Şimdi Ara

Elektrikli araç fiyatları düşüyor, içten yanmalı araçlarla aradaki fark kapanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
1.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araç fiyatları düşüyor, içten yanmalı araçlarla aradaki fark kapanıyor
    Yıllardır elektrikli araçları tercih etmeyen kullanıcılar, sürüş menzili, şarj hızı ve altyapı ile ilgili endişelerin yanında yüksek fiyatları da önemli bir gerekçe olarak gösterdiler. Ancak yeni bir çalışma, elektrikli araçların artık eskisi kadar pahalı olmadığını ve içten yanmalı araçlarla aradaki fiyat farkının azaldığını ortaya koyuyor.



    Endüstrü analiz şirketi Jato Dynamics'in bir raporuna göre, elektrikli araç fiyatlarındaki düşüşle beraber, elektrikli ve içten yanmalı otomobiller arasındaki fark şimdiye kadarki dar noktaya geriledi.  ABD'de 2021 yılında %50 fiyat farkı varken, 2022'de %33'e geçtiğimiz sene ise %15'e düştü. Ülkede elektrikli araç fiyatları, enflasyon hesap edildiğinde, 2018'e göre %25 oranında geriledi.



    Ayrıca Bkz.Yeni Tesla Model Y, ABD ve Avrupa’da satışa çıktı



    Avrupa'da ve Çin'de ise elektrikli araç fiyatları aynı dönemde %15 düşüş gösterdi. Avrupa'da içten yanmalı araçların ortalama fiyatı ise %7 oranında arttı. Kıtada geçtiğimiz sene elektrikli ve içten yanmalı araçların fiyat farkı %22'ye geriledi.



    Bölgelere göre 2018'den 2024'e fiyat değişimleri



    Bölge Elektrikli İçten yanmalı
    ABD -25% 0%
    Avrupa -15% +7%
    Birleşik Krallık -3% +14%
    Çin -15% -28%


    Ancak elektrikli otomobil fiyatları bölgeler göre büyük değişiklik gösteriyor. Örneğin Polestar 4, Çin'de 52.190 eurodan satılırken, ABD'de 59.452 euro, Avrupa'da 69.300 euro fiyattan satılıyor. MG4 ise Çin'de 18.245 euro, Avrupa'da 30,960 euro fiyata sahip. Dolayısıyla, Çinli müşteriler Avrupa ve ABD'deki müşterilere göre çok daha ucuza elektrikli araçlara erişebiliyor.



     




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2025/01/average-price-of-evs-has-dropped-25-since-2018/







  • Türkiyede ki en büyük sorun yarı cehalet. Şarj kelimesini doğru yazamayan adamlar elektrikli araç hakkında fikir beyan ediyor. Daha adam akıllı 3-4 yıldır pazar büyümeye başladı adam trafik sorunuyla evinin bahçe büyüklüğüyle bağdaştırmış

    Dünyanın en pahalı araç firması hangisi? Dünyanın en çok satılan modeli hangisi sorularının cevabını bilmeyenler gelip ahkam kesiyor işte! Neyse daha fazla sinirlenmiycem

    Şarja şarz diyenleri nedense varoş kültüründen görmeye eğilimliyim ki muhtemelen bu konuda bir araştırma yapılsa şarz diyenlerin çoğunluğunun varoş kültüründen geldiği ortaya çıkar diye tahmin ediyorum.


    Öte yandan, şarj sözcüğü de Türkçedeki damak-dil kullanımına pek uygun bir sözcük değil, teleffuzu zorlayıcı, söylerken o sondaki "j" bir anda "Z"'ye dönüveriyor. O yüzden de pek kızamıyorum.


    Aslında bu forumda böyle yanlış kullanılan çok sözcük var: Şanzuman, istetme, kartel, şartel, eksoz, sübab, vs.


    Ama tabii her kelimenin doğru teleffuzu neyse o kullanılmalı yoksa en kısa sürede dil aşırı yozlaşır ve bozulur.

