Şimdi Ara

Elektrikli araçlarda batarya değiştirme maliyeti hızla düşüyor: İşte fiyatlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
796
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlarda batarya değiştirme maliyeti hızla düşüyor: İşte fiyatlar
    Elektrikli araçların yaygınlaşmasının önündeki en büyük engellerden biri, yüksek batarya maliyetleri ve kullanıcıların batarya değişim masraflarıyla ilgili endişeleriydi. Ancak bu durum hızla değişiyor. 2030’a gelindiğinde, bir elektrikli aracın batarya değişim maliyeti, içten yanmalı bir motorun tamir masrafından daha düşük olacak.



    Batarya fiyatlarında şaşırtıcı düşüş



    Goldman Sachs’ın son raporuna göre, 2026 yılına kadar batarya fiyatlarının kWh başına 80 dolara düşmesi bekleniyor. Bu, 2023’teki fiyatların neredeyse yarısı kadar bir maliyeti ifade ediyor. Bu düşüş, elektrikli araçların yanı sıra lityum iyon bataryalar kullanan birçok enerji ve teknoloji projesi için büyük bir dönüm noktası olacak. 2012 yılında kWh başına fiyat 400 dolar, 2024'te ise yaklaşık 110 dolar seviyesindeydi.



    Elektrikli araçlarda batarya değiştirme maliyeti hızla düşüyor: İşte fiyatlar
    Fiyatlardaki bu keskin düşüş, elektrikli araçlar ile geleneksel benzinli araçların fiyat eşitliğini 2026 gibi erken bir tarihte mümkün kılabilir. Ancak asıl heyecan verici gelişme, bu düşüşün ikinci el elektrikli araçlar ve batarya değişim maliyetleri üzerindeki etkisi. Çoğu sürücü ikinci el elektrikli araç satın almaya sıcak bakmıyor, zira bataryanın durumu buradaki kararı etkiliyor. Neyse ki, batarya fiyatlarındaki bu düşüş, batarya değişimlerini son derece uygun hale getirerek ikinci elde elektriklinin gücünü artıracak.



    Batarya değişim fiyatları



    Goldman Sachs'ın raporuna göre 2030'daki tahmini paket fiyatı kWh başına 64 dolar seviyesine inecek. Ancak bu rapor, diğer benzer raporlardan daha yüksek bir tahminde bulunuyor. Bazı analist firmaları kWh başına fiyatların 35 dolara kadar düşebileceğini savunuyor. Tüm raporların ortalamasını aldığımızda 2030 için tahminlerin kWh başına ortalama 50 dolar aralığına geleceği öngörülüyor diyebiliriz.



    Elektrikli araçlarda batarya değiştirme maliyeti hızla düşüyor: İşte fiyatlar
    Böylelikle 100 kWh'lik bir paket için değiştirme maliyetleri 4500 ila 5000 dolar veya daha standart 75 kWh'lik bir paket için 3.375 dolar seviyelerine inilecek. Bugün itibariyle, bir elektrikli araç bataryasının değiştirmenin maliyeti, paketin boyutuna ve aracın markasına ve modeline bağlı olarak 5.000 ila 16.000 dolar arasında değişiyor. Türkiye’deki fiyatlar için konuşmak zor, henüz elektrikli aracında batarya ömrünü doldurup değiştirme yapan çok fazla kişi yok. Ancak geçtiğimiz sene Tesla Model Y’nin batarya değişim maliyetinin yaklaşık 500 bin TL olduğu ifade edilmişti.



    Bu da bir içten yanmalı motorun değiştirilmesi ile eşit. JD Power, motor değiştirmenin dört silindirli bir ünite için 4.000 dolardan, yüksek performanslı bir ünite için ise 10.000 dolardan fazlaya mal olabileceğini söylüyor. Bu fiyatların ileride nasıl gelişeceği ise henüz belli değil.



