Şimdi Ara

Elektrikli araç batarya fiyatları bu sene rekor seviyede düştü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • BloombergNEF'in yeni raporuna göre, lityum iyon pil fiyatları 2017'den bu yana en büyük düşüşünü gerçekleştirerek 2024 yılında 115 dolar/kWh'e geriledi. Sadece bir yıl içerisinde fiyatlar %20 oranında düştü.



    Düşüşün sebepleri neler?



    Düşüşe neden olan faktörler arasında, hücre üretim kapasitesi fazlası, ölçek ekonomisi, düşük metal ve bileşen fiyatları, daha düşük maliyetli lityum demir fosfat (LFP) pillerin yaygınlaşması ve elektrikli araç satışlarınını büyümesindeki yavaşlama yer alıyor.



    BNEF, pil üretim kapasitesinin 3,1 TWh'e ulaştığını ve bu kapasitenin 2024'te lityum iyon pillere olan yıllık talebin 2,5 katından fazla olduğunu belirtiyor.



    Bölgesel bazda bakıldığında, ortalama batarya paketi fiyatları Çin'de 94 dolar/kWh ile en düşük seviyede gerçekleşti. ABD ve Avrupa'daki batarya fiyatları ise sırasıyla %31 ve %48 daha yüksek olarak tespit edildi. BNEF bu durumun sebebini, yüksek üretim maliyetlerinin yanında, pazarların göreceli olarak olgunlaşmamasına ve düşük hacimli üretimlere bağlıyor. 



    BNEF, Çin ile Avrupa ve ABD arasındaki fiyat makasının bu sene açıldığını belirtiyor. Bu durum, Çin'deki fiyat düşüşünün daha belirgin olduğunu gösteriyor. Aşırı üretim ve düşen fiyatlar nedeniyle Çinli üreticilerin enerji depolama gibi alanlara yöneldiği belirtiliyor.



    Ayrıca Bkz.Tesla'nın ucuz elektrikli otomobilinden (Model Q) yeni bilgiler geldi



    Çin'de elektrikli ile içten yanmalı araç maliyetleri başa baş hale geldi



    Elektrikli araç batarya fiyatları Çin özelinde ilk defa 100 dolar/kWh'in altına inerken, içten yanmalı araçlar ile elektrikli araç fiyatları başa baş hale geldi.. Diğer pazarlarda hala belirgin maliyet farkı olsa da, önümüzdeki birkaç sene içerisinde bu farkın kapanması bekleniyor.



    BNEF, yakın vadeli görünümüne dayanarak paket fiyatlarının 2025'te 3 dolar/kWh düşmesini bekliyor. İleriye bakıldığında, Ar-Ge yatırımları, üretim sürecindeki iyileştirmeler ve tedarik zinciri boyunca kapasite genişlemesi sayesinde önümüzdeki on yılda daha fazla fiyat düşüşü bekleniyor.



    Ayrıca analistler, silikon ve lityum metal anotlar, katı hal elektrolitleri, yeni katot malzemeleri ve yeni hücre üretim süreçleri gibi teknolojilerin önümüzdeki on yılda daha fazla fiyat düşüşüne olanak sağlayamasını bekliyor.




    Kaynak:https://about.bnef.com/blog/lithium-ion-battery-pack-prices-see-largest-drop-since-2017-falling-to-115-per-kilowatt-hour-bloombergnef/#:~:text=New%20York%2C%20December%2010%2C%202024,research%20provider%20BloombergNEF%20(BNEF).







  • icten yanmali arac uretimi ve montaji maliyet demek olan sayisiz mekanik parca iceriyor. elektrikli araclarda bunlarin sayisi cok daha az. elektrikli aracin tek buyuk maliyeti batarya. bataryalar ucuzladikca elektrikli araclarin fiyatlari dahada dusecek. ama ben bu ulkeyi taniyorsam kimseye ucuza araba alma firsati vermeden bir vergi yada gumruk, araya mutlaka bir sey sokarlar.
  • İnanılmaz hızlı ilerliyor teknoloji o yüzden sürpriz üzerine süpriz yaşıyoruz.

    Böyle giderse içten yanmalı arabalar daha pahalı kalacak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    icten yanmali arac uretimi ve montaji maliyet demek olan sayisiz mekanik parca iceriyor. elektrikli araclarda bunlarin sayisi cok daha az. elektrikli aracin tek buyuk maliyeti batarya. bataryalar ucuzladikca elektrikli araclarin fiyatlari dahada dusecek. ama ben bu ulkeyi taniyorsam kimseye ucuza araba alma firsati vermeden bir vergi yada gumruk, araya mutlaka bir sey sokarlar.

  • ihtiyacın 2.5 katı üretilmiş batarya paketi varsa bu yeni teknolojilerin piyasaya girmesini de yavaşlatır maalesef.


    gelecekte elektrikli araçlar daha uygun fiyatlı olursa, bi de tasarımları iyi olursa satışları artacaktır muhtemelen.

  • gun kullanıcısına yanıt
    Dünyada Ucuzlar Ama Ülkemizde Ucuzlatmazlar Vergiyi Dayarlar...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Konut ve diğer kullanım alanlarına kanalize etmeliler. Otomotiv ve mobilite tarafı beklemeye gelemez, rekabet çok yüksek.

  • 1.490 dedikleri atto 3 ü 1.1 1.2 ye alabilirsek işte o zaman herşey düzene girer. 1.1 - 1.2 çok kilit. O paraya sıfır suv almak demek tüm piyasayı alt üst eder. 2016 2017 passata aynı paraları isteyemez kimse mesela. Yada 1 milyona kimse megane satamaz ikinci el.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İçten yanmalı araçların maliyeti pahalı değil, aksine rekor düzeyde ucuz. Bugün ABD'de 8 silindir sandık motor 2000-3000$'a satılıyor. Ama sen bunu ÖTV+Esnaf kazığı sanayiden duyduğun sandık motor 200.000TL gibi düşündüğün için algıya kapılıyorsun.


    Bugün sıfır km G20 Tesla Y'den ucuz ve ucuz kalmaya devam edecek çünkü vida ve contanın maliyeti yok gibi bir şey.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.