    Bu elektrikli araçlar Türkiyede geniş kitlere yayılmamasının sebebi şarz sorunu, avrupda ve abd deki gibi herkesin kendi park yeri yokki şarz istasyonu kursun evinin önünde her gün 10-15 dakika park yeri arıyoruz.
    Yani bizim şehirleşme planımız elektrikli araçların yaygınlaşması önündeki en büyük engel, Elektrikli araçlar Türkiyede her zaman niş bir kitleye hitap edecek.
    Bakin benim elektrikli arac alma konusunda karar vermemin en buyuk nedeni burada tutarsal bir firsat bulmam.. Cok basit bir vergi matematigi var burada.. Icten yanmali aracin otv si %80 iken elektrikli aracin otv si %10.. Elbette bu konu ulkemizde distrubutorler tarafindan suistimal edilse de yine de daha dolu bir elektrikli araci, icten yanmali selefine gore uygun bir fiyata aliyorsunuz. Hatta bazi marka modellerde bu trajik bir farka neden oluyor. Ben tercihimi Mini Countryman den yana kullandim.. Elektriklisi 1.9 iken benzinlisi 2.8 e satiliyor. Donanim ayni donanim.. Mesela Peugeot da bu fark 200.000 tl civari iken Mini de bu fark 900.000 tl.. Hep sikayet ediyoruz ya vergilerden, sanki bu sefer kaziklanan ben degilim de karsi taraf gibi hissediyorum.. Bu bile yeter..

    Gelelim diger noktaya.. Herkes diyor tutulmadi tutulmaz diye.. Tutulmasin efendim zaten bir sure tutulmasin.. Yoksa siz inaniyor musunuz ki bu otv %10 da kalacak ? Simdi diyeceksiniz ki bu is Togg icin yapildi.. Bana ne ne icin yapildiysa ben sonuca bakarim..

    Su anda hala adetsel bazda az sayida kalmasi nedeni ile sarj noktalarina ulasim hala kolay.. Ben buyuksehirde yasiyorum.. Oturdugum sitede 4 adet istasyon var ve sanirim hic 4 tanesinin de dolu oldugunu gormedim.. Avm lerde sagda solda bu istasyonlardan bolca mevcut..

    Yurutme maliyetleri icten yanmali araclara gore cok uygun.. Yakit olarak %35 gibi bir maliyeti var ki evden sarj zaten cok uygun o konuya girmiyorum bile.. Bakim maliyetleri keza oyle.

    Sonuc olarak bu elektrikli araclarin durumlari kisiden kiseye gore degisir.. Benim kolaylikla ulasabilecegim bir sarj noktam var. Kullanimim sıklıkla sehir ici evden ise yogun trafik sehirler arasi memleketim Bolu ya 240 km civari.. Yani ben gec bile kaldim bu satin almayi yapmaya..

    Ama ben de yazayim yine; almayin arkadaslar siz almayin ki alanlar daha kolay sartlarla bunu yapmaya devam edebilsinler..
    Her dediğinizin altına imzamı atıyorum

    Yazarın yazısından söylemek istediği aslında bir kelimeyi doğru yazamayan bir er kişi nasıl olur da o konu hakkında fikir sahibi olur üstüne bir mecrada bunu alelade yazıp gönder tuşuna basabilir? Aklım almıyor.

    Gençken ben de bu cahil cesareti olsa adriana lima ya çıkma teklif ederdim 😂

    Motor sesi araç izalasyonuna bağlıdır kaliteli araçta dizel bile olsa içeri gram ses girmez sinek uçsa duyarsın... Bu aracın malzeme kalitesi ve izlasyon kalitesi ile ilgilidir . Tam tersi olarakta dünyanın en sessiz motoru olsa malzeme ve izalasyon kalitesi çok kötüyse gayet aracın içinde gümbür gümbür yol sesi motor sesi rüzgar sesi hepsini duyarsın.. karşıdan geçen adam öksürse aracın içinde duyarsın bırak motor sesini..


    Aynısı elektkli araçlar içinde geçerli bazı araçlardan tencere kapağını sürter gibi ses geliyor bazılarıda tam sessiz... Onuda sanki iyi bir şey sananlar var oda iyi bir şey değil .. kaç insana hayvana çarptılar bu yüzden dünya genelinde.. o yüzden bazı firmalar suni sesler ekliyorlar araçlara farkındalık ları belli olsun diye..

    Ne kadar anlamsız sohbetler ..

    Neymiş avm garajlarında egzos kokuyormuş kapalı garajların tepe havalandırma sirkülasyon sistemi vardır o aldığın koku egzoz değil ham lastik kokusu ... O lastik elektrkli araçlardada var..

