< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Elektrikli araç fiyatları düşüyor, içten yanmalı araçlarla aradaki fark kapanıyor (3. sayfa)



-
-
Motor sesi araç izalasyonuna bağlıdır kaliteli araçta dizel bile olsa içeri gram ses girmez sinek uçsa duyarsın... Bu aracın malzeme kalitesi ve izlasyon kalitesi ile ilgilidir . Tam tersi olarakta dünyanın en sessiz motoru olsa malzeme ve izalasyon kalitesi çok kötüyse gayet aracın içinde gümbür gümbür yol sesi motor sesi rüzgar sesi hepsini duyarsın.. karşıdan geçen adam öksürse aracın içinde duyarsın bırak motor sesini..
Aynısı elektkli araçlar içinde geçerli bazı araçlardan tencere kapağını sürter gibi ses geliyor bazılarıda tam sessiz... Onuda sanki iyi bir şey sananlar var oda iyi bir şey değil .. kaç insana hayvana çarptılar bu yüzden dünya genelinde.. o yüzden bazı firmalar suni sesler ekliyorlar araçlara farkındalık ları belli olsun diye..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bırakın şu güzellemeleri dünyada kim 2 saatte bir durup yol gidiyor .. o dediğiniz motorsiklet için geçerli 2 saatte bir durmak sağlıklı derler motorsiklet için.. Araba dahi olsa kim duruyor..
Ben hayatımda kimsenin 2 saatte 3 saatte bir durup yol gittiğini duymadım görmedim .. yol bitmez eziyet olur...
Adamlar yapamıyor uzun menzilli araç henüz daha .. Henüz diyorum ilerde aşabilirler belki ama henüz yapamıyorlar... Bunu elektrikli araç süren çoğu YouTuber artık itiraf ediyor zaten..
Kuru batarya ile çalışan bir iki model de menzili çıkardılar 1500km lere falan oda seri üretim değil ve kağıt üstünde veriler .. gerçekçiliği nedir test etmek lazım...
Uzun yolda şarj fiyatlarıda hiç ucuz değil artık ..
Geçen denk geldim işte popüler bir YouTuber ailesini almış kapodokya ya gitmiş istanbul kapodokya 700km .. üç kere şarj etmiş aracı toplamda 2 bin TL şarj ücreti vermiş şimdi bu azmı.. ortalama bir içten yanmalı aracın deposu şu anda 2500tl civarlarına doluyor hepsi çok rahat bir depoya bırak 700km 1000km rahat yapar.. onun üstünüde çoğu yapar..
Mtv fiyatları ucuz değil 22 bin, 35 bin TL ,57 bin TL havalarda uçuşuyor.. şu mtv fiyatları aracını az kullanan insanların belki bir yıllık yakıt fiyatıdır...
Norveçde yapılan elektrikli araç testi var pek çok marka dahil bu teste hepsinin kağıt üstünde verilen menzilde sapma var bazılarında çok var 150 km lere kadar bazılarında az var ..70-80 km lere kadar..
O testi YouTube da yerli yabancı pek çok YouTuber yayınladı bakabilirsiniz..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yazdım zaten. Ben de soğuk bakıyordum ama alışınca ve bazı riskleri kabul ederek alındığından aldıktan sonra iyi ki almışım diyorsunuz.
Eski aracım benzinli tce edc megan dı bu arada. Evet sessizdi ama ilk çalıştırmada sesli çalışıyordu ve daha 30bin km de edc şanzıman bazen titreme yapıyordu. Araç 3. Yıl bakımında buji değişecek diye yüksek servis ücreti çıkarıldı.
Evet akaryakıtlı arabalarda gerekli enerjiyi depolamak çok daha hızlı oluyor. Bunları bilerek tercih ettik zaten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Canın sağolsun hocam dediğim gibi herhangi bir şeyi savunmuyorum doğruyu söylüyorum sadece. Kapadokya videosundan sonra bir video daha çekti fahir. Yaptığı hatanın farkına varıp :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hata nedir aldığı yakıt fiyatını söylemek mi ..