    Bataryaların kullanım ömrü oldukça uzun



    Sanılanın aksine elektrikli araçlarda batarya ömrü hiç de kısa değil. Bu yanılgı aslında üreticilerin verdiği garantiden kaynaklanıyor olabilir. Üreticilerin çoğu batarya paketinin ömrü için 8 yıl veya 120 bin kilometre garantisi veriyor. Ancak örneğin Tesla sahipleri genel olarak rahatlıkla 320 bin kilometreleri aşabiliyor. Hatta 4 batarya değişimi ve neredeyse 2 milyon kilometre yapan Model S örneği de var. Bu, uç bir örnek olsa da doğru kullanımda batarya ömrünün 8 yılı kolaylıkla aşabileceğini görüyoruz.



    300 binden fazla elektrikli araç veri tabanına sahip olan Recurrent'ın verilerine göre, tüm yıl ve modellerde elektrikli araç bataryalarının sadece yüzde 2,5'i değiştirilmiş durumda. Bu değişimlerin çoğu dokuz yıldan daha eski araçlarda gerçekleşti. 




    Kaynak:https://www.recurrentauto.com/research/replacing-an-ev-battery-less-than-fixing-a-gas-engine







  • Evden şarj etme olmadıkça phevin hiç anlamı yok. Ayrıca elektrikli araçlardan daha maliyetli ve komplike bir sistem. Elektrikli araçlarla şehir içinde 400-500km yapılıyor ve hızlı şarj imkanı var. 20dk şarj ile 250-300km şarj döngüsü yapılabiliyor. phevde düşük şarj hızıyla 5-6 saat şarjla max 100km yapabiliyorsun. Hali hazırda benzinli motor ve yan sistemleri varken daha büyük batarya için yer de yok. Bu bir şekilde aşılsa bile maliyet anlamında yine bir yükselme olacak


    Avrupanın elektrikliden vazgeçme gibi bir durumu yok. Norveçte her yeni satılan 10 aracın 9'u elektrikli. Stellantis neredeyse tüm ürün gamını elektrikliye çevirdi.

  • Elde edilen yakıt tasarrufu ile aracın bataryası defalarca değiştirilebilir ve hatta çok çok daha yi bir batarya ile değiştirilip yoluna devam edebilir.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Satarken fiyatlamaya etkisine bakmak lazım.

    Ayrıca az yaksın diye alıp bunu sonradan toptan vereceksem az yakmayan içten yanmalı da alsam olur o zaman. elektriklinin ekstrası ne oluyor?

  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt

    5 sene sonra içten yanmalıların son durumu ne olacak peki ? Neredeyse sıfır yatırım yapılıyor artık, motorları emisyona uyduruyorlar sadece. Dizel motorlar 2 senede silindi piyasadan


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • X'te Dolubatarya: "🔋Tesla'nın 1,6 milyon kilometre batarya ömrü sunacak teknolojisi patentlenmiş olabilir! Elektrikli araç devi, yayımlanan son patentiyle LFP ve NMC katot malzemelerini bir araya getirerek uzun ömürlü yeni bir batarya geliştirdiğini doğruladı. #Tesla'nın meşhur batarya uzmanı https://t.co/4oNmae49mq" / X


    Eğer bu dediklerini yaparlarsa sanırım batarya değişimine de gerek kalmayacak... Aşağıdaki veriye göre Türkiye'deki bir aracın yıllık ortalama yol verisi 14 bin km ise aracını hiç batarya değiştirmeden 114,2 yıl kadar kullanma şansı olur... da 100 yıl sonra bırakın aracı adamın kendisi hayatta olmaz :)


    Avrupa’da otomobiller yıllık ortalama kaç km yol katediyor, Türkiye'de yakıt türüne göre durum ne? | Euronews





  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Türkiye için yazıyorsan durumlar burada bambaşka. Genelin tek amacı petrolheadlıktan çıkıp oyş daha da çevreciyim demek değil.

  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Dizel vw yüzünden silindi. Gaza gelen Avr benzinliyi de yasaklamaya kalktı. Çin elektriklide dünyayı fethedince cayma yoluna gitmeye başladılar. Phev bence en ideal çözümlerin başında gelecek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dizel araç almak daha iyi o halde. 500 bin TL ne ya? Bu bataryaların neresi çevreci acaba? Binlerce ton lityum kimyasal.

