Şimdi Ara

BMW CEO'su: 2035'te içten yanmalı araç yasağı artık gerçekçi değil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
2
Favori
2.147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BMW CEO'su: 2035'te içten yanmalı araç yasağı artık gerçekçi değil
    BMW'nin CEO'su Oliver Zipse, Avrupa Birliği'nin 2035'te içten yanmalı araçları yasaklama planını iptal etmesi gerektiğini söyledi. Daha önce de Avrupalı otomobil üreticilerinin benzer talepleri olduğuna dair söylentiler duymuştuk ancak ilk kez böyle bir istek üst düzey bir yönetici tarafından dile getirildi.



    "Çin'e bağımlığı azaltmak için gerekli"



    Bu hafta gerçekleştirilen  Paris Otomobil Fuarı'nda basına açıklamada bulunan Zipse, AB'nin Çin'in pil tedarik zincirine olan bağımlılığı azaltmak için 2035'te içten yanmalı araçları yasaklama planını iptal etmesi gerektiğini söyledi. CEO, yasağın artık gerçekçi olmadığını çünkü elektrikli araç satışlarının beklenenden çok daha düşük seyrettiğini ve sübvansiyonların sürdürülemez olduğunu belirtti.



    Zipse, Reuters'a yaptığı açıklamada, "Kapsamlı bir karbondioksit azaltma paketinin parçası olarak 2035 için %100 bataryalı elektrikli araç hedefinin düzeltilmesi, Avrupalı otomobil üreticilerinin piller için Çin'e daha az bağımlı olmasını da sağlayacaktır. Başarılı gidişatı sürdürmek için, politika çerçevesi içinde kesinlikle teknolojiye bağlı olmayan bir yol şarttır." sözlerini sarfetti



    2023'te AB ülkeleri, bütün yeni otomobillerin 2035'ten itibaren sıfır karbon emisyonuna sahip olmasını gerektiren bir yasayı onayladı. Nisan 2023 itibarıyla, AB'de satılan yeni otomobillerin karbondioksit emisyon sınırı 95 g CO2/km iken, minibüsler için 147 g CO2/km olarak belirlendi. 2030'da bu sınır, otomobiller için 49,5 g CO2/km'ye, minibüsler için ise 90,6 g CO2/km'ye çekilecek. 2035'ten itibaren ise AB'de satılan yeni otomobil ve minibüslerde CO2 emisyonu sıfır olmak zorunda. Bu nedenle, zaman daraldıkça geleneksel otomobil üreticileri arasında panik başlıyor.



    Ayrıca Bkz.Skywell Q elektrikli hatchback Paris'te görücüye çıktı



    Çinli üreticiler baskı oluşturuyor



    Esasında, Zipse Avrupa otomobil pazarının büyük bir daralmaya kurban gidebileceğini ve yasağın Avrupa otomotiv endüstrisi için büyük bir tehdit oluşturduğunu düşünüyor. Düşük fiyatlı elektrikli ve hibrit araçlarıyla Çinli üreticiler Avrupalı üreticiler üzerinde büyük bir baskı oluşturuyor. Yakın zamanda Avrupa Komisyonu, Çinli araçlara haksız sübvansiyonlar nedeniyle %45'e varan oranda gümrük vergileri getirdi. Ancak Çinli üreticiler Avrupa'da fabrika yatırımları yaparak bu vergilerden kurtulmayı planlıyor.



    Avrupa'da bataryalı ve şarj edilebilir hbirit araç satışları geçen yıla kıyasla yılın ilk dokuz ayında %4 düşerken, elektrikli araçlar Eylül ayında yıllık bazda %12 artış gösterdi. Ancak Avrupa otomobil pazarı genel olarak yavaşlıyor ve satışlar Ağustos ayında %18,3 düştü.



    Gerçek şu ki, emisyon sınırlarına ulaşılmazsa otomobil üreticileri milyarlarca dolar (16,4 milyar dolara kadar) para cezası ödemek zorunda kalacak. Bloomberg'in analizine göre BMW ve Mercedes bu yıl bu hedeflere ulaşma yolunda ilerliyor ancak Volkswagen, Stellantis ve Renault hedefe ulaşamama riskiyle karşı karşıya.




