|
Elektrikli araçlarda batarya değiştirme maliyeti hızla düşüyor: İşte fiyatlar
-
-
Elde edilen yakıt tasarrufu ile aracın bataryası defalarca değiştirilebilir ve hatta çok çok daha yi bir batarya ile değiştirilip yoluna devam edebilir.
-
Satarken fiyatlamaya etkisine bakmak lazım.
Ayrıca az yaksın diye alıp bunu sonradan toptan vereceksem az yakmayan içten yanmalı da alsam olur o zaman. elektriklinin ekstrası ne oluyor?
-
5 sene sonra içten yanmalıların son durumu ne olacak peki ? Neredeyse sıfır yatırım yapılıyor artık, motorları emisyona uyduruyorlar sadece. Dizel motorlar 2 senede silindi piyasadan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
X'te Dolubatarya: "🔋Tesla'nın 1,6 milyon kilometre batarya ömrü sunacak teknolojisi patentlenmiş olabilir! Elektrikli araç devi, yayımlanan son patentiyle LFP ve NMC katot malzemelerini bir araya getirerek uzun ömürlü yeni bir batarya geliştirdiğini doğruladı. #Tesla'nın meşhur batarya uzmanı https://t.co/4oNmae49mq" / X
Eğer bu dediklerini yaparlarsa sanırım batarya değişimine de gerek kalmayacak... Aşağıdaki veriye göre Türkiye'deki bir aracın yıllık ortalama yol verisi 14 bin km ise aracını hiç batarya değiştirmeden 114,2 yıl kadar kullanma şansı olur... da 100 yıl sonra bırakın aracı adamın kendisi hayatta olmaz :)
-
Türkiye için yazıyorsan durumlar burada bambaşka. Genelin tek amacı petrolheadlıktan çıkıp oyş daha da çevreciyim demek değil.
-
Dizel vw yüzünden silindi. Gaza gelen Avr benzinliyi de yasaklamaya kalktı. Çin elektriklide dünyayı fethedince cayma yoluna gitmeye başladılar. Phev bence en ideal çözümlerin başında gelecek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dizel araç almak daha iyi o halde. 500 bin TL ne ya? Bu bataryaların neresi çevreci acaba? Binlerce ton lityum kimyasal.
-
Evden şarj etme olmadıkça phevin hiç anlamı yok. Ayrıca elektrikli araçlardan daha maliyetli ve komplike bir sistem. Elektrikli araçlarla şehir içinde 400-500km yapılıyor ve hızlı şarj imkanı var. 20dk şarj ile 250-300km şarj döngüsü yapılabiliyor. phevde düşük şarj hızıyla 5-6 saat şarjla max 100km yapabiliyorsun. Hali hazırda benzinli motor ve yan sistemleri varken daha büyük batarya için yer de yok. Bu bir şekilde aşılsa bile maliyet anlamında yine bir yükselme olacak
Avrupanın elektrikliden vazgeçme gibi bir durumu yok. Norveçte her yeni satılan 10 aracın 9'u elektrikli. Stellantis neredeyse tüm ürün gamını elektrikliye çevirdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Haberde ondan bahsediyor zaten. 50kwh bataryalı bir aracın 2030'da batarya değişim maliyeti 2500 dolar olacak. Çok mu ? Bugün benzinli aracın 2. bakımına 17bin tl verdim, 500 dolar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende 1800 tl verdim ilk bakıma ikinciside olsa olsa 3000 olur.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hyundai elektrikli mi araç ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O satılan Tesla 10 sene önce satılan Tesla’dır. Ocak gibi alsan aracı 2033’den önce değiştirmezsin. O zamandan sonra ne zaman değiştirirsin bilmem ama herhalde değiştirinceye kadar 40$’ı görürsün. Birde bizde işçilik daha ucuz olur bu fiyatlar Abd fiyatarıdır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet Ioniq 6
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tesla'mı almadan önce bir Hyundai Tuscon HEV 1.6 TGDI ile 120.000km / 8 sene WLTP ye göre yakıt dahil hesap çıkartmıştım excelden.
Ekstra bakım (şanzıman yağı, debriyaj balatası, fren balataları) , farklı arıza ve MTV olmadan yakıt dahil;
Hyundai ve benzinciye ödeyeceğim rakam 8 sene /120.000km de 8.846 dolar yapıyordu (benzin 43 tl)
Tesla ve şarj istasyoncuya ödeyeceğim rakam 8 sene /120.000km de 4.765 dolar yapıyordu (elektirik 10tl - ZES AC)
Bakım fiyatı kaynak;
https://shop.tesla.com/category/vehicle-accessories/model-y
Üreticinin belirlediği periyodik bakım tablosu (dolar üzerinden hesapladım)
-
PHEV'in ara çözüm olduğunu, içten yanmalıdan elektrikliye geçişte bir ara dönem amacıyla oluşturulduğunu BYD CEO'su dahi dile getirdi.
Pilleri bitince PHEV araçlar bir yakıt canavarına dönüşüyor, 80-100km'de bir aracınınızı şarj etmezseniz çok da anlamı yok PHEV aracın..
Bizim elimize tutuşturdukları, zaman geçirttikleri bir oyuncak PHEV Araçlar..
-
Frenledikçe şarj yetmiyorsa elvçbette makul değil. Bir de benzinden pili şarj eden teknoloji vardı. Asıl kastım o. Şarj derdi olmadan benzin alıp elektrikli motordan yürüyebilmek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tam hibritten bahsediyorsunuz sanırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanırsam o. Renault ta da var. O bence en makul. Byd yeni suv unda da var. En ideali olduğu kanaatindeyim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Byd'de yok. Toyota, honda ve renaultta var. Benzinli motor atmosferik. İlk alım maliyetleri elektrikli bir aracın nerdeyse %50 fazlası. Elektrikli araçlar full paket oluyor, bunu da göz önüne almak lazım
atto3/id4 vs corolla cross/austral
ec4 vs chr
ecorsa vs jazz
gibi araçlarla fiyat kıyası yapabilirsiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Evden şarj etme olmadıkça phevin hiç anlamı yok. Ayrıca elektrikli araçlardan daha maliyetli ve komplike bir sistem. Elektrikli araçlarla şehir içinde 400-500km yapılıyor ve hızlı şarj imkanı var. 20dk şarj ile 250-300km şarj döngüsü yapılabiliyor. phevde düşük şarj hızıyla 5-6 saat şarjla max 100km yapabiliyorsun. Hali hazırda benzinli motor ve yan sistemleri varken daha büyük batarya için yer de yok. Bu bir şekilde aşılsa bile maliyet anlamında yine bir yükselme olacak Avrupanın elektrikliden vazgeçme gibi bir durumu yok. Norveçte her yeni satılan 10 aracın 9'u elektrikli. Stellantis neredeyse tüm ürün gamını elektrikliye çevirdi. |
Phev ler tam aptal işi sehir ici biniyosan zaten elektrikli al sehir disi biniyosan zaten benzinliden çok fazla yakiyo ne diye motor tasiyosun bakim masrafi var. Adam phev alip sehir ici biniyo hergun sarj edecem diye ugrasiyo elektirkli alsa belki 15 gunde bir sarj edecek
|
Benzer içerikler
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X