    Neymiş doğayı kirletiyormuş içten yanmalı araçlar .. Hindistan Pakistan Bangladeş eski Rus devletleri Balkanlar Güney Amerika ülkeleri aftika ülkeleri asya ülkeleri hepsinde 100-200 yıllık fabrikalar var hiç bir endüstri standartı filtrasyon yok hala pek çoğu 50 sene 100 sen önceki yöntemlerle üretim yapıyorlar... bacalarından kap kara zehirli dumanları doğaya salıyorlar ..
    O fabrikaların bir günlük bacasından çıkan kap kara zehirli dumanlar belki dünyadaki on yıllık araçların emisyon oranına eşittir...

    Hala gelmişler emisyon küresel ısınma falan deniyor dünyadaki bütün içten yanmalı motorları kaldırsan gene bir şey değişmez .. o skalada otomobil listenin en son sırasında yer alır..

    Elektrlli araç maliyetleri içten yanmalı ya yakşaştıysa madem Türkiye devleti tıpkı Trump gibi. Amerika gibi Elektrikli araçlardaki tüm muafiyeti süspanse vergi indirimlerini kaldırsın bakalım .. Trump geldi ilk işi elektrikli araçların üstündeki her tür muafiyeti ayrıcalığı iptal etti..
    Madem fiyatlar içten yanmalı ya yaklaşmış kaldırsın o zaman devletimiz bütün indirimleri.. Togg dışında Togg yerli araçtır neticede onun muafiyeti olmalıdır yerli üretim olduğu için ...
  • Bu elektrikli araçlar Türkiyede geniş kitlere yayılmamasının sebebi şarz sorunu, avrupda ve abd deki gibi herkesin kendi park yeri yokki şarz istasyonu kursun evinin önünde her gün 10-15 dakika park yeri arıyoruz.
    Yani bizim şehirleşme planımız elektrikli araçların yaygınlaşması önündeki en büyük engel, Elektrikli araçlar Türkiyede her zaman niş bir kitleye hitap edecek.

  • KuvvetMira27 kullanıcısına yanıt
    Garajlı villa, geniş park yerleri, şarj istasyonu sorunu olmayan İngiltere, Avustralya, Amerika gibi ülkelerde de e-araçlar geniş kitlelere yayılamadı...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektrikli aracın daha çok yolu var...

  • Türkiyede ki en büyük sorun yarı cehalet. Şarj kelimesini doğru yazamayan adamlar elektrikli araç hakkında fikir beyan ediyor. Daha adam akıllı 3-4 yıldır pazar büyümeye başladı adam trafik sorunuyla evinin bahçe büyüklüğüyle bağdaştırmış

    Dünyanın en pahalı araç firması hangisi? Dünyanın en çok satılan modeli hangisi sorularının cevabını bilmeyenler gelip ahkam kesiyor işte! Neyse daha fazla sinirlenmiycem

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ygb kullanıcısına yanıt

    Şarja şarz diyenleri nedense varoş kültüründen görmeye eğilimliyim ki muhtemelen bu konuda bir araştırma yapılsa şarz diyenlerin çoğunluğunun varoş kültüründen geldiği ortaya çıkar diye tahmin ediyorum.


    Öte yandan, şarj sözcüğü de Türkçedeki damak-dil kullanımına pek uygun bir sözcük değil, teleffuzu zorlayıcı, söylerken o sondaki "j" bir anda "Z"'ye dönüveriyor. O yüzden de pek kızamıyorum.


    Aslında bu forumda böyle yanlış kullanılan çok sözcük var: Şanzuman, istetme, kartel, şartel, eksoz, sübab, vs.


    Ama tabii her kelimenin doğru teleffuzu neyse o kullanılmalı yoksa en kısa sürede dil aşırı yozlaşır ve bozulur.

  • Benzin ve dizel istanbul da yasaklanmazsa kuraklıktan , hastalıktan insanlar ölecek, en basitinden şehre kar yağmıyor. Avm otoparkları leş gibi kokuyor , ciğere çekiyor çoluk çocuk o partikülleri.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    espresso ya ekspresso diye başlayanlardanım ve hep uyarırlardı espresso beyefendi diye


    anadoluda büyüdüm yaşım 50


    gazyağı lambası ile ders yapmaya çalışıyorduk köyde ve gazyağı yoktu..(


    bunu anlattığımda inasanlara ve yetişdikleri kuşaklara


    garip çoğu kez de hazin geliyor.


    bu kelimeler dilimize pelesenk olmuyorlar kısa sürede ve birçoğunu telaffuz etmekte zorlandığımız gibi birçoğuda


    hayatımızda hep bizim istediğim hitabet halleri ile kalıyorlar.