Ben onu yeni tesadüf izledim o tipte sana onlarca video gösterebiliirim...
İstanbul'dan ankaraya giden Tesla ve honda civic iki arkadaş aynı koşullarda aynı yerden biri yakıt aldı biri şarj etti Ankara'ya girdiklerinde ikiside harcadıkları yakıt fiyatlarını gösterdiler arada fark yok denecek kadar az bir fark vardı nerdeyse kafa kafaya yakmışlardı.
Gene Antalya'ya giden bir arkadaş vardı oda üstüne az biraz eklesem benzinliye yakın yaktım dedi ..
Uzun yolda şarj istasyonları ucuz değil .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 27 Ocak 2025; 15:52:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dünya da birşeyler ucuzlayabilir ama ülkemizde asla ucuzlamaz. Hatta üretici ucuzlatmaya çalışırsa amanın vergi tahsilatı azalıyor diye vergi oranını artırırlar.
-
Tamam 👍
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben kendimi akıllı zannedip başkasına cahil demiyorum.
Şarj kelimesini yazamayan ya da sadece müstakil ev de şarj edebildiğini düşünen adama da cahil demiyorum. Ben cahil kelimesini bu kadar bilgi eksikliğine rağmen çıkıp altı dolu olmayan yazılar yazan kişiye söylüyorum hala da aynı fikirdeyim. Bilgin yoksa fikrin olmasın kardeşim insanlar senin saçma sapan yazdıklarını okumak zorunda değiller.
Bahsettiğin teknolojiti yapan start up nio firması. Şu an sadece nio firması bu teknolojiyi satılabilir düzeyde kullanabiliyor. Catl ile anlaştılar ve 33 firma daha bu teknolojiyi kullanacak. Bunu yapmalarının sebebi şarjı hızlandırmak değil hocam neyse ya burda anlatmayayım daha zeki birisi anlatsın size
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Elektrikli araçlar günümüzün seçenekleri arasında yer almaya başladı .Ancak mesele aracın elektrik motoru değil ,yakıtının bataryada depolanması ve batarya teknolojinin eksi yanlarının bertaraf edilemeyişidir .
Gelecek de durum ne olur ,bekleterek göreceğiz.
Ancak km maliyet hesapları için bugün değil gelecek için en az 5 yılın maliyetlerini tahmin ederek adım atılmalıdır .Çünkü elektrik şarj maliyetleri değişken olabilir ,ülkemizin malum koşulları yüzünden
İlk elektrik faturası adımı 2025 için attılar bile ki bu her yıl güncellenirse şaşırmam.
Normalde bir ürün yaygınlaşırsa satış bedeli düşer ,mevzuatlar güncellenir, yani araç ucuzlar
Elektrik kullanan cihazlar yaygınlaşırsa normalde birim satış fiyatı artmaz ve kademe filan olmaz ,ama gel gelelim geçmişe bakınca geleceği de tahmin etmek ,belirsizliğin tüketici lehine olacağını düşünmek ,bizim ülkemizde geçerli değildir.
Bu nedenle seçimleri yapanlar için artık yapacak birşey yok ama gelecekte düşünenler için EV araç kaçırılmayacak fırsat değil ,aslında kaçınılması gereken bir seçenek gibi durmaktadır.
Artı yönlerini zaten herkes yazmakta tekrarlamaya gerek yok ancak büyük bir kaos ortamı için yine de köşede bir eski model de olsa benzinli araç tutmakta fayda var .
Los angeles felaketi izleri duruyor,şehirden kaçış için EV araçlar risk faktörünü katlamaktadır .
Depremlerde özelllikle kışın olan depremlerde felaketi yaşayanlar ilk hafta araçlarının içinde ısınarak geçirdiler yine olursa diye tüm yumurtaları aynı sepete koymak iyi bir fikir değildir.
