Şimdi Ara

BMW CEO'su: 2035'te içten yanmalı araç yasağı artık gerçekçi değil (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
2
Favori
2.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bunun bin tane farklı faktörü var tek bakış açısından bakmak yersiz ..

    En başta diyim bende phev araç var yarın gerekirse pure electric geçerim onda öyle takıntılarım yok ama gerçeklerde var dünya gerçekleri..

    Birincisi içten yanmalı doğayı kirletiyorsa bugün Afrika Asya bir ton ikinci ve üçüncü dünya ülkesinde ki fabrikaların hiç bir standardı yok bacalarından direk kapkara dumanlar atıyorlar.. diğer atıklarını denizlere derelere boşalıyorlar.. o fabrikaların belki 1 günlük havaya attıkları atık duman Dünyadaki bir yıllık araçların emisyon oranına eş değerdir...
    Yani bu emisyon muhabbeti samimi değil.. zaten ineğin gazına kadar takmışlar neymiş ozon tabakasını inceltiyormuş ineğin gazı....

    İkincisi içten yanmalı motoru tercih eden yüzlerce ikinci dünya üçüncü dünya ülkeleri var buralarda bırak elektrik alt yapısını doğru düzgün elekttik yok bazen bir kesiliyor bir gün iki gün elektrik veremiyorlar şehirlerine kasabalarına... Bu tip ülkelerde içten yanmalı tabiki tercih önceliği oluyor..

    Üçüncüsü eletkrikli araçlar pahalı ve kullanım ömürleri var bazı orta ve dar gelirli ülkelerde hala 10-15 yaşındaki araçlara sıfır araba muamelesi yapılıyor çünkü genel ülke ortalamasında en modelli araçlar onlar.. ve bu tip ülkelerde araçlar devamlı rektifiye edilir toplanır yola devam edilir..

    Dördüncüsü elektrikli araç pilinin bir ömrü var ama 15 sene ama 20 sene ama lityum ama kuru batarya bir.ömrü var ve bitiyor bittimi batarya yenilemesi aracın o anki ikinci el fiyatından pahalı olduğu için anlamsız kalıyor.. yani araçlar kullan ve batarya ömrü bittimi at tarzı araçlar. Buda ikinci ellerini çok düşürüyor misal sıfır long range model y 3.3 milyon iken gene 2024 6-7 aylık kusursuz sıfır ayarında eş değeri ikinci elde 1.8-1.9 lara satılıyor bu ilanlarda ki fiyat tabiki birde yüz yüze el sıkışılsa araç başında belki 100-200 indirim olabilir..

    Bunada örnek veriyim reddite konular var sohbetler var bu konuda açın bakın adamlarda model s var misal 2013 galiba adam yazmış falanca arızası veriyor araç servise götürdüm bataryaların değişmesi gerektiğini söylediler yenilenmiş bataryaya 16 bin dolar sıfır bataryaya 21 bin dolar ücret istemişler .. adam yazmış benim aracım satmaya kalksam o kadar etmiyor diye.. bazıları batarya fiyatları düşer yazmış düşmez tam aksine bütün dünyada çin dahil enflasyonist bir ortam var artık her şeyin maliyeti artıyor ...

    Beşincisi Avrupa ve japon markalar için çin faktörü
    Dünyadaki litjyum rezervlerinin %70 yakını ve değerli madenler Çin'e ait .. yani sen akü fabrikası bile kursan ham maddeyi Çin'den alıcaksın.. Yani çin misal uyduruyorum lityum kilosunu Avrupalıya japona batarya yapsın diye 10 bin dolara vericekse byd ve diğer çin markalarına 3-4 bin dolardan verebilir.. rakamlara takılmayın örnekleme açısından verdim..
    Yani çin ile lityum yada kurubatarya üstünden yarışamazlar ve eğerki elektrik işini bu batarya mekanizması üstünden götürürlerse ne Avrupa markası kalır nede japon çin alayını ezer geçer..

