Mühendislik fakülteleri bunları hesaplayabilecek insanları yetiştirmekle yükümlü. İçten yanmalı bir motordan bahsetmiyoruz. Elektrik motorundan bahsediyoruz. Metalurji ve Malzeme mühendisleri elektrik motorunun normal kullanım koşullarında ne kadar dayanabildiğini çok rahat hesaplayabilir. Bunu referans olarak alıp; Sensörlerden ve sürüş tarzından gelen verileri de hesaba ekleyerek çok rahat elektrik motorunun anlık ömrü hesaplanabilir. Elektrik motorunun doğal ömrünü de elektrik motorunun üreticisi hesaplamalı. Sorun şu ki; arabalarda kullanılan elektrik motorunun genel arızaları konusunda yeterli bilgiye sahip değil vatandaş. Masrafların belirsizliği de dahil. Bu da bir diğer korku tüneli. |
Elektrikli araç satışları düşüyor mu? İşte gerçekler (3. sayfa)
-
-
O dediğin öyle olmuyor işte, kronik bir sorun yoksa bir parça 1 milyon km de dayanabilir,bu zaman içerisinde belli olur.
Arabayla 5 sene veya 100 bini devirmiş ve sorun yaratmamiş bir ürünün ömrünü hesaplayamazsin.
-
Bilmeyenin bilmediğini bilmediği halde bildiğini sanması kadar acı bir durum yok. Bu konuşma bir yere varmayacak. Sen canının istediği yalanlara AutoTrader’in sükse yapmak için yayınladığı ilk videoyu baz almaya ve ikinci videoyu yok sayarak bu elektrik motorlarının kötü ömrü ayyuka çıkmasın diye uğraşmaya devam et bakalım. Kaç kişiyi kandırabileceksin. Burda herkesin faydasına olacak ölçülebilir şeylerden bahsediyorum. Paşamız kendi gözünü kapattığı gibi diğer herkeste gözünü kapatsın diye uğraşıyor. Beynin algılamamış bir önceki mesajda yazdıklarımı. Tekrar yazıyorum.
Elektrik motor üreticisi motorun ömrünü hesaplayabilir ve hesaplamalıdırda. Bu veri de herkesle paylaşılmalıdır. Normal koşullar altında şu ağırlıkta bir arabada kullanıldığında ömrü bu kadar km’dir demelidir elektrik motorunun üreticisi. Sen bu koşulları sürüş tarzınla yada yolla arttırabilirsin veya azaltabilirsin. Hatta daha da ileri gittim ve anlık motor ömrü hesaplamayla ilgili yön dahi çizdim. Bunlar mümkünatı olan şeylerdir. Mühendis kafası olmayanlara göre de imkansızdır.
-
Klasik engelle kaç kafası
Motor ömrü hesaplayacakmiş -
Fikirlerinize aynen katılıyorum. Çin için de, Şöyle dusumek lazım alternatif olayını, çin dediğimiz ülkenin petrolü sınırlı miktarda ama dağlarda kömür gırla. Ve bu adamalrin küresel isinmaymis cevre kirliligi vs umurlarinda değil. Adam kendi ülkesinde hidroelektrik güneş enerjisi rüzgar enerjisi ve fosil yakıtlardan ürettiği elektrik ile şarj ediyor dışarıdan petrol ithalatını azaltmış oluyor.
20 sene sonra görürsek füzyon teknolojisi ticari olarak yayginlasirsa ve elektrik üretiminde elle tutulur hacme ulaşırsa her şeyimiz elektrikli olacaktır. Petrol çok daha pahalıya gelecek, karbon vergisi zart zurt muhabbetine benzin belki istasyondaki elektriğe göre 2-3 kat daha pahalıya gelecek. 50 sene sonra benzin dizel bence kalmayacak, elektrikli ve hidrojen motorlu araçlar olacak.
Sınırsız enerji= Füzyon = sınırsız deniz suyundan hidrojen üretimi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihburak95 -- 13 Kasım 2024; 17:1:45 > -
Kesinlikle katılıyorum ama elektirik sektoru her geçen gün çok hızlı yol katadiyor hiç bu kadar hızlı olmamıştı batarya sektörü -
Kaynak bakkal Mahmut mu? -
Kaynak var mı? Yoksa sallıyor musunuz? Dediğiniz gibi olsa 1 milyon km garanti veren markalar olmazdı. Bkz. BYD motoru kullanan Torres EVX
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X