    Kaynak:https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bmw-ceo-says-europe-must-cancel-ban-petrol-engines-reduce-reliance-china-2024-10-15/
    Kaynak:https://electrek.co/2024/10/16/bmw-head-says-that-europes-ice-ban-is-no-longer-realistic/







  • neden fikirlerinizi bir toplulugu hakir gormeden asagilamadan paylasamiyorsunuz ? fosil yakitli arac satanlar kapitalist degillermi ? onlar dunayi somurmuyorlar mi ? elektrikli arac son 20 yili askin suredir gundemde, bir kesim sizin gibi surekli elestirdi... lakin bu 20 yilda is kimsenin inkar edemeyecegi noktaya gelmis durumda. Pil teknolojisi surekli gelisiyor, yarin obur gun cok daha bol ve kolay bulunan bir elementten pil yapilmayacagini kim soyleyebilir ? bu kadar cok mu seviyorsunuz egzoz solumayi ?

    2035'e 10 yil var, 10 yil icinde muazzam gelismeler yasanacak, almanlar ve japonlar istedikleri kadar cirpinsanlar ortada bir tesla ve cin gercegi var. konu elektrikli araclar tutacakmi meselesi degil, konu bu donusume ayak uyduramayan firmalarin ne zaman cokecekleri.

    Kimsenin bir servet mervet istediği yoktu. aksine içten yanmalı otomobiller hep uygun fiyatlı idi, asıl elektrikli otomobiller aşırı pahalı olduğu için sübvansiyona ihtiyaç duyuyor yurtdışında.


    Sübvansiyonlar bitince satışlar çakılıyor, Bmw Ceo'su haklı, Stellantis Ceo'su tavares'te haklı, kısa vadede sadece elektrikli otomobillerle sürdürlebilirliğin imkanı yok. uzun vadede zaten tüm otomobiller elektrikli olacak zaten.


    Neden bu global meseleleri otomobilin ateş pahası olduğu Türkiye piyasası gözüyle bakıp yorum yapıyoruz aklım fikrim almıyor. Allahaşkına azıcık dünya pazarından haberiniz olsun, tartışma çıkarmak değil amacım, dünyadan bir haber olarak böyle global meselelerde yorum yapamazsınız.

    Kaynak? Yok.
    Enerjiyi saklamanın binbir türlü yolu var.


    Sen bayağı aydınsın anlaşılan, dünyada yaşamın var olduğu süre boyunca, sayısız canlının milyonlarca yılda toprağa bağladığı karbonu, çıkarıp çıkarıp tekrar atmosfere "salma"nın etkileri üzerinede çok kafa patlatın mı? Bilimsel dayanakların nedir söylede bizde bilelim.
    Bunları geçtimde, daha Karbon "salınımı" derken neyin kast edilldiğini anladığına emin misin peki?

    Bilim olmadan aha böyle boş konuşmak kolay.

    Sürdürülebilirlik açısından kanıtların nerede peki? senin deyimin ile "mal iklim koyunları" olarak senin dehandan faydalanalım söyle de.

    Vututut yapmaya devam edin, basınca gaza nasıl NOx atıyorum egzozdan ofofofofoffofo, nasıl çevreye ses yayıyorum insanları nasıl rahatsız ediyorum,dişileri nasıl etkiliyorum falan bu mu yani?

    Her hayvanın çoğalma içgüdüsü vardır, insanı insan yapan aklıdır, düzenleyici olmasıdır, geleceğe dair kaygılarıdır.

    Bir hipotez nasıl gerçeğe dönüşür, gerçek nedir, insanlık olarak nasıl bugünlere geldik senin alay ettiğin akılı insanlar olmasaydı ve eline teleskop alanı bunlar göklerdeki melakelerin altına bakıyorlar diye taşlanmaya veya bilimle uğraşanı ve anlayamaadığı şeyleri görünce karşısındakini cadı veya lanetli ilan edip astıranlar olmasaydı bugün çokdan daha temiz bir dünyada yaşıyor olurduk.

    Hayatında bir kez bir düşüncesini şu modelin icine al(a)mamış insanlar bize nasihat ediyor, bunu sanki çok bilimsel bir sonuçmuş gibi söylemeleri yokmu birde inanılır gibi değil.

    Neyseki son zamanlarda topluluk bu kitleye bir isim verdi: Ortadoğu aydınları.

    Siz kendinize tibet dağlarındaki keşişin sözlerini rehber edinebilirsiniz buna bir lafım yok, ancak mesele ilerleme ve bilim ise fikirlerinizi kendinize saklayın.