    elektrikli araba ve onun şarj hikayeside burada sahne alıyor


    sexant kelimesini arama motoru yardımı ile çözen bir kuşağın daha alacak çok yolu var


    elektrikli arabalar gibi...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 26 Ocak 2025; 18:36:24 >
  • khanstern kullanıcısına yanıt

    otomobil kirliliğine gelinceye kadar daha çok havayı kirleten faktör var.


    bakımlı olması şartıyla dizellere bir şey diyemem zaten pek dizel de kalmadı gibi, ama benzinli araçlar çevreyi çok kirletmiyor.


    zaten benzinlilerin yarıdan fazlası da lpg li o daha da az kirletiyor.


    totalde elektriğinde bir kısmının fosil yakıtlardan üretildiğini hesap ederseniz 3 aşağı 5 yukarı aynı hesaba geliyor yani.


    çevre için elektrikli araç kullanın bana boş bir laf gibi geliyor. o pillerin üretim ve yıllar sonra geri dönüşüm işlemleri çevreye belki de daha çok zarar verecek.


    bir tane kalem pil bilmem kaç ton toprağı kirletiyor yazıyor pil toplama kutularının üstünde bir elektrikli araba en az 500 kg pil demek ? bizimkisi gibi bir ülkede sizce bu piller usulüne göre bertaraf edilecek mi? hiç sanmıyorum.


    türkiye için en uygunu hibrit araçlar bana kalırsa, hem dışa bağımlılığı azaltıyor, hemde pil miktarları elektrikli arabalara göre yok denecek kadar az. üstelik emisyonları da son derece düşük.


    ekstra bir tesis maliyetine de ihtiyaç duymuyorlar. o şarj istasyonlarının yapılması için ne kadar para ve kaynak harcanıyor?


    iyi bir tam hibrit şu an km de 2 tl yakıyor, bir elektrikli de yaklaşık 0,75 -1,5 tl arası sanırım.


    ama şarj istasyonları için harcanan kaynak, elektrik tüketimi ve dolaysıyla üretimindeki artıiş ( fosil yakıtla üretimin de artması) pillerin yıllar sonra usulüne uygun geri dönüşmeme ihtimali


    elektrikli abartıldığı kadar çevre ve bütçe dostu değil bana kalırsa. ben airfryer veya robot süpürge gibi bize dayatılan bir tüketüm ürünü olarak görüyorum.


    işin bir de felaket deprem vb boyutu var. allah korusun istanbulda deprem olsa şehre tekrar elektrik verilmesi 1 ayı bulur en sonda o şarj istasyonlarını tamir ederler o kadar ev elektriksiz kalmışken kimse o istasyonlarla uğraşmaz. tek arabası elektrikli araba olan bir aile 1 ay araçsız kaldı demek.


    ha diyeceksiniz yol mu kalacak , e belki kalır belki kalmaz. ama benzinli dizel veya hibrit araçlar bir şekilde bir bidona koyacağınız benzin ile sizi imkan varsa şehirden çıkarır ama elektrikli araç deprem olduğu anda anca çadır görevi görür o kadar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 26 Ocak 2025; 18:47:5 >




  • Sıkıntı yok maliyet düştükçe vergiler artırılır ucuzlamaz rahat olun fazla düşünmeyin bunları kafayı yersiniz.

  • Konuya monşerler damlamış.Allah muhafaza bir kelimeyi yanlış yazıp sosyeteye rezil olmayım şimdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Ben senden de yaşlıyım hocam. Ben ilkokuldayken çok elektrik kesintisi olurdu, gaz lambası altında az ders çalışmadım.


    Hala bir çok kelimeyi zaman zaman yanlış yazarım. Doğrusu laboratuvar olan sözcüğü mesela labaratuvar ya da laboratuar diye yazdığım olur zaman zaman. Keza doğrusu egzoz olan kelimeyi çok defa egsoz diye yazmışımdır. Böyle takıldığım bazı sözcükler var. Ayrıca bazı kelimeler bitişik mi yazılır, ayrı mı yazılır toplumun eminim %95'inden fazlası bilmez ki ben de o gruba dahilim.


    Ama ne yapıyorum?


    Aceleyle yazmıyorsam TDK sözlüğe bakıp doğrusunu yazmaya azami gayret gösteriyorum. Bunu hem kendime hem de karşımdaki muhataplarıma saygı için yapıyorum ve Türkçeyi korumaya çalışıyorum.