Özetle EV araçlar planlı bir şehir ve yaşamı vaat eden ülkeler için mantıklıdır .Yarının bilinmezliklerle dolu olduğu şehir veya lokasyonlarda aslında bir sorun üretecek bir üründür.
Konuya bir de bu gözle bakmamızda fayda var .
LPG li araç konusu ilk başlarda benzer şekilde uzun tartışmalar yaşadı 95 yılında ilk kullananlardan biriydim .Zaman içinde öylesine yaygınlaştı ki tartışmalar da farklı yönlere evrildi ,teknik kısımlara yoğunlaşıldı .Maliyet hesapları forumlarda sık sık karşılaştırılan mevzu haline geldi ,ama bir konu vardı Benzin /LPG satış fiyatı genelde dalgalansa da oransal 2 civarında kaldı .Ancak dediğim gibi ilk yaygınlaşmaya başladığında başlarda bu oran 3 idi .Yani LPG tarafına çok avantajlı idi
Sonra dizel furyası başladı ,yine forumlarda sayfa sayfa karşılaştırmalar yapıldı artık kimse aracın ne tüketeceğini çok iyi biliyor .Ancak bu tartışmaşardan bağımsız dizelin benzinden oldukça ucuz olan dizel /benzin oranı zaman içinde 1 oldu hatta bazen dizel benzinden daha pahalı olarak da satıldı .
Peki ne anlatmak istiyorum,Elektrik şarj fiyatı ile benzin veya dizeli yada LPG yi kıyaslamak bugün doğru olsa da yarının ne olacağını kestirebilmek Lotto tutturabilmek kadar zor olabilir .
Bu hesaplar dışındaki avantajları ve dezavantajları ise kolay kolay değişmeyecek hususlardır .
Mesela araç arızaları başlığı altında EV sorun ve çözümleri ,tartışmaları araçların garantileri bittiğinde önemli bir forum başlığı olacaktır.
Tamir maliyetleri de ayrı bir tartışma başlığı ,MTV oranları da değişirse bu da ayrı bir başlık olabilecektir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Dünya'da en büyük hava kirliliğine gemiler, ondan sonra uçaklar sebep oluyor. Tabi nedense bundan hiç bahsedilmiyor.
İstanbul havalimanı Avrupa'nın en meşgül havalimanı oldu, bunun ürettiği devasa bir kirlilik var. Gemiler zaten boğazdan geçiyor.
Bütün arabaları elektrik yapsak bile hala daha sorunu çözemedik. He bir de fabrikaları saymadık.
-
Dünyada hava kirliliğine neden olan şey üçüncü dünya ülkelerindeki fabrikalar ve üretim tesisleri hepsi 50-100 yıl öncesinin teknolojisi ile üretim yapıyor..
Ne filtrasyon var bacalarında ne başka bir şey ..
Bildiğin kapkara simsiyah zehirli duman direk bacalardan havaya karışıyor.. bu ülkeledeki fabrikaların bir günde havaya karıştırdığı kirli zehirli duman dünyadaki belki otomobilerin 10 yıllık emisyonuna eşdeğerdir.. Bırak gemiyi uçağı..
Ama bunlardan kimse bahsetmez varsa yoksa arabanın emisyonu sanki dünyadaki arabalar trafikten çekilince sanırsın iklim değişikliği durucak ,.küresel ısınma durucak her şey bütün hayat normale dönecek...
Dünyadaki bütün içten yanmalı motorlu araçları trafikten çeksen gene bir şey değişmez..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Birkaç yorumunu daha okudum hislerime tercüman olmuşsun hocam.
Millet büyülenmiş gibi elektrikli araba övüyor.
Yüz yıllardır insan hayatını kolaylaştıran içten yanmalı araçlar bir anda tü kaka oldu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öven övsün ben onda değilim ama övüceksen de doğru bilgiler üstünden öv ..
Biri çıkıyor kağıt üstündeki menzildem ahkam kesiyor ki testler var tonla çoğu gerçek menzil değerlerine ulaşamıyor normal hayatta sürüşte..