    Bugün medenileşmiş ülkelerin ticari firmalarıda dahil olmak üzere ekonomik nedenlerden ötürü sundukları çarpıtılmış gerçeklerin arkasında durmamız bekleniyorsa, durmalıyız.
    Çıkıp adam akıllı bunu üretecek kaynağımız yok denmesi daha inandırıcı. Ve gerçek olduğu için daha anlaşılır.
    Lityumdan daha iyi enerji tutan bir ton malzeme var işlenmesi zor vs. gitsin arge yapsın, gelenekselciyse yok olsun, tarihte nice şirketler var batmaz denilen.

    BLOK.

    Şimdi bu elektrik mi fosil mi işinde hala fosil yakıt diyenlere bir sorum olacak Avrasya Tünelinde hiç 20 dk. bekledinizmi? Eğer beklediyseniz 10dk sonra içeride oksijenin nasıl bittiğini görmüşsünüzdür. Bu kadar gazın havaya karıştığı bir yerde hala daha fosil yakıtmı elektrik miyi nasıl konuşabiliyoruz, çoluk çocuğunuzun geleceğini de mi hiç önemsemiyorsunuz. Karbon artışından Dünya üzerinde içilebilecek su kalmamışken haydi havaya gaz salmaya devam edelim nasıl denebilir. Uçakların bile bir an önce elektrikli motorlara geçirilmesi gerekirken hala benzin mazot konuşmak gerçekten çok acı.

    bu arada eski nesilde ısrarcı vw grubu, bmw,japon mazda/nissan/Honda /Toyota bunlar gidici...hatta Daimler de

    sürekli çamur yapıyorlar emotor olayına, sadece elektrikli motor olayı değil bu araçlar, yüksek hızlarda veri işleyen, radarı olan bilgisayar merkezli 360 kamera gibi bir yığın teknoloji leri daha az parça,daha hafif daha kompakt ve daha hızlı tabii ki 0 dan 100e 3,5 saniyede yapıyor sunuyor elektrik li araclar,

    bu ağalar bu skorla rı yapan araclara servet istiyorlardı... ağrıları ondan.
  • bu alman ve japon tayfası bir türlü kabullenemiyor ama emotor devrimi gercekleşti viyonsuz kapitalist Ler...

    depoları hala yakıt deposu,şanzıman,egsoz borusu vs dolu bunların...

  • estf kullanıcısına yanıt
    Yani, kısaca ifade etmek gerekir ise petrolün sömürdüğünden daha fazlasını pil ile sömürecekler...

  • Saçmalık derecesinde bencede 2035 tarihi çok erken bir tarih.

  • xxxx1 kullanıcısına yanıt
    Daha epeyce bir süre elektrikli araç almayı düşünmem ben şahsen. Ha param çok olur renk olsun diye 2. araç olarak alırım. Eminim benim gibi düşünen çok o yüzden daha kolay kolay bitmez bu süreç.

  • serafon kullanıcısına yanıt
    Biter biter apple nasıl nokia nın blackberry nın fişini çektiyse Tesla ve Çinlilerde bu dönüşüme direnen boomer şirketlerin fişini çekemez Nokia nın pazar payı %55 ti hani nerede kullanan var mı öldü Almanlarda gg olur olmaz bitmez diye bir şey yok

  • estf kullanıcısına yanıt
    neden fikirlerinizi bir toplulugu hakir gormeden asagilamadan paylasamiyorsunuz ? fosil yakitli arac satanlar kapitalist degillermi ? onlar dunayi somurmuyorlar mi ? elektrikli arac son 20 yili askin suredir gundemde, bir kesim sizin gibi surekli elestirdi... lakin bu 20 yilda is kimsenin inkar edemeyecegi noktaya gelmis durumda. Pil teknolojisi surekli gelisiyor, yarin obur gun cok daha bol ve kolay bulunan bir elementten pil yapilmayacagini kim soyleyebilir ? bu kadar cok mu seviyorsunuz egzoz solumayi ?

    2035'e 10 yil var, 10 yil icinde muazzam gelismeler yasanacak, almanlar ve japonlar istedikleri kadar cirpinsanlar ortada bir tesla ve cin gercegi var. konu elektrikli araclar tutacakmi meselesi degil, konu bu donusume ayak uyduramayan firmalarin ne zaman cokecekleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi symbiat -- 16 Ekim 2024; 18:29:06 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    1/10una yetecek lityum olmadığından dolayı

    Kaynak? Yok.
    Enerjiyi saklamanın binbir türlü yolu var.
    quote:


    he karbon vergisi ile tokatlanmak isteyen mal "iklim koyunları" için her söylenen yalan gerçek o ayrı...


