Şimdi Ara

Elektrikli araç satışlarındaki düşüş, Porsche'yi içten yanmalı motorlara yakınlaştırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  



    Tamamen elektrikli araçlara geçiş sürecinin bekledikleri kadar hızlı ilerlemediğini öne süren Porsche, içten yanmalı motorlara yönelik yatırımlarını artırmayı planlıyor.



    Özellikle elektrikli Taycan modelinin 2024'ün üçüncü çeyreğinden itibaren satışlarının yarı yarıya düşmesi, şirketin bu kararı almasında etkili oldu. Porsche CFO’su Lutz Meschke, şirketin ürün döngüsünü bu doğrultuda yeniden değerlendirdiklerini belirtti.



    Elektrikli araç satışlarındaki düşüş, Porsche'yi içten yanmalı motorlara yakınlaştırdı
    Cayenne ve Panamera modellerinde içten yanmalı motorların gelecekte de yer alacağını doğrulayan Meschke, V-8 motorların 2030'lara kadar kullanımda kalacağını ifade etti. Ayrıca, tamamen elektrikli olarak planlanan bazı yeni modellerin hibrit veya içten yanmalı motorlu versiyonlarının da geliştirilebileceğini belirtti.



    Karar aşamasında olan planlardan bir tanesi K1 kod adlı SUV ile ilgili. Tamamen elektrikli olarak tasarlanan üç sıra koltuklu SUV modelin içten yanmalı motorlu veya hibrit bir versiyonla sunulması gündemde.



    Ayrıca Bkz.Resmi: GM, Cadillac markası ile 2026’da Formula 1’e giriyor



    Macan tarafında ise mevcut model tamamen elektrikli olarak geldi. Bu modele artık bir içten yanmalı motor eklemek mümkün olmadığına göre Alman üretici bir önceki jenerasyonu yenileyip seçenek olarak satışa sunma yoluna gidebilir.



    Porsche’nin stratejik değişikliği, hem müşteri talebindeki dalgalanmalara hem de elektrikli araçların benimsenmesindeki zorluklara bir yanıt niteliğinde. Elektrifikasyon sürecinin hızlanması beklense de içten yanmalı motorların hala güçlü talep gördüğü bir pazar ortamında şirketin esneklik göstermesi gerektiği düşünülüyor. 




    Kaynak:https://www.autonews.com/volkswagen/porsche/ane-porsche-combustion-engine-evs-sales/







  • Sözde Elit marka ama 20 yıldır denemediği rezillik kalmadı heriflerin.


    Dizele geçmede öncü oldular, sonra Maserati devam ettirdi pişman oldu.


    İlk SUV yapan supersports markası, ilk 4 kişilik F segment model üreten supersports markası.


    Sonra yine ilk gibi olup elektrikli çıkardılar, şimdi bundan da pişman oldular.


    VAG grup ne ki, sen ne olacaksın?


    Aynı 3 arabayı 3 farklı isimle (T-Roc/T-Cross/Taigo) farlarını değiştirip satan VAG seni yüceltecek değil ya.


    Umarım 911'e dokunmazlar da aseleti bozulmaz.

  • Pilli arabalar çok büyük bir kazık oldu insanlığa. Yine de insanlık erken uyandı da işler değişiyor.
  • İçten yanmalı motor candır
  • Sözde Elit marka ama 20 yıldır denemediği rezillik kalmadı heriflerin.


    Dizele geçmede öncü oldular, sonra Maserati devam ettirdi pişman oldu.


    İlk SUV yapan supersports markası, ilk 4 kişilik F segment model üreten supersports markası.


    Sonra yine ilk gibi olup elektrikli çıkardılar, şimdi bundan da pişman oldular.


    VAG grup ne ki, sen ne olacaksın?


    Aynı 3 arabayı 3 farklı isimle (T-Roc/T-Cross/Taigo) farlarını değiştirip satan VAG seni yüceltecek değil ya.


    Umarım 911'e dokunmazlar da aseleti bozulmaz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Sözde Elit marka ama 20 yıldır denemediği rezillik kalmadı heriflerin.


    Dizele geçmede öncü oldular, sonra Maserati devam ettirdi pişman oldu.


    İlk SUV yapan supersports markası, ilk 4 kişilik F segment model üreten supersports markası.