    Eğer batarya mekanizması üstünden yürürse yakında dünya devi markaların bir bir ufalmaya gittiğini fabrikaları kapatmaya gittiğini duyarız ..

    Yapılması gereken bence belli Tıpkı toyota ve BMW nin ortak hydrogen hücre yakıtlı elektrikli araçlar ve gene aynı hücre yakıtları ile çalışan içten yanmalı araçlara ağırlık vermesi yani enerjide Çin'den kopup kendi enerji kaynaklarını üretmeleri gerekli .. o zaman Avrupası japonu bence toparlar yırtar..
    Ab de bu pilli araçlarda lityum kobalt fosfat gibi zararlı doğayı kirleten madenler var bunların ab pazarında bundan sonra satışını yasaklıyoruz gibisinden bir şeyler derse kendi markalarını korumak için ... sadece hydrogen bazlı araçlar satılabilir ab pazarında falan denirse o zamanda Çinli markaların kepengi kapatır geçmiş olsun ellerinde kalır o araçlar...

    Toyota BMW hydrogen işinde geliştirmede ortak oldular BMW zaten yıllar önce hydrogenli aracı hydro 7 yapmış tı az sayıda üretti Toyota bildiğiniz anam babam dümdüz içten yanmalı motora sahip 1.5 yada 1.6 idi galiba 180 beygirlik 3 silindirli hydrojen ile çalışan Toyota Corolla aracını yaptı bir yandan gene hydrojen yakıt hücresi ile çalışan elektrikli araçların üstüne de çalışıyorlar..

    Eğer başarılı olurlarsa ki bence olurlar dünyanın iki dev firması belki ilerde onlara vw mercedes pegout renault gibi büyük üreticlerde ortak olabilir süreç çok hızlanır..
    Başarılı olurlarsa mevcut içten yanmalı motorlar kitlerle falan bir şekilde lpg cng gibi hydrogen bazlı çalışabilirler..
    Bir yandan elektrikli araçlarda batarya sistemi olmadığı için ömürleri çok uzar batarya bitti derdi olmaz ...

    Yani şu sıralar tam bir geçiş dönemi araba dünyasında. Bmw ceo su o açıdan doğru demiş .. içten yanmalı motorlardan vazgeçmek demek Afrika Asya ve diğer hala aktif olarak milyonlarca içten yanmalı pazarları da Çin'e bırakmak demek çünkü çin hala ne kadar elektrik ağırlık verse de gayet güzel içten yanmalı araçlarda üretiyor o pazarlara çin girer Avrupa markaları o pazarlarda da hakimiyetlerini kaybederler...

    Kısaca BMW nin ceo su çok katmanlı düşünmüş doğru demiş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bunun olacağı çoktan belliydi. Elektrik balonu patlar demiştik.

  • Bence bmw balonu patladı ama neyse.

  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    2035 sıfır emisyon kuralı AB için geçerli yoksa AB otoriteleri hiç bir üreticiye içten yanmalı motorlu araç üretmeyeceksin demiyor. Bütün dediği 2035 yılından itibaren AB içinde satacağın aracın sıfır emisyonla yani sıfır CO2 atıkla çalışmak zorunda diyor. İlla elektrikli olacak da demiyor. İstersen hidrojen kullan. Ne kullanırsan kullan ama egzozundan CO2-CO-NOx-UHC vb. gazları çıkmasın diyor.