    Dilimize özen göstermek gerçek milliyetçiliğin bir gereğidir. Miliyetçilik lafla değil eylemle olur.


    Ama ilk mesajımdaki sosyolojik tespitimde haklı olduğumu düşünüyorum. Sözcükleri yanlış kullananlar genellikle toplumun varoş sayılabilecek kesimlerinden oluyor. Bunu insanları aşağılamak için söylemiyorum. Sadece bir durum tespiti.





  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Orda imkan var yayılmıyor , yarın elektrikli araçlar yarı fiyatına satılırsa olur ama Türkiyede o imkanda yok evinde şarz edemedikten sonra işe yaramayacak bu araçlar malesef.

  • ygb kullanıcısına yanıt
    Şarz değil şarj olsun hatta traj olsun ne farkediyor sen konuyu anlamından saptırıyorsun ben elektrikli araçları Türkiye özelinde değerlendirdim.
    İstanbul-GazAntep arası TOGG gidiş geliş yaptık yaşadığımız rezilikkleri tarif edemem yaşamak lazım.
    İstanbulda şehir içinde bile şarj istasyonu olan yerler sınırlı çoğuna araç park etmiş yada sıra var zaten evinden yapman imkansız o tür evler Türkiyede yok malesef .
    şarz kelimiseni doğru yazamayan deyip çok bilmişlik taslayan arkadaşım 3-4 yıldır değil 20 yılı aşkındır piyasada elektrikli araçlar hatta icadı dizel motorlardan daha eski.
    Eğer bir ürün gerçek hayatta insanların hayatını kolaylaştırmıyorsa o ürün pazarda kendine yer bulmaz Türkiye de elektrikli araçlar için öyle bir pazar geniş kitleden ziyada küçük bir kesime hitap ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KuvvetMira27 -- 26 Ocak 2025; 19:56:51 >
  • KuvvetMira27 kullanıcısına yanıt
    İnce uçlu samsunk şarzın var mı dostum benim ki bitmek üzere de.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Her dediğinizin altına imzamı atıyorum

    Yazarın yazısından söylemek istediği aslında bir kelimeyi doğru yazamayan bir er kişi nasıl olur da o konu hakkında fikir sahibi olur üstüne bir mecrada bunu alelade yazıp gönder tuşuna basabilir? Aklım almıyor.

    Gençken ben de bu cahil cesareti olsa adriana lima ya çıkma teklif ederdim 😂

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ygb kullanıcısına yanıt

    Dünyanın en çok satan modeli hangisi 2024 te. Biraz araştırdım internette ama bi kaynak bulamadım. Marka bazında totoya diyor sadece ama model bulamadım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Baya bir şey yazmışsınız ama aklımda kaldığı kadarıyla tonlarca karbonlu motor yağlarının, dpf temizleme ve diğer egr vs temizleme sıvılarının neye nasıl karıştığını açıklamamışsınız.


    Ayrıca BP nin patlayan boru hattıyla bir doğa felaketine sebep verdiğini de yazmamışsınız. Çernobil 1 se bu bence 1000.000 kez daha yıkıcı bir felaket


    Bilmiyorum taraflı bir şeyler yazmışsınız sadece..


    Bu arada tamam elbette elektirik %100 yenilenebilir değil farkındayım ama kurak yüksek yerlere yapılan santrallerle zaten duman , karbon , partiküle boğulmuş şehirlere uzak yerlerde üretilerek şebekeye verilebilir. İnsan sağlığını düşünerek yazdım



    Deprem konusunu hiç anlamadım, siz bu şehirden çıkabileceğinizi mi sanıyorsunuz arabayla Elektrikli araç fiyatları düşüyor, içten yanmalı araçlarla aradaki fark kapanıyor 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 26 Ocak 2025; 20:52:10 >
  • Ülkemizde elektrikli aracı şehir içi için kullanacaksan alacaksın. İstanbul da şarj sıkınıtılı olmuyor. Şehirler arası çıkacaksan bir benzilli veya mazotlu bir aracın olacak. Şehirler arası yolda stresten başka bir şey değil elektrikli araç.

  • porsche911gt2 kullanıcısına yanıt
    https://www.focus2move.com/world-car-market/#:~:text=Looking%20at%20cumulative%20data%20up,new%20sales%20(%2D4.2%25).

    Corolla orda tek model olarak düşünmeyin dizeli benzinlisi hybridi cross u hatta bazı ülkeler de yaris bile corolla diye geçiyor yani aslında yazıda ki 2. Model 1.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.