    Sonra yine ilk gibi olup elektrikli çıkardılar, şimdi bundan da pişman oldular.


    VAG grup ne ki, sen ne olacaksın?


    Aynı 3 arabayı 3 farklı isimle (T-Roc/T-Cross/Taigo) farlarını değiştirip satan VAG seni yüceltecek değil ya.


    Umarım 911'e dokunmazlar da aseleti bozulmaz.

    AB nin karbon nötr programına karşı gelemezler Taycan aynen devam edecek ama orta doğulular yani Dubaililer falan için benzinli motorlar hala geçerliliğini koruyor. Onlara satmak için bir şey üretmesi gerekiyor. Lamborghini , Bugatti ve Bentley de vag grubu içinde haliyle bu araçları kullananlar için benzinli motor geliştirmeleri normal





  • zenginin benzini düşündüğümü var. Elektrikli fakir işi onlara göre.

    Devlette Kamuya Togg verildi herkes Audi A8 e biniyor.
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Küçük küçük ufalamakta fayda var.


    Audi 2006da R8 Le Mans yarış aracını Audi R10 TDI ile değiştirdi ve kazandı. O dönem VAG dizel motorda rakiplerinin fersah fersah ilerisindeydi. Bu performansın Cayenneye Panameraya aktarılmasında bir beis yok. Maserati pişman olmuş mu patrona sormak lazım.


    SUVda Lamborghini LM002 ilk supersport SUV mudur bilmem ama Porscheden çok eski olduğu kesin.


    Aynı şekilde Aston Martin Lagonda ilk F segment supersport mudur bilmem ama çıktığında Panameranın p'si yokmuş.


    Bir marka aynı modelin sadece farını değiştirerek satabiliyorsa buda ticari başarıdır. Tebrik etmek lazım.


    Habere gelince. Elektrikte hızlı gelişen teknoloji eskiyi çok çabuk tüketiyor. Özellikle Çinden her gün çıkan yeni batarya haberleri lüks otomobil müşteri kitlesinde tedirginik oluşturuyor. Buna bağlı olarak alan satamıyor, satamayanı gören almıyor. Üstüne bir de Macanın tipsizliği eklenince başarısızlık kaçınılmaz oluyor.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bunlar son çırpınışlar. Gelecek elektriklide kim ne derse desin
  • 2024 yılında Model Y, dünyanın en çok satan aracı oldu. Kimse “Elektrikli araçlar satılmıyor” bahanesiyle gelmesin. Asıl değişim 2025’te yenilenen Model Y ile olacak; o zaman curcunayı görün. Çin pazarında ise Alman markalarının tamamı ciddi kan kaybediyor ve 2025’te beklenen fiyat savaşından daha da büyük zarar görecekler. Çünkü Nio, Li Auto, Huawei, Xiaomi ve Geely gibi Çinli markalar, 20-40 bin dolar aralığında, 500 beygir ve üzeri özelliklere sahip, dopdolu araçlar sunarken kim gidip iki katı fiyata BMW ya da Mercedes alsın?



    Alman markaları, Çin’de fiyatları neredeyse yarıya indirdi ama yine de satış yapamadılar. Porsche asıl şunu demek istiyor ama diyemiyor: Biz 2019’da PPE platformunu tanıttık ama yazılımı geliştiremedik, anca 2024’te yarım yamalak bir şey ortaya çıkardık. Bu süre zarfında platform da eskidi. Eğer ilk tanıttıkları dönemde piyasaya çıkarsalardı Tesla ve Çinli rakiplerle rekabet edebilirlerdi. Ancak hem batarya teknolojisi hem de yazılım artık güncel değil. Tasarım konusunda da sınıfta kaldılar; arkadan Porsche’ye benzemeyen, oldukça sıradan bir Macan modeli tanıttılar.



    Dahası, elektrikli Panamera ve üç sıralı SUV için temel oluşturacak SSP platformunu 2021’de tanıttılar, ama hâlâ hazır değil. 2026-2028 arasında hazır olacağını söylüyorlar, ama bu da belirsiz. Şimdi ise tüketiciye “Hadi bir nesil daha hibrit alın” diyorlar. Gerekçe olarak da “Eski, verimsiz J1 platformlu Taycan’ı satamıyoruz” gibi bahaneler öne sürüyorlar. Gerçekte ise planları şu: Ömrü maksimum 10 yıl olan hibritleri piyasaya sürüp, bu araçlar ileride daha karmaşık problemler çıkarınca servis masraflarından faydalanmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 27 Kasım 2024; 4:9:22 >




  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Kısa yanıt = b*k değişiyor.