    Sen bayağı aydınsın anlaşılan, dünyada yaşamın var olduğu süre boyunca, sayısız canlının milyonlarca yılda toprağa bağladığı karbonu, çıkarıp çıkarıp tekrar atmosfere "salma"nın etkileri üzerinede çok kafa patlatın mı? Bilimsel dayanakların nedir söylede bizde bilelim.
    Bunları geçtimde, daha Karbon "salınımı" derken neyin kast edilldiğini anladığına emin misin peki?

    Bilim olmadan aha böyle boş konuşmak kolay.

    Sürdürülebilirlik açısından kanıtların nerede peki? senin deyimin ile "mal iklim koyunları" olarak senin dehandan faydalanalım söyle de.

    Vututut yapmaya devam edin, basınca gaza nasıl NOx atıyorum egzozdan ofofofofoffofo, nasıl çevreye ses yayıyorum insanları nasıl rahatsız ediyorum,dişileri nasıl etkiliyorum falan bu mu yani?

    Her hayvanın çoğalma içgüdüsü vardır, insanı insan yapan aklıdır, düzenleyici olmasıdır, geleceğe dair kaygılarıdır.

    Bir hipotez nasıl gerçeğe dönüşür, gerçek nedir, insanlık olarak nasıl bugünlere geldik senin alay ettiğin akılı insanlar olmasaydı ve eline teleskop alanı bunlar göklerdeki melakelerin altına bakıyorlar diye taşlanmaya veya bilimle uğraşanı ve anlayamaadığı şeyleri görünce karşısındakini cadı veya lanetli ilan edip astıranlar olmasaydı bugün çokdan daha temiz bir dünyada yaşıyor olurduk.

    Hayatında bir kez bir düşüncesini şu modelin icine al(a)mamış insanlar bize nasihat ediyor, bunu sanki çok bilimsel bir sonuçmuş gibi söylemeleri yokmu birde inanılır gibi değil.

    Neyseki son zamanlarda topluluk bu kitleye bir isim verdi: Ortadoğu aydınları.

    Siz kendinize tibet dağlarındaki keşişin sözlerini rehber edinebilirsiniz buna bir lafım yok, ancak mesele ilerleme ve bilim ise fikirlerinizi kendinize saklayın.

    Bugün medenileşmiş ülkelerin ticari firmalarıda dahil olmak üzere ekonomik nedenlerden ötürü sundukları çarpıtılmış gerçeklerin arkasında durmamız bekleniyorsa, durmalıyız.
    Çıkıp adam akıllı bunu üretecek kaynağımız yok denmesi daha inandırıcı. Ve gerçek olduğu için daha anlaşılır.
    Lityumdan daha iyi enerji tutan bir ton malzeme var işlenmesi zor vs. gitsin arge yapsın, gelenekselciyse yok olsun, tarihte nice şirketler var batmaz denilen.

    BLOK.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seto-Kaiba -- 16 Ekim 2024; 18:53:45 >




  • bu arada eski nesilde ısrarcı vw grubu, bmw,japon mazda/nissan/Honda /Toyota bunlar gidici...hatta Daimler de

    sürekli çamur yapıyorlar emotor olayına, sadece elektrikli motor olayı değil bu araçlar, yüksek hızlarda veri işleyen, radarı olan bilgisayar merkezli 360 kamera gibi bir yığın teknoloji leri daha az parça,daha hafif daha kompakt ve daha hızlı tabii ki 0 dan 100e 3,5 saniyede yapıyor sunuyor elektrik li araclar,

    bu ağalar bu skorla rı yapan araclara servet istiyorlardı... ağrıları ondan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxx1 -- 16 Ekim 2024; 18:38:52 >
  • xxxx1 kullanıcısına yanıt

    Kimsenin bir servet mervet istediği yoktu. aksine içten yanmalı otomobiller hep uygun fiyatlı idi, asıl elektrikli otomobiller aşırı pahalı olduğu için sübvansiyona ihtiyaç duyuyor yurtdışında.