  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt

    Evden şarj etme olmadıkça phevin hiç anlamı yok. Ayrıca elektrikli araçlardan daha maliyetli ve komplike bir sistem. Elektrikli araçlarla şehir içinde 400-500km yapılıyor ve hızlı şarj imkanı var. 20dk şarj ile 250-300km şarj döngüsü yapılabiliyor. phevde düşük şarj hızıyla 5-6 saat şarjla max 100km yapabiliyorsun. Hali hazırda benzinli motor ve yan sistemleri varken daha büyük batarya için yer de yok. Bu bir şekilde aşılsa bile maliyet anlamında yine bir yükselme olacak


    Avrupanın elektrikliden vazgeçme gibi bir durumu yok. Norveçte her yeni satılan 10 aracın 9'u elektrikli. Stellantis neredeyse tüm ürün gamını elektrikliye çevirdi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesutzgvn M kullanıcısına yanıt

    Haberde ondan bahsediyor zaten. 50kwh bataryalı bir aracın 2030'da batarya değişim maliyeti 2500 dolar olacak. Çok mu ? Bugün benzinli aracın 2. bakımına 17bin tl verdim, 500 dolar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Bende 1800 tl verdim ilk bakıma ikinciside olsa olsa 3000 olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Hyundai elektrikli mi araç ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesutzgvn M kullanıcısına yanıt
    O satılan Tesla 10 sene önce satılan Tesla’dır. Ocak gibi alsan aracı 2033’den önce değiştirmezsin. O zamandan sonra ne zaman değiştirirsin bilmem ama herhalde değiştirinceye kadar 40$’ı görürsün. Birde bizde işçilik daha ucuz olur bu fiyatlar Abd fiyatarıdır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Evet Ioniq 6

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Tesla'mı almadan önce bir Hyundai Tuscon HEV 1.6 TGDI ile 120.000km / 8 sene WLTP ye göre yakıt dahil hesap çıkartmıştım excelden. 


    Ekstra bakım (şanzıman yağı, debriyaj balatası, fren balataları) , farklı arıza ve MTV olmadan yakıt dahil; 


    Hyundai ve benzinciye ödeyeceğim rakam 8 sene /120.000km de 8.846 dolar yapıyordu (benzin 43 tl)


    Tesla ve şarj istasyoncuya ödeyeceğim rakam 8 sene /120.000km de 4.765 dolar yapıyordu (elektirik 10tl - ZES AC)



    Bakım fiyatı kaynak;


    https://www.hyundai.com/content/dam/hyundai/tr/tr/images/connect-to-service/maintenance/Periyodik-Bakim-Tablosu-Agustos-rev2-2024.pdf


    https://shop.tesla.com/category/vehicle-accessories/model-y


    Üreticinin belirlediği periyodik bakım tablosu (dolar üzerinden hesapladım)


    Elektrikli araçlarda batarya değiştirme maliyeti hızla düşüyor: İşte fiyatlar




  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt

    PHEV'in ara çözüm olduğunu, içten yanmalıdan elektrikliye geçişte bir ara dönem amacıyla oluşturulduğunu BYD CEO'su dahi dile getirdi.


    Pilleri bitince PHEV araçlar bir yakıt canavarına dönüşüyor, 80-100km'de bir aracınınızı şarj etmezseniz çok da anlamı yok PHEV aracın..


    Bizim elimize tutuşturdukları, zaman geçirttikleri bir oyuncak PHEV Araçlar..

  • liebermann L kullanıcısına yanıt
    Frenledikçe şarj yetmiyorsa elvçbette makul değil. Bir de benzinden pili şarj eden teknoloji vardı. Asıl kastım o. Şarj derdi olmadan benzin alıp elektrikli motordan yürüyebilmek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt

    Tam hibritten bahsediyorsunuz sanırım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Sanırsam o. Renault ta da var. O bence en makul. Byd yeni suv unda da var. En ideali olduğu kanaatindeyim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt

    Byd'de yok. Toyota, honda ve renaultta var. Benzinli motor atmosferik. İlk alım maliyetleri elektrikli bir aracın nerdeyse %50 fazlası. Elektrikli araçlar full paket oluyor, bunu da göz önüne almak lazım


    atto3/id4 vs corolla cross/austral

    ec4 vs chr

    ecorsa vs jazz


    gibi araçlarla fiyat kıyası yapabilirsiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.