    O yüzden yazdıkların anlamsız kalıyor çünkü meselenin Afrika, Asya ülkeleri ile ilgisi yok. Araçların elektrikli olup olmamasıyla da doğrudan ilgisi yok. Mesele sera gazı emisyonları. Hedef tüm üretim ve kullanım süreçlerinde sıfır emisyon ve bu AB ile sınırlı yoksa diğer ülkelere doğrudan karışan yok. Sonuçta AB ülkeleri kendi sınırları içinde olanlar için karar alıyorlar dünya için değil. Ayrıca AB'deki tüm fabrikalara da, elektrik santrallarına da kademeli olarak sıfır emisyon zorunlulukları getiriliyor, emisyon meselesi yalnızca arabalar ayağıyla ele alınmıyor, bütün yönleriyle ele alınıyor ve bu yönlerden biri de sığır yetiştiriciliği çünkü 3. en yüksek sera gazı kaynağı. Biz doğal olarak burada sadece arabalarla ilgili olan kısmını konuşuyoruz, ne de olsa araba forumu burası, oturup fabrikaların emisyonunu konuşacak halimiz yok sonuçta.


    Konuya çok alakasız yerlerden yaklaşmışsın. Konuyu anladığını sanmıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 17 Ekim 2024; 20:28:40 >




  • Bob Kelso kullanıcısına yanıt
    Bence togg balonu patladı ama neyse...

  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    sana öyle geliyor fosil yakıt muridi...

  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    yanlış... adam fosil yakıt lobisinin maaşlı elemanı...

  • WarSaw kullanıcısına yanıt
    dizelde sorunu sentetik katkılar çıkartıyor... organik olduğunda sıkıntı yok...

  • glasscoin kullanıcısına yanıt

    tamam onbaşı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Ben dünya genelinden bahsettim zaten ab nin ne yaptığı belli değil ineğin gazını bile derdine düşmüş anlamsız şeyler kovalıyorlar ..

    bu kafayla bu mantıkla bu birlik çok bir arada bana göre durmaz İngiltere çıktı yakında Almanya Fransa bizde çıkıyoruz derlerse şaşırmam..

    Ab nin yaptığı kısıtlamalar ab sınırlarını bağlasada etkisi bütün ab üreticisi firmalara yansıyor...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bol bol yedek parça, motor yağı stoklamak lazım.


    Bunlar ileride sırf elektrikli araç satmak için içten yanmalılara destek de vermez. Aynı bilişim sektörü kahpeliğini yapmaya çalışıyorlar.

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    elektrikliler daha iyi bakım için servise taşınmıyorsun... alışmışsınız servise gitmeye sürünmeye...

  • O zaman bmw de elektrikli uçak yapsın. İlla elektrikli araba yapacak diye bir zorunluluğu yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 18 Ekim 2024; 0:38:30 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Avrupalı üreticiler Batarya ham maddesine ulaşamadıkları için söylüyor bunu. Batarya Avrupaya pahalıya geliyor dolayısıyla karlılık düşüyor buna karşın Çinliler hem ucuza hem kaliteli yapmaya başladı. Yani adamlar diyorki Elektrik işinde rekabet edemeyiz fosil yakıt bizim için daha cazip bütün olay bu. Konu ne elektriğe ulaşabilmek ne menzil ne şarj süresi konu ham madde ve üretim maliyeti meselesi.

  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Konu dünya geneli değil yalnız. BMW CEO'su dünya için değil AB için konuşuyor. Son cümlem hala geçerli.

  • Net olarak görünüyor ki dizel motorlu arabaların en ufak cazibesi kalmadı. Ayrıca, dizel ve kömür gibi yakıtların yanması sonucunda oluşan siyah karbon parçacıkları anne karnındaki bebeklerde görülmüş. Dizel motor insanlığın kanseridir. Bu saatten sonra dizel araba alan kendini sorgulamalı.

    İçten yanmalı motorlarda tek sorun çevre kirliliği değil, gürültü kirliliği de yapıyorlar. Kafa şişirmeyen sessiz sakin şehirler için elektrik motorlu otomobiller şart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendileri becerememişlerdir elektrikliye

  • glasscoin kullanıcısına yanıt

    2 tane elektrikli alıp sattım ve 1.5 sene kullandım, özenmeyin boşuna bir haltı yok. 5-10 sene sonra araba çöplüğü olacak Dünya.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.