    Sübvansiyonlar bitince satışlar çakılıyor, Bmw Ceo'su haklı, Stellantis Ceo'su tavares'te haklı, kısa vadede sadece elektrikli otomobillerle sürdürlebilirliğin imkanı yok. uzun vadede zaten tüm otomobiller elektrikli olacak zaten.


    Neden bu global meseleleri otomobilin ateş pahası olduğu Türkiye piyasası gözüyle bakıp yorum yapıyoruz aklım fikrim almıyor. Allahaşkına azıcık dünya pazarından haberiniz olsun, tartışma çıkarmak değil amacım, dünyadan bir haber olarak böyle global meselelerde yorum yapamazsınız.

  • elektrik güneşten beleş kargo geliyor tabi işlerine gelmedi.

  • elektrikli araclar tek basina egemen olmayacak, hidrojen, e-fuel yada baska bir teknoloji mutlaka gelmeli. alternatif lazim.

    avrupada elektrikli arac kullanicisi olan biri olarak soyluyorum. apartman dairesinde yasayip park yeri bile olmayan insanlarin hepsine elektrikli araba satabilmen icin sarj surelerini yada sarj yontemlerini, yada menzillerin daha cok gelismesi lazim.

    Simdilik geldigimiz yer bu isin cok baslangici, suan icin sadece sehiricinde ve ailenin ikinci araci olabilecek durumda, evde yada isyerinde sarj yeri imkani olanlara hitap ediyor. bu sinifa uymadan alanlar keyfinden cok cilesini yasiyor.

  • inzfatih İ kullanıcısına yanıt

    Şimdiden 5 dk da 300km menziller konuşuluyor. Bu veriler neredeyse istasyondan yakıt dolduran birinin harcadığı vakte yakın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her yeni şeye ve bilim dediğin anda en koyu dindardan daha çok tapan bir kitle var. Kovid var aşı olun derler sorgulamadan taparcasına aşırlarını oldukları gibi olmayanlara da laf söylerler. Çevre kirleniyor der birileri taparcasına doğru kirleniyor küresel ısınma var denir. EV araçlar çevreyi koruyormuş deler bunlar yine taparcasına evet doğru der.


    Çevrenin filan kirlendiği yok, Euro 5 emisyon normları sonsuza kadar doğayı da çevreyi de koruyacak seviyede. Euro 6 sonrası boşa masraftan başka birşey değil, boşu boşuna kaynakları tüketiyoruz. Ayrıca insanları köylerinden edip şehirlere tıkanlarda yine bu siyasetçiler. Şehirlerdeki emisyonu düşürmek istiyorsalar toplu taşıma haricinde şehiriçlerine zorunlu girmesi gereken araçlar hariç izin vermeyecekler o zaman.


    Elektrikli araçlara düşman olan kimse yok ama sen tutar 2035 sonrası EV harici üretilmeyecek, EV olmazsa olmaz dersen kafası çalışan herkes burada bir oyun olduğunu anlar. İlk bu haberler çıktığında işi bilenler söyledi, bu iş sazan avına döndü. Yok 2030 da içten yanmalı motorlar yasaklanacakmış yok 2035 sonmuş vs vs. Böyle giderse dizel araçlarda Euro 6 normu bile terk edilebilir, emisyonu azaltma maliyeti üretim emisyonlarını arttırdığı yerde bir anlamı yok çünkü.





  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt

    yillardir konusulan bircok farkli yontem var, ama uygulamada gormek cok farkli. daha cok zaman ister.

  • Çinliler elektrikli araç piyasasında tekel olunca görücez Avrupa yı ipe ipe geçecektir herkes elektrikli araçlara hatta zorunlu olmasın ama fosil yakıtlı araç kullananlara extra vergi gelsin ama elektrikli araç kullananlar muafiyet verilsin o zaman kimse satın almaz zaten fosil yakıtlı araçları

  • Almanya sentetik benzin üretebildiğini açıkladı dizeli bilemem ama benzinlinin sonu yok.

  • Apsny A kullanıcısına yanıt

    Cep telefonu ile araba çok farklı bir şey. Araba ve buna bağlı endüstri çok daha büyük bir fiziksel altyapıya sahip ve araç kullanım döngüsü/ömrü çok daha uzun. Ayrıca cep telefonunda her şeyiyle daha iyi bir alternatif çıktı, araçta ise öyle değil. Henüz pil teknolojisi benzinin yerini tam alacak seviyeye ulaşmadı. Dönüşüm eninde sonunda olacak ama çok kısa sürede değil.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.