdır. Ayrıca bu konuyu açarken ben 3beygirlik ile 40km yapılabilirmi diye düşüncem vardı. 80km hız için ise en baştanda yazdığım gibi 6 beygirlik daha yüksek devirli bir motor kullanarak yapmayı planlıyorum. Herkesden yaptıkları, düşündükleri gerçekci her türlü yoruma açığız..


    hayır asıl beygirle iş oluyor.yanıldığın nokta bu.tek başına tork ya da devir hiçbirşey ifade etmez.

    2000devirde 100bg üreten mi daha iyi yoksa 6000 devirde 100bg üreten mi? ikisini arasında hiçbir fark yok hız açısından söylüyorum ancak.ilk araç 150km/h hıza güle oynaya hiç kasılmadan çıkarken ikinci aracın 150km/h hıza çıkması için tabiricaizse gıçını yırtması gerek.ikinci araca istediğin redüktörü tak sonuç gene değişmeyecektir.aracı yırtınmayacak duruma getirdiğinde de bu sefer çok uzun bir süre geçmesi gerekecek ama asla belli bir hızı geçemeyecektir.

    yoksa yukardaki hesapla her arabaya redüktör takar bugattiye çevirirdik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mu_tan29

    Not:Benim aracım kaportası sağlam ww Golf 1981 model. sanırım 800 kilo bile yok. ayrıca motorunu ve şanzuman sistemini sökersem çok daha hafif olabilir. bu arada şunun bilmek istiyorum, dc motor sürücüsü kullandığımda şanzuman sistemine gerek kalıyormu. dc motor sürücü aracı sıfırdan 40km hıza kadar devir kontrolunu yapar mı?


    öncelikle kullanacağın motorun devir-tork eğrisini bilmen gerek.bunun için motoru dinamometreye bağlamalısın.torkun en yüksek olduğu devirlere göre varyatör kullanırsan aracın sürülebilirliğini daha da arttırmış olursun.ancak 3bg çok çok az bir güç.scooter ı kaldırabilecek güçte bir motordan bahsediyorsun.81golfün motor şanzımanı söksen en fazla 150kg hafifler.geriye kalan 650kg+insan kütlesini kaldırabilecek başka bir motor bulman projenin selameti için daha iyi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: mu_tan29

    Not:Benim aracım kaportası sağlam ww Golf 1981 model. sanırım 800 kilo bile yok. ayrıca motorunu ve şanzuman sistemini sökersem çok daha hafif olabilir. bu arada şunun bilmek istiyorum, dc motor sürücüsü kullandığımda şanzuman sistemine gerek kalıyormu. dc motor sürücü aracı sıfırdan 40km hıza kadar devir kontrolunu yapar mı?


    öncelikle kullanacağın motorun devir-tork eğrisini bilmen gerek.bunun için motoru dinamometreye bağlamalısın.torkun en yüksek olduğu devirlere göre varyatör kullanırsan aracın sürülebilirliğini daha da arttırmış olursun.ancak 3bg çok çok az bir güç.scooter ı kaldırabilecek güçte bir motordan bahsediyorsun.81golfün motor şanzımanı söksen en fazla 150kg hafifler.geriye kalan 650kg+insan kütlesini kaldırabilecek başka bir motor bulman projenin selameti için daha iyi olur.

    forumdaşım siz beni anlamakda güçlük çekiyorsunuz sanırım. arkadaşım ben diyorumki eğer 3bg ile arcı 40 a çıkarmak mümkünse ben 6bg lik bir motor bularak onunla çalışacağım ama siz halaaa anlamak istemiyorsunuz. bn en baştanda yazdım oku bir. elimde 3bg motor bulunduğu için onun üzerinden yola çıktım. mesala diye başlamışım yazıma bir bak en baştaki yazıya. ben 6 bg likle yamayı planlıyorum.
    ayrıca sadece beygirle iş olmuyor. sizin arabanız 100 beygir maksimum deviri 3000 olsun. benimkide 100beygir maksimum 6000 devire çıkabiliyor olsun. bu iki arçda aynımı sizce. aynı diyorsanız yanılıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mu_tan29 -- 10 Aralık 2009; 13:17:00 >