  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt

    İlgi alanınız değişmemiş. Olsun iyi olursunuz inşallah!

  • NOSTOY N kullanıcısına yanıt

    Öyle bir gelecek olsaydı emin olun şimdiden kokusu çıkardı. Hidrojen yakıt hücreli araçlar dışında gelecek göremiyorum. Elektrik enerjisi arzı hala mevcut talebi karşılamazken (çevreye etkisi ve diğer risklerinden dolayı nükleer santraller kapatılmaya başladı ancak ihtiyaç karşılanamayınca birer birer açılmaya başladı tekrar) mevcut arzı zorlayacak yeni tüketim kaynakları istenmiyor. Elektrik, sanıldığının aksine bol ve ucuz değil. O nedenle hidrojen yakıt hücreli araçlar üzerinde yoğunlaştılar. Hibrit bir geçiş dönemi yöntemi ancak sadece pilli arabalar geçiş dönemi bile değil, hiçbir şey. İlginç bir dönemden geçiyoruz.

  • avrupada yasayan amerikada yasamis 3. elektrikli aracini kullanan biri olarak bence elektrikli araclar , lpgli araclar gibi alternatif olarak hayatimizda yer alacak, zorunluluk olarak herkese elektrikli arabayi dayatamazlar, bircok cografyada bu araclari kullanmak imkansiz. vergi indirimleri tesvikler gecici ve benzinden alinan vergileri elektriklere yansitacaklar.
  • Batmadan önce ki son sözler.

    Nokia=Vag
  • Şimdi lüks araç firmaları elektrikli araç çıkardılar. Şimdi bu aracı alan kişiler belli, bir standardı var.
    Mercedes araç çıkardı, 300 km zor gidiyor,
    Jaguar araç çıkarmıştı 250 km bile gitmiyor
    Şimdi bu aracı alanlar böyle bir şeye katlanamaz ki, sonra elektrikli araçlar şöyle tutmadı böyle tutmadı.
    Dön bir bak sen bunu kendin firma sahibi olarak kullanabiliyor musun?

    Bu lüks araçları 600 km den düşük yol almadan zaten çıkarmayacaksın
  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araçlara yönelim değişmez; bu artık kaçınılmaz bir gerçek. BYD’nin baş mühendisinin bile “Hibriti 10 yıllığına kitleyeceğiz, sizi elektrikli araçlara alıştırana kadar” açıklamaları yaptığı bir dönemdeyiz. Çinli, Koreli üreticiler ve Tesla, talebi karşılamaya yetişemiyor. Örneğin, Xiaomi, Çin’de günde 6.000 araç üretmesine rağmen teslimatlar için 5 ay sonrasına sıra veriyor. CATL ise ilk katı hâl bataryalarının üretimine 2025 ilkbahar-yaz döneminde başlayacak ve 2. nesil katı hâl bataryalarını 2026’da üretime alacak.


    Buna karşılık Volkswagen Grubu’nun, 2019’da tanıttıkları eski nesil platformu ancak 2024’te piyasaya sürebildiklerini, üstelik bu platformun rakiplerine kıyasla geri kalmış bir teknolojiye ve yazılıma sahip olduğunu kabul etmeyip, pahalı elektrikli araçlarının satılmamasını “Elektrikli araçlarda talep düşüklüğü” bahanesiyle geçiştirdiği haberlerine inanıyorsanız, yanıtım yukarıdaki gibi olacaktır. Daha önce detaylıca açıkladım: VW Grubu, 3 sıralı SUV modelini hibrit olarak çıkarmaya yöneldi çünkü 2021’de tanıttıkları SSP platformunu hâlâ tamamlayamadılar ve en son platformun çıkışını 2028’e ertelediler.