Biri doğa kirleniyor diyor sanırsın dünyada tek araba kirletiyor kirleten şeyler içinde araba en en en son sırada yer alır. Üçüncü dünya ülkelerinde binlerce ufaklı büyüklü fabrikalar hala 50-100 sene öncenin teknolojisi ile üretim yapıyor bacalarından kap kara zehirli dumanlar çıkıyor onların belki bir günde bacaalrından çıkan duman tüm dünyadaki araçların 10 senelik emisyonuna bedeldir .. git önce onları kapat... kaldıki eletkrik dünyada yüksek oran nükleer kömür doğalgaz gibi şeylerden üretiliyor.
Daha böyle tonla şey sayabilirim.. biri diyor avm garajları egzos kokuyor imkanı yok özellikle o garajlar yapılırken devasal aspiratör hava boruları takılır içerde duman kalmasın diye .. o aldığı koku ham kauçuk kokusu yani arabaların lastiğinin kokusu.. o lastik elektrkli araçdada var..
Bir başkası ekonomik diyor neye göre kime göre evde şarj ediyorsan ekonomik ama hep diyorum o evde şarjda bir süre sonra yaskalanıcak bana göre dünya çapında.. bana göre şimdi ses etmiyorlar hala dünya çapında elektrik araç sayısı istenilen rakamlara ulaşmadı diye..
Normal şarj istasyonunda zaten şu anda bile ucuz değil çık bakalım uzun yola dc hızlı şarj tabii hızına da bağlı 10 liradan başlıyor 14-15 liralara kadar hizmet verenler var .. araba firmaları %20-%30 geldimi şarj edin diyorda sağlıklı Aralık genelde %40-%50 ye geldimi şarj edin diyor işi bilenler bataya sağlığı açıosndan .. bu nedemek mevcut menzilinin de yarısını kullana biliceksin.. kısaca 600-700km bir yolda ortalama iki üç kez şarj etsen zaten sana maliyeti 1500-2 bin TL arası olucak.. içten yanmalı dada hemen hemen aynı yakarsın.. bu arada bunu ben demiyorum sadece eletkrkli araç süren bir sürü YouTuber da uzun yolda çok ekonomik olmadığını söylüyor..
Ben yıllar önce bu forumda gene demiştim dizel 5-10 seneye kalmaz benzini yakalar hatta geçebile bilir diye.. o zamanda bu elektrkli tayfası gibi bir dizelci tayfası vardı bana bir ton laf ettiler sonuç ortada..
Gene diyorum bu benim şahsi kişisel ön görüm fikrim 5-7 seneye kalmaz sarj istasyonunda elektrik benzine yetişir ban göre.. heleki evden şarj dünya genelinde yasaklanırsa herkes mecburi sarj istasyonundan şarj etmeye başlarsa o zaman çok rahat yetişir.. dediğim gibi bu benim sadece ön görüm..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Msjlari okulumda Ev kullanmayan veya bu durumu anlayamayan bir sürü geleneksel katı yakıt savcıları anlamsiz bir şekilde benzin dizel türküsü çigiriyor. KENDIMIZI KANDIRIRSAK AVRUPANIN KATI YAKITLI ARAC HUDRALIGINA DONERIZ.
-
elektrük out .dizel in .. bir sürü arıza çıkıyor..birde hayatımız şarj etmekle geçiyor..
-
Yaşadığımız beldede egzoz emisyon değerleri çok düşük. Büyük şehirlere gitmem gerektiğinde anlıyorum ne büyük oranda zehirli gaz yuttugumuzu. Çoğunlukla da mesele etmeden yaşıyoruz. Sigara içmeden içmiş gibi bebekleri büyütüyoruz bence. Emisyon belasını ciddiye alarak elektrikli araçları elestirmenizi öneririm çok bilen donanım dostlarım.
-
Herkes çok bilimsel bir tartışma gerçekleştirmiş tebrik ederim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X