  • 3 beygirlik motorla ara. 40 km hız bile yapamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mu_tan29

    arkadaşlar beygir sabittir biliyorum, ben anlaşııması açısından yazdım.. elbette tork artar beygir değil. fizik kuralı şudur 1e 11 dişli kullanırsan 11 kiloluk yüyü 1 kilo ile kaldırabilirsin ama 11 kat daha fazla yol alman gerek. ben bu konuyla alakalı alakasız herkesin anlayacağı dilden yazmak istedim...


    Madem beygir gücünün sabit olduğunu ve aktarma organlarının oranlarıyla değişmeyeceğini biliyordunuz o zaman; ilk mesajındaki "1,3 dizeller 70 beygir civarı" cümlesini kullandığınızı anlamış değilim. Bu bilgiye sahip birisinin 70 beygirlik güç değeri yerine ,en azından 200 nm lik tork değerinin çeşitli oranlarla değiştirildiğindeki rakamlardan söz ederek konuyu sunması gerekmez mi?

    Bence konu hakkında teorik bilginiz ilk mesajınızdan bile anlaşılabilecek kadar çok yetersiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 17 Aralık 2009; 6:01:30 >




  • Bu forumda var olmaktan bazen gurur duyuyorum.
    Bu kadar kaliteli dolu adamlarla beraber birşeyler paylaşmak gercekten gurur verici.

  • araştırma aşamasında olduğumuz aşikar, bilsem zaten sormam yaparım Yaptığımıda da sizinle paylaşırım. Örneğin yaptığım bir projemin linkihttp://forum.donanimhaber.com/m_36200031/mpage_1/fromTicket_/key_//tm.htm#36200031
    Bu beygir konusuna çok takıldı bazılarınız ama açıklamaktan sıkıldım, siz bukonuda solediklerimi geri aldım sayın siz bildiklerinizi soleyin ve bana yapıcı fikirler verin. neyi nereden nasıl bulabilirim.Bu konuyu bir sonuca ama er ama geç bir bağlasakda herkes mutlu olsa. emeği geçen her kişiye teşekkür ediyoruz. sizlere tavsiyem yola çıkana eleştri yapın ama daha çok yapıcı olsun. muhalefet şeklinde değil. yani bildiklerinizi daha doğrusu neler yapmamız gerektiğini yazın , çizin, birşeyler yapıp gönderin. Netten araştırmalarım sonucu warp9 motorunu buldum. Almanyada teyze oluna sordurtturuyorum bir bakalım sonucu ne olacak. ama bu motor bile 27 beygir civarı ve yabancı forumlarda genelde bu beygirdeki motorları kullanmışlar. yani size göre yine çok düşük bir beygir 90beygirleri düşününce .. yorum ve fikirlerinizi bekkiyorum.




  • 27 beygir yeter , şehir içinde 40-50 km hızlar yaptırabilir.
  • "Düşünmeden öğrenmek faydasız, öğrenmeden düşünmek tehlikelidir."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    "Düşünmeden öğrenmek faydasız, öğrenmeden düşünmek tehlikelidir."


    bu söz her nekadar size ait olmasada acizane cvp yazayım.

    Öğrenmeden düşünemessin, düşünmeden de öğrenemessin. zaten bunlar birbiri ile ilişkili şeyler.
    hipoteziimizin sonucu şu olsa gerek öğrenmek için insan oğlu düşünüyor hali ile, düşünebilmek içinde bazı şeyleri bilmiş olması gerekiyor. saygılar. bu konu bir yana motor için başkalarınında yorumunu bekliyorum ve motoru temin edebilirsem bunun sürücü 0-50 km hızlanması için yeterlimi yoksa mecburen şanzuman sistemi olmalımı?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.