    Tüm bunları görmezden gelip tatmin edici bir açıklamanız yoksa, bana daha fazla yazmayın ve engelleyin. Ancak, gerçekten bilgilendirici bir yanıt verebilecekseniz, öğrenmeye her zaman açığım. Fakat hidrojen konusunu da bahane olarak getirmeyin.Tanker gemilerinde Nükleer, uçaklarda bitki yağı bazlı yenilenebilir yakıtlar göreceğiz binek araçlarda ise hidrojen BEV ile kıyaslayınca mantıklı değil şuanki benzinlikler gibi bir ağ kurabilmek mümkün değil Hidrojen ile.





  • inzfatih İ kullanıcısına yanıt

    Bu yazdıklarınızı herkes biliyor ve görüyor ancak nedense holiganlık seviyesinde taraftarlık yapmaya çalışan bir güruh var. Çıkarları nedir? Günümüzde her şey birbirine karıştı maalesef. Artık ne doktorun sözüne ne de mühendisin sözüne güvenilmiyor. Siyasetçiler zaten çok önceden kredilerini sıfırladı. Herkes kişisel çıkarlarına göre konuşuyor ve hareket ediyor. O nedenle ciddi bir yorum ve değerlendirme görmeye hasret kaldık.

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araç işinin perde arkasında bir hesap daha var. Elektrik enerjisi sektörünün hacmini 2 kat, finansal ciroyu 3-5 kat katlamak !

    Son 10-20 yıldır güneş, rüzgar, nükleer enerji konusunun sürekli manşet yapılmasının sebebi de bu zaten, bu işte çok büyük bir para olması.

    Global elektrik sektörünün cirosu 10-20 kat artınca maliyetleri 10-20 kat artmayacak. Birim maliyet aynı kalacak. Örneğin şu anda elektriği kWh'sı maliyeti 1TL olsun. Bu meskene 2TL, fabrikalara 6TL'den satılıyor olsun.

    Meskene 3 kat artışla 6TL'den, fabrikaya , e-araç şarj istasyonuna 5 kat artışla 30TL'den satılsın.

    O durumda maliyet yine 1TL olacak. Yani maliyet sonrası kazanç ortalama 4 kat artacak. Hacim 2 kat artacağı için toplam kazanç 8 kat artacak.

    Buradaki esrarengiz konu, elektrik üretim maliyetinin nasıl sabit kalacağı. Elektrik üretim (kWh başına) birim maliyeti şu anda gerçekte 0TL. Yanlış duymadınız 0TL. Tüm dünyada böyle, elektrik üretim birim maliyeti 0 Avro, 0 Dolar. Fakat ona yapay/göstermelik/bilerek maliyetler bindirilerek, maliyet 1TL yapılıyor bu da elektriğin gerçekte bedavaya maledildiği anlaşılmasın diye yapılıyor. Kara para aklama denilir ya onun gibi bir operasyon bu.

    Elektrikli araba üretim maliyetlerinde özellikle lityum bataryada da benzer operasyon uygulanıyor. Lityum kilosu $68 olan değerli maden gibi gösteriliyor fakat lityum gerçekte tuzun kimyasal işlemden geçirilerek yüksek tepkimeli bir maddeye dönüştürülmüş sentetik üründen başka birşey değil, birim (kg) maliyeti $5 bile değil.

    Elektrikli araç bataryası üretimi bilindiği üzere her ülkede yapılmıyor. Örneğin Fransa bile kendi bataryasını üretemiyor. Almanya'da bir Giga Tesla fabrikası kuruluyor ancak batarya fabrikası? Bataryalar sadece Çin ve ABD'de üretiliyor. İstisnalar olabilir, kökünü kazırcasına araştırmadım. ABD, Çin'deki batarya üretim tesisleri full-robotize. Yani en büyük kalem olan işçilik maliyeti fiili olarak sıfır. Robotize olması başlangıç yatırımının nispeten yüksek olması demek, ancak buna karşılık üretim arttıkça kayda deger maliyet artışı olmaksızın birim maliyetin düşmesi demek. İşte o yüzden elektrikli araç üretimi deli gibi arttırılmaya calışılıyor, cunku o zaman kârlılık artıyor.




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Dünyadaki her türlü gelişme düz insanın anladığının çok ötesinde olup, çok basit kahvehane yorumlarıyla durum değerlendirmesi yapanlar için ise durum daha bir fecidir.

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    Anlayamadım. Kahvehane yorumlarıyla yapılmış durum değerlendirmesine bir örnek verebilir misiniz?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.